# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Serbest kürsü
| 04.05.2015

Yeter! Söz milletin.

Herkese merhaba. Başlıktan da anlaşılacağı üzere, bu başlıkta gönlünüzden geçen herhangi bir konuda dile getirmek istediklerinizi paylaşabilirsiniz. Ülke gündeminden müzik dünyasına, son komik videolardan ligdeki son gelişmelere kadar ister suya sabuna dokunan, ister havadan sudan konularla köşemizi renklendirmenizi arzu ediyoruz. Tek ricamız, yorumlarınızı kimseyi kırmayacak, kendinizi hapse attırmayacak ve sitemizi kapattırmayacak içerikle şekillendirmeniz.

Hepimize mutlu ve özgür günler dilerim.

  Yorum alanı

“Serbest kürsü” yazısına 18,918 yorum var

  1. ismail vilehand says:

    https://youtu.be/Xfe8uqFfP-o

    Esenyurt tekel katliamı ile ilgili çok güzel bir teknik analiz.

  2. deadhouse says:

    Behexen neredesin, ne alemdesin. Sevgiliyi bekleyen aşıklar gibi ettin bizi. Deli divane olduk hasretinden.

    cotard delusion

    @deadhouse, Infernal War için aynı şeyi düşünüyorum. 10 yıl olacak neredeyse.

  3. deadhouse says:

    Son zamanlarda başta ABD olmak üzere sokaklarda fentanil kullanan insan videoları ortalıkta dolaşıyor. Bu maddeyi piyasaya sokan, üreten, satan, görmezden gelen, izin veren kim varsa büyük vebal alıyor. Zavallı, çaresiz insanlara bunu yapmaya hakkınız yok. Korkunç bir madde. Uyuşturucu değil kitle imha silahı resmen. Eroin filan çok masum bunun yanında.

  4. Konser takvimi güncellendi.

    Rust in Peace.

    @Ahmet Saraçoğlu, Napayım İzmir olmayan listeyi. Kendimi Katatonia, Soen, Moonspell konserlerinin anılarıyla avutuyorum. Geçen sene aynı hafta içinde hem Moonspell hem de Soen izlemek güzeldi, bundan sonraki 5-10 yıl içinde İzmir’e bu ayarda grup gelmeyecek belli. Ah ulan ekonomi.

    Cryosleep

    @Rust in Peace., O sırada turizm kenti Antalya: 💀

    Vertax616

    @Ahmet Saraçoğlu, Çok teşekkürler Ahmet Abi, bayadır bunu bekliyordum, sitedeki önemli bir eksiklik giderilmiş oldu \m/ Bu sene her şeye rağmen cidden güzel konserler oluyor, neredeyse hepsine gitmeyi planlıyorum :D

  5. Cryosleep says:

    Wacken bu sene ağır patlamış.

    eatthegun

    @Cryosleep, Neden

  6. deadhouse says:

    Disney Plus Atatürk dizisini uluslararası platformlarda yayınlamayacak ol. Lobilere yenik düştüler. Türkiye’deki reklam yüzleri ünlülerden de ses yok. Atatürkçüyüm diyor bunlar bir de.

    Ne bu Ülke ne Dünya, tarihin en büyük adamının değerini bilemedi, anlayamadı.

    Siz kaybedersiniz aptallar.

    Melkor

    @deadhouse, Disney vb. şirketler bizim gibi ülkelerle olan iletişimlerini o kadar umursamaz ve sorunlu bir noktadan kuruyorlar ki neyin ne olduğu belli değil.
    Bence hiçbir politik meselesi olamayan durumu akp’sinden ulusalcısına, ermeni siasporası’ndan herkes kendisine göre pay çıkarttı ve artık konunun gerçekte ne olduğu kimsenin umrunda bile değil. Kimin sesi daha gür çıkarsa. Çok yorucu valla.
    Kimse demiyor ki biz bu adamın hangi dediğini, vasiyetini kavrayabildik? veya Şimdiye kadar neden hayatını layıkıyla filme çekemedik de disneyin sikik filmine kaldık diye. Anca hamaset yapıyolar.

    deadhouse

    @Melkor, O konularda haklısın. Ben de zaten bu ülke de değerini bilemedi demişim. Ama yine de Atatürk’ün dizisini uluslararası platformlarda yayımlamayacağız demek zavallıca bir şey onlar için. Atatürk’ün kimseye ihtiyacı yok. Kendilerini bir bok zannetmeleri komik. Kimler kimler için ne filmler ne belgeseller yapıldı. Bu ülkenin insanı Atatürk’ün değerini bilmiyorsa, bu ülkenin insanı sahte Atatürkçülük oynuyorsa, yurtdışında da aynen bu durum var.

    Coğrafi keşifleri gerçekleştirmiş, Reformunu, Rönesansını yapmış Batı toplumundaki Tuzu Kuru liderlerin binlerce övgü dolu kitabı, filmi, dizisi çıktı.

    Atatürk onlarla aynı klasmanda bile değil. 5 gömlek üstte Atatürk. Atatürk’ün yaptıklarını, dehasını, devrimlerini anlamış çok az insan var.

    Dediğim gibi onlar kaybeder. Atatürk’ün değerini anlayamamış insan kaybeder.

    Ben sadece olayı tiksindirici buldum. Ondan sitemde bulundum.

    Melkor

    @deadhouse, Disney yetkilileri açıklama yapmak için tbmmye çağırılıcakmış, ağır yaptırımlar uygulanacakmış. En atatürkçü akp oldu şimdi ahaha. Platformları bir güzel sansürlerler artık. Onlara bahane olsun. Her olaya tuzlukla koşan salakların akpli olmamalarının hiçbir kıymeti yok. 20 senedir her türlü zemin hazırlıyolar zaten.

  7. deadhouse says:

    O değil de Blade Runner (1982) ne filmdi be. Görselliği, senaryosu, müzikleri. Çok derin ve etkili bir film.

    şeyh hulud

    @deadhouse, Hristiyanlık ile bilim kurguyu en iyi birleştiren filmlerden biri (diğer ise Stalker bence).

  8. Yiğit says:

    Hafta sonu olsa da Baldur’s Gate 3 ile yatıp kalkayım. Beyni tamamen resetlemek lazım. Ama Türkiye interneti sağ olsun 120gb inmiyor.

    lammoth

    @Yiğit, oyun çok fena. Bir bakıp çıkarım diye girdim ama 2 günde 14 saat oynamışım. Bayadır böyle saran oyun olmamıştı

    Melkor

    @Yiğit, O kadar güzel bir oyun ki 250 TL’ye aldığım için kendimi dolandırıcı gibi hissediyorum. Metin bazlı C-RPG oyunlarını sinematik, yüksek prodüksiyonlu oynamak çok istediğim bir şeydi. Yazılan metinlerin çokluğu, bunların ses ve animasyona dökülmesi falan muazzam bir iş var ortada. Larian sikmiş. Tam eşe dosta 1 ay yokum mesajı atmalık, insanın saatlerini iyi anlamda sikecek bir oyun.

    Yiğit

    @Melkor, hala indiremedim oyunu. Ağzım sulanıyor artık.

    Dysplasia

    @Yiğit, Rahmetli Infinity Engine’in köpeği olarak oyundaki Larian etkisini yadırgayacağımı biliyordum. Divinity: Origins mi oynuyorum, DnD evreninde bir oyun mu oynuyorum, kafam hala ayırdına varabilmiş değil. Bir de oyunda aralara DO2 oyununun karakterlerinin resimlerini koymuşlar falan. Hikayenin ilerleyip beni eski oyunlara bir şekilde bağlayan bir damar bulmam lazım.
    Bu dediklerimin haricinde oyunda harbi dedikleri kadar sinematik var anlaşılan. Her sohbet bir performans gösterisi. Witcher 3′teki gibi her diyalogda tiyatral performanslar, mimikler bilmemneler. Bunlar oyunu çok uzatacak belli ki. Oynanışın çoğu şu an bu performansları izlemeye gidiyor. Bir de mesela drow karakteri açtım. İlk yerleşim yerinde sürekli drow olmama atıf yapılıyor. Çoğu ırk için böyle varyasyonlarla uğraştılarsa vay babanın kemiğine.
    Bu romantik eleştirilerimi bir kenara bırakırsak oyun çok iyi gidiyor şu anda.

    Rust in Peace.

