# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Haberler
TOOL yeni albümünün şarkı listesini açıkladı
15.08.2019

Fear Inoculum.

Nisan ayı başında logosunu Roma rakamıyla 2019 yazılmış şekilde güncelleyen TOOL, yeni albümünün 30 Ağustos’ta çıkarıyor ve albümün adı da “Fear Inoculum“. 7 rakamı üzerine odaklanacağı söylenen albümün detayları da belli oldu.

Fiziksel versiyon:

01. Fear Inoculum
02. Pneuma
03. Invincible
04. Descending
05. Culling Voices
06. Chocolate Chip Trip
07. 7empest

Dijital versiyon:

01. Fear Inoculum
02. Pneuma
03. Litanie Contre La Peur
04. Invincible
05. Legion Inoculant
06. Descending
07. Culling Voices
08. Chocolate Chip Trip
09. 7empest
10. Mockingbeat

İşte albüme adını veren şarkı.

Grup albümde olması beklenen “Descending” ve “Invincible” adlı şarkıları da konserde çalmıştı.

METALLICA gitaristi Kirk Hammett, bir süre önceki bir röportajında, TOOL gitaristi Adam Jones’la konuştuğunu ve Jones’un kendisine şu sıralarda yeni albümün kapağı üzerinde çalıştıklarını söylediğini ifade etti. Tabii ki belli olan bir şey yok, ama görünüşe göre grup yeni albüm çalışmalarının sonlarına yaklaşmış gibi gözüküyor. TOOL’un Mart ayının ilk haftasında da yeni albümünün mastering’iyle uğraştığını haber vermiştik. Bunun sebebi, grubun yayınladığı ve James Keenan dışındaki TOOL üyeleri ile “10.000 Days”in mastering’inden sorumlu Bob Ludwig’i içeren bir stüdyo fotoğrafı paylaşmasıydı.

Bu arada Maynard James Keenan, önümüzdeki 80 yıl içinde çıkması beklenen yeni TOOL albümünün vokal kayıtlarının tamamlandığını bu yılın ilk günlerinde duyurmuştu. Detayları belli olmayan albümde yer alacak “Descending” adlı şarkının bir kısmı, Nisan 2018′de yeni görsellerle birlikte yayınlanmıştı.

Şimdi yıllardır süren açıklama çılgınlığına geçebiliriz.

2015 Mart’ındaki TOOL haberimizde, yılan hikayesine dönen yeni TOOL albümüne dair son gelişmenin bu kez hayranları sevindirebileceğini söylemiş ve BABAYI SEVİNDİRECEK demiştik. O olayın detaylarını az aşağıdan okuyabilirsiniz. Ardından 2015 Kasım’ında TOOL gitaristi Adam Jones, grubun şu anki (meali: son 10 yıldır süren) yeni albüm sürecine dair şu açıklamayı yapmıştı:

Söylemeliyim ki şu an her şey harika. Çok iyi gidiyor. Ortaya çıkan şeyler aklımı başımdan alıyor. Heyecanlıyım ve tamamlanmasını iple çekiyorum. Uzun zamandır bunun sonuçlanmasını bekliyorum haha. Hepimiz farklı insanlarız ve farklı zevklerimiz var, ancak bu farklılıkları bir şekilde buluşturunca, ortaya harika bir şey çıkıyor. Bu yüzden çok mutluyum. Şu an muhtemelen 20 yeni şarkı fikrimiz var. Tabii hepsi albümde yer almayacak. Üzerlerinde çalışıyoruz. Gereğinden fazla iyi şarkıya sahip olmak, yeterince iyi şarkıya sahip olmamaktan çok daha iyidir. Çok güzel bir şey. Böylece favorilerinizi seçebiliyorsunuz.

Kısacası grup yine bir şeyler gevelemeyi ve çok şey söyleyip hiçbir şey dememeyi ve en ufak bir ilerleme ibaresi göstermemeyi sürdürmüştü. Tam bir sene önceki açıklama ise basçı Justin Chancellor’dan gelmişti.

