# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
MAYHEM – Live in Leipzig
| 26.07.2011

Black metal tarihine geçen bir konser albümü.

Mayhem, Dead ile stüdyoya girmiştir. Bu süreçte Freezing Moon ve Carnage şarkıları stüdyoda kayıt edilir. Ardından, yeni albümü tamamlamak için stüdyoya girmeye az bir süre kala, grubun vokalisti Dead, Euronymous’un pompalı tüfeğiyle kafasını patlatarak intihar eder. Bu olay sonrası, Dead’in anısına Mayhem’in 26 Kasım 1990 tarihinde Leipzig’de verdiği konser, albüm olarak piyasaya sürülür.

“Live in Leipzig”, black metal tarihinde kült olmuş konser albümlerden biridir. Bu müziğin en psikopat ve ruh hastası adamı olarak görülen Dead ile kayıt edilmiş bir stüdyo albümünün olmaması, bunda büyük bir etken tabii ki. Şizofreni hastalığı içinde aklını kaybeden, kimine göre ruh hastası, kimine göre anlaşılmaz, kimine göre tuhaf ve karanlık biriydi Dead. “Live in Leipzig”in bu kadar ilgi görmesinde en büyük pay da ona aittir. Çünkü black metalin karanlık yüzünü sadece sahnede şov amaçlı yapmayan, bunu ruhunda ve damarlarının her yerinde hisseden biriydi. Yazdığı şarkıları o kadar içtenlikle, nefret ve acıyla söylüyordu ki, herkesi büyülemişti. Dead’in sahnede kollarını doğramak, ölü hayvan cesetlerini koklamak gibi hareketleri Mayhem’in Norveç’te büyük çapta duyulmasına ve insanların ”Bunlar nasıl manyaklar böyle” sorularını sormasına sebep oldu. Black metale ”corpsepaint” kavramını getiren kişinin Dead olması, insanların ondan ne kadar etkilendiklerini gösteren bir ufak örnektir. Çünkü onun stilini aynen taklit ederek kullanmaya başlamışlardı. Buna ek olarak Dead, konserlerde işini çok ciddiye alıyordu. Kendini aç bırakıp damarlarının çıkmasını istiyordu. Aslında ciddiye almaktan çok, inandığı şeyi yapıyordu. Çünkü ölü olduğunu ve bu dünyaya ait olmayan biri olduğunu iddia ediyordu. Euronymous bile onun akıl sağlığını iyice kaybettiği için endişelenmeye başladığı söylemişti.

Konser kaydı, sağdan soldan duyduğunuz gibi çok iyi olmasa da, gayet dinlenebilecek bir düzeyde. Mayhem’in Dead ile diğer bir konser kayıtı olan ”Dawn of the Black Hearts” albümüne oranla kat kat daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Tabii bunun sebebi “Dawn of the Black Hearts” kaydının resmi değil, kaçak olarak yapılmış olması.

Özellikle konserdeki izleyici kitlesinin tam bir dingiller sürüsü olduğunu söylemeden geçemeyeceğim. Kitle, muhtemelen Mayhem’i bilinçli olarak dinlemeye gelmemiş, ”rock bar yapalım hacı” edasıyla orada bulunan tiplerden oluşmakta. Konserde çalınan son parça olan Pure Fucking Armegeddon’da bile Dead’e ”Come on! Join us! Yeter be!” dedirtebildiklerine göre durum vahim. Daha tuhaf ve komik olan bir nokta ise, seyircinin Carnage şarkısı başlamadan önce, neredeyse Dead’in unvanını alabilecek derecede hareketsiz ve pasif durumda, adeta ölü gibi davranmasıdır. Zaten Dead de kızıp, kendine ismine de gönderme yaparak ”Are you dead? Huh?” diyerek seyirciye tepkisini yöneltir, ”Burada ölü benim, siz kim oluyorsunuz? Hareketlensenize!” demeye getirir. Artık siz gerisini düşünün.

