# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Serbest kürsü
| 04.05.2015

Yeter! Söz milletin.

Herkese merhaba. Başlıktan da anlaşılacağı üzere, bu başlıkta gönlünüzden geçen herhangi bir konuda dile getirmek istediklerinizi paylaşabilirsiniz. Ülke gündeminden müzik dünyasına, son komik videolardan ligdeki son gelişmelere kadar ister suya sabuna dokunan, ister havadan sudan konularla köşemizi renklendirmenizi arzu ediyoruz. Tek ricamız, yorumlarınızı kimseyi kırmayacak, kendinizi hapse attırmayacak ve sitemizi kapattırmayacak içerikle şekillendirmeniz.

Hepimize mutlu ve özgür günler dilerim.

  Yorum alanı

“Serbest kürsü” yazısına 6,597 yorum var

  1. Emre Görür says:

    The Mars Volta: Frances the Mute (10*/10) > Amputechture (10/10) > De-Loused in the Comatorium (9,5/10) > The Bedlam in Goliath (9/10) > Octahedron (8/10) > Noctourniquet (6/10)

  2. Emre Görür says:

    @Dysplasia, Sabbath = Priest = Motörhead. Bu üçü tanrı katı! Sonrasında Maiden > Metallica…

    Yusuf

    @Emre Görür, iblisden yardım alan bluz sanatçısı gitarın akoruyla oylanayar iblisden yardım almış. 8:35
    https://m.youtube.com/watch?v=95tP5ile1Fg

    deadhouse

    @Emre Görür, Tarafsız bakınca ilk 3′e katılıyorum. Son karşılaştırmaya ise hiç katılmıyorum. Metallica müziği diye bir şey var. Metal tarihinde kıyaslanması yapılabilecek bir grup değil. Iron Maiden kurulduğundan bu yana tarzı belli bir müzik yaptı. Metallica thrash ağırlıklı, heavy, hard, nu, country müziğe varan yelpazesiyle Maiden’dan çok farklı bir grup. Saf bir Heavy grupla kıyaslamak ne kadar doğru sence. Büyüklük konusuna gelirsek gelmiş geçmiş en büyük 5 6 gruptan biri. Bence Iron’dan öndeler. Müzikalite dersen bu da zaten göreceli bir olay.

    Dysplasia

    @deadhouse, birisinin davulcusu davul çalmayı biliyor.

    Yiğit

    @Dysplasia, ahsdhasdhas evet ama deadhouse haklı. Bence de Metallica ile kimse kıyaslanamaz, Iron Maiden bile.

    Bir de Lars’ın 80ler sonu 90lar başı performanslarını göz ardı etmeyelim. Her seferinde ulan bu adam neden bu kadar kötü oldu diyorum

    deadhouse

    @Dysplasia, Katılıyorum. Yalnız birisinin de frontman’i James Hetfield. Sorsan eşit severim iki grubu da. Bir de bunca yıl sonra hala Lars üzerinden grubu olumsuzlama eğilimi bence demodeleşti. Metallica kötü. Niye? Çünkü Davulcusu Lars Ulrich.

    Dysplasia

    @deadhouse, Bence asıl Garage Inc.’ten sonra doğru düzgün bir iş çıkaramayan Metallica’nın büyüklüğünden dem vurmak demodeleşti. Adamların 98′den beri ilham verici bir çalışması yok. Konserlerde kötü çalıyorlar. Böyle büyük olunmaz kimse kusura bakmasın.

    deadhouse

    @Dysplasia, Iron Maiden’ın da son 20 yılda şahane, başyapıt diyebileceğimiz pek albümü yok. Belki 1 tane sayarsın. Ben zaten karşılaştırma yaparken tüm zamanları ölçüt alarak yaptım. Haklısın bence de Metallica’nın son gerçek iyi albümü Load’tu. Kaç sene geçmiş 25 yıl falan. Müzik dışı birçok etkeni işin içine katarsak Metallica büyüktür, tartışılacak bir şey değil bu. Ne söyleyeyim hala her ülkede tartışmasız stadyum doldurabileceğini falan mı, biliyorsun zaten. Bunca müzikal gerilemeye rağmen bu kadar büyük olmaları zaten takdire şayan. Çok başarılı bir şirket diyebiliriz kendileri için.

    Yiğit

    @Dysplasia, https://youtu.be/mJje9Xpp5GE

    Böyle büyük olunur, böyle de çalınır. Yorumlarını severdim ama Metallica’nın büyüklüğüne laf edecek birini ciddiye alamayacak derecede fanboyum.

    @deadhouse, The Book of Souls ve Brave New World bence başyapıt. Diğer albümler de gayet şahane. Dance of Death dışında hepsi 8+/10 alır benden.

    deadhouse

    @Yiğit, Son 20 yıl demişim. Brave New World 2000 albümü. Yani 1 tane saymışsın. Şahane kısmı göreceli bir olay. Bana göre son 20 yılda başyapıt diyebileceğim bir albümleri yok. Final Frontier çok iyi bir albümdü. Ama başyapıt mı? Bence hayır. Powerslave’e başyapıt diyorsam Final Frontier’a başyapıt diyemem. Vicdanım el vermez. :)

    Yiğit

    @deadhouse, yahu 1 yılın lafını mı yapıyorsun dediğin şeye bak. Son 20 yıl diyince 21. yy’ı hesap et işte.

    Bir de ne bekliyorsunuz anlamıyorum. Bir grubun 30 sene boyunca şaheser yaratmasını mı? Öyle bir dünya yok. Bence Iron Maiden istikrar açısından zirve gruplardan biri. A Matter of Life and Death gibi şahane bir albümü başka bir grup yapsa yere göre sığdıramazdık ama Iron Maiden olunca Powerslave bekleniyor herhalde. Müzikleri de görece değişti tabi ve bence Book of Souls Maiden’ın 2015 yılına gelindiğinde yapabileceği en iyi albümdü zaten.

    Dysplasia

    @Yiğit, Iron Maiden >> Metallica gerçeğini değiştirmiyor bunlar. Metallica’nın büyüklüğüne ettiğim laf ‘en büyük’ gibi laflar. Maiden’ın önüne koymalar falan. Her albümleri şaheser hala Maiden’ın. Metallica’nın albümlerinde prodüksiyon konuşuyoruz şaka gibi. Müzisyenliklerini konuşuyor olabilseydik kendilerini abartmaya devam edebilirdik. Konsere bakıyoruz 1400 sene öncesi prim yapıyor hala.
    Sahne büyüklüğü, alev makinası falan büyüklük belirliyorsa Rammstein da ikincidir mi diyelim ne diyelim?
    Yağmur altında çaldıkları için 5. sırada tutmaya karar verdim hadi yine eheh.

    Yiğit

    @Dysplasia, 18 şarkıdan sadece 7si 80lerden. Sanki Maiden her konser El Dorado falan çalıyor ya eheh

    Neyse bugün de Metallica’nın abartıldığını öğrendik. İyi geceler cümleten

    Emre Görür

    @Dysplasia, ilk dönemlerin metalci kuşakları toplumların en diplerinden geliyor. Sabbath üyelerinin Türkiye’deki toplumsal karşılığı net şekilde arabeskçiler mesela. Varoş çocukları olarak parayı bulunca dağıtıyorlar. Vol. 4 dönemi çok tipik. O albümün kayıt maliyeti 65 bin dolar iken o kayıt sürecindeki kokain maliyeti 75 bin dolar! Bugünün parasıyla 470 bin doları çok kısa süre içinde kokaine gömmüş elemanlar. NWOBHM’e geldiğimizde de durum aynı. Steve Harris dediğimiz adamın ilk işi çöpçülük! ABD sahnesi de bundan pek farklı değil. İlk dönemin thrashçileri de varoş çocukları. Bunları niye anlatıyorum? Lars’ın oynadığı misyonun anlaşılması için. O orta sınıf bir ailenin çocuğu olarak Diamond Head’i izleyebilmek için atlayıp İngiltere’ye gidebiliyor, bilmem kaç hafta onlarla takılıyor, vs. Ekonomik ve kültürel olarak diğer elemanların çok üstünde. Diğer müzisyenler Maiden, Angel Witch falan dinlerken o NWOBHM’in çok az tanınan gruplarına bile hakim. Bu temel sayesinde daha ilk albümden diğer grupların önüne geçiyor. İkinci albümde yeni bir tür yaratıyor. Üçüncüde ise türün tarihi zirvesine çıkıyor. Hikayenin asıl etkileyici kısmıysa bence bundan sonrası. Cliff’in ölümünden sonra grup müzikal olarak çok ciddi şekilde geriliyor. And Justice for All bana göre Master of Puppets’ın yarısı bile etmez. Dahası Megadeth 1990′da müzikal olarak yetişiyor Metallica’ya. Ne yapıyor Lars? Direksiyonu radikal bir şekilde anaakıma kırıyor ve sadece Megadeth değil, bütün metal sahnesi çok aşağılarda kalıyor. Grubunu anaakımda metal ile neredeyse özdeş kılıyor. 1991 sonrasında da bana göre dişe dokunur bir şey üretmeden bu pozisyonunu korumayı başarıyor. Bunun adı ticari zekadır. Bilmem kaç on yıldır düzgün bir şey üretmeden büyük grup olunur mu? Lars yaptı oldu! Hiç değilse ’90′lara kadar bütün metal grupları para ve şöhret için çırpınıyordu, ancak hiçbir müzisyen-grup Lars’ın vizyonuyla başa çıkamadı. Eğer Metallica her yıl bütün metal gruplarının toplamından fazla satıyorsa şaşırmam. Bunu eleştirmek absürt. Bu ticari başarı öyküsüne anca şapka çıkarılır.

