# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Haberler
OPETH yeni albümünü 2019 başında çıkarmayı planlıyor
13.07.2018

12 şarkı hazır, 3′ü daha yolda.

OPETH gitaristi Fredrik Åkesson, grubun 2018 başlarında turlamaya ara vereceğini ve yeni albüm yazımına başlayacağını geçtiğimiz yılın Kasım ayında açıklamıştı.

Åkesson’un yeni açıklamasına göre grup 12 şarkı yazmış ve bu sayıyı 15′e çıkarmayı amaçlıyormuş. Åkesson ayrıca albümün karmaşık ve enerjik olacağını da sözlerine eklemiş. Grubun şu anki hedefi albümü 2019′un ilk çeyreğinde çıkarmakmış.

OPETH son albümü “Sorceress“ı 2016′da piyasaya sürmüştü.

  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Yorum alanı

“OPETH yeni albümünü 2019 başında çıkarmayı planlıyor” yazısına 42 yorum var

  1. gXnn says:

    yine aynı kafa karışıklığıyla yapacaksanız hiç yapmayın daha iyi

    Karizmatik Serkannn

    @gXnn, Kafa karışlılığı ile dinlemiş olabilir misin?

    gXnn

    @Karizmatik Serkannn sanmiyorum. muzik gurusu falan degilim ama iyi bir dinleyiciyim ve morningrise albumu,ciktigi gunden beri siki bir opeth faniyim diyebilirim. saka maka 20 sene olmus. bana gore son 2 album kendi basina degerlendirildiginde fena albumler olmasa da opeth discografisine muzikal anlamda yakisan albumler degiller. heritagei bunlarin disinda tutan biri olarak soyluyirum. daha iyi seyler beklemek ne kadsr dogru bunlar da insan sonucta bir yere kadsr uretebilirler tabiki ama ben yine 4-5 defa dinleyecegim bir album gormektense eski albumleri dinlemeyi tercih ederim.

    Karizmatik Serkannn

    @gXnn, Kafa karışıklığı ile yapılmış lafına katılmıyorum, yani yapılan iş ortad a ve gayet kaliteli işler yani bu yorum ancak kişisel zevklerin uyuşmaması ile açıklanabilir sanırım. Morningrise ile Sorceress arasında da ciddi bir tür farkı var hani atıyorum 2 ya da 3 albüm işte Watershed gibi ya da o kıvamda gelseydi bu yoruma hak verirdim. Umarım anlatabilmişimdir.

  2. trivago says:

    ne kadarda uzun bi ara vermişler valla helal olsun.

  3. Catafalque says:

    Yine mi amq bebeler doluşur yakında

    Catafalque

    @Catafalque, Doluştu :-D

    ilhan

    Yine Sorceress tadında olur bizim ultra metalci kırmızı sakallı camıa beğenmez. Ben beyaz şarabımla dinliyiciim bekliyoruz efendim zira akerfeldt köşe başında tenekeye vursa kaldırımda birikiriz. Yine işin mutfağından bir şeyler bekliyorum.

    İlhan

    Ulan kafa taşakken yazmıştım adama cevap olarak atmışım yorumu :D pardon katafalk bey genel bir yorumdu aslında bu

  4. Lars Maykıl Akefelt says:

    As the lead singer and song-writer of this band, you will never hear even a tiny bit of a growl. suck it xxx.

  5. Melkor says:

    Düşüncelerinin değil, akerfeldt’in düşüncesi yoktur. zira ne yazacak ki? acilen steven wilson ağbisine görünmesi lazım. ben sana özenip progressive dağlarına tırmanmaya kalktım. allah rızası için bi yol göster filan desin

  6. Osman says:

    Steven Wilson’ın yaptığı müzikle Opeth’in şu aralar yaptığı müzik arasında insanlar nasıl bağ kuruyor hala anlamıyorum. Metallica’yla Slayer’ı karşılaştırmak gibi. İkisi de thrash metal sonuçta diyip “Slayer’ın bi düşüncesi yoktur” a mı varıyoruz? Opeth’in müziğini savunmuyorum (cidden artık o kadar iyi değiller) ama her Opeth haberinde Opeth ve Steven Wilson kelimelerini yan yana görmek sinirimi bozuyor. “Ben sana özenip progresif dağlar” ne amk, hani Opeth’in şimdi yaptığı müzikte Steven Wilson’da olup diğer gruplarda olmayan neyi görüyorsun? Gitar, davul, vokal, atmosfer, sözler? Nerden bi özentilik var bari bunu da yaz. Ya da ne gerek var, oturduğun yerden paso salla trve metalci pointin artsın.