Necrobutcher’ın ”Bir Metalcinin Yolcuğu” belgeselinde gösterilen malum röportajda ”Germany sucks!” demesini de bu konserde bulunan kitleye bağlıyorum. Adam hâlâ unutamamış.

Grup üyelerinin performansına bakacak olursak; en iyi işi tabii ki Dead çıkarmış. Özellikle Deathcrush, Pure Fucking Armageddon ve Freezing Moon parçalarındaki performansını çok beğendiğimi söyleyebilirim. Dead’in Buried By Time and Dust şarkısında yaptığı giriş konuşması da ayrı bir güzel. Euronymous ise bazı yerlerde baya baya sıçsa da (normal bir sıçma değil; insanı bildiğin rahatsız ediyor, özellikle sololarda) fena olmayan bir iş çıkarmış. Hellhammer da gayet iyi çalmış davulunu, göze batan hataları pek umursamamak lazım. Necrobutcher hakkında ise tamamen nötr düşünüyorum. Konser kaydı iyi olmadığı için kendisinin varlığı ve yokluğundan bihaber.

Kısacası “Live in Leipzig”, dinlemekten keyif aldığım bir konser albümü. Göze batan eksilere rağmen, Mayhem’in Euronymous öldükten sonra yeniden birleşerek yaptığı saçma sapan ve kendi ruhundan uzak albümlerine bin basmakta.

Ben dinliyorum, bence siz de dinleyin.

Doğukan ÖZDÜR

8/10
Albümün okur notu: 12345678910 (8.46/10, Toplam oy: 149)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
1993
Şirket
Obscure Plasma
Kadro
Dead: Vokal
Euronymous: Gitar
Necrobutcher: Bas
Hellhammer: Davul
Şarkılar
1. Deathcrush
2. Necrolust
3. Funeral Fog
4. Freezing Moon
5. Carnage
6. Carnage (Stüdyo)
7. Buried By Time And Dust
8. Pagan Fears
9. Chainsaw Gutsfuck
10. Pure Fucking Armageddon
11. Freezing Moon (Stüdyo)
  Yorum alanı

“MAYHEM – Live in Leipzig” yazısına 54 yorum var

  1. Pure Fucking Armageddon says:

    mayhemin en sağlam kadrosu 10..

  2. swedish says:

    Albümü ilk dinlediğimde parçalar arası konuşmaları anlayamıyodum.Eh normal tabi orta okul ingilizcesi ne kadar olursa o kadar dınleyebliyoruz.Şimdi kritikten tekrar anlıyorumki seyirci harbiden kabızmış.Ulan sahnede Mayhem var lan boru mu ulan.Hemde canlı kanlı

    zul

    @swedish, 90′lı yılların başlarında “sahnede mayhem var lan boru mu” diyen olacağını pek sanmıyorum.

    swedish

    @zul, bir bakıma doğru olabilir.Ama olaylar 90 lı yılların başlarında patlak vermeye başladı.Evet mayhem adı Dom Sathanas albümünden sonra efsane oldu.Zaten bende bu ifadeyi şimdiki zamana göre düşünüp söyledim.O anda orada olmak isterdim

  3. comfortinBRUTALiTY says:

    6.69 az olmuş sanki , bu kayıt harbici efsanelerden biri.

    comfortinBRUTALiTY

    @comfortinBRUTALiTY, 8.32 olmuş hakkını bulmuş.

  4. Milky Flames says:

    piyasaya surdukleri en iyi album

  5. harro says:

    Mayhem’in bu kadrosunun yukarıdaki konserden yaklaşık iki hafta sonra İzmir’de konser vermiş olmaları 1990 yılı Türkiyesi için akıl havsala almaz bir olaydır.

    Deniz

    @harro, ben de çözemedim o olayı ha.

