# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
ENSLAVED – Ruun
| 03.04.2009

Ruun 1.42

BORKNAGAR, EMPEROR, IMMORTAL ve TAAKE’yle birlikte en sevdiğim Norveçli gruplardan biridir ENSLAVED. Hep gelişen müzikleri, müzisyenlikleri ve kendilerine özgü atmosferleriyle, her ENSLAVED albümü başka başka güzellikler taşır benim için. Bu sene on beşinci yılını dolduran grubun dokuzuncu albümü “Ruun”u, çıkışına 1,5 aya yakın bir süre olmasına rağmen -sizin için- dinledim. Grubu bilenler, ENSLAVED’in bir önceki “Isa” albümüyle Norveç Grammy’sini ve bağımsız Alarm ödülünü aldığını da hatırlayacaklardır. Kimi internet sitelerinde de çıktığı yıl yılın albümü seçilen muhteşem “Isa”dan sonra, grup progresif/avangard black metal adına daha eteğindeki tüm taşları dökmediğini göstermiş.

İlk olarak albüm, her zaman olduğu gibi ENSLAVED albümlerindeki o buz gibi havanın yaratılmasını sağlayan tuhaf akorlarla dolu. Günümüzde “OPETH akoru” denilen ancak aslında OPETH’ten çok başka gruplarca da yıllardır kullanılan kalıp dışı akorlar, ENSLAVED müziğinin karakteristiklerinden biri. Bunun yanında aynı riff’in sürekli olarak tekrarlanması sonucu oluşan ve bir nevi ayin havası estiren hipnotik riff ve melodiler de yerli yerinde. “Isa”nın şaheser diyebileceğim şarkısı “Violet Dawning”i bilenler, neden bahsettiğimi anlayacaklardır.

ENSLAVED’i kurduğu sırada yalnızca on üç yaşında olan ve bugün türün en büyük müzisyenlerinden biri olarak gördüğüm Ivar Bjornson’un, gerçekten de “farklı” bir müzik anlayışı var. Çok basit bir akorla, sürekli tekrarlanan tek bir riff’le veya yalnızca dört, beş perdenin kullanılmasıyla ortaya çıkan bir melodiyle çok farklı atmosferler yaratabiliyor. Bas gitarist/vokalist Grutle Kjellson da hem black metal, hem de melodik vokallerde gayet tatmin edici bir işe imza atmış.

Lafın gelişi söylemiyorum ama şarkıların hepsi de çok güzel. Öne çıkan şarkılar, bölümler var; ancak genel yapı itibariyle tüm albüm üstünde iyice düşünülmüş, tüm besteler ayrı ayrı incelenmiş gibi.

Şarkı ismi vermeyi düşünmüyorum, çünkü dediğim gibi, adeta bir OPETH albümü gibi, her şarkı başka bir dinleyicinin favorisi olabilir. Sadece ilk dinlemede duyar duymaz tüylerimi ürperten ve yaptığım işi bıraktıran “Ruun” parçasının 1.42’sinde giren bölümü örnek vereyim yeter. Of ki ne of..

Şunu seviyorsanız seversiniz gibi bir şey demeyeceğim elbet. ENSLAVED gibi bir grubu böyle tarif etmek saygısızlık olur. “Isa”yı sevdiyseniz, buna da hayran olmanız mümkün. Gerçek bir müzisyenlik, özgünlük, yaratıcılık, teknik, duygu, kısacası kaliteli bir müzik adına her şey var burada. Bu albüm bu yıl Norveç Grammy’lerinde yılın metal albümü ödülünü alamazsa, bunun tek nedeni “Isa”nın bu ödülü almış olmasıdır.

Uzun zamandır bu puanı vermemiştim, ama böylesine dopdolu ve her yerinden fikir ve duygu fışkıran bir albümden not kırmanın bir anlamı yok.

Kolay kolay doyulamayacak bir albüm.

