# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Haberler
DIMMU BORGIR yeni albümünü dinlemeye sundu
04.05.2018

Bekleyiş sona erdi.

DIMMU BORGIR yeni albümü “Eonian“ı dinlemeye sundu.

Albümden çıkan ilk iki single “Council of Wolves and Snakes” ve “Interdimensional Summit”in klipleri de aşağıda.

Grup albüm açıklamasıyla birlikte yeni kadrosunu da duyurdu. Gruba konserlerde eşlik eden davulcu Daray grubun yeni albüm kadrosunda yer alırken, klavyede Gerlioz, Gaute Storaas da korolar konusunda gruba yardımcı olmuş. Bunun yanı sıra, FLESHGOD APOCALYPSE piyanisti ve grubun orkestrasyonlarından sorumlu Francesco Ferrini de yeni DIMMU BORGIR albümünde gruba yardımcı olmuş. İşte 2018 model DIMMU BORGIR.

Zbigniew M. Bielak imzalı albüm kapağı ve şarkı listesi de şöyle.

1. The Unveiling 05:47
2. Interdimensional Summit 04:39 Show lyrics
3. Ætheric 05:27
4. Council of Wolves and Snakes 05:19 Show lyrics
5. The Empyrean Phoenix 04:44
6. Lightbringer 06:06
7. I Am Sovereign 06:48
8. Archaic Correspondence 04:55
9. Alpha Aeon Omega 05:18
10. Rite of Passage 5:16

Shagrath, geçtiğimiz Mayıs ayında yaptığı açıklamada albüme dair şöyle konuşmuştu:

“Albümü yazması 3 yıl sürdü. Şu anda tüm çalışmaları bitmiş durumda ve sonbaharda çıkarmayı planlıyoruz. Albümle gurur duyuyoruz. Çok iyi bir albüm oldu, son derece yoğun bir atmosferi var ve DIMMU BORGIR’e dair bildiğiniz pek çok şeyi içeriyor. Bence bizi sevenler hayal kırıklığına uğramayacaklar. 1993′ü anımsatacak temalar ve rifler de bulabileceğinizi söyleyebilirim, dolayısıyla DIMMU BORGIR’in her döneminden bir şeyler içeren bir albüm. Pek çok senfonik unsur ve büyük bir de koro kullandık. Ayrıca daha karanlık, daha progresif, daha atmosferik, daha ilkel, daha black metal. Kısacası pek çok şeyin bir kombinasyonu. “Enthrone Darkness Triumphant” ve “For All Tid”i anımsatan temalar ve karakterler var.”

DIMMU BORGIR geçen sene de “Forces of the Northern Night” DVD’sini çıkarmıştı.

  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Yorum alanı

“DIMMU BORGIR yeni albümünü dinlemeye sundu” yazısına 52 yorum var

  1. Ouz says:

    Forces of the Northern Night kritiğinin yorum kısmında “For All Tid’i babam, Stormblast’i de dedem yapmıştı zaten.” dememin üzerinden daha 20 gün bile geçmeden bu haberi görmek… Ne diyeceğimi bilemiyorum, eski albümlere gönderme varsa bile çok büyük olay.

  2. northern says:

    60 dakikalık albümde toplasan 2 dakika sürmeyecek tarama/kazıma bölümleri olacak gibi hissediyorum ben. yalnız şu fotoğraftaki tiplerle bir türk grubu çıksa abovv… silenoz fatih’ten tespihli molla, şagrat boys anılar (soytarılar), galder aka “s.a. nasılsın kardeş”….

  3. Umarım 7 yıl bekledikleri için 75 dakikalık albüm yayınlamazlar.

    Küçük Zenci

    @Ahmet Saraçoğlu, Tabi öyle bi şey olursa albümü siteye kazandırmak adına 75 dakikanı buna ayırmak zorundasın. Hatta daha iyi sindirmek için en az bir 3-5 defa daha baştan sona dinleyeceğini hesaba katarsak senin iş de zor azizim :)

    Ahmet Saraçoğlu

    @Küçük Zenci, albüm iyi olursa sıkıntı olmaz. Zaten muhtemelen Ouz’la ortaklaşa yazarız.

    Ouz

    @Ahmet Saraçoğlu, Büyük bir memnuniyetle.

  4. Küçük Zenci says:

    İyi de For All Tid ile Enthrone Darkness Truimphant arasında sound olarak dağlar kadar fark var hafız.

    Ouz

    @Küçük Zenci, For All Tid’deki bazı parçaların yenilenmiş sürümlerinin Enthrone’da olduğunu ve bu versiyonların, albüme çok güzel yedirildiğini unutmayalım. Sound’dan ziyade şarkı yazımı noktasında bir eskiye dönüş söz konusu olacak sanırım.