  6. Deniz says:

    çok duygusal davranıp 10′u bastım. are you dead? ha? carnage

  7. Gençay says:

    Vakti zamanında sadece kapağından etkilenip kasetini almıştım bu albümün, Transilvanian Hunger ile birlikte. Kült olarak niteleyebiliriz sanırım bu albümü ama kayıt gerçekten feci. Elle tutulacak bir yanı yok bence pek.

    Bir de İzmir’e interrail ile geldiklerini okumuştum bir yerlerde.
    http://imageshack.us/photo/my-images/120/mayhemhazyhillizmirkonszv6.jpg/sr=1

  8. B U R Z U M says:

    eğer biraz kritik yazmayı becerebilseydim bende bu yazıya çok yakın bişi yazmaya çalışırdım…çünkü resmen beynimden geçenleri başkasının bi yazısında okudum ve büyük keyif aldım…yazar arkadaşın eline sağlık…genelde konser albümlerini görüntülü olmadığı sürece dinlemeyi sewmem ama bu albüm benim gözümde konser albümü değil, ‘dead’ le kaydedilmiş kirli bir stüdyo albümüdür…bu kadro bugünlere gelebilseydi keşke…

    Doğukan Özdür

    @B U R Z U M, ben teşekkür ederim. stüdyo albümü demişken

    http://www.youtube.com/watch?v=7IJovmgDJPY

  9. rage says:

    mayhem izmir konseri sanırım 3. şarkıdan sonra “al bunu alalalal” diye kesilmiş

  10. TAAKE says:

    kült albümdür. başka tür müzik dinleyen ve az puan veren arkadaşlarımızın bu kritikte ne aradıkları daha da önemlisi bu kritiğe niye oy verdikleri hala sırdır muammadır.

  11. TAAKE says:

    bu konserde bi eleman are you dead? diyordu acaba dead e mi soruyordu hep merak ederim bi de kirli ve düşük teknoloji ile kayıt yapılmasına rağmen(bildiğin düğün kaydı gibi bi ara para mı takıyorlar diye düşünüyor insan)ama atmosferi ve leşliği stüdyo albümlerinden daha güzel vermiş

    TAAKE

    @TAAKE, o lafı diyen dead miş kritiği yazan arkdaşa teşekkür ederiz çok doyurucu güzel bilgiler

  12. TAAKE says:

    arkadaş kritikte bahsetmiş ama dead ten biraz bahsetmek istiyorum zira kendisi black metal dünyasının en psiko ve karanlık kişisidir ben hep onu silencer in solisti nattramn a benzetirim bu yönüyle
    dead aslen isveçlidir ve aslen morbid grubunda yer almaktadır bir süre sonra norveç e taşınır o sırada mayhem psikopat bir vokal aramaktadır ve dead in tam istedikleri adam olduğunu anlarlar ama dead aşırı derecede psikodur hiç gülmeyen sürekli depresif ve ölüm takıntılıdır konserlerden önce kendini toprağa gömdürmekte ve konsere zombi gibi bembeyaz çıkmaktadır bir gün kendisi bahçede bir karga ölüsü bulur bunun ölüm için çok güzel bir simge olacağını düşünür ve bunu konserlerde sürekli yanında taşır artık kendisinin ölüm takıntısı inanılmaz bir hal alır bir gün odasına bir ışık girdiğini ve ışığın ona bu dünyaya ait olmadığını anlattığını söyler bu anlattıkları mayhem gibi sakat bi grubun üyelerini bile ürkütür ve sonunda kayıt için tuttukları orman evinin içinde önce bıçakla kollarını kesmeye çalışır sonra shotgun la beynini uçurur ve ”bıçak çok kördü ve ‘excuse the mass’ yazılı bir not bırakır bilinen bir gerçek ise dead’in kendini artık bu dünyaya yakın hissetmemesiydi. (zaten bunu baştan hissetmediği kullandığı addan belliydi). birde black metal sahnesindeki dejenarasyonun ve black metalin medyaya konu olmaya başlamasının onu olumsuz etkilediği ve bu yüzden intihar ettiği söylenir

    Ahmet Saraçoğlu

    “Konserlerden önce kendini toprağa gömdürmekte…”

    Zaaaa XD

    Bunu duymamıştım, baya iyiymiş.

