# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
RAMMSTEIN – Herzeleid
| 03.05.2011

Buralar önceden hep ateş tarlasıydı.

Gelmiş geçmiş en popüler Alman grubun ilk macerasına hoş geldiniz!

Biliyorum aşırı derecede iddaalı bir laf oldu ama doğru. “Hoop ulan! Scorpions var” diyenleri duyuyorum tabii ki ama Rammstein’ın ününün tüm dünyayı kasıp kavurduğu da bir gerçek. 15-16 yaşındaki atarlı ergeninden tutun, 40-45 yaşındaki insanlara kadar herkesi kendine hayran bırakan şarkılar, sahne şovları, klipler… Peki bunlar nasıl başladı? Bütün bunlar Richard Kruspe isimli gitaristin grubundan sıkılıp “Neden bol distortion’lı, sert, tekdüze rifli, heyecanlı, gaz ve kimi zaman da hüzünlü müzik yapmıyorum ki?” şeklinde düşünmesiyle başladı.

Ardından Richard bu fikrini Christoph Schneider ile paylaşır ve Oliver Riedel’ı da gruba dâhil eder. Vokale ise başka bir grupta davul çalan Till Lindemann gelir.

Bu kadroyla birkaç demo kaydederler ama müziklerinin hiç melodik olmadığını fark edip gruba zar zor Christian “Flake” Lorenz’i dahil ederler. Böylece kadro tamamlanır ve işte bu ilk albüm kaydedilir..

Albüm Wollt Ihr Das Bett In Flammen Sehen? isimli gaz bombası ile başlıyor. Daha ilk şarkıdan bu adamların müziklerini anlayabiliyorsunuz. Şarkı, nakaratındaki “Rammstein!” sözü ve ana rifi ile kafaya kazınıyor. Şarkı biter bitmez de Der Meister’in babator rifi yüzünüze çarpıyor. Her ne kadar nakaratı çok bayık olsa da Der Meister candır.

5. sıradaki Seemann’a gelene kadar Weisses Fleisch ve Asche Zu Asche insanı serseme çevirmeye yetiyor. Ve o klasikleşmiş bas arpeji ile giriyor Seemann. İlk 4 şarkıda dinlediğimiz azgın, canavar, seks makinesi Till gidiyor, onun yerine kedi gibi köşesine sinmiş duygu yüklü bir Till geliyor. Bu şarkı şimdiye kadar Rammstein’ın yaptığı, yapacağı en damar şarkıdır arkadaş. Till bir daha asla o kadar duygulu “Komm in mein boot, Ein sturm kommt auf, Und es wird nacht” diyemez. Canlı performanslarda bu şarkı çalınırken Flake bir bota binip seyircilerin ellerinin üstünde ordan oraya gider hatta.

Bu travmayı atlattıktan sonra albüm hiç hız kesmeden single parçası Du Riechst So Gut ile devam ediyor. Gaz bir girişten sonra şarkı Till’in seksomanyak sözleri ile akıyor. Neredeyse her şarkısı hit olan “Herzeleid”in diğer harikaları ise Heirate Mich, Laichzeit ve Rammstein. Heirate Mich ve Rammstein şarkıları çok yoğun olduğu için, gruba bir klip çekmeyi kibarca reddeden David Lynch tarafından Lost Highway filminde kullanıldı. Ve tabii ki Flash, atv, Kanal D haberlerinden duymaya alışkın olduğumuz Laichzeit. Hatta bu şarkı tv8′de farklı zamanlarda yayınlanmış 2 farklı komedi programı “Dikkat Şahan Çıkabilir” ve “Komedya”da jenerik müziği olarak kullanıldı. Burada anlatmak istediğim şarkının güzelliği, gazlığı falan değil. Tabii ki Türk medyasının gücü!

Albümde öyle çok aman aman bir müzisyenlik yok ama gayet yeterli bir yaratıcılık var. Daha da önemlisi Till Lindemann’ın “höt dese göt verilecek” sesi var! Albümün kapak fotoğrafı Rammstein’ın Nazi, gey gibi birçok sıfatı yemesinin sebebi. Ne parlak oğlanlar öyle…

Bu arada unutmadan albümün isminin “Herzeleid” konulmasının sebebi o sıralar grup üyelerinin birbiriyle olan sorunlarının iyice artmasıymış. Şarkı sözlerinin konusu tahmin edebileceğiniz gibi seks, cinsel dürtüler, cinayet ve trajik bir kaza etrafında geziyor. Uzun lafın kısası Rammstein bu albümde kendi tarzlarını cuk diye oturttu, hatırı sayılır bir kitle oluşturdu ve tek albümle yapılabilecek en üst düzey ünü sağladı.

