# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
ESOCTRILIHUM – Eternity of Shaog
| 22.05.2020

Berhetiyye’yi keşfeden Asthâghul ve nar ağacı dalı.

Oğul Sel

İlk albümünü, yaklaşık üç yıl önce tamamen rastlantı sonucu dinleyip yazmaya karar verdiğimde, Esoctrilihum bugüne kıyasla bayağı farklı bir müzik üretiyordu. Grupların, müzikal yönden kendilerini farklı kaynaklarla besleyip kendi üretim süreçlerini değerlendirmeye almaları, yeni bir şey değil pek tabii. Fakat Asthâghul takma ismini kullanan müzisyenin tek kişilik projesi olan Esoctrilihum’un, karanlığın da karanlığına doğru başkalaşan müziğinin geldiği nokta, Asthâghul’un görünmez varlıkların tasallutuna uğradığı izlenimini de yaratıyordu bende. Hatta önceki albümünün kritiğinde birtakım ilginç meselelerden bahsetmiştim.

“Eternity of Shaog” ise ilk albüm gibi rahat dinlenebilir, deliliğin ayyuka çıkmadığı ama yine de müzisyenin, delilikten tam da arınamadığını gösteren bir yapım. Sanki birileri Asthâghul’un kulağına, nar ağacından bir dal kopar ve üzerine, Berhetiyye duasını yaz, o duayı bir yandan okurken bir yandan da ağacın dalıyla vücudunu mesh et demiş; bunun sonucunda da Asthâghul, musallatından kurtulmuş ve önceki üç albüme kıyasla daha “normal” müzikler üretmeye başlamış gibi.

Bu zamana kadar 7 ay arayla albüm yayımlayan ama bu defa kendi görünmez kuralını kendi bozarak bu süreyi 12 aya çıkaran Esoctrilihum, bana göre şimdiye kadarki en dolu ve üzerine uğraşılmış eserini “Eternity of Shaog” ile veriyor. “Pandaemorthium (Forbidden Formulas to Awaken the Blind Sovereigns of Nothingness)” albümünde yer alan “Shaog” adlı tanrısal karakterden hareketle hazırladığı konsept albüm, duygusal açıdan inişler ve çıkışlar barındırıyor. Anlatılan hikâyenin derinliğine kendimi kaptıramasam da Asthâghul, yine kendi yarattığı dünya ve hayal âleminde can verdiği karakterler üzerinden, uzun uzadıya anlatılarda bulunuyor.

Parçaların müzikal zenginliğine bu defa şapka çıkardım gerçekten. Herif, metal müzikte kullanılan enstrümanların yanı sıra keman, kantele gibi enstrümanları da hakkını vererek icra etmekle birlikte şarkıların seyrini ve genel formunu da ilgili enstrümanlardan dökülen notalara göre çok etkileyici şekilde birleştirmiş, bütünleştirmiş kendi içinde tutarlı hâle getirmiş. Yer yer, eskiden kalma delilik emarelerini parçalara yansıtsa da bu deliliğin artık doğal bir delilik olmadığı, kurgulanmış bir delilik şeklinde cereyan ettiği, müziklerin seyrinden anlaşılıyor.

Dinleyiciyi ters köşe yapmakta da başarılı olan müzisyen, rahatlıkla döngüye alınabilecek nitelikte enstrümantal bir eserle de albümü taçlandırıyor. Bahsettiğim parça, yapımın tam da ortasına yerleştirilen “Shtg (4th Passage: Frozen Soul)” isimli eser. Kendince kelimeler yaratan Asthâghul’un bu şarkıda kullandığı “Shtg” kelimesinin anlamını merak edip belki bulabilirim umuduyla hemen arama motoruna yazdım ve karşıma bir şirket adının kısaltmasıyla birlikte bir sonuç daha çıktı: Super Hot Tranny Granny. Bulmayı beklediğim anlam kesinlikle bu değildi.

Promo albümle birlikte gelen kitapçıkta sözlerin yanı sıra bu defa yalnızca bir formül vardı ama 7 rakamına takma durumu yok. Parça isimlerinin başlarında, önceki albümdeki gibi yine Arapça başlıklar var ve bazılarının anlamını yine bulamadım, en azından Google Translate yardımcı olamadı bu konuda. Müzisyenin bu ketum tavrını anlayamasam da herifin kendine gizemli bir hava verdiği, bunu, uzun süredir koruduğu da açık.

Yazının sonlarına gelirken “Eternity of Shaog”un benzerine az rastlanır bir albüm olduğunu belirtmekte sakınca görmüyor, yapımın, Esoctrilihum diskografisinin açık ara en iyi eseri olduğunu da gönül rahatlığıyla söylemek istiyorum. Yapım, bugün itibarıyla dinlemeye açıldı ve kontrol ettiğimde Spotify’da da albümün bulunduğunu görüyorum. Albümü dinlemeye başladığınızda, ilk parçalarının sizi yakalayacağına inanıyorum, büyük ihtimalle albümün geri kalanını da keyifle dinlersiniz.