    Melkor

    @Osman, ulan osman ne boş yaptın be. iki grubun müziğini karşılaştıran kim? lafı götünden anlayıp paragraf başı yapmışsın aq. akerfeldt’in opeth’i wilson’a özenip iyice progressive sulara çektiğini 5 yaşındaki çocuk bile biliyor. adam senelerdir eblek gibi sound tutturmaya çalışıyor. bi bok yiyebildiği de yok. fikri de yokmuş. bende gitsin wilson ağbisine sorsun dedim.

    Catafalque

    @Melkor, Bu yoruma kadeh kaldırıyorum :-D

    Osman

    @Melkor, e kendinle çelişiyorsun. Madem Opeth’in müziğinde bir damla bile Steven Wilson görmüyorsun nasıl dediğin şeylerden bu kadar emin olabiliyorsun ki? Buna sallama demek boş yapmak mı? Opeth kurulduğundan beri her albüm daha progresifleşti. E şu an progresif rock yapmaları Steven yüzünden mi? Bu Steven Wilson Cynic’le de mi yattı? Tamam salla karışmıyorum.

    Karizmatik Serkannn

    @Osman, Bu biraz yüzeysel dinlemeden kaynaklanıyor, en azından ben böyle düşünüyorum. Yapılan işi özümsemeye veya anlamaya çalışmadan nereden geldiği belli olmayan özgüvenle hardır hurdur yorumlar yapılıyor, bir kısmına tabi saygı duyarım herkes sevecek diye bir şey yok ama bu kadar hater olup ne yapmak istenmekte, nereye varılmaya çalışılmaktadır? Sanki Mikael Progressive Rock diye bir şeyi daha önce duymamıştı, Steven ağabeyi elini tuttu bu türü öğretti gibi ipsiz sapsız yorumlar yani ne desem boş, bir de “eblek gibi sound oturtmak” demiş vah vah ne acı, acilen müzik dinlemeyi bırakmalısın birazcık kitap oku ya da ne bileyim felsefe ile ilgili seminerlere, konferanslara katıl, sergi gez sanatın farklı bir tarafını anlamaya çalış ondan sonra tekrar dinle acaba ne yapılmaya çalışılmış o zaman daha iyi anlayabilirsin.

    Niyetimiz kimseyi kırmak veya aşağılamak değil ancak bazı yorumlar gerçekten aşırı bilgisizce ve tezat oluşturacak bir özgüvenle yazılıyor. Öfkem bunadır.

  7. Greenlandic says:

    Ghost Reveries-Watershed çizgisine geri dönseler keşke.

  8. den4x says:

    bu haberler bi yandan iyi oluyor yorumları görüp eleştirilen albümlerini açıyorum bu konumdaki grupların güzel oluyor. normalde unutuyorum yani bugün bi seçki yaptım youtubeda çok da iyi oldu. bayadır dinlememiştim opeth. my arms your hearse 150 milyon len mq.
    bi yandan kötü ama be kardeşim daha 2018 olcak da albüm yazacaksınız anca falan beklenti yaratma işte.
    fredrik’in bi düşüncesi olmaması normal zira yazımına kimse katkıda bulunmuyor şarkıların.

  9. Drone says:

    @Melkor, adam röportajlarında fırsat buldukça belirtiyor olabildiğince taze ve tekrara düşmeyecek şekilde müzik yapmaya çalıştığını. Ne yapsın bu adam? Grupların %90 i gibi birkaç iyi albüm çıkartıp ondan sonra daha da mainstream olmak için piyasaya yönelik albüm yapıp mainstream dinleyiciye ulaşamasın, üstüne kaybettiği “çekirdek” fanları geri kazanmak için saçma sapan “köklere dönüyoruz, çok sertiz bu en iyi albümümüz yeamınagoyim” kıvamında albüm mü çıkartsın?

  10. deadhouse says:

    Opeth dağılmamış mıydı ya?