saklanan saman

9/10
Albümün okur notu: 12345678910 (8.06/10, Toplam oy: 125)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
1995
Şirket
Motor Music
Kadro
Till Lindemann: Vokal
Oliver "Ollie" Riedel: Bas
Christoph "Doom" Schneider: Davul
Christian "Flake" Lorenz: Klavye
Paul Landers: Ritim gitar
Richard Z. Kruspe: Solo gitar
Şarkılar
01. Wollt Ihr Das Bett In Flammen sehen?
02. Der Meister
03. Weisses Fleisch
04. Asche Zu Asche
05. Seemann
06. Du riechst So Gut
07. Das Alte Leid
08. Heirate Mich
09. Herzeleid
10. Laichzeit
11. Rammstein
  Yorum alanı

“RAMMSTEIN – Herzeleid” yazısına 19 yorum var

  1. illuminati says:

    not çok düşük lan

  2. heat says:

    rammstein’ın dinlemediğim tek albümü bu, arşivde de yok dur indireyim bakalım

    rammstein için genel olarak da 3 – 4 şarkıdan sonra beni sıkar arada dinleyip gaza gelirim falan derim. ha bir de sahnesi iyi tabi

    Gustav Mahler

    @heat, eskiden o dediğini çok yapardım slayer veya amon amarth dark tranquiltyden vs guruplardan sıkılıp onlara sardırırdım kafayı onlardan sıkılıp tekrar onlara anlıycağın pek de yeniliklere açık değildim o zamanlar taki progressive soslu türlerle karşılaşıyıncaya kadar.adamlarında çok sıkı fanıydım lan eskiden bide bütün şarkıları demolar vs falan vardı hep.

    heat

    @Gustav Mahler, şöyle arada bir dinlemek lazım bu tarz grupları

    bir de rammstein’ın hala oğlu emigrate var onlar da iyidir baya

  3. TAAKE says:

    en baba alman grubu gaz açısındam metallica ya basar megadeth in eline verir insan dinledikçe almanların üstün ırk olduğu inancı oluşuyor içerisinde
    ha bi de gay değilllerdir hepsi evli barklı çocuklu adamlar yalnız hepsi sporcu ve emekçi olduğu için çok iriler albüm kapakları david lynch filmleri gibidir binbir mana dolu yalnız mutter albüm kapağının anlamını biliyorum bunu bilmiyorum vardır ilginç bir manası

    Chuck Reis

    bende disko müziği açıp arkadan ritm gitar çalıyorum çok gaz oluyo panpa xd

    Guinan

    @Chuck Reis, çok güldüm lan :D

    TAAKE

    @Chuck Reis, yani arkadaş rammstein ede laf ediyorsunuz ya ben size ne diyeyim herkes metal canavarı olmuş burda özellikle belirttim gaz konusunda diye( gaz açısındam metallica ya basar megadeth in eline verir

    Lefthandpath

    @TAAKE, rammstein ve thrash metal kıyaslaması da iyiymiş. rasmmstein riff yazabiliyor mu bu arada? Metal müzik yapmak için distortion yetmiyor.

    TAAKE

    @Lefthandpath, tamam kabul teşbihte hata olmöaz derler biz hata yaptık rammstein-megadeth-metallica örneği biçimsizdi ama sizde aynı hataya düşüyonuz en iyisi ben metallica ve megadeth i biraz daha iyi dinleyeyim(felsefelerini biliyorum zaten) sizde rammstein i bol bol dinleyip felsefelerini okuyun inanın bana dediğiniz gibi sadece gaz müzikler yapan showcu bir grup değillerdir

    Safa

    @Lefthandpath, ee madem riff yazamıyo biz sadece klavye ve davulumu dinliyoruz gitar melodileri herhalde till’in boğazından çıkıyo o zaman. daha distortionun ne olduğunu bilmediğine çok eminim. distortion kullanılması gitarın sesini biraz bükmek, sertleştirmek içindir. yani dinlediğin şey yine riff madem konuşurken bu kavramları kullanacaksın bari anlamlarını öğren

    nekropunk

    @TAAKE, you best be trollin nigga.

  4. kıvanç says:

    albüm kapağı berbat ama albüm güzeldir. laichzeit fena parça. 8 aldı benden.

  5. Enver Yılmaz says:

    sağdan ikinci eleman evrim geçirmiş resmen

  6. saklanan saman says:

    asıl sağdan 3.elemana acıyorum ben. hadi diğerlerinde vücut var biraz. senin neyine üstünü çıkarmak be babacım.

  7. talisma says:

    oomph! varken rammstein birazcık sıkıyorum ama rammsteinda fena değildir …

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.