    Doğukan Özdür

    @Ahmet Saraçoğlu, ama kimsenin g… yemediği şeyi yaptı. bugün glen bile intihar edecem diye geziniyor :)

    bu toprağa gömme olayları tamamen şehir efsanesi. ama yukarıda dead hakkında yazdıklarımı euronymous’un röportajlarından referans aldım. ama toprağa gömmek gibi bir yazıyla hiç karşılaşmadım.

    TAAKE

    @Doğukan Özdür, bu toprağa gömme hadisesi de necrobutcher in anlattığı gerçek bir olay yazıdada bahsedildiği dead ölü gibi görünme konusunda çok saplantılıydı ve konserlerden önce bunu yaparmış necrobutcher bir röportajında bunu kendilerinden istediğini onlarında dead i bahçeye yatırıp gömdüklerini o halde 1 saat kaldığını ve ondan sonra hiç temizlenmeden konsere gittiklerini söylüyor ben necrobutcher in yalancısıyım ama şu kafatasından kolye yapma için hikayedir diyorlar zaten ortada kolyede yokmuş ama dediğin gibi kişilerin kendi tanıklığı dışında anlatılanların çoğu hikaye olabilir ama bu dediğim olayı necrobutcher pure fucking mayhem dede anlatıyor

    Doğukan Özdür

    @TAAKE, bak buradan çok daha kapsamlı bilgiler bulabilirsin.
    http://www.peryngveohlin.com/biographie3.htm

    TAAKE

    @Doğukan Özdür, sağolasın güzel adres bi de fan page i vardı bunun metallumdan kaldırmışlar hiç iyi olmadı şu metallum un güncellenmesi

    Deniz

    @Doğukan Özdür, Açık şekilde gözüm sikildi. Çok tuhaf görüyorum ortalığı. Gözümde panjur var gibi. Fakat güzel kaynak. Siz benim yaptığımı yapmayın word’e falan kopyalayıp okuyun. Şimdi neden aklıma gelir ki.

  13. TAAKE says:

    BU KRİTİK İÇİN PASİF AGRESİF AİLESİNE TEŞEKKÜR EDERİZ BLACK METAL KRİTİĞİ HELE RAFLARDA TOZLANIP GİTMİŞ BÖYLE BİR ANTİKAYI KRİTİKLEDİKLERİ İÇİN YALNIZ SİZDEN BURZUM VE NARGAROTH KRİTİKLERİDE BEKLİYORUZ ÖZELLİKLE BURZUM-Hvis Lyset Tar Oss

    B U R Z U M

    @TAAKE, +1

  14. Hazır konusu açılmışken, sayısız röportaj, bilgi vs. için şunu ilgilenen herkese tavsiye ederim.

    http://www.amazon.com/Lords-Chaos-Bloody-Satanic-Underground/dp/0922915946

    TAAKE

    @Ahmet Saraçoğlu, bunun filmide çekilecekti noldu acaba? bu kitabın türçesini bulabilen var mı?zaten until light takes us belgeselinin türkçe altyazısını bulamadık

    Ahmet Saraçoğlu

    @TAAKE, haberim yok film konusundan ama arada lafı dönüyo sağda solda.

    Deniz

    @Ahmet Saraçoğlu, Lords of chaos’un kapağını gördüğüme hep şu geliyor : http://www.youtube.com/watch?v=BZGa40Hl4zI

    TAAKE

    @Deniz, bunu daha önceden izlemiştim manyak bişey kız çocuğuda çok tatlı çok masum gibi duruyor ama bildiğin true evil velet

  15. Nightwing says:

    kayıt kalitesi bizim eski grupta kaydettiğimiz dandiri boktan demoların kayıt kalitesine çok benziyor. bi an kendi eski demolarımızı dinliyomuş hissine kapıldım şerefsizim. ha bundan şikayetçi değilim tabi haşa kayıt kalitesinin leş olması black metal gibi nadide bir tür için gayet iyi bence. zaten benim gibi çoğu blackci de bu konuda hem fikirdir.

    bi de hellhamer freezing moon’un girişinde feci sıçmış. ya da bana öyle geldi. euronymous unda sıçtığı bir kaç yer var. ama tabiki önemli olan bu değil. müzik öyle hatasız mekanikleşerek çalmak değildir. dead ve o dönemki saf black metal ruhu hatrına bastım 9 u.