“Şu anda yoğun bir yazım sürecindeyiz ve elimizdekileri büyük fikir gruplarına ayırdık. Son birkaç ayda nispeten yeni şarkılar üzerinde çalışıyor, fazlalıkları atıyor ve verse ve nakarat bölümleri arasındaki iskeletleri oluşturuyoruz. Ardından bu formülü tersine çevirip sonra tekrar geri gelecek formüller arıyor, başka neler eklenebileceğine bakıyoruz. İşleri aceleye getiremediğimizi herkes biliyor. Henüz keşfedilmemiş fikirler keşfetmeye yoğunlaşıyoruz. Yaptığımız bu deneyler adeta bir simyacılık hüviyetinde. Şarkı yazmak bizim için zorlu bir süreç. Bir albümü tamamladığımızda birkaç yıl kadar turluyoruz. Ayrıca kendi işlerimiz de yoğun şekilde devam ediyor, dolayısıyla işler bittiğinde biraz ara vermemiz gerekebiliyor. Kendi başımıza uğraştığımız bazı zorlu davalar oldu ve bu da yaratıcı süreci baltalayan bir şey. En büyük eleştirmenlerimiz yine kendimiziz; hepimizin aklını başından alacak bir şeyler yaratmaya çalışıyoruz ve her birimizin çıkan sonuçtan memnun olmasını istiyoruz. Yeni bir albüm daha çıkaracağımız için heyecanlıyım ve ortaya çıkacak şey de çok ilham verici olacak. Bu yüzden aceleye getirmeye ne gerek var ki? İnsanların yeni albümümüzü duymak istemesi bir iltifat, ancak bunu duyunca bir nebze suçluluk hissetmemek de kolay değil. Tek diyebileceğim, Pazartesi günü tekrar işe koyulup albümü hazır etmemiz olurdu, ancak işler bu şekilde yürümüyor. Tek bildiğimiz albüm çıktığında dinleyicilerin duydukları şeyden memnun olacakları.”

Kısacası TOOL sürekli olarak bir şeyler söylemeye, ancak elle tutulur hiçbir şey sunmamaya devam etmişti. Aşağılarda bu duruma örnek teşkil eden başka yorumlar da var; örneğin grubun davulcusu Danny Carey, Metalsucks’la yaptığı görüşmede şöyle bir cevap vermişti:

Metalsucks:Arkadaşım Brandon bu yılın başında Justin Chancellor’la konuşmuştu. Justin, bize TOOL’un 2018′de yeni bir albüm çıkaracağını hissettirmişti. 1 ile 10 arası bir ölçekte, Justin’in bize yalan söylemiş olma oranı nedir?

Carey:Size yalan söylemedi. Yalan söyleme ölçeğinde durduğu yer sıfır. Çıkacak. 2018′de çıkacak.

İlk paragrafta geçen “babayı sevindirme” kısmına gelirsek, gitarist Adam Jones, grubun Mart 2014′teki Spokane konseri sonrasında bir hayrana yeni albümün tamamlandığını açıklamasına dair haberleri “şaka yaptım” diyerek boşa çıkarmıştı. Ondan önceki son açıklama geçtiğimiz yaz davulcu Danny Carey’den gelmişti. Carey, stüdyoda hâlâ 3 kişi olduklarını ve yakın bir zamanda da grubun tamamen bir araya geleceğini söylemişti. “Kendi bölümlerimiz ve kompozisyonlar üzerinde çalışıyoruz” diyen Carey, “Değişik yollar deniyoruz ama ne yaparsak yapalım yine de TOOL’a benziyor. Her gün üzerinde çalışıyoruz ve gerçekten iyi gidiyor. Yıl sonuna doğru da stüdyoya gireceğimizi umuyorum” diye de eklemişti.

Daha önce de TOOL vokalisti Maynard James Keenan, yeni albümle ilgili olarak “Yeni albüm yok. Bu sene değil. Hiç şarkı yazmadım. Yani ortada hiçbir şey yok.” demişti.

Bu açıklamadan birkaç gün sonra ise grubun davulcusu Danny Carey, verdiği bir röportajda yeni albümle ilgili olarak “Bu sene içinde… Tüm söyleyebileceğim bu kadar. Ne kadar yakın olursa bizim için de o kadar iyi. Her gün çalışıyoruz fakat dürüst olmak gerekirse önceden kesin bir şey söylemek mümkün değil. Bu konuda çok heyecanlıyız. Umarız hayranlar da öyledir.” demişti.