    Ouz

    @Ouz, Hunnerkongens sorgsvarte ferd over steppene, Godless Savage Garden’daydı ya; neyse artık yazmış bulundum. Sound olarak Enthrone’a benziyordu o da zaten.

    P L A G U E

    @Ouz, edt nin deluxe versiyonunda ‘Raabjørn speiler draugheimens skodde’ (kopyala yapistir harika bisi) denen parcanin yeniden kaydedilmis hali var. Sound olarak edt kullanilmis. Sonuç??? Harika…albumun icinde hic siritmiyor, hatta bilmeyen adam kisiler ‘ne kapanis yapmislar yau’ diyebilirler. Albumun butunlugunu hic bozmamis.

    Ouz

    @P L A G U E, Aynen, ben de yenilenmiş parça derken onu ve Hunnerkongens’i kastetmiştim. Hakikaten hiç sırıtmıyorlar albümlerde.

  5. glorius says:

    7 yılın ardından bence de bir zahmet hayal kırıklığına uğratmasınlar

  6. trivago says:

    bence artık müziği bıraksınlar. şarkılarındaki o sikimsonik, alakasız, cıvık klavye tonlarından bıktım amk. black metalinde bi ciddiyeti var.

  7. gXnn says:

    yıl 2000 falandı ankara kızılıay hayri müzikte Spiritual Black Dimensions albumune rastlamıştım. kapağından mütevellit içinde güzel bir şeyler vardır herhalde satın almıştım. grupla tanışmam buydu. o günden bu güne bir kaç grup dışında çok sıkı bir black metal dinleyicisi olamadım.dimmu borgırı hiç bir zaman bir kaç şarkısı dışında çok da sevemedim. ama o yıllarda bu konseptler ilgi çekiyordu ve album aldırıyordu. yıl 2018 . insanlar artık bir takım uyanışlar yaşadı. bırakın şu sikko japon anime canavarı konseptini amk.2000 yılındaki grubun imajından tek farkı giydikleri elbiselerin daha üst level bir canavara ait olması sadece. hayır şu yukarıdaki fotografı çektirirken de mi utanmadınız. tamam yine canavar olun da daha karanlık daha gerçek bir konsept üretin. ee yorumlamam bu kadar

  8. Hakan Hakansson says:

    90 sonları 2000 başları… Norveç’te Windir(rip), Dodheimsgard, Gorgoroth, Emperor fırtınaları eserken Dimmu Borgir de en iyi albümlerini çıkarıyordu. Grup galiba artık iyi müzik yapamadığını anladı. Ama yinede merak ediyorum, çıkınca dinlicez artık…

  9. Sacrifist says:

    Elemanların kostümleri The Strain dizisinden çıkıp buraya gelmiş gibi. Çok yaratıcı :)

  10. Ugur says:

    Dimmu Borgir ile ilgili ne zaman bir haber çıksa şu yorum aklıma geliyor:
    http://www.pasifagresif.com/2010/09/dimmu-borgir-abrahadabra/comment-page-1/#comment-22501

    Ulan aradan 8 sene geçmiş hala okudukça gülüyorum:
    “beyazlara bürünüp şamlı karı tüccarı gibi giyinmişsin”

    TAAKE

    @Ugur, :)

  11. Anubis says:

    Dimmu Borgır kaliteli müzik yapıyor , kimse yaptıklarına kötü diyemez fakat ; (senfonik diye bisey çıkarmıslar kim çıkardıysa amk) black metal adı altında biseyler üretmelerine tilt oluyorum abi . Black metal benim kulağımda bangır bangır öküz gibi çalması lazım . Boyle bisey dinlemek istesem açar Beethoven dinlerim . Zaten kostum konseptleri olayına hiç girmiycem kaliteden kalitesizlik ve komiklik akıyor .d

    Anubis

    @Anubis, böyle bisey dinlemek istersem derken dimmudan bahsediyorum bangır bangır olan BM den değil .d

  12. Özgür says:

    Interdimensional Summit’i ilk dinleyişte beğenmedim, bundan sonra da açıp dinler miyim… şüpheli.

  13. kujeste says:

    Arcturus veya Kovenant varken bunu neyleyim=

  14. Ouz says:

    Orkestra ve koro boşuna, acayip zorlama ve sıkıcı bir beste. Çok pis giydiresim var ama saniye saniye analiz yapıp huzurlarınızdan ayrılacağım.

