# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
KVIST – For Kunsten Maa Vi Evig Vike
| 03.11.2013

Karanlık panayır.

Görkem ŞAHİN

Emperor, 1994 yılında ilk uzunçaları olan “In The Nightside Eclipse”i çıkardığında, henüz palazlanmakta olan bir akıma, daha ilk yıllarında okkalı bir tokat atarak, (true) metal müzik içindeki yeri tartışma konusu olan klavyenin köküne kadar yoğun kullanımıyla, parametreleri tekrar belirliyordu. Mesela Burzum’un ilk albümünde de klavye kullanımı mevcut tabii ki ama Emperor biraz daha senfonik bir üslubu benimsemiş ve black metale daha avangard bir bakış açısı getirmişti.

Kvist, 1994 yılında kurulup, 1996’da yayınladığı ilk albümü sonrası dağılarak, tek albümlü cengaverler listesinde kendine hatırı sayılır bir yer edinen şahane bir grup. Grup, “In The Nightside Eclipse”e göz kırpan, senfonik black metal icra ediyor. Gelmiş geçmiş en tavizsiz, en sofistike black metal albümlerinden birisi olarak hak ettiğinin çok altında bir ilgi görmüş oldukları aşikar.

Kvist’in müziği, yoğun olarak Emperor etkileşimli olmakla beraber, özellikle Satyricon ve Immortal’la da büyük benzerlikler taşıyor. Grup, üç kişiden oluşuyor ve albüm kaydı, o dönemin pek çok önemli albümüne ev sahipliği yapmış olan Grieghallen yerine, Oslo’daki Endless Sound stüdyolarında yapılmış ve ortaya sıkı bir iş çıkmış. Kayıtta, herhangi bir enstrümanın – vokal de buna dâhil – arada kaynamayacağı, her birini rahatlıkla ayırt edebileceğiniz bir yapı tercih edilmiş. Bu sayede, işlerine son derece hakim olan elemanlar, küçük çaplı bir bando havası yakalamayı başarmışlar. Tom Hagen klasik black metal vokallerini çok iyi yapmakla kalmıyor, löngür löngür baslarıyla da kulaklarınızı dövüyor. Baslar, bazı bölümlerde özellikle ön plana çıkmış, ve müziğe çok yakışmış. Davulcu Endre, gayet hızlı ve şık tekniğiyle sıkı bir iş çıkarmış. Gitar ve Klavyelerden sorumlu Hallvard ise yaratıcı klavyeleriyle albüme imzasını atmayı başarmış. Çok kaliteli ve melodik gitar işçiliğiyle de albüme can vermiş. Tüm enstrümanlar aynı derecede ön planda olmasına rağmen, dönemdaşlarından grubu ayıran en önemli özellik tabii ki yoğun klavye kullanımı olmuş.

Müzik son derece sert ve genel olarak süratli bir yapıda. Açıklaması zor ama bazı bölümlerde, karanlık ve sert bir panayır müziği havası yakalamışlar. Klavye partisyonları bunun baş sorumlusu. Onun için müzik melankolik, kasvetli bir havada değil; aksine gaz ve eğlendiren bir tarzı var. Şarkılar, güzel giriş kısımlarıyla daha ilk saniyelerinde dinleyiciyi yakalamayı başarıyorlar. Toplam 6 parçadan oluşan albüm, yoğun bir dinleme tecrübesi yaşatıyor; bu bakımdan çok uzun olmayan süresi de isabetli olmuş. Albüm bittiğinde tadı damağınızda kalıyor ve tekrar dinleme isteği duyuyorsunuz. Bu da ancak çok iyi albümlerin sahip olduğu önemli bir özellik.

Albüm kapağı biraz özensiz görünmekle beraber, müziğe yakışmış. Tüm sözler Norveççe ve hiçbir zaman resmi olarak yayınlanmamışlar. Black metalde aşina olduğumuz konulardan bahsettikleri belirtilmiş.

Böylesine iyi bir grubun, tek albüm sonrasında ortadan kaybolması üzücü ancak tek kurşunla turnayı gözünden vurmuş oldukları gerçek. Albümü çok sevdiğim için, sonraki albümleriyle bekleneni verememe ihtimallerinden dolayı böyle bir sonun daha iyi olduğunu düşünmüşümdür her zaman.