  16. Haxprocess says:

    dead, candlemass klibinde oynamış. messiah’ın tam arkasında lsd tribi yaşar gibi poz veren arkadaş.
    http://www.youtube.com/watch?v=-3uvf0cn0jo&t=4m24s

    şurada da messiah’dan ”kendine gel lan” cevabı geliyor
    http://www.youtube.com/watch?v=-3uvf0cn0jo&t=5m04s

    Nightwing

    @Haxprocess, haha onu görmemişim lan. zaten bi deri bi kemik eleman adam uçmuş…

    albüm 10 numara 10 10. mayhem budur. deadden gelsin:

    when its coooooooooolldddd
    and when its daaaaaaaaaaarrrkkkk
    the freezing moon get obsess youuuuuuuuu (brutal vokal)
    intro: dın dirı dınnn dın dirı dınnn

    bende dead gibi ölüyüm beyler. birazdan ait olduğum dünyaya gideceğim. hoşçakalın.

  17. minan says:

    dead in ölmesini o1990 yılında yaptığı iki konserlere bağlıyorum , adam şizofren zaten bi de böyle aksilikler başına gelince iyice kafayı yemiş , keşke biraz daha yaşasaydı insanlara bu müziği kendisi gibi inandırabilseydi belki o piskopatlığı manyaklığı durulmuş olurdu diye düşünüyorum .

  18. Belus says:

    Tartışmasız on numara albümdür..
    kritik için teşekkür.

  19. Nightwing says:

    90 izmir konserinden bir hatıra fotoğrafı. sağdan sola hellhammer, euronymous, dead, necrobutcher. soldaki de benim amcoğlu :)

    http://imgim.com/557921_146427478817976_100003521740990_180094_971448276_n.jpg

    Erlik Han

    @Nightwing, foto gercekten arsivlik ve müzayedelik teşekkürler paylaştığın icin Mayhem’i 91 yılında tanımıştım haberim olamadığı ve gidemedigim icin çok üzülmüştüm ama bu fotoyu gördükten sonra hem çok heyecanlandim hemde gitmiş kadar oldum

    Rotten Angel

    @Erlik Han, Mayhem’ı 91 yılında tanıdıysan ceket ilikliyorum.

    TAAKE

    @Nightwing, harikasın dostum resmi arşivime ekliyorum.Çok sağolasın.Vardır ama bende şu resmi vermek istiyorum.Zannımca konser başlamadan az önce çekilmiş.Gerçekten 10 numara resim
    http://imageshack.us/photo/my-images/120/izmirmayhemkonserindenbgk0.jpg/

    Bir de internette Mayhem-İzmir live diye bir albüm dolaşıyor arkadaşlar.Bir ara bunaltı.com da bile vardı.Aldanmayın kendisi bu albümün bozulmuş ve eklenmiş halidir.