    0.00-0.22 – Parmak egzersizi kıvamında bir bölüm. Tamamen vasıfsız.
    0.24-0.36 – 14 saniyelik zaman kaybı. Aşırı dozda anlamsız.
    0.37-0.57 – Parmak egzersizine devam.
    0.58-1.24 – Dilimin ucunda ama çıkaramadım. Dead or Alive, Silent Circle gibi 80’ler disko pop gruplarının işlerine acayip benziyor. Gaza getirici ama yetersiz.
    1.25-2.06 – EDT kokusu alıyorum ama sadece koku, bana tat da lazım.
    2.07-2.21 – Bir 14 saniyelik zaman kaybı daha. Ayıp.
    2.22-2.46 – Laf olsun saniye dolsun, pek güzel.
    2.47-3.04 – 0.24’te başlayan kısmın altyapısının çoğunu copy/paste yaptım panpa, güzel olmuş mu?
    3.05-3.30 – 80’ler pop nakaratı yeni baştan.
    3.31-3.58 – EDT kokusu gitti. Yıl 2018, hâlâ akorlar üzerinden gidip solo atmak neyin nesi?
    3.59-4.02 – Blind Guardian diye bir grup keşfettim, sololaro süper.
    4.03-4.12 – Laf olsun saniye dolsun volume 2.
    4.13-4.33 – Oh parmaklarım ısındı, şimdi çalmaya başlayabilirim.
    4.34-4.39 – Bu kısmı sadece kediler ve köpekler işitebiliyor.

    Eğer albümün geri kalanı bu kafada olursa, Dimmu için hiç iyi şeyler yazmayacağım.

  15. P L A G U E says:

    Galder ın spastik hareketlerini sikeyim. Hareketlere bak aq. Neyse parcayi dunden beri dinliyorum ve baya begendim. En ufak bi beklentim yoktu acarken ama inanilmaz sardı.

  16. Berca B. says:

    Ben Abracadabra’yı çıtır çerez bir albüm olarak çok beğenmiştim, ama bu son şarkı baya kötüymüş. Ben de sevmediysem çok fazla sevecek insanın çıkacağını sanmıyorum.

  17. Nihat Kara says:

    Black Metal yapan da dinleyen de kalmadı artık. G.tum gibi olmuş. Turkiye’de de artık Ölüm metali moda:) Ben de yine eskileri dinlemeye devam. Sevgiler…

    Godless Killing Machine

    @Nihat Kara, Nihat, Bayburt’ta ufak bir çay ocağı işleten, dünyadan habersiz dört çocuk babası 56 yaşında bir AKP seçmeni falan mısın, bu siteyi nasıl bir tesadüfler silsilesi sonucu buldun? Ne demek black metal yapan da dinleyen de kalmadı? Black metal ve metal müzik resmen altın çağını yaşıyor.

    Kaan

    @Godless Killing Machine, Gülmekten çatladım ifade şekline :))) ama çok haklısın. Black Metal ölmez ! Vatan bölünmez !

  18. hf says:

    03:35 adam sol kulağında telefon varken solo atıyor. muazzamsajdfşlkf

  19. Berca B. says:

    @hf, sdfgsf “abi iki dakka sonra arıyım mı seni ufak bi işim var da”

  20. Nox says:

    Uzun zamandır bu kadar boktan bir şey dinlememiştim.

  21. P L A G U E says:

    Album bu parca ayarinda olursa ben baya hastasi olucam. Kesin bilgi.

  22. Aaron says:

    En kötü In Sorte Diaboli ayarında olur diye bekliyordum. Dimmu Borgir yine üzdü. Behemoth’u bekleyelim madem.

    TAAKE

    @Aaron, Bence o albüm vasattı,Abrahadabra ise bariz kötü

    Aaron

    @TAAKE, aslında onu söylemeye çalıştım; Abrahadabra zaten çok kötü bir albüm en azından In Sorte Diaboli kadar dinlenebilir olsaydı şarkılar.

  23. necati says:

    Council of Wolves and Snakes de ghost tan etkilenmişler. pek olmamış ama.

  24. TAAKE says:

    gene kötü bir albüm olacak gibi,norveçe noluyor anlamıyorum,ikinci şarkı birinciyi mumla aratıyor

  25. sacrifist says:

    Başıma bir şey gelmeyecekse itiraf ediyorum.2.parça harika dostum:)ilkini bende beğenmedim.

  26. Alper. says:

    Sevebilmek isterdim ama bu albüme ayırmayı düşündüğüm zamanı Carach Angren’in Dance And Laugh Amongst The Rotten’ına ayırmak şu an çok daha mantıklı geliyor, hem de daha önce defalarca dinlemiş olmama rağmen.

  27. BM Kommando says:

    Dimmu Borgir artık black metalciyiz biz ayaklarını bitirsin. Zaten bunu daha önce yapmaları gerekirdi fakat şu yeni çıkan şarkıyla bunu tescillediler. Tabi klibi çekilen ilk şarkının da black metal ile alakası yok. Bildiğin poser oldu çıktılar.