    Emre Görür

    Tabii şunu da eklemek lazım: Lars’ın ’90′lardaki vizyonu Metallica’nın metal sahnesini domine etmesini sağladı ama genel rock sahnesinde arzu edilen etkiyi göstermedi. Onun hedefi orada da zirveye yürümekti, lakin üretebildikleri albümler vasatlar vasatı Load ve Reload olunca anca anaakım rock’ın metalik rengini temsil edebildiler.

    deadhouse

    @Emre Görür, Muazzam bir yorum.

    Dysplasia

    @Emre Görür, Müzik üretmeyi bırakan ticari başarıya niye şapka çıkarıyoruz ya biz? Vasatlığı yüceltmeye niye bu kadar hevesli herkes?

    deadhouse

    @Dysplasia, Kimsenin vasatlığı yücelttiği yok. Söz konusu büyüklükse Metallica büyük bir grup diyoruz. Büyük olmak salt iyi müzik yapmakla ilişkilendirilemez. En iyi gruplar tartışması yapmıyoruz. O tür bir tartışmada Metallica’yı thrash grupları arasında bile ilk 10′a koymam. (Son 30 yılda)

    Raddor

    @Emre Görür, çok güzel yorum olmuş bu. 1986′da çekilmiş bir video var. Metallica üyelerinin dördü birden ayrı telefonlarda bireysel röportaj veriyor. Diğerleri bir metal grubu üyesi olarak sorulara cevap verirken, Lars’ın cevapları, hareketleri iş adamı gibi. İştahla grubun geleceğini, turne planlarını anlatıyor. Orada daha bir fark ettim herifin ne kadar vizyon ve misyon sahibi olduğunu. Herif de değil, daha 20′lerin başında bir çocuk. O çocuğun tutkusuna hayran oldum. Dedim ki bu adam metal grubu kurmayıp başka herhangi bir şey yapsaydı da onunla öne çıkacaktı belli ki.

    Lars Ulrich başarıya koşmak isteyen biri için rol model olmalı. “Paracı herifin teki yaa” diyenler olacaktır. Para ve güzel kadınlar hayatın başarılı erkeklere sunduğu ödüllerdir. Lars bugün en zengin rock’çılardan biri. Serveti grubun diğer üyelerinin epey üstünde. İlaveten üç tane de manken gibi hatunu boşadı, dördüncüsüyle evli şu anda.

    Emre Görür

    @Raddor, Metallica’nın yer aldığı ilk yasal kayıt Metal Blade’in Metal Massacre 1′i ve Lars bu toplama albümde bulunma iznini daha grubu kurmadan önce almış! Şu örnek de onun kişiliğini görmek açısından güzel: NWOBHM’in 10. yılı şerefine bir toplama albüm hazırlamaya karar veriyor (’79 Revisited). Şarkılar seçiliyor falan ama tabii grupların çoğu dağılmış durumda. Başkası olsa şarkı listesiyle oynar veya vazgeçer. Oysa o ne yapıp edip bütün gruplara ulaşıyor. Holocaust olmadan olmaz diyor örneğin ve Edinburgh telefon rehberini bulup orada kayıtlı olan bütün John Mortimer’ları arıyor!
    ’80′ler metal ortamı tamamen para ve şöhrete ulaşma ülküsü tarafından belirlenmişti. Ekstrem metali başlatan Venom bile gayet ticari bir grup. Konser vermeyen Bathory öyle olmayabilir mi diye düşünüyorum, sonra aklıma Quorthon’ın basbayağı grunge yaptığı solo albümleri geliyor. Şüphesiz yeraltının derinliklerinde farklı bir eğilim de vardı. Ancak bunun en tipik örneği olan, o dönemde günün 10 saatini daktilo başında mektup cevaplamakla geçiren, yeraltı ağı kurup anaakıma bir alternatif yaratmaya çalışan Euronymous bile sonradan geri adım attı. Vaziyet buyken, herkes aynı amaca odaklanmışken başarılı figürü ticari olmakla suçlamak ciddiye alınacak bir şey değil. Zaten Lars’ın irite edici bir tarzı yok kesinlikle. Adam bir sürü NWOBHM grubuna kariyerine yeniden başlama fırsatı verdi, Lemmy bile ona müteşekkirdi, vs vs.

    Raddor

    @Emre Görür, en önemli hamlesi de “Metallica” ismini grubuna yapıştırmasıdır herhalde. Daha akılda kalıcı bir isim düşünemiyorum.

    Elinize sağlık, güzel detaylar yazmışsınız. Keşke bir Metallica kritiğinin altına yazsaydık. Nesiller okumaya devam ederdi. Şimdi Serbest Kürsü’de kaybolup gidecekler.

    Berca B.

    @Dysplasia, 98′den beri ilham verici çalışması olmayan bir grubun en büyük tartışmasında hala ilk ikide gösterilmesi bile dev bir büyüklük göstergesi gibi geliyor bana.

    Boba Fett

    @Emre Görür, Sabbath çok başka bir seviye.

    Yiğit

    @Emre Görür, böyle konular çok gereksiz aslında ama dalgasına yaptığımız için güzel geliyor.

    Bana kalırsa müzikalite olarak Mercyful Fate > hepsi. Ancak mevzu büyüklükse dünya üzerinde Metallica’dan daha büyük bir grup yok. O kadar büyük bir marka ki tartışmayı direkt kapatıyor.

    Söz konusu ”babalık” ise (o ne demekse artık) katılıyorum. Metal müziğin en baba üç ismi ve her birinin görece farklı güzelliği var. Yine de aralarından en çok sabbath’ı seviyorum ve sanırım en az sevileni de o. Nedense Black Sabbath az değer görüyormuş gibi geliyor bizim camiadan.

    Emre Görür

    Nesnel olarak, metale etkileri açısından yapılmış bir liste bu. İşe müzikal zevki katarsak herkes için durum farklılaşır tabii.
    Çok kabaca bakarsak: Sabbath “geleneği” başlattı. Priest klasik metal sound’unu oluşturdu. Motörhead ekstrem metal için gerekli unsurları yarattı. Bunlardan hangisinin daha önemli olduğuna karar vermek pek mümkün değil bence.
    Maiden ve Metallica ile birlikte bunlar bence metal tarihinin en önemli 5 grubu. En büyük dediğimizde ise işin içine ticari başarı falan giriyor ki, bu kulvarda Metallica ile kıyaslanabilecek bir isim yok. Bakmadım ama Metallica, Lemmy’nin ömrü boyunca kazandığını her yıl eski albüm satışlarından falan kazanıyordur herhalde.
    @deadhouse, ben an itibariyle Maiden’ı tarihsel olarak Metallica’dan önemli görüyorum. Ama tersine de itiraz etmem.

    tahsin

    @Emre Görür, Eğer Metal bir kitap olsaydı en büyük chapter kesinlikle maiden olurdu…

    Müzikaltesi, sahip olduğu diskografisi, canlı performansları (tarihin açık ara en iyi konser dvdsi olan live after death’i), albüm konseptleri, üyeleri (STEVE HARRIS ULAN), metal gibi metalliği. Kısacası her şeyi ile EN İYİSİ. Büyüklük kimin umrunda? Metaldan gram anlamayan birisi bana metal nedir diye sorsa, vereceğim cevep açık ve net bir şekilde MAIDEN olur.

  3. Necrobutcher says:

    selam

    Göztepe- Kasımpaşa ilk yarı 0 , ms kg var

    Trabzon-fenerbahce – 1

    erol bulut gider bugün.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Necrobutcher, ben de Trabzon yensin istiyorum doğal olarak ama Fenerbahçe böyle zamanlarda genelde reaksiyon verir. Beraberlik olursa da hiç şaşırmam.

    Agrypnie

    @Ahmet Saraçoğlu, Hakem maça etki etmezse Trabzonu ben favori goruyorum hatta skor olarakta 1-0 çok sıcak duruyor bakalım

    Ahmet Saraçoğlu

    @Agrypnie, Abdullah Avcı final kazanamaz 1, GS, GB, BJK bunlar büyük takım refleksi verebildikleri için büyük takımlar.

  4. Fakat Mostafa Mohammed be kardeşim.

  5. Ugur says:

    Evergrey’in ve Moonspell’in yeni albümleri 2021′in en azından metal adına bir nebze iyi geçeceğine dair umutlarımı arttırdı.

    unanimated

    @Ugur, moonspell’in albümü harika olmuş yav

  6. Yiğit says:

    Evi arabayı fenere basacaktım ama gustavo olmayınca götüm yememişti. keşke oynasaydım amk emindim alacağımızdan

    Ahmet Saraçoğlu

    @Yiğit, Fenerbahçe hafta içi Antalyaspor maçını kazanamazsa bu maçın zerre kıymeti yok.