    @Yiğit, şu oyunu çok da önemsememiştim ama herkes bu kadar övdükten sonra ciddi pişman oldum almadığıma 250′den. Ben gidem Divinity 2′ye başlayayım abe.

    Yiğit

    @Rust in Peace., ben de aynısını yaşadım ve şu an alamıyorum. Malum yolların izine düştük de ayarladık :P

    Rust in Peace.

    @Yiğit, nereden korsanladın? Yıllardır korsan oyuna bulaşmadım ama şu oyun için değer. Starfield gamepass ile gelmese o çıktığında onu da korsanlardım.

    Yiğit

    @Rust in Peace., rutracker, zamunda vs vs. Birçok site var. Bulamazsan mailden yaz yarın torrent dosyasini atarim indirirsin.

    yigittsahinn33@gmail.com

    ismail vilehand

    Yorumları okudum da, çok ağır Baldur’s Gate 1-2 ve Icewind Dale 1-2 hastasıyım diye oyunla alakalı hiç bir araştırmaya girmeden ezbere aldım zamanında. Divinity sevmiyorum. Bunu da sevmezsem kafama sıkarım.

    Dysplasia

    @ismail vilehand, Valla yukarda da yazdım, Divinity’yi sevmediysen bu oyunun, en azından benim oynadığım bir 10-15 saatlik kısmı pek kesmeyecektir. Aynı oyun motoru, aynı fiziksel etkileşimler, aynı savaş mekaniklerinin DnD kurallarıyla melezleştirilmiş hali.

    ismail vilehand

    @Dysplasia, Baldur’s Gate ismini görünce manevi değerinden dolayı otomatik satın al tuşuna bastım. Kafamda canlanan şey 2023 teknolojisi ile Neverwinter Nights gibi bişeydi ama oyunun çok efsane olduğu söyleniyor.

    Divinity sevmeme sebebim evren ve atmosfer olarak içine girememem. Yoksa oyunun kalitesi ortada. Muhtemelen yanlış zamanda deneyimledim.

  9. Koralp says:

    Hayvan oğlu hayvanatın oğlu.

    https://youtu.be/4ie8bzHlBxg

    ismail vilehand

    @Koralp, geçende kafasında mikrofonu kırıp kafayı yarıp kanattı, son konserlerde de mikrofonsuz söylüyor. Baya aklını yitirmiş bu adam.

  10. deadhouse says:

    Ölmüş müzisyenlerden Layne Staley ve Kurt Cobain’le kafayı bulmak isterdim. Bu grugencılar hoş sohbet duruyor. Metalci adamla hiçbir bok içilmez. Ya çok ciddiler ya da kavga çıkartırlar. Düşünsene Kurt ya da Layne ne yapabilir ki boş ver takma derler anca.

    Hayatı yarrak yerine bile koymamış adamlar bunlar. Zaten ikisi de intihar etti.

    eatthegun

    @deadhouse, İkisi de gençliğinde en sevdiği ve bildiği şeyi yaparak yaptığı müziğin zirvesine çıkmış bütün dünyanın imkanlarını önüne sermiş yaşanabilecek en güzel ve şanslı hayatlardan birini yaşayabilecekken eroin bağımlısı olup biri overdosedan diğeri kafasına sıkarak ölmeyi tercih etmiş. Bu tipler mi boş ver takma diyecek abi. Sanatları ve etkiledikleri müzisyenler hayatımda çok büyük bi yer kaplıyo olsa da bu adamlarla bi bok da içilmez yan yana da durulmaz. Hayatı bi yarrak yerine koymamış olsalar ah oh vah tüh hayat çok kötü milyonerim herkes beni seviyor sevdiğim işi yapıyorum ama çok mutsuzum diye bulabildiği en ağır ve ölümcül uyuşturucudan gitmezdi ikisi de.

    deadhouse

    @eatthegun, Ben onların hayatlarını olumlamadım ki. Keyifli olur diye düşündüm. Metalciler sıkıcı insanlar. Rock’n Roll, Punk, Grunge kültürü bana daha yakın geliyor. Metal müzisyenlerine baksana çoğu sövdüğümüz akrabalarımız gibi yaşıyor. Aman tadımız kaçmasın Ali Rıza Bey modundalar. Böyle tiplerle içmektense beynini patlatan adamla içmek daha ilginç olur.

    eatthegun

    @deadhouse, Bence mainstream metaldeki elemanlar aynı dediğin gibi. Derinlere indikçe daha acayip karakterler var hahahah

    cotard delusion

    @deadhouse, Hem Anadolu irfanına hakim olup hem de metalci olan adamla müthiş zaman geçer asıl. Kurt Cobain veya Layne Staley arkadaşının eşine/sevgilisine hallenen tiplere benziyor. Asıl bunlarla muhabbet olmaz. Bu tip adamlar derinlikli/felsefik muhabbet diye amcık amcık şeyler anlatır. Her boku götünden anlamıştır. Gazeteci olsalar Serbestiyet’te yazan tipler olurlardı. Yetmez ama Evetçi bir vatansız olurlardı, iklim değişikliğine dikkat çekmek için bin yıllık tablolara boya fırlatan tiplerden olurlardı, onlar da insan deyip tüm Orta Doğu ve Afrika’nın bağırsaklarının Türkiye’ye doluşmasına destek olurlardı.
    Örnekler çoğaltılabilir ben sadece kafanızda demek istediğim modeli çizmeye çalıştım.
    Siteden kimseyi şahsen tanımıyorum ama dediğim örneğe yakın kişi sanıyorum ismail vilehand. Yanlış da olabilir dediğim gibi kimseyi tanımıyorum.

    deadhouse

    @cotard delusion, Kurt Cobain’in ve Layne Staley’nin dediğin tarzda muhabbet edeceğini sanmıyorum. Bilemeyiz tabii haklı da olabilirsin ancak sana katılmıyorum. Kurt Cobain, William S. Burroughs ile sürekli görüşüyordu ve yalnız başına ormanda yürümeyi seviyordu. (Modern insan 2 dakika yalnız kalmıyor) Bak işte iki sağlam done. O kadar da boktan biri değildi bence.

    eatthegun’a mainstream konusunda katılıyorum. Underground’da muhakkak sağlam adamlar vardır ama bence mainstream metal müzisyenleri çoğu leş.

    Bu arada bence beynini havaya uçurmuş biri sikik sokuk aktivist olaylarıyla alaka kurmazdı bence. Layne Staley hakkında çok bilgi sahibi değilim. Eşsiz sesini ve isyankar ruhunu biliyorum sadece.

    Bak mainstream metal dedin mi kıyak adamlar yine İskandinav black metal elemanları bence. Varg’la bir sikim konuşulmaz. Fenriz süper adam. Marduk elemanları süper. Ben mesela vegan, iklim aktivisti tiplerden çok tırsarım. Travis Ryan 2. dakikada et yediğimiz için bizi katil ilan eder. Hiç çekilmez.

  11. SORU: Yazmakta olduğum ve yarın sitede olacak kritikte değineceğim için fikrinizi merak ediyorum. Her ikisini de dinleyen ve ikisini de çok beğenen arkadaşlara soruyorum. Ben ikisine de 10/10 vermiştim.

    Hangisi daha iyi?

    Deathspell Omega – The Long Defeat
    Odraza – Rzeczom

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, The Long Defeat bence Aspa sonrası uzak ara en zayıf DsO materyali olsa da Rzeczom’u komaya sokar.

    riser

    @ismail vilehand, rzezcom için fikrin baya değişmiş.

    ———————–

    ismail vilehand says:
    31.05.2020 at 04:09
    Bu sene çıkan ve çok övülen black metal albümlerinin büyük çoğunluğunu beğenmiyorum ama bunun her saniyesine hayranım. Resmen müzikal şölen.

    ———————–

    ismail vilehand

    @riser, evet sonradan soğudum ama yine de beğeniyorum albümü.

    Cryosleep

    @Ahmet Saraçoğlu, TLD.

    Melkor

    @Ahmet Saraçoğlu, Dso’nun ölüsü bile odrazayı siker. long defeat.