Tüm şarkıları çok iyi olan albümde, özellikle bir yere dikkatinizi çekmek istiyorum. Forbannet Være Jorden Jeg Går På isimli 2. şarkının 2:20’de başlayan kısmı. Albümü henüz dinlememişseniz, önce bu kısmı bir deneyin derim.
Dört dörtlük bir black metal albümü isteyenlere…

10/10
Albümün okur notu: 12345678910 (8.76/10, Toplam oy: 21)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
1996
Şirket
Avantgarde Music
Kadro
Tom Hagen: Vokal, bas
Hallvard Wennersberg Hagen: Gitar, klavye
Endre Bjotveit: Davul
Şarkılar
1. Ars Manifestia
2. Forbannet Være Jorden Jeg Går På
3. Stupet
4. Svartedal
5. Min Lekam Er Meg Blott En Byrde
6. Vettenetter
Web
-
  Yorum alanı

“KVIST – For Kunsten Maa Vi Evig Vike” yazısına 9 yorum var

  1. Ömer Kuş says:

    Haha, spotify’dan dinliyim dedim, buldum dinlemeye başladım albümü. Ama black metalden çok doom metal havası sezdim, aşırı yavaş bi müzik falan. Kritiği tekrar okudum ve “Müzik son derece sert ve genel olarak süratli bir yapıda” cümlesini görüp kendimden şüphe etmeye başladım. “Dostum süratli demişsin ama bu kaplumbağa” diyecektim ki, bi de burdaki youtube linkine bakayım dedim tamamen farklı bir müzik çıktı.

    Sonuç olarak, Spotify’da albüm, şarkı, grup ismi her şeyi tutan bir Kvist var ama başka bir grubun albümü var içinde asdas.

  2. Görkem Şahin says:

    :) spotify ın batırdığı an

  3. Bende Saklı Kalsın says:

    Kıyıda köşede kalmış efsanelerden biri.

  4. Nightwing says:

    Black Metalde klavye kullanımına karşı değilim. Dimmu Borgir gibi bokunu çıkarıp piyasalaşmadığın sürece klavye Black Metale her zaman ayrı bir boyut kazandırır. Mesela Emperor’un In the Nightside Eclipse albümü son derece karanlık, soğuk ve ürkütücü bir atmosfere sahiptir. Buna en güzel örnektir bu albüm. Lakin klavye kullanımının ucu bucağı gelmiyor, gruplar tanındıkça, parayı buldukça iyi prodüksüyonlar yapıp Black Metalin temel ilkelerini çiğneyiveriyorlar. Dimmu Borgir bu durumun en bilindik örneği mesela.

    Hail to the True!

    Nightwing

    @Nightwing, Bu arada bi şeyi düzelteyim. Black Metal tarihinde ilk klavye kullanan grup Burzum veya Emperor değil Bathory’dir.

    bkz: Blood Fire Death

    Görkem Şahin

    @Nightwing, tabii ama burada Norveç piyasasından ve klavyenin baskın kullanımından bahsetmek istedim.

  5. Nightwing says:

    Değeri bilinmemiş cevherlerden bir tanesi. Notum 10 üzerinden 9. Ki grubun eğer bu ilk albümden sonra dağılmasaydı daha taşaklı işler yapıp, adını efsaneler arasına yazdıracağından adım gibi emindim.

    Yalnız kritğin aksine vokallere bir türlü kanım ısınamadı. Tamam enstrüman hakimiyeti, müziklerindeki zenginlik, albümün havası, şarkılar (biri hariç), prodüksüyon çok şükela ama o ”Satyricon terk” vokalleri olmasa daha iyi olacağını düşünürüm hep bu albümün.

  6. şeyh hulud says:

    En güzel kış sezonu albümleri, en uygun fiyatlarla Norveç’te.

  7. Orhan says:

    kritikte aralarında bazı yönlerden benzerlik kurulan gruplardan çok daha öz çok daha rafine bir müzik var ortada. metal tarihinin belki de ne iyi şarkılarından biri olan Min Lekam Er Meg Blott En Byrde gibi bir eseri barındıran bir albüm. ne yazık ki karanlık köşelerde unutulmaya mahkum görünüyor. albüm kapağından prodüksiyonuna kadar her şeyiyle mükemmel bir albüm. burada kritiğinin yazılmış olması ise son derece anlamlı bir olay. saygılar.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.