  11. utkanypk says:

    Sıkıyorsa başka isimle albüm çıkartsınlar. Grupların bambaşka gruplar olup da hala aynı isimle devam etmelerini anlamıyorum. Şu an dinlediğimiz şey bariz bir şekilde Opeth değil zaten, dağıt Opeth’i yeni bir grup kur aynı kadroyla farklı tarz da o zaman. Ama Opeth isminin ekmeğini yemek daha kolay geliyor. Keza In Flames de öyle. Anders zamanında Passenger diye bir grup kurmuştu In Flames’i bu kadar farklılaştıracağına oradan devam etseydi ya? In Flames’in yanında bilinmiyor, satmıyor diye yemedi tabi bence. Dedikleri gibi amaçları sadece müzik olsa bir ismin altına saklanmazlar diye düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın In Flames’in de Opeth’in de son dönemde çıkardığı şarkılardan da sevdiklerim var. Passenger’ı da sevmiştim. Başka bir yan grup kursalar onu da dinlerdim. Ama tutup da bir In Flames konserine gidince insan Siren Charms, Battles değil de Jester Race, Whoracle; Opeth konserine gidince de Sorceress değil de Morningrise, Still Life dinlemek istiyor.

    Berca B.

    @utkanypk, aga adam başkasının ekmeğine konmuyor ki, ilk albümleri de yazan kendisi, son albümleri de. niye durup dururken isim değiştirsin?

    Low Battery

    @Berca B., Chuck Schuldiner death metal vokalinden kurtulmak istediği zaman Control Denied’ı kurdu. İsterse Death adı altında yapmaya devam ederdi. Yani bu saçma bir şey değil.

    Berca B.

    @Low Battery, saçma olmadığı gibi gerekli/zorunlu da değil, tercih meselesi. Yani “götü yeseydi öyle yapardı”lık bir durum görmüyorum ben.

    Nox

    @utkanypk, doğru. Bunu ben de daha önceleri yazmıştm. Madem başka bir müzik yapacaksın bunu yeni bir projeyle hayata geçir.

  12. necrobutcher says:

    ooo Opeth üzerinne akademik çalışma yapan arkadaşlar üşüşmüş bile.umarım sorceress kalitesinde olur. Opeth müziği hertürlü kendini dinletiyor kulaksılar dinlemesin.

  13. crowkiller says:

    şu progresif rock saçmalığına devam edeceklerse çıkarmasınlar

    Aaron

    @crowkiller, yorumuna katılıyorum “saçmalık” yazmış olman dışında. Açıkçası Opeth’in son iki albümde yaptığı/yapmaya çalıştığı müziği dinlemek istesem Opeth’e gelene kadar Camel, Gentle Giant, Van Der Graaf Generator, ne bileyim Nektar falan dinlerim. Bu müzik tarzı ölmedi tabi ki ama şekil değiştirdi. Bu kadar çok progresif olmak istiyorlarsa 70′s ve 80′s progresifini yapmaya çalışmamalılar zira yapılmışı var. Elbette kıyaslamıyorum bu grupları hatta Opeth’in müzikalitesine de diyeceğim yok fakat açıp bir Beardfish ne bileyim Caligula’s Horse dinlesinler. Bu gruplar hala Opeth kadar iyi değiller ama en azından günceli yakalamışlar.

    Gökçe

    @Aaron, Yeni çıkan grupların hepsi birbirine benziyor açıkçası Opeth’in o tarz gruplardan biri gibi olmasını istemem. Biraz daha büyük bir risk alıp, kendini zorlamasını ve yeni bir tarzın öncülüğünü yapmasını isterim ya da güzel bir 70′ler albümü yapabilir. Ben yine de dinlerim.

    Aaron

    @Gökçe, valla Opeth’in yaptığı da tüm 70′lere ve 80′lere benziyor =)

  14. Berca B. says:

    Sorceress’ı dinlemeseydim hiç işim olmazdı ama o albümü hiç beklemediğim anda çok beğenince beklentiler tekrar tavan yaptı.