    Haydi Antalyam. :)

  7. deadhouse says:

    Şampiyon Bjk ya da Gs olur. Zar atan Erol ile Fb şampiyon mampiyon olamaz. Adam dünkü maçta resmen kumar oynadı. Ya tutarsa dedi, tuttu. Hala hiçbir oyun planı, organizasyonu yok. Bekle ki Pelkas bir şey yapsın. Bjk evinde Fb’ye fark atar.

  8. ismail vilehand says:

    Everton ve Real Madrid galibiyetlerine çok güzel oranlar veriyor. İkisini kombinleyip tüm hayatımı basıp sonra da hayatımı kaybedesim var.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Everton 0 Real 1 oynadım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, @deadhouse, ben ikisini de oynadım.

    ismail vilehand

    Ulan iyi ki parayı bölmüşüm yine götü son dakikada kurtardık.

    https://nsn.page.link/nFdcG

    ismail vilehand

    Bu da canlı bahisten üstüne krem şanti oldu.

    https://nsn.page.link/ka6Sx

    Şimdi gönül rahatlıyla NBA maçlarında parayı orospu edebilirim.

    Gökay

    @ismail vilehand, abi aynı bahisleri yakalamışız

    https://nsn.page.link/xKfCU

    Benim gerçi maç öncesinden de vardı aslında
    https://nsn.page.link/QyrgN

    Bir de şu var, bekliyoruz bakalım

    https://nsn.page.link/GFRfQ

    deadhouse

    Bugün zengin olma zamanı. Bjk H0, Lecce H0, Milwall H0, Not. Forest 0, Chesterfield 0. 226 oran. 10 liraya 2260 tl.

    ismail vilehand

    @deadhouse, biraz değişiğini oynadım:

    https://nsn.page.link/5cNPW

  9. ismail vilehand says:

    Galatasaray’ın yanına kombinlenecek çok banko gördüğünüz maç veya maçlar var mı?

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, işten güçten akşam maçlarına bakamadım henüz. 2 gündüz maçını tutturdum, aynı kuponda GS 1,5 üstle kazanırsa, Kayseri de kazanırsa 10 koyup 100 alıyorum.

    İlerleyen saatlerin maçlarına yarım saat sonra bakabileceğim.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, şu var bi.

    https://nsn.page.link/AZF5r

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, canlıdan gs maçı ile kombinleyip aynısını oynadım.

    https://nsn.page.link/t76ZZ

    ismail vilehand

    GS’nin şaftı kayınca şunu oynadım.

    https://nsn.page.link/v5NHx

    deadhouse

    @ismail vilehand, Sassuolo Var, Lille Var. Lille’in varına anlamsız şekilde yüksek veriyor. Değerlendirilebilir.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Bugün herkes Galatasaray’a oynamış. Ben de oynadım. Herkesi yatıracak gibi. Aslında insanın tuttuğu takıma bahis yapması saçma. Kaybedince full kaybediş oluyor.

    deadhouse

    @deadhouse, Kadro eksiksiz, her şey yolundayken Fatih Terim çok kötü performans sergileyince olacağı buydu. Tabii o da haklı. Manchester City’e karşı Gedson-Etebo orta sahasıyla dirençli bir takım gerekiyordu. Çok güçlü Arda ile de skora gidecekti.

    Yiğit

    @ismail vilehand, aga bee 2-0 :))

    ismail vilehand

    @Yiğit, hayır bide BANKO diyerek yanına maç istiyorum hahahaha.

  10. ismail vilehand says:

    Galatasaray’da Falcao diye bir adam olduğunu oyuna girince hatırladım.

  11. ismail vilehand says:

    MAL mısın lan Napoli? Ben en iyisi maçları kapayıp biraz Plague Years dinleyerek karate yapayım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, Napoli de aşırı güvensiz. Hatta Serie A’nın %80′ine hiç güvenmiyorum, oynamaya çekiniyorum.

    Merdomerdo

    @Ahmet Saraçoğlu, Serie A’da gol bahsi dışında nadir oynuyorum. Dün Milan’a çifte şans oynadım, 90+7′de gol gelmese, 1,12 oranlı bahisten kupon gidiyordu.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Bu hafta Juventus alır, Milan da Var olur. İki maçın da oranı iyi.

  12. Muazzam maç oldu FB-AS. Futbol kalitesi vasat tabii ama aksiyon filmi gibiydi. Antalya’ya taşındığımızdan beri son 3 yıldır GS’nin yanında Antalya ve Alanya’yı da tuttuğum için baya heyecanlandım. Son saniyelerde Podolski atsaydı var ya ah ulan ah.

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, beklenmedik bir şekilde trabzonu yenmişsin, gs dün kaybetmiş e kazansana işte bugün aq. Fener bu olayı yıllardır yapamadığı için şampiyon olamıyor. Bundan 3 hafta önce falan şampiyonluk için favoriyken şu an geldiğimiz duruma bak. Amk samattası

  13. ismail vilehand says:

    https://nsn.page.link/anJf1

    Yarın Mesut Özil’den çok klas bir Cuma paylaşımı bekliyorum. Dinimiz amin.

    https://i.hizliresim.com/6DLY28.jpg

  14. ismail vilehand says:

    Liverpool kümeye.

  15. Liverpool Chelsea’yi yenemez, ama kulüp tarihinde ilk kez sahasında üst üste 5. kez de yenilmez dedim.

    https://nsn.page.link/VCY5w

    çaksu

    @Ahmet Saraçoğlu, https://www.google.com/search?q=-e%5Ex&oq=-e%5Ex&aqs=chrome..69i57.2243j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    Ahmet Saraçoğlu

    @çaksu, Klopp’un bu durumdaki payı yüzde kaç sence?

    çaksu

    @Ahmet Saraçoğlu, Haha tüm maçları izliyorum hopluyorum zıplıyorum falan da, diyecek bilgece bişeyim yok malesef. Maç bittikten sonra da pek düşünüp takip etmiyorum.

    Oyunun taktik yönünden çok anladığımı söyleyemem. “Ne yapmalıydı” diye düşünmek yerine “ne yaptı” ya odaklı izliyorum genelde. İzlemek acı veriyorsa da az dikkatle, gitar falan çalarak.

    Klopp’un (Can diye okunur) payı tabi çok büyüktür.

    Farkedebildiğim bir şey.. Mesela Terim olsa bir sürü farklı oyuncu denemiş, bir sürü formasyon ve taktik denemiş, “olana” kadar sürekli didinmişti. Klopp farklı bi oyun planı denemedi doğru düzgün. Aynı şeyi deneyip duruyoruz. Olmadıkça daha da düşüyor modumuz.

    Ama yani deneyecek oyuncu da yok bi yandan. Shaq ve Ox dışında hareket ve/veya yaratıcılık getirecek. Genç çıkarıp çat diye koyamıyorsun çünkü çok sapık bi seviye EPL. Allahını seven stoper oynasın derken orta sahayı da oturtamadık. Presi de.. Mane düştü, Firmino düştü..
    Bi Curtis parladı bi artı o. Çok dinamik çocuk.

    Yani bi de hakkaten. 15 i geçti sanırım bu yıl oynayan farklı stoper çifti sayımız. 20 ye yakındır belki de. İnanılmaz. Allah da hiç masum değil.

    ismail vilehand

    @çaksu, hahahaha

  16. Aura magula says:

    2000lerin en iyi 3 death metal albümü: Morbid angel Gateways to anihilation
    Vader tibi et igni
    Bolt thrower those once loyal veya bir önceki karar veremedim

    2000lerin en iyi 3 black metal albümü:
    Burzum belus
    Godseed ı begin
    Dso fas ite bilmemne veya paracletus tam karar veremedim

    2000 lerde dinlediğim en iyi trash metal albümü
    Cavalera conspiracy pandemonium
    Cc psycosis
    Slayer crist illusyon

    Trasha hakim değilim oyüzden çok kişisel bir liste oldu.Eyer vader trash sayılırsa litaniyi ilk üçe ekleyebilirim.Death metalde 2000 lere hiç hakim değilim oda biraz özel olmuş.Black metalde behexen ,horna,sargeist gibi grupları sevmiyorum. Daha çok atmosferli grupları seviyorum. Belki marduk fronscweini de ekleyebilirim listeye.

    Yusuf

    @Aura magula, Godseed ı begin bunu söylerken şaka yapıyorsun degilmi….Ne bileyim 2000 black metal albümü İmmortal Marduk Urgehal Mgla yaptığı albümler oluyor. Şimdi sen Godseed gibi geri planda kalan grubun adını söyleyince zoruma gitti

    Aura magula

    @Yusuf, Gorgoroth tayfasının işlerini diğer tüm black metal gruplarının %90 ından daha çok seviyorum.Mgla güzel ama ne bileyim listedeki diğer albümler kadar etkilenemedim.İmmortal zaten efsane ama şimdiye kadar hiçbir immortal albümünü aşırı sevemedim.Hep iyi buldum.Urgehal tarzı gruplara pek ısınamadım.Baştan sona ak 47 black metal bana göre değil.Marduk çok iyi ya zaten yukardada dedim, 4 albüm hakkı olsaydı frontchweini de eklerdim listeye.