Ardından Maynard’ın yeni bir açıklaması gelmişti. Şili’deki bir basın organına verdiği röportajda Keenan, hem TOOL, hem de A PERFECT CIRCLE’la ilgili bir şeylere baktığını söylemiş ve şöyle buyurmuştu:

“Şu an elimizde sadece bir sürü fikir var. Onlara bakıyoruz. İki proje için de elde hiçbir şarkı yok. Fikirler var, ama şarkı yok.”

Ondan sonra ise gitaristi Adam Jones şunları söylemişti:

Uzun zamandır bir şey çıkarmamış olmamız üzücü, ancak biz grup olarak değiştik. Bu bir evlilik gibidir, yaşlanırsın ve değişirsin. Buna ayak uydurmak ve ilerlemek zorundasındır. Başlara göre bile daha eklektik ve birbirimizden uzak hale geldik, bu yüzden de bir şeyler yapmak ve bir araya gelmek çok zor oluyor. Artık daha rahat hayatlarımız var, o yüzden sadece istediğimiz zaman bir araya geliyoruz. Bu her şeyin çok yavaş ilerlemesine sebep oluyor, bu üzücü. Hepimiz yeni albümü çok önceden çıkarmış olmayı isterdik. Ama emin olun, albüm bittiğinde, güzel bir albüm olacak.”

Grubun websitesine geçtiğimiz aylarda girilen bir güncelleme, grubun yeni albüm beste aşamasının yarısından fazlasını tamamladığı ve ortaya çıkan şarkıların erken dönem TOOL şarkılarına benzediği yönündeydi.

  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Yorum alanı

“TOOL yeni albümünün şarkı listesini açıkladı” yazısına 272 yorum var

  1. Onur Sancu says:

    Abi istemiyoruz yapmayın tamam.

    Ege Yaylim

    @Onur Sancu, ahaha

  2. ilk sayfadaki heyecanımın ebesi sikildi artık. hale bak.

  3. Jester says:

    Çıkarmayın. Şu an bile çıksa dinlemiycem, hiç merak falan kalmadı yani.

  4. DrAQA says:

    Bu kadar seveni olmasına rağmen, sitede kritiği olmaması şaşırtıcı doğrusu.

    Kemal

    @DrAQA, benim yazdigim konser yazisi var :P

    Bence Batuhan in acilen Lateralus kritigi yazmasi lazim.

    DrAQA

    @Kemal, ِAbi söyleyip durma zaten görmezden gelmeye çalışıyorum. :D Uzun süreden beri gözüme çarpıyor da, ‘yok lan okumayayım, yeniden hasetlenmenin alemi yok’ diyorum :D
    Şu yurtdışındaki konserleri bildiğin kıskanıyorum be.

    crowkiller

    @DrAQA, tool gibi bir grubu anlatmanın zorluğundan olabilir :)

  5. Osman says:

    Bi sen eksiksin be koçum, gel hadi, bak, sana yeni peruk aldım…

  6. Dünya tarihinde bu kadar az aralıklarla albüm çıkarıp da bu kadar takip edilen, ilgi çekmeyi sürdüren bir grup daha yoktur herhalde.

    Gerber Kirişi

    @Ahmet Saraçoğlu, Spastik imajı çizerek dikkat çekmeyi başarmaları da cabası.

  7. ali ihsan balı says:

    Milletle taşak geçer gibi bi hali var Kenaan’ın..

  8. onurtoptas says:

    @Ahmet Saraçoğlu, tool kadar populer olmasa da necrophagist ve godspeed you black emperor var abi. gybe on yıl aradan sonra gectigimiz yıl cıkarttı gerci ama ikisi de kendi alanında epey takipçisi olup da tembel olan gruplardan.

    bir kez daha tekrarlayalım o zaman: bağın bahçen kurusun şarap çanağın devrilsin keenan. tool zaten de, a perfect circle da gümbürtüye gitti otomatik olarak.

    saw you drown

    @onurtoptas, Bir grup epey süre albüm çıkartmadı mı tembel mi oluyor? Fabrika üretimi değil ki bu. İlham gelmemiş demek ki.

    onurtoptas

    @saw you drown, yok abi oyle demek istememistim aslında, şimdi bakınca oyle denyo gibi yazmışım evet.:) ya benim derdim tembel olmaları olmamaları değil asla. hani fanboy olunca böyle öfkelenebiliyosun sevdiğin gruplar bir sey yapmayınca. 7-8 yıl az süre değil hani. ya da 10 yıl. insan atarlanmadan duramıyor ne biliyim..

    saw you drown

    @onurtoptas, Evet fanboy olunca böyle tepkiler vermek normal. Haklısın:)

  9. B U R Z U M says:

    hiç bilmiom la bu grubu…ama takipçileri olsam dalga mı geçionuz lan a.ınagoduklarım diye mail atardım…

  10. Onur Sancu says:

    Papatya falı bakıyorlar sanırım.