    S H O W M E W H A T Y O U G O T

  15. Nox says:

    ———– Opeth yeni albüm şenlikleri ————

    - “böyle albüm yapacaksanız hiç yapmayın daha iyi”

    - “kardeşim müzikten anlamıyorsanız yorum yapmayın”

    - “ben progresif rock dinliyorum pis metalciler”

    - “keşke x gibi bir albüm yapsalar yine” x:still life, morningrise vs…

    - “ben Opeth ne yapsa dinlerim”

    - “abi brutal yok mu brutal”

    en anlamadığım şey de ben progresif rock gurusuyum modunda takılıp metalcileri aşağılamaya gelenler. Hiç sevmediğim bir tabir ama “düşüyor mu böyle?”

    mehmet

    @Nox, yerinde tespit.

  16. BlackWaltz says:

    ben hala sorceress’i bir ara dinlemedim adamlar yeni albüm çıkartıyor sanki çok orijinal fikirleri var da bu ne hız amk.

    den4x

    @BlackWaltz, sen dinlemedin diye adamların ilham perisi mi kaçtı kardeşim yapıyorlar işte :(

  17. Yiğit şahin says:

    Son albümlerini seven bir kitle var. Evet son albümlerin üzerinde opeth yazıyor diye opeth diyoruz. Yoksa baya evrimleştiler. Lakin yine de istedikleri müziği yapıyorlar. Ben bu konuda çok beğeniyorum mikael i. Adam açık açık diyor artık death metal Yok sert müzik yok. Hala niye bok atılıyor anlamıyorum. Ortaya çıkan ürün de oldukça kaliteli. Gittikçe aynılaşan gruplardan bıktık usandık hepimiz.

    Zamanında death metal yaptı diye şimdi niye prog yapmasın adamlar. Ki bu çat diye gelişen bir süreç de değil. Her albümde kademe kademe progresifleştiler. Ha farklı bir grup kurabilirlerdi evet ama opeth adı o kadar duyulmuşken değiştirmemek de kendi tercihleri. Benim gibiler yine her albümlerini dinler. İsteyen de brutal albümleri dinler sadece. Boşu boşuna her albümde bok atmaya gerek yok. Yapılan müzikten çok opethin progresifleşmesi konuşuluyor

  18. sueda says:

    yorumları okuyorum da bu kadar üretkenliği çekemeyenler olmuş XD siz oturup tool’un yeni albümünü bekleyebilirsiniz arkadaşlar. hayır anlamıyorum morningrise seviyorsan morningrise dinle, still life seviyorsan still life dinle, damnation seviyorsan damnation dinle, adamlar yeni bi şeyler denemesin mi aq kim ne seviyorsa onu dinlesin. bırakın yeni şeyler duyalım yahu. progresif zaten ilerleyen demektir progresif metalin babasından yerinde oturup aynı tarza devam etmesini beklemeyin BİR ZAHMET. progresif metal yolda olmaktır.

    bahadır

    @sueda, onlar pek yeni şeyler olmuyor aslında. oradan buradan toplama 70′lerin soundlarını birleştirip insanlara yeni diye yutturuyorlar. damnation’da camel, sonraki albümlerde birth control vb alman gruplarını taklit etmede bayağı başarılılardı. yani biraz 70′lerle ilgili birisi olsan bunu çabuk çözersin. kalite düşüyorsa ortada bir sorun vardır.

    Osman

    @bahadır, Sen sounddan bahsediyorsun, burada kimsenin bir itirazı yok, Opeth şu an gayet 70′ler soundunda grup, ve kimse götünden 70′ler soundu uyduramaz. Ama Opeth’in yeni şeyler denemediğini düşünüp Amorphis gibi 20 yıldır aynı albümü çıkaran grubun yeni şeyler denediğini düşünmek bence biraz ikiyüzlülük. Bu yazdığını 70′lerden birkaç yüz grubu andırıyor diye The Mars Volta için yazabilir miydin? Opeth’in Birth Control taklidi olduğuna da hiç katılmıyorum (ama önemli değil).

    Kalite hakkında katılıyorum. Ama bırak gruplar farklı şeyler denesin. Şuanki kabız proga bakınca 40 yıl geriye gitmek bile ferahlatıcı geliyor. Avustralyalı adam Anadolu Rock yapıyor herkes bayılıyor, İsveçli adam 70′lere gidince hop.

    deadhouse

    @bahadır, Taklit ediyorlar, ama kötü taklit ediyorlar. İyi taklit etseler dinlerim.

    Melkor

    @deadhouse, +1 Bunun aynısını yazdım sildim ya.

  19. deadhouse says:

    Opeth hala dağılmamış.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.