  28. necrobutcher says:

    Stormblust’u bunların mı albümü cidden yoksa başka dimmu borgir var mı ?

  29. Evelin says:

    Norwec pop muzik kulturun de yine baya listeyi zorlar.
    Bu klasmanda bence cok guzel album olmus yine.

    Black Metal icin Finlandiyadan Paara tavsiye edilir.

  30. Hatesphere says:

    Bir sanat eserine ‘çok kötü’ demek ne demektir anlamıyorum, anlamayacağım..
    Otoritelerin bile sanatta yetersiz olduğunu iddia ediyorum..
    ‘beğenmedim’ dersin anlarım da çok kötü ne demek bi açıklayın lütfen..
    Kime göre, neye göre çok kötü?
    Sana göre çok kötü fakat bir başkasına göre iyi bir üründür…

    Kaan

    @Hatesphere, Helal !

  31. Berca B. says:

    1 kere dinledim, aman yarabbi baya bunalttı. Bari bir hit şarkı olsaydı, 8 senede aklınıza hiç mi bişi gelmedi be kardeşim.

  32. Sacrifist says:

    Hiç kusura bakmayın arkadaşlar.Albüm hepinizin gömmeye çalıştığı kadar kötü bir bir albüm değil.Sevip sevmemek ayrı bir konu. Ancak bizde çıkan her yeni şeyi kötülemek alışkanlık olmuş.Adamlar ne yaparsa yapsın bu ne yea demeyi bekleyen bir grup var.Bu grubu yaklaşık 20 yıldır dinleyen biri olarak ben de ilk albümlerden aldığım hazzı alamıyorum.Bu sonradan yapılan işlerin daha kötü olduğu manasına gelmiyor benim için. Notum :10/ 7.5

  33. mandrake says:

    Black Metal içerisinde dahi olsa senfonik havayı seviyorum, sanatsal açıdan farklı bir seviyeye çıkarıyor olayı. Bu açıdan herhangi bir derdim/sıkıntım yok. Ancak bazı noktalarda kabak tadı verdiğini itiraf ediyorum.
    Dimmu Borgir fanları için hayal kırıklığı yaratabilecek türden bir albüm olabilir, özellikle eskiye kıyasla. Modern akıma kapılma ve farklılık yaratma çabası içerisine girdikleri için bu albümden nefret eden ya da nefret edecek topluluğun hissiyatını anlayabiliyorum.
    Açıkçası keyif aldığım anlar da oldu; sıkıldığım anlar da. Albümün genelinde experimental bir hava hakim olduğu ince bir ip üzerinde duruyor.
    İtin götüne sokulacak kadar kötü bir iş çıkardıklarını düşünmüyorum; genel hatlarıyla başarılı fakat dinleyiciyi etkileyecek derecede olduğunu düşünmüyorum.

    Gideri var, iyi dinlemeler.

  34. Noumena says:

    Sacrifist isimli arkadaşa katılıyorum.Albümü bugün en az 5-6 tur döndürdüm ve bunu tamamen eski Dimmu Borgir ile kıyaslamadan yapmaya çalıştım.Aslında gerçekten kötü bir albüm olmadığına karar verdim.Single lar çıktığında beğenmemiştim (2.ci biraz belki) ama albümde Lightbringer,I am Sovereign ve özellikle Alpha Aeon Omega göz kamaştırıyor.Hatta kimi yerlerde Borknagar esintisi almadım desem yalan olur (çarpılmam umarım)

    Son tahlilde bence bir şans verin,ama yaptıklarının saf black metal olmadığını göz önünde bulundurarak.. Notum 7/10

  35. Az yukarıda BasbugSaruman tarafından yazılan yorum, içerdiği hakaretler görülmeden yanlışlıkla onaylanmış. O yorum ve ona verilen cevaplar silindi.

  36. Kaan says:

    Yukarıdaki “çok kötü” değerlendirmelerinden etkilenerek albümü dinlemeye başladım bugün. İlk dinleyişimde önyargılı olduğum için ve ayrıca dinlerken işimle uğraştığımdan, pek zevk alamadım ama, bu iyi bir şeye benziyor bir daha dinlemem gerek, te dedim. 2. dinleyişimde, Concuil of wolves and snakes, The empyrean phoenix, Lightbringer, I am sovereign, Alpha Aeon omega adlı parçalardan zevk aldım.
    3. defa dinleyişimde tüm parçalardan acaip zevk aldım.
    Yukarıdaki, çok kötü , diyen arkadaşlar kaliteli setlerinin sesini iyice açıp en az 3 defa dinlesinler…Ya da ben dimmu borgir sevmem, Burger King severim desinler :)))

  37. Evelin says:

    Bir album sonra Cradle of Filth le kol kola sahne alabilecek kivamda bence bu black metal grubuda.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.