    Gorgoroth dan bir albüm yazmayı düşündüm ama godseedin 2000 ler gorgorothundan daha iyi olduğunu düşünüyorum.Zaten liste tamamen beyeni listesidir.Yoksa 2000 ler blacki deyince akla gelen ilk gruplar söylediğin gruplardır:)

  17. deadhouse says:

    715 oranlık kuponumu paylaşıyorum. Leipzig H0, Universitate H0, Hansa Rostock H0, Hatayspor H0, Real Sociedad H0, Aston Villa 0.

    ismail vilehand

    @deadhouse, bu kuponu 4-5-6 sistem olarak oynarsan bedeli 22 TL oluyor. 4 veya fazla maç bilirsen her türlü alırsın parayı. İçlerinde bugün başlayan maç yoksa yarın 4-5-6 sistem olarak ben de deneyeceğim.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Evet biliyorum, sistem oynanabilir riski azaltmak adına. Ama ben düz oynayacağım. Bakalım. Maçlar yarın ve öbür gün.

    ismail vilehand

    @deadhouse, Universitate hangi ligin takımı? Bültende bulamıyorum.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Romanya. Yarın 14:30.

    ismail vilehand

    @deadhouse, o maç erkenmiş, yalan olur. Yerine Valladolid beraberlik veya Denizli handikap 0 atar öyle oynarım.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Denizli çok mantıklı. Ya 0 ya H0 olabilecek maç. H0 yüksek ihtimal.

  18. Yiğit says:

    GeForce Now fiyatı aylık 75 tl olarak açıklanmış hassiktir diyorum. Yerel fiyatlandırmanın olayı zaten yurt dışı fiyatından daha ucuza sunmak, bildiğim kadarıyla 6 dolardı yurt dışı fiyatı ayak üstü bizi sikecekler yani. Memleketin bu kurnazlığına acayip uyuz oluyorum.

    Amazon prime’ın 8 tl oluşuna bir daha şaşırdım. Amazon gibi olun oçlar

  19. Bu hafta sadece 1 kritik yazdığım için çalışırken eskilerden özlediğim şeyleri dinliyorum. Resmen “sadece dinlemek için” müzik dinlemeyi özlemişim. Ne bir tahlil ne bir not alma ne bir eleştirel gözle bakma; sadece dinliyorum. Arada gerekiyormuş böyle, onu anladım.

    çaksu

    @Ahmet Saraçoğlu, Soru cevapta sormak gelmişti aklıma bununla ilgili bişeyler. Bölüm yapıldıktan sonra :) “Motivasyonunu nasıl koruyorsun, keyif almayı sürdürme konusunda zorlandığın oluyor mu?” vs gibi..

    Genelde pek bir şey merak etmediğim için sorum yoktur diye geçiştirmiştim. Sonradan bunu merak ettiğimi farkettim.

  20. Futbol meraklılarına bir soru: Bundan sonra şu anki gibi haftanın neredeyse her günü büyük liglerde maçlar olacak, her takım haftada 2 maç yapacak ve sürekli futbol izleyebileceğiz. Ama maçlar daima seyircisiz oynanacak. Sonsuza dek seyircisiz. Bunu kabul eder misiniz?

    5 saniye kadar düşündüm, bana okey gibi sanki.

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, ben kabul etmem. 12 senedir Süper lig + Avrupa’nın beş büyük ligini, hatta vakit kalırsa Hollanda, Belçika, Rusya, Brezilya liglerini bile izleyen biri olarak pandemi sonrası digitürk ve d-smart’ı iptal ettirdim. Seyircisiz maç benim için yok hükmünde.

    Futboldan da kopmak istemediğim için yeniden iddaa’ya sardırdım. Anca bahis yaparsam maç izleyebiliyorum.

    P L A G U E

    @Ahmet Saraçoğlu, haftanın 3 günü halı saha maçı yaptığım dönemlerde, yada dershane/okul turnuvalarinda adrese teslim pirlo pasları attığımda saha kenarında izleyenlerin guzel tepki vermesini yada alkislar isliklar duydugumda efsane gaza gelirdim, god mode açardım. Seyirci reaksiyonunun herhangi bir spor dalina ekstra enerji ve keyif verdigini dusundugum icin asla kabul etmem. Su donemde bazi maclari sirf bu sebepten dolayi izlemedigim bile oldu ki bilen bilir, aşırı futbol hastasıyımdır.seyircili maclarin oynanacagi gunleri iple cekiyorum.

    deadhouse

    Orgazmsız seks neyse, seyircisiz maç da o. St. Etienne ve Boca Juniors taraftarının tribünden aşağıya inmesini görmedikten sonra maçta 10 gol olsa ne olur.

    Merdomerdo

    @Ahmet Saraçoğlu, Ben asıl maça gitmeyi özledim. Hayır diyorum.

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, kesinlikle kabul etmem. Ben hala alışamadım

    Ahmet Saraçoğlu

    Bunu yazdıktan sonra yaklaşık 10 saniye daha düşündüm ve ben de seyirciye döndüm. Sanırım iş yoğunluğundan, istediğim her an futbol izleyebiliyor olmak beni dinlendirdiği için başta bana okey dedim ama düşününce seyircisiz futbol anlamsız cidden. Hele ki maça gitmeyi acayip özledim. Alanyaspor Avrupa Ligi’ne gitse de Napoli, Arsenal falan izlesek dibimizde.

    Ulan 2 gün içinde kendimle nasıl çeliştim belli değil.

  21. Valencia +90’da atmasaydı pek güzel olacaktı.

    https://nsn.page.link/NXpPH

  22. ismail vilehand says:

    Sarı pipi Bayern’in içinden geçiyor. Şeytan diyor gir canlıdan Bayern galibiyetine ama bilemedim.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, Bayern-Dortmund ilk 45 dk > Süper Lig ilk 27 hafta tüm maçların toplamı

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, maç 2-0 olduktan sonra Bayern galibiyeti 3 orana kadar yükseldi, 100 lira atacaktım, tutarı yazdım ama “Hemen Oyna” butonuna basmaya götüm yemedi. Şimdi çok pişmanım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, 2-2 olduğu an Güzide’ye “maç skoru 4-2″ dedim.

    Yiğit

    @ismail vilehand, işte şeytani dinlemek gerekiyor nasıl metalcisin

    ismail vilehand

    @Yiğit, sorma. Resmen müstehak bana.

  23. deadhouse says:

    Singapur ve Almanya futbolda şike olaylarının merkezleri. Hangi akılla Bundesliga’ya oynuyorum ki. Mallık resmen. Bu kadar şike dönen başka lig yoktur.

  24. Sixt rent a car Galatasaray 3 – 1 Demir Grup Sivasspor
    Sixt rent a car Galatasaray 2 – 1 Demir Grup Sivasspor

    Tercihe bağlı handikaplar.

    İlk yarı/maç sonucu: X/1

    ytd.

  25. Bizi de kuruttun kendini de kuruttun Liverpool.

    Gerrard > Liverpool loading…

    çaksu

    @Ahmet Saraçoğlu, Tersten de kırıcaz bütün rekorları.

  26. Yiğit says:

    Atletico’nun ligde en az gol yiyen takım olması hiç şaşırtıcı değil ama en çok gol atan 2. takım olması şaşırtıcı. Barça illetinden kurtulan Suarez; arkasına Llorente, Koke, Saul gibi Barça oyuncularının aksine düzenli oyuncuları da alınca resmen kendine geldi. Bugün de Real’i yeniyorlar.

    Atletico bile şampiyon oluyor bu kodumun feneri olamıyor. Ne kadar kritik maç varsa kaybedeceğiz amk

  27. deadhouse says:

    Şampiyon Beşiktaş. Sergen Yalçın’ı kutlarım. Şu an “saha”yı okuyabilen tek hoca o.

    ismail vilehand

    O zaman süper lig takip edenlere soru:

    Başakşehir (d)
    Fenerbahçe
    Kasımpaşa (d)
    Alanyaspor

    Beşiktaş bu 4 maçtan kaç puan toplar?

    En iyi senaryoyla ben 8 puan diyorum. Sizce?