    şeyh hulud

    @Ahmet Saraçoğlu, The Long Defeat çok daha özel bir albüm benim için, her dizesi hayatımın bir parçası haline geldi. Sabahtan akşama kadar medikal çeviri yapıyorum ve bütün tıp biliminin aslında bir “Long Defeat”, yani boşa çaba olduğunu düşünüyorum sürekli. Bütün hastalıkları tedavi etmemiz doğal seleksiyonu bitirdiği için uzun vadede sadece daha fazla genetik dejenerasyona neden olacak. Her yeni nesil bir öncekinden daha “defolu” doğacak.

    dust

    @Ahmet Saraçoğlu, Rzeczom’u silip atmak gibi olmasın, onu da çok seviyorum ama The Long Defeat çok başka bir şey. Ayrıca Deathspell Omega’nın müziğinde açtığı yeni yol da ilgimi çektiği için ona daha yakınım.

    Erhan

    @Ahmet Saraçoğlu, Rzeczom.

    The Long Defeat’in en büyük özelliği DsO tarafından yapılmış olması. Albüm kapağına Mgla yazsan kimse ayıkmaz. Rzeczom ise benzersiz bir BM deneyimi sunan üstelik enstrumantal bakımdan da son derece ileri bir özgün yapıt.

    Yiğit

    @Ahmet Saraçoğlu, Rzezcom net. İki albüme de bayılıyorum ama TLD o kadar da güçlü değil bence. Daha eski olmasına rağmen Rzeczom’u daha sık dinliyorum hala.

    Ha Algleymi ikisini de gömer.

    Frostauðn

    @Yiğit, Bunu yazmak aklımdan geçmişti ama daha öncede bu ikisinin karşılaştırıldığı noktada Algleymi ikisini de gömer dediğim için tepki çekmemek adına yazmamıştım bu sefer, duygularıma tercüman olmuşsun :D

    İkisi arasındansa Rzeczom derim TLD iyi ama bence biraz fazla abartılıyor genel Pa kitlesinde hatta grubun en zayıf albümü muhtemelen.

    Dysplasia

    @Ahmet Saraçoğlu, The Long Defeat, DSO kredisi yiyen bir albüm, yıllardır DsO’nun içini dışını okuduğumuz için albümden bir şeyler kapabiliyoruz. Ama Rzeczom direkt olarak vuruyor, bir sürü parlak fikri löp diye önümüze atıyor.

    riser

    @Ahmet Saraçoğlu, long defeat 6/10
    rzezcom 8.5/10

    long defeat’in aynısını odraza yapsa bugün odraza’dan haberiniz bile olmazdı muhtemelen.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, İki albümü de sevmedim. DsO’yu dezonantlı, atonalli seviyorum. Aksi halde DsO benim için normal bir black metal grubu olur. TLD iyi bir albüm ama o kadar. Rzeczom’un ise her ne kadar revizyonist yapısı bana sempatik gelse de müzikal olarak istediğimi alamadım.

    SileJack

    @Ahmet Saraçoğlu, The Long Defeat kesinlikle.

  12. Rust in Peace. says:

    The Crimson Idol mı Operation Mindcrime mı? Bir haftadır ara ara bunu düşünüyorum hala hangisi daha iyi karar veremedim.

    Erhan

    @Rust in Peace., Operation Mindcrime benim hayatta en sevdiğim albümlerden biridir.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Rust in Peace., Operation Mindcrime’ın metal tarihindeki önemi çok daha üstte bence.

    Rust in Peace.

    @Ahmet Saraçoğlu, @Erhan, teknik, şarkıların çeşitliliği, melodi/riff bolluğu açısından Operation Mindcrime her türlü önde ama konsept albümlere sırf o açıdan bakamıyorum, bütününe ve hissettirdikleri şeylere bakıyorum. İki albüm de hissettirdikleri açısından çok yakın benim için, The Crimson Idol’da duygu yoğunluğu biraz daha yüksek o yüzden biraz kafa kafaya gidiyor benim için

  13. Berca B. says:

    Şu ara youtube’da “Nu Metal’in geri dönüşü” gibi videolar görmeye başladım. nE? tepkimi verdikten sonra biraz baktım ki zamanın en ünlü nu metal grupları hakkaten tekrar ciddi biçimde popülerleşmeye başlamış. Tiktokçu gençler baya baya nu metal temalı videolar çekiyorlar ve acayip ilgi görüyorlar. Tarihin en beklenmedik ama bir yandan da mantıklı geri dönüşü olabilir. Bugünkü popüler müzik o kadar bayık ki gençlerin kolay dinlenebilir ve enerji boşaltılabilecek bir müziğe her zamankinden daha fazla ihtiyacı var.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Berca B., Break Stuff bugün yayınlansın yine ortalığı dağıtırdı mesela.

    Berca B.

    @Ahmet Saraçoğlu, Nu metal diye bir şey hiç olmasaydı ve Limp Bizkit şu an ortaya çıksaydı, biraz medya gazlamasıyla trendleri komple değiştirebilirdi bence.

    deadhouse

    Nu-metal trv metalciler tarafından zamanında çok küçümsendi, çok hakkı yendi. Zincirli, dinozor heavyciler ve progresif gurular özür borçlu Nu-metale.

    Halbuki metal müziğe direkt veya dolaylı olarak büyük katkı sağlamıştır Nu-metal. Söylemeye gerek yok artık klişe oldu. Bir nesil Slipknot, Limp Bizkit, Linkin Park, SO*D dinleyerek metal müzikle tanıştı.

    deadhouse

    Nu-metali var eden grubu Korn’u yazmayı unutmuşum. Aslında bir bakıma iyi oldu yazmamam. Hiç olmazsa benim neslimde bahsettiğim gruplar arasında en az dinlenen grup Korn’du.

    Korn diğer gruplara nazaran daha az radyo dostu şarkı yapıyordu.

    Berca B.

    @deadhouse, Kılık kıyafet ve rap sentezi asıl kıl kaptıran olaydı ama zaman bence nu metali haklı çıkardı. 20 sene sonra bile dinleyince acayip taze ve canlı geliyor kulağa. P.O.D, Papa Roach vs de daha ilk birkaç saniyeden insanın kanını kaynatabiliyor. Çocuk bekleyen biri olarak arabada bunları basıp kanına gireceğim günleri iple çekiyorum valla.

    deadhouse

    @Berca B., Kesinlikle katılıyorum. Bence de kesin değiştirirdi. Hele hele 2010′dan sonraki trendler çağını da düşünürsek büyük patlama yapardı Limp Bizkit.

    Ugur

    @Berca B., Coal Chamber’ın, Korn’un vs. her sene deli gibi turlaması kitleyi tetiklemeye yetiyor bence.Orijinal bir şey kalmayınca herşeyin remake’inin yapılmasına benzer şekilde nu metal’e dönüş emareleri de çok da şaşırtıcı değil.

    Berca B.

    @Ugur, bu sene Vegas’ta yapılan ve sold out olan Sick New World de artık olayın ne kadar büyüdüğünü gösteriyor sanırım. İnsanlar bu tarz bir enerjiye açmış + o zamanın ergenleri (biz) için de acayip bir nostalji fırtınası.

    https://www.youtube.com/watch?v=Lqj8IDsYA9A&ab_channel=SickNewWorld

    Bu arada günümüz popüler müziğinde eski hitlerin remake’inin yapılıp komple batırılmasına çok fena uyuzum. Radyo müziği gerçekten komple bitmiş, tamamen sıfırlanmış.

    çaksu

    @Berca B., Dönsüüün! <3

    Btw en sevdiğim nu metal şarkılarından biri Pain of Salvation'dan sdfgh

    https://www.youtube.com/watch?v=TGDoTlj15Q4
    Used – Pain of Salvation – Live from "Ending Themes" DVD

  14. ismail vilehand says:

    Ev yapımı alkol, sarma tütünden sigara falan oluyor ama ev yapımı pavyon olmuyor. Bu çok üzücü.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Müstakil evse olur. Apartman dairesinde sıkıntı.

  15. deadhouse says:

    Gelmiş geçmiş en favori Nu-metal şarkımı da bırakayım buraya.

    Nu-metal bir şarkı olsaydı bu şarkı olurdu. Türün karakteristiğini her şeyiyle yansıtan aşırı gaz bir şarkı.

    https://m.youtube.com/watch?v=-ruHfeq87qo

  16. ismail vilehand says:

    Çok nu-metal konuştunuz canım çekti. Bu gece bu listeyi dinleyeceğim:

    https://rb.gy/0klod

  17. Berca B. says:

    Nu metal konusunda hiç gurme bir tercih yapamayacağım, sözleri ne kadar “corny” olsa da tarihin en iyi nu metal albümü bence Chocolate Starfish’tir. Wes Borland’ın gitar anlayışı gerçekten benzersiz.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Berca B., Significant Other’dan sonra ben ona alışamadım bir türlü. “Corny” deyince aklıma geldi, KoRn’dan Justin ve Reclaim My Place’in en underrated nu metal şarkılarından olduğunu düşünüyorum. İkisi de aşırı gaz bence.