  20. Rotten Angel says:

    özgün senin bu amcaoğlu mayhem’ı baya bir gezdirmiş

    http://g1205.hizliresim.com/x/r/6jrk9.jpg

  21. B U R Z U M says:

    hassiktir…fotolar muhteşem gerçekten arşivlik olmuş…fotodaki arkadaş ne kadar şanslı lan 2 tane efsaneyi bizzat görmüş…içim bi tuhaf oldu la…vayy anasını

    Rotten Angel

    adam nerden bilsin biri intihar edecek, diğeri öldürelecek, üyeleri kilise yakacak, metal tarihinine yön verecek falan. zaten metalciden çok izmir ülkü ocakları başkanına benziyor tip olarak :) ”ülkemize norveçli kardeşlerimiz geldi gezdireyim sağı solu hem daha çok turist getirir deyyuslar” demiştir

    B U R Z U M

    @Rotten Angel, ahaha:):):)

  22. Rotten Angel says:

    Live in Leipzig CD’si sonunda elime geçmiştir

    http://a1211.hizliresim.com/13/y/gfsxm.jpg

    Nightwing

    @Rotten Angel, olm o cd benim olmasın sakın :) geçri benim malım senin malın, senin malın benim malım hahahaha :)

    Rotten Angel

    O değilde, şu peryngveohlin.com’u kapatanların allah cezasını verecek. arada girip dead euronymous mektup yazışmalarını okuyordum. hatta bir bölümde dead, mektubun alt kısımlarına testament yazıp, üstünü çizip ”sucking poser band” gibisinden bir şey yazmıştı.

  23. Nightwing says:

    Carnage

    Witchcraft, blood and Satan
    Meet the face of Death
    Blood
    Fire
    Torture
    Pain
    KILL!

    Witchcraft, blood and Satan
    Meet the face of Death
    Blood
    Fire
    Torture
    Pain

    Winds of war, winds of hate
    Armageddon, tales from Hell
    The wage of mayhem, the wage of sin
    Come and hear, Lucifer sings

    Command for blood, command for war
    Command for Satan, command for Hell
    Command for blood, command for war
    Command for Satan, command for Hell
    Command for blood
    Command for Satan
    Command for you

    Mükemmel amk. Rip Dead.

    Rotten Angel

    @Nightwing, Stüdyo versiyonu, Dead’in en iyi vokal performansıdır:

    http://www.youtube.com/watch?v=7M5hGkgTv78

    Nightwing

    @Rotten Angel, Stüdyo performansı gerçekten muazzam. Ama objektif olmam gerekirse canlı performansı için aynı şeyi diyemiyeceğim. Gırtlaktan değilde böyle bağırarak söylüyor Live in Leipzig’te. Sonuçta biz de vokalistiz biliyoruz.

    Ama bu Live in Leipzig’in gerçekten efsane olduğu gerçeğini değiştirmiyor. O gün Akmar’da senin adam Live in Leipzig CD’si var dediğinde benim gözler faltaşı gibi açıldıydı, gözüm başka hiç bir şeyi görmez olduydu hatırlarsan.

    Konuyu bağlarsam eski Mayhem acının, umutsuzluğun, nefretin, şeytanın, ölümün, hiçliğin, yok oluşun sesiydi. Bende dahil black metale gönül vermiş bir çok insanın hayata bakışını değiştiren gruptu. Dead kişiliğiyle black metalin peygamberiydi. Euronymous fikirleriyle üstadıydı. Bu senede yeni albüm çıkarıyor topraklarım. Toprakları bol olsun Dead ve Euronymous.

    Dave Mustaine

    @Nightwing, Metalci kardeşlerim hala buralarda mısınız bilemiyorum ama ben atılan linklerdeki fotoğrafları açamıyorum. Bir el atsanız hala elinizde ise rica edersem tekrar atın. Dünyanın en tuhaf olaylarından birinin kanıtlarını görmek herkesin hakkıdır.

  24. killyourselfchuck says:

    O değilde, ben bu Eueuronymous’ u sevenleri anlamıyorum. Tamam adam Black Metal Sound’ unu icat etti de, arkadaşının cesedini kullanabildiği kadar kullandı ve bu gerçekten çok aşağılık, pislik bir şey.

  25. Dave Mustaine says:

    Şu İzmir konserine ait fotoğraf atabilen arkadaşlar var mı? Ya da elinde hala kayıt bulunan, büyük ihtimalle aramak mantıksız ama bir el atıverin lütfen.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.