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, 8 puana hiçbir Beşiktaşlı çok üzülmeyecektir muhtemelen. Bence ya 8 ya 10 puan çıkarır buradan. Hele ki Galatasaray son 2 haftada 5 puan kaybetmişken. 19 Mart’ta Galatasaray sahasında Rize’yi yenemezse ve Beşiktaş da 21′inde Fenerbahçe’yi yenerse Beşiktaş net şampiyon olur bence, çünkü yazdığın maçlardan sonra kalan 9 haftada Beşiktaş’ın rakipleri:

    Erzurum
    Kayseri
    Ankaragücü
    Rize
    Sivas
    Hatay
    Galatasaray
    Karagümrük
    Göztepe

    Beşiktaş çok pragmatik oynuyor, Galatasaray maçı dışında hepsini kazansa kimse şaşırmaz. Bir şekilde Galatasaray canlanır da puanlar yakın şekilde Telekom’da Beşiktaş’ı yenerse son 2 hafta çarşı pazar karışır ama.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Kaç puan toplar bilmiyorum ama görünen köy kılavuz istemez. Bu Fenerbahçe bu Galatasaray saha içi ve saha dışı bir sürü sorunla boğuşuyor. Galatasaray durduk yere 4 günde 5 puan kaybetti. Çok formsuz bir hocası var ve görünen o ki pek düzelmeyecek. Fenerbahçe ise malum, şampiyon olursa bence senenin sürprizi olur. Kimse kadro falan demesin. Korkunç bir organizasyonluk, oyunsuzluk içerisindeler. Evet 30 haftadır böyleler. Bu puanlar bile mucize onlar için. Beşiktaş bence büyük bir aksilik sergilemezse, ipi göğüsleyecek gibi görünüyor. Yukarıda saydığın maçlardan Beşiktaş Alanya’ya puan kaybedebilir. Ters takım.

    Yiğit

    @deadhouse, son 30 hafta muhabbetine katılmıyorum. Bundan yaklaşık 2-3 hafta önce kime sorsak çoğunun şampiyonluk adayı fenerdi. Ben fenerin bu kadar düşmüş olmasına şaşırıyorum ama adı üstünde fener olduğu için bir yandan da şaşırmıyorum. Bence gs yine bir şekilde şampiyon olacaktır ya da fatih terim gg

    tahsin

    @Yiğit, Cogunlugun sampiyon adayinin fener olmasi oynadigi futbol’dan kaynaklanmiyordu. Fenerbahce bu kadroyu toplamis illa bir yerde toplarlar. Galatasaray ve Besiktas’da duser fener de kapar kupayi seklindeydi. Bir aksilik olmazsa ligin acik ara en iyi futbolunu oynayan besiktas sampiyon olur. Sene basindan beri fenerbahcenin maclarini izlerim. Rezil oglu rezil. Fenerbahce taraftarlarinin da yonetimin de zihniyeti degismeden bir cacik yapamayacagi cok bariz bir durum…

  28. şeyh hulud says:

    Geçen çıkan Loop Hero son yıllarda rastladığım en iyi oyun. Müzikleri de ayrı güzel:

    https://www.youtube.com/watch?v=mvnxWqYzF1E

  29. ismail vilehand says:

    Şöyle bırakayım da nasıl yattığımı hep beraber takip edebilelim.

    https://nsn.page.link/vwBQD

    ismail vilehand

    Abdullah Avcı
    Aykut Kocaman
    Diego Simeone

    Bu üçünün çalıştırdığı takımlara oynayan elimi sikeyim.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Telafi kuponu: Lugo 0, Aalborg 1, West Ham 1.

    ismail vilehand

    @deadhouse, bunu görene kadar kasada para kalmamıştı geldi kupon. Tebrikler.

  30. ismail vilehand says:

    İnsanlık tarihinin gelmiş geçmiş en kusursuz spor röportajı. Kesin ama kesin izleyin.

    https://youtu.be/xtaCYKPgJmI

    Berca B.

    @ismail vilehand, ahahahahaha ben başladım vurmaya ahahahaha.

    Kolibali’nin semt çocuğu olduğunu biliyodum da bu kadarını bilmiyodum. Müthiş bi röportaj cidden.

    ismail vilehand

    @Berca B., Jet Fadıl’ın bütün ülkeyi dolandırdığı dönemde ondan aldığı 200 bin doları üşenmeyip tek tek sayması hahahaha.

    Yiğit

    @ismail vilehand, ekşide gördüm bugün. ”Adam nişanlıma basıyor” diyen abimize kahkaha attım. Basıyor ne amk pek de aldatıldığına içerlememiş herhalde

  31. Rzeczom says:

    tüm sorumluluklarını yerine getirdikten sonra gelen rahatlama ve arda kalan zamanı keyif geçirmek için kullanma anından daha keyifli bir şey yoktur sanırım.

    ismail vilehand

    @Rzeczom, striptizci kalçasından kokain çekmek.

  32. deadhouse says:

    Juventus Ev sahibi 2.5 üstü, Sevilla Deplasman 1.5 üstü.

    ismail vilehand

    @deadhouse, https://nsn.page.link/yVYYg

    Henüz oynamadım ama aklımdan böyle geçiyor.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Bence mantıklı abi. Porto bugün Juve’nin elinden kurtulamaz. Ronaldo gerekirse tek başına turu getirmeye çalışacaktır. Sevilla’nın ise kaybedecek bir şeyi yok. Bol gol olur.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, bende de şu var.

    https://nsn.page.link/FV2Sk

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, 6,5 üst korner nedir diyip oranı görünce bastım

    Ahmet Saraçoğlu

    @Yiğit, ilk 6 dakikada 3 korner olunca oldu bu iş dedim ama sonraki 33 dakikada 1 tane bile olmadı. Yatacak muhtemelen.

    tahsin

    @Ahmet Saraçoğlu, @Yigit, Korner iddiasi cok sacma oluyor. Evet kazandirabilir ama mac takip etme heyecani cok enteresan oluyor. Taraf tutmuyor, gol istemiyor, sadece korner istiyorsun. Benim garibime gitmisti ahahah

    Ahmet Saraçoğlu

    @tahsin, Güzide’nin yakınlarda korner beraberliği tutturmuş olması insana korner oynama cesareti veriyor.

    http://www.pasifagresif.com/2015/05/serbest-kursu/comment-page-32/#comment-776393

    Yiğit

    @tahsin, maçın pozisyonlu geçeceğini düşünüyorsan mantıklı. Taraf tutuyorsan da bir şeyi değiştirmiyor. Zaten günümüz futbolunda kornerlerin gol olması istatistiki açıdan çok düşük bir oran. Heyecan yapmıyorum yani kornerlerde

    İddaa Baronesi

    @tahsin, Taç falan olsa onu da oynarım :)) Bence en heyecanlısı “hangi dakika aralığında gol olur”. Aralığın son dakikasında nabız 140.

  33. Erhan says:

    aramızda hearthstone oynayan var mı?

    tahsin

    @Erhan, Uzun zaman oynadim ama son 4 5 aydir oynamiyorum :(

  34. ismail vilehand says:

    Sarı pipi yine yazdı. Nası bi çocuk lan bu?

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, yaratık resmen.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, Dortmund’un hocası Terzic’in Cüneyt Çakır’a “HOCAAAAAAA!” diye bağırması ahaha

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, hahaha aynen. İlk dikkatimi çekti, lan dedim “Bana mı öyle geldi acaba?” sonra spiker de söyledi.

  35. Fenomen Ronaldo’nun doğuşunu gerçek zamanlı izledim. Ronaldinho’yu, Henry’yi, Cristiano’yu, Messi’yi daha çocuklarken izledim, yükselişlerine canlı canlı tanık oldum. Şimdi de Haaland’ı izliyorum. Çok acayip bir şey gerçekten. Bug gibi çocuk.

  36. Juve-Porto uzatmalarda muazzam maç oluyor.

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, Ronaldo daha da bu takımda durmaz. Zaten ligde de şampiyon olamayacaklar.

    Şaka maka Ronaldo ve Messi olmadan şampiyonlar ligi çeyrek finalleri izleyeceğiz. İkisinin de devri kapandı.

    ismail vilehand

    Ha unutmadan, güle güle Pirlo.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, Juve şampiyon olmasın artık bir zahmet. Serie A’nın marka değerini düşürüyorlar her sene şampiyon olarak.

    Yiğit

    @ismail vilehand, bence de Ronaldo gg. Zaten takım ve pirlo Ronaldo’yu pek siklemiyormuş gibi geldi nedense.

    Bir de linç yicem ama Real olmayınca Ronaldo’nun bu durumda olması ilahi adalet gibi. Haksız bayern/juve turlarının acısı çıkıyor. 4 kupa muazzam başarı ama Real’in onu dünyanın en üst futbolunu oynayarak almadığı kesin.

  37. Yiğit says:

    Kırmızı kart, hakem hataları, penaltı, frikik, 5 gol, 120 dk. Elhamdülillah çekip kapattım. Ayrıca deplasman golü kuralı terördür bugün görmüş olduk. Ulan bari karantinada olmayaydı ya da uzatmalarda olmasın. Juve’yi desteklediğimden veya Porto hak etmediği için demiyorum.

    Juventus’un CL’de son yıllarda tek başarısı Ronaldo’nun hattrick yapıp göt zoruyla atletico’yu elemesi. Ben hayatımda bu kadar loser bir takım, Morata gibi de bir kalas görmedim.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Yiğit, Morata transferlerinde net kara para aklanıyor. Başka açıklaması olamaz.