    Berca B.

    @Ahmet Saraçoğlu, Korn istediği zaman dünyanın en gaz şarkılarını yapıyor cidden. Ben de Y’all Want a Single’ın hastasıyım bu konuda.

  18. deadhouse says:

    Erkin Koray yaşama veda etti.

  19. deadhouse says:

    2 gündür full Marduk dinliyorum. Nightwing, Plague Angel, Frontschwein, Serpent Sermon.

    Risk yok. Muhteşemlik var. Görkem var. Kalite var.

    deadhouse

    Panzer Division Marduk’u yazmadım. Çünkü o eser hakkında konuşmak, adını anmak büyük cüret ister. Henüz kelimeler türetilemedi o baş döndürücü sanat eseri için.

    eatthegun

    @deadhouse, World Funeral’ı da ben ekleyeyim.. Legion’u duyduğum ilk saniyede Mortuus’tan daha çok sevmiştim

  20. ismail vilehand says:

    Oppenheimer ile alakalı şöyle bir videoya denk geldim ve aklımı yitirdim:

    https://youtu.be/GIOzYyCJmvo

    Bu tarz şeylere kolay kolay kapılmam ama videoyu izlediğimden beri kafamın içini kurtlar kemiriyor. Cidden çok acayip.

    Cerca C.

    @ismail vilehand, Dünyanın Mad Max veya Wasteland evrenine dönmesini o kadar çok istiyorum anlatamam.

    ismail vilehand

    @Cerca C., Bilmukabele.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Mahabharata metinlerini okuyanlar için sürpriz değil. O metinlerde Vimanalar (uçan gemi veya arabalar) ile seyahat eden varlıkların yeryüzündeki amansız atom/nükleer savaşlarından bahseder.

    Ayrıca bilimsel olarak da daha önce yeryüzünde nükleer savaş olduğuna dair ipuçları var.

    eatthegun

    @ismail vilehand, Graham Hancock’ın son çıkan kadim uygarlıklar belgeselini tavsiye ederim hocam. Adam medeniyet bildiğimizden daha geriye gidiyor, antik çağlardaki insanlar çok gelişmişti sonra yok oldu her şey olaylarıyla kafayı bozmuş.

    çaksu

    @eatthegun, Bi ara BAYA sarmıştım bu mevzuya. 20 saat podcast izlemişimdir GH’nin olduğu. Özellikle Randall Carlson’la birlikte yaptıklarından. Çünkü en başta bile Hancock kendi başına fazla gevşek ve ağlak geliyodu.

    Sonrasında youtube’da GH’un iddialarını inceleyen sorgulayan bilim insanlarının videolarını izlemeye başladım. Daha bi yerli yerine oturdu kafamda. Kafamda prim vermeyi bıraktım.

    Yani kimi fikirlerinin geçerliliği belki vardır bilmiyorum da… “Mainstream arkeologlar şöyle yobaz böyle kıskanç onlarla savaşmam gerekiyor” falan diye ağlaması iyice soğuttu beni. Arkeologlardan bazılarını direk kendi ağzından dinledikten sonra. Dediklerinin bir çoğunun altında yeterince kanıt olmadığına, hatta bazılarının bildiğin yanlış olduğuna dair incelemeler gördükten sonra. Mesela o “Atlantis yolu” dediği şey.. Doğal bi süreçle oluştuğunu gösteren bilimsel çalışmalar var.. Ve etrafında aynı döneme ait başka hiç bir yapı/kalıntı vs yok… salt “şuna baksana bu kendi kendine olabilir mi” gibi bi argümanla ortada gezinmesi… fundamentalist dinci hissi veriyor.

    Dolmuşum yaa hahah. Bi kaç hafta boyunca baya ilgilenmiştim, içimde kalmış sdfgh. Ben de inanmak isterim de, muhtemelen bir çoğu iyi niyetle çalışan ve sorgulayan insanlara bok atmak, emeklerini değersizleştirmek, kanıt eksiğini gözboyayarak kapamaya çalışmak vs… ayıp.

    deadhouse

    @çaksu, Çaksu kardeşim. GH filan siktir et. Brian Haughton diye bir yazar var. Bu olayları tamamen tarafsız bir bakışla araştıran bir adam. Kitabının ismi Gizlenen Tarih. Kitabı okuduktan sonra yazdığın son paragraftan pişman olabilirsin. Bu kitabı 5 sene önce okumuştum. Basit, etkili, tarafsız, gerçek bilginin peşinde olan, tüm verileri sağlıklı biçimde işleyen bir zat-ı muhterem. ismail vilehand’e de tavsiye ediyorum.

    Oku abi. Çok uzun değil. Sürükleyici ve merak unsurları içerdiği için gayet keyif alacaksın.

    Çaksu’ya not: Bu kitaptan bağımsız, kişisel araştırmalarımdan hareketle söylemek istediğim: Öyle öyle sahtekar sözde bilim insanı var ki…

  21. deadhouse says:

    Epik 8-10 dakikalık şarkılar yapan bir grup vardı adı neydi? Faal bir grup hala albüm yapıyor. Eski tarz, gür sesli bir vokalisti var. Tema olarak fantezi edebiyatını da kullanıyor. Ekstrem bir grup değil.

    Güzide Arslaner

    @deadhouse, Summoning olabilir mi?

    deadhouse

    @Güzide Arslaner, Değil. Black metal değil, power metal esintileri var ama power metal de değil. Daha heavy bir müzik. Zamanında çok övüldü burada. Google’dan epic metal bands yazdım bulamadım yine.

    riser

    @deadhouse, wilderun?

    deadhouse

    @riser, Maalesef değil. Bulamayacağım galiba. İşin komik tarafı sitede haberleri var. Kritiği var mı emin değilim. Ünlü bir grup yani.

    riser

    @deadhouse, 2. tahminim iotunn?

    Boba Fett

    @deadhouse, Dream Theater

    deadhouse

    @Boba Fett, Şakacı seni. :)

    Frostauðn

    @deadhouse, bu dediğin tarzda aklıma hep black metal grupları geliyor ama black metal değil power metal hatta heavy metal diyince de aklıma hiçbir şey gelmiyor hiç sanmıyorum ama Haggard diyeyim ama bence o da değil dediğin grup

    Phantom

    @deadhouse, Rhapsody of Fire?

    deadhouse

    Bulamayacağız arkadaşlar. Tahminleriniz için teşekkürler.

    Rust in Peace.

    @deadhouse, chatgpt’ye sordum yazıklarının hepsini yazarak o bile bulamadı. Dediği grupların hiçbiri uymadı dediğine

    deadhouse

    @Rust in Peace., Belki bazı arkadaşlar trollüyorum sanabilir ama böyle bir grup gerçekten var. Ve epik bir müzik yapıyor. Vokalisti efsane bir adam. Müthiş bir sesi var. Brutal vokal yapmıyor. Müziği tam olarak hatırlamıyorum ama heavy metal etkiliydi ama tam heavy de değil. Grubun fanı da değilim aslında. Bugün birden aklıma geldi ve bir şarkısını hatırladım dinlemek istedim ama işte ismini hatırlamıyorum.

    SileJack

    @deadhouse, IOTUNN olabilir mi?

    deadhouse

    @SileJack, Bir sürü albümü var. O değil.

    şeyh hulud

    @deadhouse, risk alıp Doomsword veya Gates of Slumber diyorum.

    deadhouse

    @şeyh hulud, İnancımı tamamen yitirdim. Normalde aa şu şeyin adını bulamazsam sinir krizi geçiririm tarzı bir insan değilim ama bu kez o kervana ben de katıldım. Sinirim bozuluyor bu grubun adını bulamamak. Hatırlıyorum da albüm haberinin altına şarkılar hakkında onlarca yorum almış bir gruptu. O derece yani.