  11. M says:

    çok nazlılar canım

  12. kenan says:

    “Sikerim böyle aşkın ızdırabını”

  13. harpy says:

    be patient diye diye ömrümüzü yediler.

  14. ihsanoird says:

    Çok şımarttınız bu adamları.

  15. Armor King says:

    Hayranlarıyla böyle taşak geçen grup görmedim. Hahahaah müthiş bir şey,müthiş :D :D :D :D

  16. Bir sonraki Tool haberi “ehm şey biz dağıldık olmuyor grupça yapamiyoruz” olacak

  17. noise says:

    Adam Jones’un açıklaması “abi çoluk çocuk bakıyoruz, uğraştırmayın bizi şimdi” minvalinde.

    Ali K.’ya katılıyorum. Şimdi olmasa da, söylenen albüm çıktıktan sonra dağılacaklardır.

  18. Mert says:

    Basçı Justin Chancellor’dan açıklama: “albümü falan siktiretde bu sene iyi domates yaptı yahu.”

  19. Overload says:

    Yakında “Kalkıp kumandayı almaya üşeniyoruz, ne albümü” falan diyecekler sanırım. Tool bitmiş.

  20. patognomonic says:

    Ulan her seferinde tam küfrü basacakken içimdeki maynard sevgisi bana dilimi isirttiriyor.

  21. Mert says:

    Tool yeni albüm çok bekledi ara çok soğudu diye eski ep’yi tekrar sunmuştu, pasifagresif’den de böyle bir babayiğitlik gelse, bir Tool kritiği görsek albüm çıkmış kadar sevinirim(yok lan ne sevincem o kadar çocuğum olsa anca o kadar sevinirim) (tool kritiği isteği çok gördüm sitede yazarlar sıkılmıştır herhalde bunu görmekten ama seviyoruz be abi naapalım)

    patognomonic

    @Mert, tool kritiğini yazmaya yelteneyim dedim ama sitede tool’u benden cok daha fazla bilip cok daha fazla sevenler olduğu icin gözüm kesmedi valla :)

    Bir yanlisinda bile oyarlar adami lan..

    Mert

    @patognomonic, asdafs aynen bu kadar götlük yapmalarına rağmen baya hardkor bi kitlesi var tool’un

  22. Yılmaz KANCA says:

    yapmasınlar bence. bu dinleyici bunu hak etmiyor.

  23. Görkem Şahin says:

    Eşek, popo, su… bilmem anlatabildim mi?

  24. devrim says:

    erken cikip pop olacagina gec ciksin bok olsun daha iyi. boku seviyoruz neticede

  25. Exorsexist says:

    masa altından nah gösteriyorum şu an.

  26. saw you drown says:

    Hadi hadi tool fanları yırttınız yine:))

  27. This is Anfield says:

    İnşallah canım yaa.

  28. hen says:

    hala albüm diyor ya

  29. Mustafa Yazıcı says:

    bak hala konuşuyor !!

  30. ali ihsan balı says:

    Yorumlara bakıyorum da olay biraz daha uzasa millet Amerika’ya TOOL dövmeye gidecekmiş.

  31. guvson says:

    nyse maynard sn msqlsnn glba..

  32. Haberin altında 101 yorum var, sitede 1 tane Tool albüm kritiği yok. Grubu sevenlere sesleniyorum, biri yazsın da bitsin bu açlık, millet kritik altında Tool muhabbeti yapsın. Hayır ben bilsem ben yazacağım ama yazacak kadar hakim değilim zaar.