  38. deadhouse says:

    Juve’yi sevmem, Pirlo’yu da sevmem. Nedved’li, Del Piero’lu, Trezeguet’li, Zambrotta’lı, Camorenesi’li Juve’yi severim. Ancak dün tur atlamalarını istedim. Ronaldo için. Juve çok fazla para harcayıp CL’de başarısız olan üç takımdan biri. (Diğer ikisi Psg, City) CL’yi almak winner’lık bir iş. Son 20 yıldaki şampiyonluklar bunun kanıtı. Loser takımlar bu kupayı alamıyor. Liverpool aldı, ama en winner takımla (Real Madrid) karşılaşınca kaybetti. Şaka bir yana şu an düşüşteler ama Real, Barça finale çıktığı zaman olay bitiyor. Ne olursa olsun kupayı alıyorlar. (Bir de eski Milan) Milan Juve kadar para harcasa, kadrosu iyi olsa bu kupayı 3 kez daha almıştı.

  39. deadhouse says:

    Bir ara 90′ların en iyi 20 albümü etkinliği için site yönetimine başvurmuştum. Böyle bir başlık açılmadı. Bari burada paylaşayım. Yazmak isteyen yazsın. Görelim nevaleleri.

    1. Mayhem – De Mysteriis Dom Sathanas
    2. Cynic – Focus
    3. Pantera – Vulgar Display of Power
    4. Dream Theater – Scenes From A Memory
    5. Megadeth – Rust in Peace
    6. Burzum – Filosofem
    7. Death – Human
    8. Suffocation – Effigy of the Forgotten
    9. Dismember – Like an Ever Flowing Stream
    10. Artillery – By Inheritance
    11. Marduk – Panzer Division Marduk
    12. Thergothon – Stream for the Heavens
    13. Funeral – Tragedies
    14. Atheist – Unquestionable Presence
    15. Neurosis – Through Silver in Blood
    16. In Flames – The Jester Race
    17. Opeth – Still Life
    18. Deicide – Deicide
    19. Darkthrone – Transilvanian Hunger
    20. Meshuggah – Chaopshere

    ismail vilehand

    @deadhouse, “en iyi” yazamam ama “en sevdiğim” yazabilirim.

    deadhouse

    @ismail vilehand, En iyi dediğim en sevdiğimiz ve doğal olarak iyi bulduğumuz. Bilimsel bir şey değil sonuçta. Yazarsan güzel olur.

    ismail vilehand

    @deadhouse, hatta maçları beklerken canım sıkılıyordu yazdım. 5 tane fazla oldu silmeye kıyamadım.

    1- Pantera – Far Beyond Driven
    2- Sodom – Tapping the Vein
    3- Marduk – Panzer Division Marduk
    4- Cannibal Corpse – Tomb of the Mutilated
    5- Morbid Angel – Covenant
    6- Alice in Chains – Facelift
    7- Exhorder – The Law
    8- Gorefest – Erase
    9- Bolt Thrower – The IVth Crusade
    10- Carcass – Necroticism – Descanting the Insalubrious
    11- Acid Bath – When the Kite String Pops
    12- Suffocation – Pierced from Within
    13- Entombed – Left Hand Path
    14- Slayer – Seasons in the Abyss
    15- Down – Nola
    16- Merauder – Master Killer
    17- Dismember – Indecent & Obscene
    18- Crowbar – Odd Fellows Rest
    19- Deicide – Legion
    20- Asphyx – Last One on Earth
    21- Black Sabbath – Dehumanizer
    22- Fear Factory – Obsolete
    23- Corrosion of Conformity – Blind
    24- Iced Earth – The Dark Saga
    25- Dark Funeral – Vobiscum Satanas

    deadhouse

    @ismail vilehand, Bence başyapıt olarak gördüğümüz albümleri hatırlamak adına faydalı bir anket. Ayrıca herkes yazsa ortaya en az 300 400 albüm çıkar ve birileri faydalanır. Gözden kaçan, az değer gördüğünü düşündüğümüz albümler de açığa çıkar. Mesela Merauder albümünü bilmiyordum. İlk fırsatta dinleyeceğim. Açıkçası listene pek şaşırmadım. Ama bazı grupların albüm seçimlerinde de benim için hafif sürprizler oldu.

    deadhouse

    Düşündüm de ne 300 400′ü 50 kişi katılsa 1000′e yakın albüm çıkabilir.

    ismail vilehand

    @deadhouse, internetin olmadığı dönemde yeni tanıştığımız gruplara kronolojik bakmak pek mümkün değildi. Sürpriz albüm tercihleri tamamen o yüzden. Bir de işin duygusal boyutu var.

    Senin listende de olan grupların albümleri ile benim listemde olanlar:

    Far Beyond Driven – Vulgar Display of Power

    Pierced from Within – Effigy of the Forgotten

    Indecent & Obscene – Like an Ever Flowing Stream

    Deicide – Legion

    var mesela. Ben hepsini eşit seviyorum diyebilirim. Sadece dönemsel ve duygusal farklılıklar söz konusu.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Abi Master Killer manyak bir şey. Gömülü bir cevher. İlginç şekilde metal archives Metalcore diye etiketlemiş. Bana Pantera etkili (özellikle vokal) taş gibi thrash/groove metal gibi geldi. Metalcore ne alaka.

    ismail vilehand

    @deadhouse, metal-archives’in etiketlerinin son derece sıkıntılı ve çok saçma olduğundan hem yorumlarımda hem de kritiklerimde defalarca bahsetmiştim. Yetki sahibi olanların siklerinin keyfine göre idare ettiği bir oluşum. Liyakat sıfır.

    Merauder senin de ilk dinlemede yakaladığın gibi thrash/groove metal yapan bir grup ama kökenleri New York Hardcore sahnesine dayanıyor. Adamlar; yaşam tarzı, imaj, söylem ve adanmışlık olarak NYHC kültürünün bir parçası. Tıpkı Cro-Mags gibi.

    “Master Killer” albümü sevdiysen, benim PA’daki “En sevdiğiniz 25 albüm” listesine 16. sıraya koyduğum “God is I” albümüne bayılırsın. “Master Killer”dan çok daha sert ve hayatımda dinlediğim en iyi albümlerden biri. Her saniyesi kusursuz.

    Merauder’ın kısıtlı ama mükemmel bir hayran kitlesi var. Yeraltı ekstrem müziğinde ne derece önemli bir grubu olduğunu görmek için şu konsere bakmak yeterli:

    https://youtu.be/REqNsenFI-A

    deadhouse

    @ismail vilehand, Dün grubun tüm albümlerini dinledim. Hardcore etkisi hissediliyor. Ancak çok hardcore yanlısı olmayan dinleyiciler için baskın bir hardcore müzikleri yok. Bildiğin metal. Çok iyi bir grup gerçekten. Müziğinden, vokaline, sound’ına kadar her şey 10 numara.

    Merdomerdo

    @deadhouse, Yoshimitisulu kapağına kurban.

    Dysplasia

    @ismail vilehand, Dehumanizer şaşırttı. Bence Black Sabbath’ın en iyi ikinci albümü.

    ismail vilehand

    @Dysplasia, niye şaşırttı ya? Ben ağır Black Sabbath’çıyım. Dio’lu Sabbath bence dünyalara bedel. Dehumanizer ise en sevdiğim heavy metal albümlerinden biri. Her saniyesi kusursuz.

    Dysplasia

    @ismail vilehand, Hem listeye pek uymuyor hem de kendimden başka sevenini pek görmedim. Tapar derecede seviyorum Heaven and Hell ve bu albümü. Iommi denen adamın Dio’yu bu kadar çabuk harcamaması lazımdı.

    ismail vilehand

    @Dysplasia, AiC ve CoC gibi grupların olduğu listede Black Sabbath acayip değil de, ben asıl Iced Earth yüzünden tepki yerim diye düşünmüştüm. Uzak ara listedeki en alakasız albüm o.

    Benim de en sevdiğim BS albümleri o ikisi. Black Sabbath’ın sevmediğim albümü yok, Ian Gillan’lı Born Again’e bile bayılıyorum ama Dio’lu Sabbath’ın Allahsallığı anlatmaya kelimeler yetmez. Keşke Dio biraz daha yaşasaydı da Heaven & Hell’den bir albüm daha duyabilseydik.

    unanimated

    @deadhouse, çok estetik bir liste bence. Cynic,crowbar, funeral, neurosis sevindirdi

    Emre Görür

    01 – Painkiller (Judas Priest)
    02 – The Sound Of Perseverance (Death)
    03 – Focus (Cynic)
    04 – By Inheritance (Artillery)
    05 – Crimson (Edge Of Sanity)
    06 – Rust In Peace (Megadeth)
    07 – Edge Of Thorns (Savatage)
    08 – De Mysteriis Dom Sathanas (Mayhem)
    09 – Obscura (Gorguts)
    10 – Into The Mirror Black (Sanctuary)
    11 – The Jester Race (In Flames)
    12 – Storm Of The Light’s Bane (Dissection)
    13 – Tales From The Thousand Lakes (Amorphis)
    14 – King Of The Distant Forest (Mithotyn)
    15 – Metropolis Pt. 2: Scenes From A Memory (Dream Theater)
    16 – Still Life (Opeth)
    17 – Brave Murder Day (Katatonia)
    18 – Unleash The Beast (Saxon)
    19 – Frozen (Sentenced)
    20 – Invictus (Virgin Steele)