    şeyh hulud

    @deadhouse, uzun şarkılar demesen Eternal Champion olabilirdi.

    deadhouse

    @şeyh hulud, Grubun tüm şarkıları uzun mu bilmiyorum benim dinlemek istediğim şarkısı 8 dakika civarıydı. Başka uzun şarkılarının da olduğunu hatırlıyorum. Kabullendim bulamayacağım. Bir gün albüm haberi gelirse öğrenirim artık.

    sikerce

    @şeyh hulud, reyiz konudan bagimsiz olacak ama, senin ismi her gordugumde bastan 6 kitap dune okuyasim geliyor. ulan ne seriydi bee.

    şeyh hulud

    @sikerce, ben son 2 kitabı pek sevmem. İçlerinde çok iyi fikirler olsa da üçlemenin son kitabı çıkmadığı için hikaye bir yere bağlanamadan kaldı. Sıralamam şöyle:

    4>1>2>3>5=6

    Raddor

    @deadhouse, ben de yıllardır Türkçe, kadın vokalli bir Hard rock/metal grubunu arıyorum. Bunların kliplerinin biri Whiskey in the Jar’a epey benziyordu. Sonlarına doğru iki kadın elinde elma koltuğa oturuyor, elmayı bir biri ısırıyordu, bir de öteki. Hatırlayan varsa iyi olur.

    Senin dediğin grup için de zihnimde Evergrey’in daha progresifi gibi bir şey canlandı.

  22. Yeni albümünü devasa merakla beklediğim gruplardan ikisi, Sulphur Aeon ve Afterbirth yeni albüm detaylarını açıkladılar.

    Darısı Chapel of Disease ve Fvneral Fvkk’a.

    ismail vilehand

    @Ahmet Saraçoğlu, Dead Congregation 😔

    Rust in Peace.

    @Ahmet Saraçoğlu, Disentomb😃

  23. deadhouse says:

    Satyricon Mother North black metaldeki en black metal şarkı mı diye düşünmüyor değilim. Black metal standartı olmuş bir parça. Hiç black metal bilmeyen birine bak black metal budur denilecek bir parça. Belki de sadece bu parça binlerce grubu etkiledi direkt veya dolaylı olarak. Nasıl yapmışlar böyle şarkıları. Ah Norveç black metali özleniyorsun. Gittin meydanı Polonyalılara İzlandalılara bıraktın.

    Raddor

    @deadhouse, o şarkıdan asla bıkmadım, bıkmayacağım.

    Raddor

    Satyricon’un en nefret edilen şarkısı K.I.N.G’dir herhalde ama ben çok seviyorum. Black Metal + Ac/Dc gibi bir şey. Bu açıdan Death Metal için The Killchain neyse Black Metal için de o öyle.

    TAAKE

    @deadhouse, kesinlikle öyle,sözleri,rifleri ve bana kalırsa muhteşem video klibiyle black metalin tanımı,özü
    KUZEY ANA
    YATAKLARIMIZ YANARKEN NASIL UYUYABİLİRİZ?
    KUZEY ANA

  24. Raddor says:

    Şahsiyet’i yeni bitirdim. Ne güzel diziymiş. Etkisinde kaldım, dağlar kızı Reyhan eşliğinde kulaklıkla volta atıyorum. Haluk Bilginer’e seri katil rolü yazmak kimin aklına geldiyse süper olmuş.

  25. Noumena says:

    Gaerea’nın konserine giden yok mu yaw bi anlatsanız neler kaçırmışız :(

  26. Cryosleep says:

    Mozarellaymış, Parmesanmış. Geçin abi. İzmir tulumu ve ezine SİKER.

    deadhouse

    @Cryosleep, Van otlu peyniri de çok iyi. Tabii hakikisine denk gelirsen.

    Melkor

    @deadhouse, Yediğim bütün otlu peynirler bok gibi kokuyordu. Hakikisi de öyle mi

    deadhouse

    @Melkor, Asla öyle değil. Mis gibi kokuyor.

    Yiğit

    @Cryosleep, deri tulumundan daha lezzetli bir peynir yok bence. Böyle leş gibi karkas kokusu sinmişse tadından yenmez.

    Melkor

    @Cryosleep, Sikemez çünkü tulum ve ezinenin iyisini bulmak zor. Parmesan ve mozarella yüksek standartıyla siker malesef. En kötüsünün bile bizim orta halli peynirlerden neredeyse daha iyi.

    deadhouse

    @Melkor, Türkiye’de Avrupa standartlarında yapılıyor denilebilecek peynir Kars Gravyer peyniri. Onu da 19. yüzyılda İsviçreliler Karslılara öğretmiş.

  27. Cryosleep says:

    https://www.youtube.com/watch?v=yb9Bn2QozK4

    Bu video hakkında ne düşünüyorsunuz? Sizce sanat, sanatçıdan ayrı mıdır? Yoksa sanat, sanatçının bir yansıması olduğu için ayrılamaz mı?

    Rzeczom

    @Cryosleep, objektif olarak bakıldığında birbirinden farklı olarak ele alınması gerekir. çünkü yalnızca sanatçıya bakarak sanat eserini değerlendirmeye çalışırsak hata yapabiliriz.

  28. Raddor says:

    Dünyanın en underrated gitaristinin Nuno Bettencourt olduğuna yemin edebilirim ama kanı.. yoo kanıtlayabilirim de. Dakikayı soloya ayarladım ama vaktiniz varsa tamamını seyredin, ama daha mı iyisi grubu dinleyin derim.

    https://youtu.be/-WNbzufFkEM?t=259

    Raddor

    Şunu da bırakmasam olmaz vallahi :

    https://youtu.be/tGWYKjwgIMs

    Petrucci’lerin Malmistin’lerin bunları gitarı boynuna çekerek yaptığını adamın donunda sallandırarak yaptığına dikkati çekilmesi lazım. Herkes evinin önüne koyacaklar burda en azından üj evünüb edna evujub ibişim be kızgınlıkla şeyapacaklar. Hiçkimsenin Orduspor üzerinden ıı şeyapması şey değil.

  29. Rzeczom says:

    2006 yapımı little miss sunshine filmine bayıldım. uzun süredir listemde olan, çok fazla duyduğum ama bir türlü izleme fırsatı bulamadığım filmlerden bir tanesiydi. hala izlememiş olan varsa şiddetle tavsiye ederim.

  30. sikerce says:

    Soyle bir sey var muthis olmus

    https://www.youtube.com/watch?v=GFY3D0CxRNc

    çaksu

    @sikerce, <3

  31. Boba Fett says:

    Kenn Nardi der susarım.

    Boba Fett

    @Boba Fett, Sussam gönül razı değil, konuşsam bi sike çare değil.

  32. çaksu says:

    Ben de şey yaptım Mission Impossible 6 filmi art arda izledim. Her birini ilk defa olarak evet. Süper işler. Sempatim vardı zaten de… BAYA saygı duyuyorum artık Tomtom’cuğuma. Hani cheesy’dir, zorlaya zorlaya herşeyi son saniyeye kadar uzatıyolardır, yok helikopteri tutan kanca gevşiyo yok ayağı çarptı bomba düğmesi uçurumun kenarına yuvarlandı yok kötü adam kendine geldi arkadan geliyo vs… Çok heyecan verici ve keyifli yaa.. Dolu dolu sinema. Bomba gibi. Bir haftadır keyifle izliyorum. Daha da olsa devam ederdim. Dead Reckoning Pt 1′ı düştüğü gün izlerim artık.

  33. çaksu says:

    Masterpiece

    https://www.youtube.com/watch?v=NOCsdhzo6Jg
    How They Fool Ya (live) | Math parody of Hallelujah

  34. Arkadaşlar, kızarsanız da eyvallah ama Erkin Koray başlığını kaldırmak zorunda kaldım. Daha önce de benzerleri oldu. 63 yorum yapılmış sadece 7 tanesi kendisiyle ilgili, kalanı asla bitmeyecek ve kişiselleşecek bir tartışmadan ibaret. Sansür muhabbetine hiç girmeyelim, tek isteğim -daha önce de muhtelif başlıklarda dediğim gibi- PA Twitter’a dönmesin.