    Kemal

    @Ahmet Saraçoğlu, abi Tool yazmak agir sorumluluk ya :D Yani her albumunun uzerine o kadar cok yazildi cizildi ve analiz yapildi ki, orijinal ve tutarli biseyler soylemek cok zor hakikaten. Sanki siteden bunu yapsa yapsa Batu (ki kendisini bu goreve daha once davet etmistim :D) veya Onur yapabilir gibime geliyor. Ben de cok seviyorum ama ancak Voltran olursa cesaret edebilirim oyle bi kritige :D

    baha

    @Kemal, çok zor bir şey değil tool kritiği yapmak. pink floyd kritiği yapmaktan daha kolay bile denebilir. işlerim bir azalırsa…

    saw you drown

    @Kemal, Bu sitede;

    İn the court of the crimson king
    The dark side of the moon
    Ok Computer

    gibi albümlerin kritiği yazıldı. Rahat ol sen abi.

  33. Erdem says:

    Albüm tamamlandığına göre 2018′de dinleyebiliriz.

  34. anon says:

    Adam Jones resmi olarak birşey açıklamadı. Spokane konseri öncesi hayranlardan birtanesine demiş güya.

    Kaynak göstermeden haber yapmak kolay…

    franpot

    @anon, aynen oyle ya. adam jones’un bisey acikladigi falan yok. Crave, ‘bizim bi kaynaga oyle demis’ diye haber yapti. olay oldu

    Ahmet Saraçoğlu

    @franpot, @anon, Spin, Loudwire falan da yazdı, o kadar temelsiz olsa yazmazlardı bence.

    franpot

    @Ahmet Saraçoğlu,

    Bu Loudwire’in yazdigi;

    “a reliable source has written that Tool may be “100 percent done” with the record.”

    Bu da Spin’in yazdigi;

    “No, the source isn’t named”

    Yani Adam Jones’un resmi olarak bir sey acikladigi yok daha. Yani yalan demek istemiyorum cunku resmi aciklamayi her an yapabilirler ama ‘Adam Jones acikladi’ dogru bir cumle degil diye dusunuyorum…

    Ahmet Saraçoğlu

    @franpot, evet o açıdan haklısın, o şekilde düzeltmek daha doğru olacak.

    franpot

    @Ahmet Saraçoğlu, Anlayisiniz ve dogruculugunuz icin tesekkurler

  35. Alperen says:

    Yani bu gecikmenin nedeni acikca ortada. Hepsinin kendi hayatlari var. Bir grup olabilmek icin ve besteleri firinlaya biomek icin bir aradalik gerekir. Aile kurmus bir insan icim ailesi obeliklodir. Bu sebepten ben hepsine saygi duyuyorum ve butun albumler gibi bunuda sabirsiZlikla bekliyorum.

  36. vecellesenaüke says:

    06:42′den sonra teke zortlatması başlıyor :)

  37. vecellesenaüke says:

    Alperen telefondan bildirmiş :)

  38. Cattle Bilmemne says:

    Hasbinallah…

  39. dice says:

    yarattıkları yapı itibariyle cok saygın, elit bir grupken tam bir taşşak oğlanına dogru donmeleri hiç güzel olmadı bence.

  40. saw you drown says:

    Şimdiye dek hak veriyordum adamlara ama yanılmışım. Adamlar harbiden taşak geçiyormuş hayranlarıyla. Ben Tool üyeleri yerinde olsam bu olayın artık kabak tadı verdiğini ve bu durumun mizahi bir yönünün kalmadığını görürdüm doğrusu. Üzücü gerçekten.

  41. crowkiller says:

    Dur bütün diskografilerini bi torrentten çekeyimde akılları başlarına gelsin

    Elvan

    @crowkiller, :D

    vecellesenaüke

    @crowkiller, ahaha :))

  42. sueda says:

    Abi niye zorluyorsunuz bırakın çıkarırlarsa dinleriz çıkarmazlarsa dinlemeyiz takip etmeye gerek yok dinlenecek albüm mü kalmadı?

  43. Osman says:

    Olum adam şaka yapmış işte!?

  44. Mert says:

    Ya zamanında üşenmeyip Tool yerine Tool adıyla 10000 Days diye albüm yapan elemanlar vardı, gelsin onlara verelim RESMİ GERÇEK HAKİKİ TUUL ünvanını, valla bak ben ona da fitim artık.

  45. Ege Yaylim says:

    şaşırmıyorum artık.

  46. Ahmet Mert says:

    Sizin babaynızı sikerün. Ayıptır yav!

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.