# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
AKURION – Come Forth to Me
| 16.09.2020

En derinlere inen, yürekten fışkıran teknik death metal.

Metalin her türüne yönelik farklı eleştiriler getirilebilir. Bunlar ne kadar mantıklı, ne kadar tutarlıdır tartışılır ancak kimi türler hep kendini tekrarladığı için, kimi türler başka türlerle iç içe geçirilerek sulandırıldığı için, kimi türler ise icrayı duygunun önüne koyduğu için eleştirilere konu olabiliyor. Bu kalemlerin sonuncusu müzisyenliğin öne çıktığı türlere yönelik olarak karşımıza çıkıyor ve doğal olarak teknik death metal de bu sınıfa giriyor.

Saniyede bin nota basılan, mekanik bir kusursuzlukla çalınan sayısız albüm kısa vadeli bir etkileyiciliğin ardından dinleyici tarafından içselleştirilemiyor ve ilk intiba olarak “ooo iyiymiş” dedirtip çok kısa sürede milyarlarca notalık bir okyanusa dökülmenin ötesine geçemiyor.

Bugün konuğumuz olan Kanadalı teknik death metal grubu AKURION, kadrosunda mevcut ve eski CATTLE DECAPITATION, CRYPTOPSY, NEURAXIS elemanlarını barındıran bir oluşum. 2012’de kurulan grup ilk albümü çıkarmak için 8 yıl beklemiş ve bazı şarkılar üzerinde 1 yılı bulan sürelerde çalışmış. Hiç acele etmeden, tam olarak istedikleri şarkıları ortaya çıkaran AKURION, albümdeki duygusuz olma riskini de sözlerde bahsedilen temalarla müziği iç içe geçirerek çözme yoluna gitmiş.

CRYPTOPSY’nin en önemli albümlerinden “Whisper Supremacy” ve “And Then You’ll Beg”de söyleyen vokalist Mike DiSalvo, albümdeki sözlerde yaşadığı kişisel sıkıntılardan bahsettiğini söylüyor. DiSalvo albümde cilt kanserinden 44 yaşında hayatını kaybeden eşi (2. şarkıda geri vokal yapıyor), önceden çaldığı gruplarla ve hayatındaki bazı insanlarla yaşadığı sıkıntılar gibi kişisel temalardan söz ediyor ve bu albümü bunlara yönelik bir terapi olarak gördüğünü söylüyor, bu yüzden albümün içine işlenmiş bir hüzün olduğunu vurguluyor.

Lakin “Come Forth to Me”yi asıl ilginç kılan şey temalarında değil, icra ediliş biçiminde ve kayıt safhasında yatıyor. Adını HP Lovecraft’ın “The Doom That Came To Sarnath” adlı kısa öyküsündeki gelgit düzeyini anlama kayasından alan AKURION, albümü tüm grup aynı anda canlı olarak kaydetmiş. Albümdeki tüm şarkılar, grupça baştan sona tek seferde yapılan performanslardan oluşuyor. Elbette ki sonradan üstünden geçilen, güçlendirilen noktalar var ancak albümün tamamı canlı bir grup icrasından meydana geliyor. Bunu albümü dinlerken zaten anında görüyoruz. İlk dinleyişte “Come Forth to Me”nin günümüzde çıkan bir teknik death metal albümü için fazla çiğ, hırpani ve sterillikten uzak olduğunu düşünebilirsiniz. Bu durum albüme hem bir doksanlar havası veriyor hem de 2020 yılında teknik death metal olarak düşünülen şeyin tam zıttı bir duruş sergiliyor.

Yukarıda bahsettiğim gibi, DiSalvo’nun vefat eden eşinin sesini de barındırması gibi derin durumları olan albümde, gruba “Leave Them Scars” ve “Souvenir Gardens”da GORGUTS’tan Luc Lemay, “Leave Them Scars” ve “Kingdom Overcome”da ise CRYPTOPSY’den Lord Worm vokalleriyle eşlik ediyor. Lemay ayrıca “Souvenir Gardens”ın ilk 5 dakikasındaki introdan da sorumlu. Bütün bu önemli konuklar, hayatını kaybeden eşin yer alması, 8 yıl süren bir yazım ve kayıt sürecinin olması, gerçek hissettirmesi adına canlı kaydedilmesi gibi pek çok bileşeni de göz önünde bulundurunca, “Come Forth to Me”nin epey kişisel, takım çalışmasıyla meydana getirilen bir iş olduğu net şekilde görülüyor.

Müzikal tarafına baktığımızda karşımızda net şekilde NEURAXIS’i, bir miktar da PESTILENCE, ATHEIST, GNOSTIC, GORGUTS, ANATA gibi grupları anımsatan bir çalışma var. Teknik death metali cillop gibi, cerrahi ustalıkla icra edilen rif ve soyutluğa yakın kusursuzluktaki sweep deryası sololar olarak değerlendirmeyen AKURION, yukarıda vurguladığım kirli ve nefes alan organik sound’u ve basın dominantlığıyla akıllara AFTERBIRTH’ün kemiksi yapısını da dahi getiriyor. Bahsedilen temalar düşüldüğünde vokallerde DiSanto’nun içinde ne var ne yoksa döktüğünü söylememe ve bunun albümdeki tutku unsurunu yukarılara taşıdığını vurgulamama gerek yok sanırım.

Gitarist R. Milley’den dolayı NEURAXIS etkisinin yoğun olarak hissedildiği ve diğer elemanların ustalıkları sayesinde seviye atlattıkları “Come Forth to Me”, yazı boyunca anlattığım üzere derin bir arka planı olan, derinlikli bir çalışma. Eğer NEURAXIS’i özlediyseniz albümü sevme ihtimaliniz, NEURAXIS’i bilmeyen birine kıyasla epey fazla. Ama genel anlamda baktığımızda da “Come Forth to Me” her şekilde başarılı bir çalışma. Yürekten fışkıran vokaller ve tutkulu bir icra içeren, dibine kadar duygulu bir teknik death metal albümü arıyorsanız, şu anda aramayı kesebilirsiniz.

8/10
Albümün okur notu: 12345678910 (6.80/10, Toplam oy: 10)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
2020
Şirket
Redefining Darkness Records
Kadro
Mike DiSalvo: Vokal, sözler
Rob Milley: Gitar
Oli Pinard: Bas
Tommy McKinnon: Davul

Konuk:
Luc Lemay: Geri vokal (1, 4), programlama (4 - intro)
Lord Worm: Geri vokal (1, 8)
Jean-Marie Leblanc: Geri vokal (1, 4, 8)
Genevieve DiSalvo: Geri vokal (2)
Austin Taylor: Geri vokal (5)
Sylvia Hinz: Geri vokal
Jeanne Strieder: Piyano (5)
Şarkılar
1. Leave Them Scars
2. Petals from a Rose Eventually Wither to Black
3. Yet Ye See Them
4. Souvenir Gardens
5. Bedsores to the Bones
6. Wallow in Magnificent Pity
7. Year of the Long Pig
8. Kingdom Overcome
  Yorum alanı

“AKURION – Come Forth to Me” yazısına 3 yorum var

  1. dice says:

    senenin en beğendiğim albümlerinden biri.

  2. enemyofgod says:

    Bu senenin gözden kaçacak albümü, ben açıkçası beğendim ama bir sonraki albümde daha iyisini bekliyorum

  3. kujeste says:

    sırf neuraxis e benziyor diye usulca sokulup merhaba dedim.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.