    Kusura bakmayın. Belli ki bazı konularda olayı farklı boyutlara taşımadan tartışamıyoruz.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Saygı duymaktan başka bir şey yapamam böyle uygun görmüşsen vardır bir bildiğin. Gelen yorumları veya yayımlamadığın yorumları bilmediğim için şu ana kadar yayımlanan yorumlara istinaden konuşursam, ağır bir karar olmuş. En son Zafer partisi konuşuluyordu ne oldu acaba küfür mü edldi diye merak etmiyor değilim.

    ismail vilehand

    @deadhouse, son yorumları okumadım da Erkin Koray’ın ölümünden Zafer partisine nasıl geldiniz merak ettim.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Benim o konuyla bir ilgim olmadı.

    Raddor

    @ismail vilehand, Pasifagresif :

    https://youtu.be/hOAkc32dfZ4

    İlker

    @ismail vilehand, https://tinyurl.com/55cjnb3b

    İlker

    @İlker, tinyurl neydi tinyurl emekti :(

  35. Boba Fett says:

    Başlık silinmiş ama bilgi kaybolmasın, Müslüm Gürses Rainbow’u coverlamıştır. Çalıntı değil yani.

    Yiğit

    @Boba Fett, tamam kanka ya özür dilerim :((

    :P

    Boba Fett

    @Yiğit, Her yere yazacağım bunu her yere, dikkat et jilet tanrılarına!

    deadhouse

    @Yiğit, Onur meselesi yaptı Boba Fett abi.

  36. deadhouse says:

    Elmanın kilosu 35. Emeği geçenlerin torunlarının torunu bile aç kalır umarım. Öyle bir karma yaşayın ki 100 kez yeniden doğsanız bile gün yüzü görmeyin.

    Melkor

    @deadhouse, Bu sene şöyle mor içi bal gibi incir yiyemedim. Doğrusu almadım. Fiyatları görünce meyvedir ya bu, bizi mi sikiyosunuz diyerek vazgeçiyorum. Napalım bu saatten sonra çocuk gibi ağaçlara mı dalalım diyecektim. Ağaç da bırakmadı orospu çocukları.

    eatthegun

    @deadhouse, Auschwitz gibi bir şey lazım. Daha da fazla türemesinler torunlarıyla falan uğraşmayalım.

    şeyh hulud

    @deadhouse, Barbunya pazarda 100 liraydı geçen gün.

    OblomoV

    @deadhouse, ”Ne ulan bu fiyatlar?!” diye grindcore soundunda şarkı yapasım geliyor. Yok mu yerli gruplardan veya eli enstrüman tutan gençlerden bu minvalde şarkılar yapacak metalci bireyler?. :^)

  37. ismail vilehand says:

    Favori filmlerinden gelsin:

    https://youtu.be/Oro4ph7yTmc

    “Do you know how I’ve stayed alive this long? All these years? Fear. The spectacle of fearsome acts. Someone steals from me, I cut off his hands. He offends me, I cut out his tongue. He rises against me, I cut off his head, and stick it on a pike. Raise it up high, so all in the streets can see. That’s what preserves the order of things. Fear.”

    https://youtu.be/LpFDT8gMgnE

    Dünyanın en büyük gücünün korku olduğu gerçeği daha iyi anlatılamazdı. Korkan insan her gün, her saat, her dakika, her saniye ölür. Korkmayan insan bir kere ölür. Korku duvarlarını yıkmadan özgür olmak mümkün değil.

  38. şeyh hulud says:

    Yeni Oddworld oyunu çıkmış, remake gibi bir şey sanırım. Oddworld benim için çocukluğumdan beri çok özel bir seridir. Abe’s Oddysee ve Abe’s Exoddus’u sırf nostalji olsun diye açıyorum bazen.

  39. eatthegun says:

    https://www.youtube.com/watch?v=M5aGVKlJATY

    High on Fire yeni albümde türkü yakmış bildiğin. Eğer bu çaldığı yeni albümde varsa adamlar boyut atlamış iyice.

  40. Joseph says:

    Tam cennetlik burası ama burdan black metal dinleyemessin bu güzel tabiat karşısında
    https://m.youtube.com/watch?v=_Om1TGeHCKk&pp=ygUTbm9yd2F5IDRrIGNpbmVtYXRpYw%3D%3D

  41. deadhouse says:

    Bahisi, pornoyu ve haberleri bıraksam iyi olacak. İnsan neden kendine zarar veren şeyi sürdürmeye devam eder. Hastalıklıyız.

    Boba Fett

    @deadhouse, Eğer pornoyu çeken sen değilsen en kötüsü porno.

    deadhouse

    @Boba Fett, Porno bağımlısı değilim. Sigarayı günde 3 dal içiyorum diyen insan tipini düşün. Olabildiğince az izliyorum ama bence hiç izlememek lazım. Azıcık izlemek bile zararlı.

    Boba Fett

    @deadhouse, Adını unuttum beni affetsin porno aktivisti bir arkadaş vardı, onun yorumlarını beğeniyorum. Porno bence zararı konusunda daha çok konuşulması gereken bir konu ve aşırı saçma yahu, birileri sikiş döndürüyor sen de izliyorsun. Tarihin hangi döneminde insanlar bunu yapıyordu ki? Fantazi vs. yapanlar vardır onlar da canlı olarak izliyor zaman zaman katılıyordu muhtemelen.

    Sigara zaten bok, ara ara puro içsem bile bağımlı değilim çok şükür keyif dışındaysa bence bağımlılıklardan kurtulmak gerek.

    Gündem takibi ve yoğun şehir hayatının da anasını öpeyim. Bir sürü bir sikime yaramayacak benim de o konuya faydam olmayacak binlerce şeye maruz kalıyorum. Beynim amcıklanıyor, doluyor doluyor, bazen böyle boş boş duruyorum aklıma bir şeyler geliyor neydi diye hatırlamaya çalışıyorum…

    Lanet olsun, keşke 10 milyon dolarım olsa.

    eatthegun

    @Boba Fett, Abi puro dünyanın en güzel şeylerinden biri bence. Tütün ürünlerinden öleceksem sigara gibi amele işinden ziyade purodan keyiften olmasını tercih ederim hahah.

    Boba Fett

    @eatthegun, ben de bu mantıkla bakıyorum, bu yüzden sigaraya hiç saygı duyamıyorum, çek viskini yanına yak puronu arkaya da şöyle iyisinden bir müzik aç bak keyfine, sigara içmenin daha kötüsü ise tuvalette sigaradır bence, bok kokusu, mikrop ve sigara. Grindcore albümüm için fikir buldum sanırım az önce. Bok kokusu, mikrop ve fare zehirli tütün sigara.

    deadhouse

    @Boba Fett, Doğru söze ne hacet hocam. Kesinlikle haklısın.

    Porno aktivisti Raddor’du. Samimi ve uzun yorumlarıyla siteye değer katıyor.

    Boba Fett

    @deadhouse, Raddor hocam muhtemelen görmedi, görünce seramik ustası gibi döşer.

    Cerca C.

    @deadhouse, https://youtu.be/tMvkGMegQWg
    Benden daha aşağılık, benden daha salak insanları izleyip duruyorum.

  42. Cryosleep says:

    American Pie serisinde en sevdiğiniz filmler hangileri?

  43. Saygın says:

    Ya ne kadar güzel bir şarkı bu ya.

    https://www.youtube.com/watch?v=WS_mNTEnEhI

  44. Raddor says:

    Nickelback dinlemekten siteye yazamıyorum. Bradley Hall’dan gaza geldim.

    https://youtu.be/FeH4iF6vZWk

  45. Raddor says:

    @Boba Fett, @deadhouse, adımı geçirdiniz madem, öncelikle teşekkürler. Aradan geçen zamanla deneyimlediğim bir şeyi söyleyeyim eğer pornoyu bırakacaksanız.

    Şu; ben bu merede o kadar çok geri döndüm ki nerede hata yaptığımı anlamam zaman aldı. Kendime pornonun zararlarını, kesinlikle uzak durmam gerektiğini, bunun ölüm-kalım meselesi olduğunu ne kadar aşılarsam o kadar çok geri dönüyordum.

    Bunun sebebi: Porno izleme isteği libidoyla değil dopaminle alakalı. Sen kesinlikle bırakmalıyım, çok zararlı, beynimi öldürüyorum falan dedikçe stres hormonu kortizol artıyor, dopamin düşüyor. Beyin de dopamini karşıladığı yegane yer olan pornoya karşı daha büyük istek duymaya başlıyor.