    TanSolo

    @deadhouse,
    1- Gorguts – Obscura
    2- Cynic – Focus
    3- Death – Human
    4- Meshuggah – Destroy Erase Improve
    5- Neurosis – Times Of Grace
    6- Tool – Ænima
    7- Opeth – Still Life
    8- Dream Theater – Metropolis Pt. 2: Scenes From A Memory
    9- Carcass – Heartwork
    10- Cryptopsy – None So Vile
    11- Marduk – Nightwing
    12- Necrophagist – Onset Of Putrefaction
    13- Mayhem – De Mysteriis Dom Sathanas
    14- Demilich – Nespithe
    15- Sleep – Sleep’s Holy Mountain
    16- Aspid – Кровоизлияние
    17- Darkthrone – A Blaze In The Northern Sky
    18- Suffocation – Effigy Of The Forgotten
    19- Strapping Young Lad – City
    20- Immolation – Failures For Gods

    Erhan Yiğit

    @deadhouse, benim için liste şöyledir

    1. Megadeth – Rust in Peace
    2. Dark Tranquillity – The Gallery
    3. In Flames – Whoracle
    4. Dream Theater – Scenes from a Memory
    5. Megadeth – Countdown to Extinction
    6. At the Gates – Slaughter of the Soul
    7. Testament – Souls of Black
    8. Colony – In Flames
    9. Soundgarden – Superunknown
    10. Sepultura – Chaos A.D
    11. Death – The Sound of Perseverance
    12. Opeth – Morningrise
    13. Dissection – Storm of the Light’s Bane
    14. In Flames – The Jester Race
    15. Dark Tranquillity – The Mind’s I
    16. Testament – The Gathering
    17. Entombed – Left Hand Path
    18. Pantera – Cowboys From Hell
    19. Paradise Lost – Draconian Times
    20. Opeth – Still Life

    6 numaradan sonrasi karışık.

    90lar bütün dünyada müzik ve film adına eşsiz bir on yıldı. Zirveydi.

    Aura magula

    @deadhouse, 90larda çıkan en çok sevdiğim albümleri sıraladım

    Burzum – Filosofem
    Death – Human
    Dimmu borgir stormblast
    Bolt Thrower – mercenary
    Sepultura chaos ad
    Gorgoroth anticrist
    Cathedral forest of equilibrium
    Cryptopsy – None So Vile
    Pointblank nailbomb
    Dismember massive killing capacity
    Dark tranquillity the gallery
    Vinter into darkness
    Thergothon – Stream for the Heavens
    Marduk those the unlight
    Suffocation – Effigy of the Forgotten
    Acid Bath – When the Kite String Pops
    Darkthrone – Transilvanian Hunger
    Meshuggah – Chaopshere
    Crowbar crowbar
    Primus Sailing the Seas of Cheese

    Gökay

    @deadhouse, Yirmi, sayı olarak başta çokmuş gibi görünse de, listeyi bir o kadar daha eksiltip öyle oluşturdum. Arşivi şöyle bir kurcalayınca neler neler varmış aslında

    Carcass Necroticism Descanting The Insalubrious

    Meshuggah Destroy Erase Improve

    Nevermore Dreaming Neon Black

    The Haunted The Haunted

    Sepultura Chaos A.D.

    The Crown Hell Is Here

    Heathen Victims of Deception

    Aura Noir Black Thrash Attack

    Satyricon Nemesis Divina

    Dissection The Somberlain

    Dawn Slaughtersun

    Hypocrisy The Final Chapter

    At The Gates Terminal Spirit Disease

    Katatonia Dance of December Souls

    Paradise Lost Gothic

    Diabolical Masquerade Nightwork

    Dream Theater Awake

    Opeth Orchid

    Pain of Salvation Entropia

    Symphony X The Divine Wings Of Tragedy

    Yiğit

    @deadhouse, kafama göre yazdım valla. Kimisini çok iyi olduğu için, kimisini çok önemli gördüğüm için (kendim adına) kimisini de fanboyluğumdan ekledim. 90lar öyle onyıl ki kült olmayan bir şey yazamadım.

    1) Dissection – Storm of the Light’s Bane (dünyanın en iyi albümü)
    2) Radiohead – OK Computer (metal denmemiş, dünyanın en iyi ikinci albümü)
    3) At the Gates – Slaughter of the Soul
    4) Megadeth – Rust In Peace
    5) Opeth – Still Life
    6) Death – Symbolic
    7) Burzum – Hyvis Lyset Tar Oss
    8) Dream Theater – Scenes from a Memory
    9) In Flames – The Jester Race
    10) Tool – Ænima
    11) Mayhem – De Mysteriis Dom Sathanas
    12) Immortal – At the Heart of Winter (yazmayanın suyu kurusun)
    13) Güls and Roses – Use Your Illusion II
    14) Darkthrone – Under a Funeral Moon
    15) Cannibal Corpse – Tomb of the Mutilated
    16) Entombed – Left Hand Path
    17) Ulver – Bergtatt
    18) Gorguts – Obscura
    19) Katatonia – Brave Murder Day
    20) Empyrium – Songs of Moors and Misty Fields

    Bonus: Estatic Fear – A Sombre Dance (benim için müzikten öte olduğundan listeye almadım)
    Cryptopsy – None So Vile
    Cynic – Focus
    Meshuggah – Destroy Erase Improve
    Marduk – Nightwing
    Deicide – Once Upon the Cross
    Bathory – Hammerheart
    Pantera – Cowboys From Hell
    Emperor – In the Nightside Eclipse (hiç emperor yazılmamış garip)
    Enslaved – Frost
    Judas Priest – Painkiller
    Queen – Innuendo
    Taake – Nattestid Ser Porten Vid

    deadhouse

    @Yiğit, Aslında özellikle metal olsun istedim. Belirtme ihtiyacı duymadığımdan metal demedim. Metal+diğer müzikler olsa ben Dr. Dre , 2pac, Massive Attack falan koyardım. İşin içinden hiç çıkamayız öyle.

    Yiğit

    @deadhouse, ben de fazla sapıtmak istemedim zaten

    Dysplasia

    @Yiğit, Yüzyıllar sonra Estatic Fear görmek duygulandırdı. Dinlememiştim ne zamandır.

    Merdomerdo

    @deadhouse,

    1- Entombed – Left Hand Path
    2- Dismember – Massive Killing Capacity
    3- Death – Spiritual Healing
    4- Darkthrone – Under A Funeral Moon
    5- Descendents – Everything Sucks
    6- Mayhem – De Mysteriis Dom Sathanas
    7- Annihilator – Never Neverland
    8- Madball – Set It Off
    9- Bolt Thrower – The IVth Crusade
    10- Satyricon – Nemesis Divina
    11- Merauder – Master Killer
    12- Sepultura – Arise
    13- Deftones – Around the Fur
    14- At the Gates – Slaughter of the Soul
    15- Down – NOLA
    16- Kyuss – Welcome to the Sky Walley
    17- Asphyx – Last One On Earth
    18- Emperor – Anthems to the Welkin At Dusk
    19- Suffocation – Pierced From Within
    20- Megadeth – Cryptic Writings

    Merdomerdo

    @Merdomerdo, Badmotorfinger’ı unutmuşum :(

    ismail vilehand

    @Merdomerdo, Deftones ve Kyuss ben de yazacaktım ama çoktan limiti aştığımı görünce yazamadım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @deadhouse, çok geniş bir zaman dilimini kapsadığı ve dünyanın en göreceli sorusu olduğu için, adı anılacak yüzlerce albüm içerisinden sayım yapmak ve bir final liste oluşturmak acayip zahmetli olacaktır. Yıl sonu listelerini toparlayıp hangi albümün adı kaç kez anılmış diye sayımını yapmak bile saatler sürüyor, 10 yıllık bir dönemdeki binlerce albüm işin içine girince o işi listeye dökmek bitmek bilmez.

    Bu ancak verilecek 40-50 seçenek arasından anketle olur, o da bizim site kitlesine uymaz çünkü kesin pek çok insanın ilk akla gelen 40-50 albümün çok ötesinde seçimleri olacaktır. Daha yüzeysel bir site olsak, 90′ların en önemli 30-40 metal albümünü 5 dakikada yazarız, millet de arasından seçer olur biter.

    Ama burada yapsak “Disembowelment – Transcendence into the Peripheral listede niye yok?”, “Godflesh – Streetcleaner’ın olmadığı liste de ne bileyim…” gibi bin tane yorum olur. Haklı olarak.

    Sırf yukarıda sana verilen 8-9 cevapta 100′e yakın farklı albümün adı anılmış. O yüzden baş edemeyiz.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Aslında çok istatistik meraklısı biri değilim. Ben sadece PA takipçilerinin zevklerini görmek ve açığa çıkacak olan albümleri görmek adına böyle bir anket yapılmasını istemiştim. Yani hesaplama olmadan açılacak bir başlık altında herkes en iyi bulduğu, en sevdiği 20 albümü yazabilirdi. Zaten hesaplamaya gerek kalmadan en çok yazılan albümler ortaya çıkardı.

    tahsin

    @Ahmet Saraçoğlu, Bu tarz anketlerdeki sıralama algoritmanı söylebilirsen bir kod yazılıp insan gücü gerektirmeden çözeriz işi abi.

    tahsin

    @tahsin, Örneğin işte kişinin listesinde x.sıraya konulmuş albüme 100-x puan veriyoruz tarzında bir şey ise 10 15 dakikada yazılacak bir kod ile genel sıralama oluşturulabilir. Bu konuyla ilgilenip sene sonu listesi konusunda da yardımcı olabilirim.