8,5/10
Albümün okur notu: 12345678910 (6.09/10, Toplam oy: 22)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
2020
Şirket
I, Voidhanger Records
Kadro
Asthâghul: Her şey
Şarkılar
1. Orthal
2. Exh-Enî Söph (1st Passage: Exiled from Sanity)
3. Thritônh (2nd Passage: The Colour of Death)
4. Aylowenn Aela (3rd Passage: The Undying Citadel)
5. Shtg (4th Passage: Frozen Soul)
6. Amenthlys (5th Passage: Through the Yth-Whtu Seal)
7. Shayr-Thàs (6th Passage: Walk the Oracular Way)
8. Namhera (7th Passage: Blasphemy of Ephereàs)
9. Eternity of Shaog (∞th Passage: Grave of Agony)
10. Monotony of a Putrid Life in the Eternal Nothingness
  Yorum alanı

“ESOCTRILIHUM – Eternity of Shaog” yazısına 8 yorum var

  1. “Super Hot Tranny Granny” inanılmazmış haha. Eline sağlık. Albümü şu anda dinliyorum, daha detaylı yorum yazacağım.

    Sanırım dünya üzerinde Esoctrilihum konusundaki en yetkili 2-3 kişiden birisin Oğuz, Asthâghul görse sevinçten gözleri dolar o öforiyle yeni bir albüm daha yapardı.

    Ouz

    @Ahmet Saraçoğlu, Rica ederim abi. Bu Urban Dictionary çok acayip bir yer yahu.

    Estağfurullah, yetkili değilim belki ama albümlerini çok dinledim bu herifin. Aslında Asthâghul’la bir röportaj ayarlasan ve bu vesileyle herifin iç dünyasını biraz öğrensek ilginç olabilirdi.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Ouz, röportaj uzunca bir uğraş olduğu için daha fazla bilinen isimlerle yapmak emek/zaman açısından daha mantıklı geliyor genelde ama tabii bir gün neden olmasın.

    Albümü de dinledim, baya beğendim. “Thritônh (2nd Passage: The Colour of Death)” ağır manyaklık.

    tahsin

    @Ahmet Saraçoğlu, Bence 3rd ve 5th de hayyyvan gibi manyaklik.

    @Ouz album favorilerimden birisi oldu. Son albume gore bayagi iyi. 12 ay bekleyince bu kadar fark ediyorsa bir sonraki album icin 24 ay filan beklesinler kafayi yiyelim.

    Ouz

    @tahsin, Yazıda özellikle -biraz esprili de olsa- bahsettiğim Shtg, beni en çok şaşırtan iş oldu albümde.

    Son albümden iyi kesinlikle. Müzisyenin iç dünyasını bilemediğim için bu albüm yayımlama işini neden belirli periyotlara sabitlemeye çalıştığını da idrak edemiyorum. Belki kendi inancı çerçevesinde adım atıyordur ama dediğin gibi albümler arası süre bir defalığına uzadığında, herifin en iyi işi ortaya çıktı resmen. Bu arada proje tek bir kişinin işi ama sen “beklesinler” deyince, içimde bir ürperti oluşmadı değil. :)

    Ouz

    @Ahmet Saraçoğlu, Haklısın Ahmet, harbiden bu projenin dinleyeni epey azdır dünya çapında. Albümü beğenmene sevindim. Bahsettiğin parça harbiden çılgın, dinlerken takip edilecek o kadar çok unsur var ki şarkıda.

  2. Rashid says:

    Daha dün I, Voidhanger Records’un bandcamp hesabında bu albümü görünce “Oğuz’un bu albümle ilgili düşüncesini öğrenmeden dinlemek yok” dedim kendi kendime ve bugün sitede kritiğini gördüm :D Abi cidden I, Voidhanger sana bi plaket filan vermeli. Sitede bu şirketin albümlerini en fazla tanıtan adam sensin. Bu arada albümü listeye ekledim. Dinler dinlemez buraya yeniden geleceğim :D

    Ouz

    @Rashid, Görüşlerime önem verdiğin için çok teşekkür ederim. :) Bu defa kritikte, prodüksiyon ve parçaların ayrıntılarına pek değinmedim ama albümden genel olarak memnun kaldığımı rahatlıkla söyleyebilirim. Birden fazla defa dinlenmeye değer.

    Ahmet’in yönlendirmesi sayesinde I, Voidhanger’ın promo’larından bazıları bir süredir bana da geliyor. Aralarından bana hitap edenleri ve gerçekten beğendiklerimi yazıyorum. Takip ettiğim bazı gruplar da zaten I, Voidhanger çatısı altında olduğu için onları otomatikman yazıyorum. Plaketlik bir şey yok, keşke daha çok grubun müziklerini sevsem de hepsini tanıtma imkânı bulabilsem. Bazen kendimi, albümlerini yaz-a-madığım gruplara haksızlık yapıyormuş gibi hissediyorum ama maalesef bu kadarına yetişebiliyorum işte.

    Yorumlarını merakla bekliyorum ve Esoctrilihum dinleyen birilerinin olduğunu gördükçe belki Asthâghul’dan daha çok ben seviniyorum. :)

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.