    O zaman ne bok yiyeceğiz diyorsanız haklısınız. Bu konuda bulunmuş en iyi yol Allen Carr yöntemi. Bu adamın Sigarayı Bırakmanın Kolay Yolu kitabı dünyada meşhur olmuş. Okuyan sigarayı bırakıyor. Hem de acısız. Olayı ise: Adam kitabı okurken sigara içmeye devam edebilirsiniz, sadece sonuna kadar kitabımı okuyun diyor. Sen kitabın sonuna geldiğinde bir bakmışsın hiç sigara içesin gelmiyor. İsteğini kaybettiriyor kitap.

    Sigara içmediğim için bizzat deneyimlemedim ama bu yöntemden yola çıkarak aynı kitabın, Hackbook yaparak porno versiyonunu yazdılar. Pornoyu Bırakmanın Kolay Yolu ismiyle internetten satın alabilirsiniz ama şu linkte büyük bölümünü seslendirmişlerler. Epey işe yarıyor, faydalı olabilir:
    https://youtu.be/NjH0V80APHE

    Olmazsa da siktiredin. Bu konuda kasmamak önemli. Benim önceden yaptığım gibi her gün seyretmiyormuşsunuz sonuçta.

    Sadece şunu söyleyeyim: Bırakması o kadar güzel bir şey ki. Tekrar yaşadığını hissediyorsun.

    Frostauðn

    @Raddor, Bir şey soracağım şimdi bu NOFAP hareketi pornoya mı karşı mastürbasyona mı? Bunu şu açıdan soruyorum eğer uzak mesafe ilişkisi yaşamışsanız ya da yaşıyorsanız bence anlarsınız zaman zaman sexting falan yapılıyor. Kız arkadaşım Danimarka’da dolayısıyla böyle bir durum var ilişkimizde mastürbasyonu mu komple kesmek lazım yoksa pornoyu kestik mi tamam mı gözüyle bakılıyor konuya?

    Yiğit

    @Frostauðn, adı üstünde osbire karşı. Ama zaten p0rn0 da 31 için izlendiğinden ötürü ona da karşı. Kuru kuru izleyen var mıdır bilmiyorum.

    Nofap için masturbasyonu kesmek lazım. Çok da gerekli değil bence. Bana bazı mantıklı şeyler haricinde tamamen bs geliyor.

    Pandemide online karşılıklı 31 yapmayan da biraz ılıktır zaten. O yüzden uzak mesafede de aynısı geçerli. Çekin, çektirin.

    Frostauðn

    @Yiğit, Ben şansımı denemek istedim :D Hiç duymadım ama kesin vardır ya çekmek için değilde film niyetine izleyenler.

    Ben de ADHD tanısı var hipofiz bezinin normal çalışmaması gibi bazı olayları var hormonların yeterince salgılanamaması vs. porno da direkt o hormanlara yönelik olduğu için ben de ekstra sıkıntı olduğunu düşünüyorum dopamin salgısı yok beyin diyo bir osbir patlatsam her şey normale dönecek vs bu tarz hem davranışlara hem de maddelere karşı daha bağımlılığa yatkın beynimiz. Bana çok fark edecekmiş gibi geliyor ama ne zaman bu işe girmeye çalışsam hep patladım. Bunu bırakanların da yorumları en azından görüp deneyip ondan sonra bir değerlendirsem diyorum.

    Raddor

    @Frostauðn, burada yazdığım Nofap’la ilgili değil, her ne kadar Neverfap Akademi’nin linkini atsam da. Sadece pornoyu bırakmakla ilgili. Pornonun zararları tıbben kanıtlanmıştır. Her sağlıklı görüş izlenmemesi gerektiğini söyler.

    Sexting de buna dahil. Travmatik mastürbasyon bozukluğuna yol açtığı söyleniyor. Bu da ileride bir araya geldiğinizde ereksiyon ve ejekülasyon problemleri olabilir demek. Allahtan uzaktaki kızlar bana tekmeyi vurdu da buna bulaşamadım. :D Zaten Ellefson’la çok dalga geçtim, kesin karma kıçımda patlar, yanlış birine yollardım.

    Nofap ise pornoyla birlikte mastürbasyonun komple hayattan çıkarılması. Tıpta bir geçerliliği yok. Biraz ‘nörd’ akımı. İki ayrı zamanda uzun Nofap süreci yaşadım. Hayatımın en mutlu zamanlarıydı. Tesadüf mü değil mi bilmiyorum. Bir kere daha deneyip görmeliyim belki.

    Neyse seksle ilgili bana danışmayın. Son zamanlarda seks yapan değil, seks durduran adamım. Doğru kişi değilim. :D Otelciyim. Geçen 3 buçukta bir oda öyle gürültülü seks yapıyordu koridora çıkıp kapıya öyle sert vurmuşluğum var, adamınki korkudan içine kaçmıştır muhtemelen. Fakat hemen ardından diğer müşterilerden tebrik mesajları geldi. Düşünün, öyle haklıyım. :D kimse uyuyamamış. İşin garibi, benim vurduğumu nasıl anladınız amk?!

    Frostauðn

    @Raddor, Pornoya katılıyorum zararları saymakla bitmez hele bir de her gün izliyorsan falan çok kötü etkileri. Sexting olayını bilmiyordum uzak mesafe ilişkilerde ilişkinin sağlıklı devamı için sanki gerekli gibi geliyor bana o dediğin noktayı bilmiyorum ilk defa duydum.

    Uzak mesafe ilişkilere ben de karşıydım da bu bana üniyi bitir Danimarka’ya gel dedi diye ilişkiyi devam ettiriyorum olası bir Danimarka’ya yerleşme ihtimalini değerlendirmemek olmaz. :D

    Deneyip görmek istiyorum ben de gerçekten yapanlar aşırı tavsiye ediyor hayatımda hiç bu kadar mutlu olmamıştım vs. insan okuyunca merak ediyor doğal olarak. Güzel anıymış gece üçte az bile yapmışsın herkesin sen olduğunu anlaması da çok iyi :D

    Raddor

    @Frostauðn, bir dengesini bulursanız sıkıntı olacağını sanmıyorum. Umarım yerleşebilirsin.

    Otelde bu tür olaylarda en komiği sabah kahvaltıda herkesin birbirini şüpheyle kesmesi. “Lan bunlar mı acaba?” diye, çok komik. :D

    Boba Fett

    @Raddor, Boşluk şeytanın sevgilisidir diyeyim.

  46. deadhouse says:

    Sömrülmeye izin verme, buna peşkeş tutma apayrı bir şey. Ferrero kelepir fiyata Türkiye’deki tüm fındığı alıyor. Sonra da Nutella adı altında satılan zehri yine bize satıyor. Hangi markete gitsem en çok Nutella var. Kanserojen Nutella.

    Mis gibi yerli malı Sarelle varken neden o Nutella denen zehir satılır anlamış değilim.

    Ayrıca Oreo da bok gibi. O da Amerikalıların. Tüm dünyayı kafaya almışlar, Nutella, Oreo diye. Sanki çok güzel bir de her şeye koyuyorlar oreolu diye. İsviçrelilerin de vasat Kinder çikolatası var. O da kötü.

    Hiçbir şeyi pazarlayamamak acayip bir şey. Nasıl bir yazgısı var bu ülkenin.

    Raddor

    @deadhouse, A101′deki Findux > Nutella. Hepsini denedim Findux’taki lezzet, kıvam yok hiçbirinde. Almanya’dan özel Nutella getirdiler, jelibon gibi tadı vardı.

    deadhouse

    @Raddor, %35 Palm yağı var Nutella’da. Palm yağının kanser yaptığı kanıtlandı.

    Findux’u ben de denedim. Kesinlikle Nutella’dan iyi.

    eatthegun

    @deadhouse, Nutella için maymunları dövmüyorlar mıydı ya

    Boba Fett

    @deadhouse, Tadıbu > Nutella Mutella türevleri.

  47. ismail vilehand says:

    Bana; “Taken”, “John Wick”, “The Equalizer”, “Nobody”, “First Blood”, “Gran Torino” gibi “YANLIŞ ADAMA BULAŞTINIZ” filmi tavsiye ederseniz çok mutlu olurum.

    Gökay

    @ismail vilehand, abi biraz fazla popüler, belki izlemişsindir de; direkt aklıma Upgrade geldi. Bonus olarak yine Logan Marshall Green’ li Quarry mini dizisi de olabilir. Quarry müzik olarak da hala hatırladığım en başarılı dizidir. Dizide bir yerde müzik gireceği zaman hep canlı çalıyorlar çünkü. Dizinin konsepti, şehir, müzikler ve renk paleti her şey on numara.