    Capricornus Rex

    @deadhouse, sırasız:
    1- Acid Bath – When the Kite String Pops
    2- Alice in Chains – Dirt
    3- Down – NOLA
    4- Crowbar – Odd Fellows Rest
    5- Autopsy – Mental Funeral
    6- Morbid Angel – Covenant
    7- Death – Symbolic
    8- Cannibal Corpse – Tomb of the Mutilated
    9- Carcass – Necroticism
    10- Cryptopsy – None So Vile
    11- Madball – Set It Off
    12- Strapping Young Lad – City
    13- Sodom – Tapping the Vein
    14- Pantera – Great Southern Trendkill
    15- Suffocation – Effigy of the Forgotten
    16- Monster Magnet – Dopes to Infinity
    17- Marduk – Panzer Division Marduk
    18- Judas Priest – Painkiller
    19- Nevermore – Dreaming Neon Black
    20- Faith No More – Angel Dust
    Bonus: Rob Zombie – Hellbilly Deluxe

    ismail vilehand

    @Capricornus Rex, çok klas bir liste.

  40. ismail vilehand says:

    Bugün şampiyonlar liginde iki maça da beraberlik diyesim var. Bir önceki Barcelona eşleşmesindeki faciadan sonra PSG tekrar aynı hataya düşmez bence.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, benim bir kuponda iki maç da berabere var, birinde de PSG üst alır + Leipzig alır var.

    Bence iki maç da kesin KG ama oranları düşük tabii.

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, eğer Leipzig maç bitene kadar gol atamazsa ilk uçakla gidip Nagelsmann’ın suratına balgam atacağım.

    ismail vilehand

    Frankenstein suratlı futbol cahili bebe. ŞL senin neyine? Sen kimsin? Hapçıların kulüplerde apaçi dansı yaparken içtiği içeceğin sponsor olduğu takımla artistlik yapıyordun ama böyle siktiler belanı.

    Ulan kaybedecek hiç birşeyin yok, hala yana pas geriye pas. Bu sezon ligden kesin düşecek takımlardan bile gol yedi Liverpool. 3 hafta sonra Bayern ile oynayınca en az 6-7′lik yapıp aklını alsınlar, sırf senin o sessiz göt yakan türden osuruk koklamış gibi büzüşmüş sevsimsiz suratını görmek için ekran başında olacağım. Dünyanın en boş hocalarından birisin.

  41. Gökay says:

    Kupon yapan arkadaşlar yeşillendirirse bir revize gelsin

    https://nsn.page.link/XSyjS

  42. owlbos says:

    Selam beyler, geçen sene hard diskim fidye virüsü kaptığı için koca arşivim heba oldu. En sevdiğim gruplardan ufak çaplı yeni bi mp3 arşivi oluşturuyorum vakit buldukça. Ama indirme için kullandığım 2 torrent sitesinde bulamadığım 3 5 albüm oldu. Biraz ulu orta korsancılık olucak ama kim indirmiyor ki kardeşş diyip site önerilerinizi bekliyorum. Şimdiden teşekkürler.

    deadhouse

    @owlbos, Hangi albümler olduğunu sorabilir miyim?

    TanSolo

    @owlbos, SoulseekQt diye bir paylaşım uygulaması var henüz bulamadığım bir albüm olmadı. Sadece metal müzik için demiyorum, her türden müzik var. Tracklisit’i adam akıllı olmayan 60′lardan ve daha eskisinden kalma albümleri bile buluyorum.

  43. Yiğit says:

    Ronaldo olmak zordur çünkü Morata ile oynarsın, Messi olmak daha zordur çünkü Dembele ile oynarsın.

    Live ilk maçının son dakikasında Messinin %100lük asistini yediğinden beri dünya üzerinde en sevmediğim topçu olabilir.

    Yiğit

    @Yiğit, pardon Lenglet’yi unutmuşum. Barçadaki bütün kazmaları anlıyorum ama bu adam neden yıllardır bu takımda hala anlayamıyorum

    Yiğit

    @Yiğit, messi senin de amk

  44. çaksu says:

    Lig maçlarını da Şampiyonlar Ligi’nde oynamak için harekete geçmemiz lazım artık. Nereye başvurmak gerekiyosa.

    Sanırım 5 6 ay sonra ilk kez Fab orta saha oynadı. Fab Thiago Gini yağ gibi aktı bu maç. Nat “Atıl Kurt” Phillips yanlış saymadıysam 73 hava topu kazandı, 35 kez yan top kesti. Bluetooth’la bağladığımız Ozan da hep yarım saniye geriden gelse de iş de görüyor.

    70. dk ya kadar bi daha asla gol atamayacağımızdan emindim artık. Şu son kendini imha serimizde defanstan çok ofans sorundu zaten. Arkada idare ediyor, 1 gol falan yiyor, ama sonra kesinlikle çeviremiyoduk. Bu maç da yine fıkra gibi goller kaçırdı ön 3lü. Hele Salah ile Mane’nin bi pozisyonu var, gifini bulursam muhakkak koyucam haha.

    2 tane üst üste girince gerçekten şaşırdım. Beklemiyodum.

    Bi de Gini gitmesin. :(

  45. Emre Görür says:

    Ne zaman futbol ve iddaa için ayrı bir başlık açılacak? Açıkçası paso futbol muhabbeti döndüğü için benim bu sayfaya uğrayasım gelmiyor hiç.

    Ş. Yıldırım

    @Emre Görür, sitede başka alanlarda pek yorum yapan kalmadı ki zaten.

    ismail vilehand

    @Ş. Yıldırım, aynen. Müzik konuşan kalmadı. Futbol da konuşmasak sitenin ruhuna el fatiha. Anca işte birisi ölecek veya ayı spreyi ile meclis basacak ki konu çıksın.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Emre Görür, @Ş. Yıldırım, @ismail vilehand, bunun sebeplerinden biri benim iş yoğunluğumdan dolayı haber girmeye vakit bulamamam. Son 2 haftada yoplam 13 haber girebildim. Normalde günde 10 tane haber giriyoruz. Diğer bir sebep de yılın ilk döneminde üzerine konuşulacak az albüm çıkması. Büyük gruplar bir şeyler çıkarmaya başlasın, elbet hareketlenir. Yine aynı şekilde salgından dolayı metal piyasasının aşırı durgun olması. Şirketler klibe vesaireye bütçe ayıramıyorlar şu dönem. Turneler falan tamamen bittiği için konser haberi, grupların yollarda yaşadıklarına dair haberler de yok.

    Blabbermouth’a bak, sadece 50 yaş üstü eski rock’çıları ve piyasa isimleri haber yapıyorlar çünkü parası olmayan genç gruplarda hareket çok azaldı. Diğer sitelerde de yorum sayıları çok düştü. PA yine iyi dünya genelindeki pek çok metal sitesiyle karşılaştırıldığında.

    Futbol başlığını en geç hafta sonu açarız, ben de haberler konusunda daha çok zaman yaratmaya çalışacağım.

  46. Emre Görür says:

    Salonumuz ibadete açılmıştır!!!

    https://pasteboard.co/JS2mUEY.jpg

    deadhouse

    @Emre Görür, Muhteşem bir salon. :)

    Ahmet Saraçoğlu

    @Emre Görür, pek güzel.

  47. ismail vilehand says:

    Son 16 turu tahminlerini alalım. Salı parayı koyduk, dün oç Leipzig yüzünden geri verdik, bugün bi daha alalım rabbimizin izniyle inşallah.

    ismail vilehand

    Geç değil canlıdan da gireriz. Rangers erken gol yedi oranı zıpladı mesela.

    Ahmet Saraçoğlu

    @ismail vilehand, İstanbul’dan Antalya’ya geldim, yoldaydım, o yüzden anca şimdi onaylayabildim yorumunu.

    Ben şunları oynadım:

    https://nsn.page.link/c6vHo
    https://nsn.page.link/jV17r

    Ahmet Saraçoğlu

    Yauşak Kiev bir tane sıkıştıramadın.

    deadhouse

    @ismail vilehand, 23:00 kuponu. Shakhtar İY2, Arsenal 0. 13 oran.

    Gökay

    @ismail vilehand, İlk maçlar kaçtı, diğerleri şu şekilde

    https://nsn.page.link/7fHos
    https://nsn.page.link/4ppRZ

    İki gün önceden de şu var

    https://nsn.page.link/22iLa

    Normalde Avrupa Kupası şikenin merkezi. Maçların bu şekilde dümdüz gitmesi çok tuhaf gerçekten.

  48. deadhouse says:

    Başakşehir’e 11 orandan oynadım. Bakalım gelecek mi.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.