9,5/10
Albümün okur notu: 12345678910 (8.58/10, Toplam oy: 134)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
2006
Şirket
Tabu Recordings
Şarkılar
01. Entroper
02. Path To Vanir
03. Fusion Of Sense And Earth
04. Ruun
05. Tides Of Chaos
06. Essence
07. Api-vat
08. Heir To The Cosmic Seed
  Yorum alanı

“ENSLAVED – Ruun” yazısına 12 yorum var

  1. unberly says:

    bir türlü anlayamadığım, algılayamadığım albümlerden biri. eminim çok şey kaçırıyorum ama yok bir türlü olmuyor

    Mardukcan

    sevmiyorum bu grubu. tamam onlar da beni sevmiyo ama kesinlikle abartılan bir grup

  2. Enslaved’in en iyi albümü olarak görüyorum ben. Kusursuz bişey. Enslaved’in saygı duyulması gereken bi grup olmasına tek başına yetecek bi neden bence.

  3. Berker İlhan says:

    Hakkaten mükemmel albüm , fakat kesik kesik ve aynı akorları ve riffleri tekrar ederek atmosfer yaratan grupları sevmeyen arkadaşların ısınmasının zor olduğunu düşünüyorum. Clean vokali girdiği kısımlarda yaratılan atmosfer (klavyeler ve gitar9 gerçekten çok etkileyici , ayrıca bass gitarın kimi yerlerde elektro gitardan bağımsız melodilerle şarkılara eşlik etmesi çok olumlu bir hareket. Disharmonik black metal rifflerini müziğe çok güzel yedirebilmişler ki sanırım en takdir edilesi yanı budur Enslaved’in..

  4. hakan says:

    bir entroper yeter..

  5. saw you drown says:

    Gerçekten de müthiş şarkılar var albümde.Özellikle sürekli tekrar eden riffler sizi esir alıyor.Ruun parçası favorim,hele ki clean vokalden sonra gelen ve ardı ardına tekrarlanan bölüm muhteşem.

  6. GiantZillerIndo says:

    O riffler döne döne aklımı azaltıyor her seferinde yahu. Yeşil reçeteyle verilmemesinin izahı yok. İnsanlık ayıbı. Hilafsız. Olur olmadık dinlemeyin abi bu albümü, hele gece gece hiç ilişmeyin. Her ne kadar ömrümden kafadan bi on yılı götürsen de, hastasınım be Enslaved. Büyüksün.

  7. Baybora says:

    İlk yorumdaki duyguları paylaşıyorum. Yok abi,bu grupla olmuyor. Bütün diskografilerini dinledim ciddi ciddi savsaklamadan ama bir şarkılarına bile öyle ”Oha müthiş lan!” dediğim olmadı. Zevk meselesi tabii,ama bazen zevkin de haricinde ciddi ciddi abartıldıklarını düşünüyorum. Yine de biraz daha zaman vereceğim gruba ve Ruun’u da şöyle bir sağlam dinleyeceğim tekrardan.

  8. Ahmet Saraçoğlu yanlış anlamasın ama bu albüme bir daha kritik yazılması gerektiğini düşünüyorum kısa olmuş ama pek öz olmamış açıkçası

    Albüm mü. Albüm 10′luk zaten

  9. B U R Z U M says:

    Uzun suredir bu albumu dinlememistim. Simdi ipod dan dinleyecek bisiler ararken aha dedim ruun. Daha gecen hafta bi below the lights dondurmustum ustune bide isa patlattim ama harbiden epeydir dinlemedim ruun albumlerini. Baya ozlemisim bu albumu. Ayrica albumde ki favori parcam entroper.

    Bu bitsin vertebrae dinleyeyim bide. Cok seviom la bu grubu.

  10. deadhouse says:

    Bazen Ruun parçasının Enslaved’in yaptığı en iyi parça olduğunu düşünmüyor değilim. Cidden olabilir böyle bir şey.

  11. Buhtunnasr says:

    Şimdi bir bunu dinle sonra da E’ yi. Sonra gel de sinirlenme, gel de evi barkı yakıp yıkma. İvar kardeşim acilen kendine gelmen lazım. Saçlı sakallı adamsın yakışmıyor.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.