    çaksu

    @Gökay, Dizi olarak ben de Happy! yi önerebilirim. Keyifle izlemiştim. Crank’i yapan adam yapmıştı.

    Crank de iyi öneri olur sdfgh. Da vilehand izlemiştir tahminim. Hardcore Henry keza. Nobody’i çeken heriften. Daha az testesteron ama çok daha fazla eğlence içeriyo bence.

    Bu sohbetten bana da güzel malzeme çıkar yaa. Herkese tek tek yazamıcam da elinize sağlık ^.^

    ismail vilehand

    @Gökay, Upgrade baya ürkütücü bir film. Quarry’i hiç duymadım. Bakarım.

    sikerce

    @ismail vilehand, I saw the devil

    SileJack

    @sikerce, Hayatımda izlediğim en “Yanlış adama bulaştınız!” filmi budur. 2.5 saatlik bir intikam hikayesi. Bitmek bilmeyen işkence.

    çaksu

    @sikerce, Mükemmel film.

    ismail vilehand

    @sikerce, izledim çok iyi film.

    Cerca C.

    @ismail vilehand, muhtemelen izlemişsindir ve burdakilerle alakalı değil ama No Country for Old Men. Acayip geriyo beni amk bademi.

    ismail vilehand

    @Cerca C., müthiş film.

    Frostauðn

    @ismail vilehand, Türe ayılıp bayıldığımı söyleyemem sevmem hatta ama aklıma bunlar geldi

    22 Bullets (2010) – IMDb: 6.6
    Death Wish (2018) – IMDb: 6.4
    A Man Apart (2003) – IMDb: 6.1
    Law Abiding Citizen (2009) – IMDb: 7.4
    Payback (1999) – IMDb: 7.1
    Harry Brown (2009) – IMDb: 7.2
    Lawless (2012) – IMDb: 7.3
    Edge of Darkness (2010) – IMDb: 6.6
    Falling Down (1993) – IMDb: 7.6
    Walking Tall (2004) – IMDb: 6.3
    Man on Fire (2004) – IMDb: 7.7

    ismail vilehand

    @Frostauðn, Edge of Darkness hariç hepsini izledim. Ona bakacağım.

    Ugur

    @ismail vilehand, Aşırı sevdiğim Bourne serisi de aslında bu kapsama girebilir.Özellikle 2. ve 3. filmler.

    ismail vilehand

    @Ugur, ağır Jason Bourne fanıyım ya. Bütün filmleri defalarca izledim.

    deadhouse

    @ismail vilehand, Dirty Harry, (1971) Get Carter (1971) The Day of the Jackal (1973) Death Wish (1974) Bad Lieutenant (1992) Point Blank (1967)

    İlk aklıma gelenler bunlar. Muhtemelen çoğunu izlemişsindir. İzlemediklerin varsa sağlam filmler hepsi.

    ismail vilehand

    @deadhouse, Dirty Harry serisinin büyük hastasıyım. “The Day of the Jackal (1973)” “Point Blank (1967)” Bu ikisini izlemedim. Bakacağım.

    deadhouse

    @ismail vilehand, O iki filmi izlemediysen şanslısın. Mükemmel iki film seni bekliyor. Point Blank neo-noir türünün kurucu filmi. Zamanının ötesinde bir film. The Day of the Jackal ise underrated’ın tanımı bir film. Kusursuz ancak her zaman underrated kaldı. İki filmde de büyük meydan okumalar var. Senin tabirinle “yanlış adama bulaştınız” tarzı karakterler. Biraz da metafizik karakterler.

    eatthegun

    @ismail vilehand, Old Boy geldi aklıma, bi de bu olayın plot twistle 2 kere olması da cabası hahah

    ismail vilehand

    @eatthegun, 2003 yapımı olanı izledim de 2013 olanı izlemedim.

    eatthegun

    @ismail vilehand, Ben de eski versiyonu kastetmiştim hocam ikinciyi ben de izlemedim hahahah

    Raddor

    @ismail vilehand, Shoot ‘Em Up. Kesin izlemişsindir be abi. Ama izlemediysen The Devil bu cevabı alman için yazdırmıştır bunu. Clive Owen’ın Monica Belucci’yi çatır çutur götürüp duvardan duvara yaslarken aynı anda takır takır 20 adamı öldürmesi gibi absürd sahnelerinden dolayı Imdb’si 6,6. Yani tam senlik.

    Raddor

    Filmin yanlış adama bulaşılan ilk 7 dakikası. En azından Nirvana çalan yere kadar izleyin, John Wick halt yemiş. :D

    https://youtu.be/FOP5ATqgbzo

    Ulan hepinizin adresini bulup bu filmi zorla izletecem. :D

    ismail vilehand

    @Raddor, defalarca izledim çok taşşak bir film.

    çaksu

    @ismail vilehand, Aklıma geldi, Boss Level (2020).

    ismail vilehand

    @çaksu, ohaaa. Oyuncu kadrosu efsane ve benim bu filmden haberim yoktu. Lemmy razı olsun. İlk bunu izleyeceğim.

    Dysplasia

    @ismail vilehand, Bilimkurgu/distopya filmi olan Equilibrium pekala sayılabilir.

    Yellow Eyes

    @ismail vilehand, You Were Never Really Here

  48. Raddor says:

    Az önce Layne Staley’in Dave Mustaine’le maşşak geçtiği bir videoya denk geldim çok iyi hahah.

    https://youtu.be/5LIgPalfQFQ

    Cryosleep

    @Raddor, Layne abim ne derse arkasındayım.

    ismail vilehand

    @Raddor, süpermiş cidden.

    Raddor

    @ismail vilehand, Layne’in nota verilmeden aynı tonda söylemesi de ne kadar iyi müzik kulağına sahip olduğuna dair güzel bir detay.

    Raddor

    O zaman size şan hocası Emre Yücelen’in tüm şan kurallarını ihlal eden Dave Mustaine’in sesini analiz ettiği videoyu da şöyle bırakayım. Adam dayanamayıp Dio’yu açıyor hehhe :

    https://youtu.be/6NuNQSM8EM8

    ismail vilehand

    @Raddor, çok net dünyanın en kötü vokali.

    Raddor

    @ismail vilehand, yine bir paralel evren, bu seferki korkunç :

    https://youtu.be/KszhtMOpaCM?t=84

  49. Cryosleep says:

    Hayatımda ilk defa BT kulaklık aldım. (Anker Note 3i) Hiç bu kadar memnun olacağımı düşünemezdim.

    Frostauðn

    @Cryosleep, BT kulaklık mükemmel bir rahatlık sunuyor. 2019 yılı Aralık gibi kulaklığım bozuldu yeni kulaklık alacağım Sennheiser’dan başka marka bakmıyorum bile indirimde gelmişti alacaktım baktığım kablolu model tükendi üzüldüm sonra şu an kullandığım Sennheiser HD 450BT modelini gördüm alıp almamak arasında çok kararsız kaldım. Kablolu olmayınca acaba ses kalitesi bozulurmu ki falan gibi aklımda bir sürü soru işareti neyse dedim aldım. İyi ki almışım o kablo falan neymiş öyle ya eziyetmiş sadece kablosuz diye ses kalitesinden ödün vermek gibi bir şey de yok hatta bence kablolu alternatiflerinden daha iyi ses kalitesi veriyor yeni geliştirilen aptx gibi teknolojiler sayesinde. Bugün hala kullanıyorum neredeyse 4 yıl olmuş sapasağlam bozulacağını sanmıyorum ama değiştirmek istesem yine kablosuz kulaklık bakarım ve muhtemelen sennheiser’dan şaşmam.

    Yiğit

    @Cryosleep, ama ses kalitesi…

    Şaka şaka hayat kalitesini artırıyor gerçekten. Kablo büyük eziyet.

    Cryosleep

    @Yiğit, Valla ses kalitesi beklediğimden iyi çıktı. BT kulaklıklar bayağı bir yol katetmiş eskiye göre. Yoksa onlar neydi öyle ya seneler evvel.

    Cryosleep

    @Cryosleep, Maşallah demeden ilk üstüme sürülmesi deneyimini de yaşadım.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.