# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Tartışma
Hayatımızı kolaylaştıran İnternet siteleri ve uygulamalar
| 27.10.2015

Eskilerin ajanda, saatli maarif takvimi dedikleri.

Tüm Pasifagresif katılımcılarına merhaba! Bu haftaki konumuzdan hepimizin bir hayli faydalanacağını umuyorum.

Gelin hayatımızı kolaylaştıran İnternet siteleri ve uygulamalardan bahsedelim. Çevrimiçi yaşam neredeyse “çevrimdışı” yaşamımızla yarışacak bir ağırlığa sahip. İnternet kimliğimiz, takip ettiğimiz siteler, keyfi yahut zorunlu sebeplerle kullandığımız uygulamalar 21. yüzyılda neredeyse bir uzvumuz hâline geldi. Peki biz bu dev okyanusun ne kadarını keşfediyor, hayatımıza ne kadar uyumlu ve ihtiyaç karşılayan kısımlarını sokuyoruz?

Tartışma konumuzun odağının “en sık ziyaret ettiğiniz”, “en sevdiğiniz” siteler veya uygulamalardan farklı olduğunu, işleve yoğunlaşmak istediğimizi vurgulamak isterim. Diğer birkaç deyişle; hangi siteler ve uygulamalar özel, iş ve okul yaşantınıza olumlu katkı sağlıyor? Gün içerisinde ne gibi işlevlere sahip mecraları en çok kullanıyorsunuz? Anınızı kolaylaştıran ne gibi yazılımların, sitelerin farkındasınız? Bilmediğiniz, bulamadığınız ne gibi çevrimiçi hizmetlere ve kaynaklara ihtiyacınız var?

Gereksinim duyduğunuz dijital destek kaynaklarını paylaştığınız ve yeni şeyler keşfettiğiniz bir tartışma olmasını umuyor, keyifli ve verimli bir hafta diliyorum.

  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Yorum alanı

“Hayatımızı kolaylaştıran İnternet siteleri ve uygulamalar” yazısına 22 yorum var

  1. Her an internette bir şeyler yapıyor olmama rağmen, ilginç şekilde baya az sayıda siteye girip çıkıyorum. Öğrenciliğim zamanında internet sınırlı şekilde kullanıldığından, eğitime yönelik olarak internetten hiç yararlanmadım diyebilirim. Öyle ki, Bursa’da okuduğum üniversite sürecinde hiç internetim olmadı. 1999-2004 arası cidden ihtiyaç olmuyordu, en azından eğitime destek anlamında.

    Pasifagresif söz konusu olduğunda, metalstorm’un yeni albümler bölümü ve metal-archives elbette ki çok kullanışlı ve faydalı siteler, bu anlamda hayatımı kolaylaştırıyorlar.

    Uygulama namına en çok yararlandığım ve gitar çalan herkese önerebileceğim uygulama elbette ki JamUp Pro. Eksik olmasın, şarkı yazma konusunda muazzam bir hız kattı. Müthiş kalitede demolar alabiliyorum, istediğim her an, her yerde gitar çalabiliyorum, üstelik etrafımdaki kimse hiçbir şey duymuyor. Gitar çalıyorsanız, beste yapıyorsanız, net öneririm.

    http://apple.co/1MgjKUN

    Geçen sene her gün kullandığım ama telefonum değiştikten sonra bulamadığım bir uygulama var; Runkeeper tarzı bir adım sayma, yürüdüğün/koştuğun yerleri gösterme vs. uygulamasıydı. Yapacağın aktiviteye göre ayarlanabiliyor, kırmızı siyah bir logosu vardı ama bir türlü bulamadım. Bu tarz şeyler kullanan varsa yardımlara açığım. Başka uygulamalar var tabii ama ben özellikle bunu arıyorum.

  2. Ugur says:

    Ben de 7/24 bağlıyım fakat toplasan 10 siteyi geçmiyor girdiklerim.Çok acayip lan cidden.

    Zaten zamanımın çoğu /tv/ ve /v/’de geçiyor farkında bile değilim boş muhabbetten.

    Bence bilgi paylaşan gerçekten yararlı siteler hariç geri kalan muazzam vakit kaybı.Kitap okuyup hobilerimize versek kendimizi daha iyi ama işte bağımlıyız, vazgeçemiyoruz.

  3. bahadır says:

    Kendim yazılım uzmanı olduğum için elbette yazılımla ilgili siteleri girip çıkmam söz konusu. Yazılım ve geliştirme ile ilgili kıyamet kadar site var stackoverflow, csharpcorner, codecademy gibi.. Fakat bizim karşılaştığımız bir problem var ki müşterilerin içerikleri hiçbir zaman beklentilerimiz ile örtüşmüyor. Buda içeriklerin özellikle metin ise biçimlendirmemize zorluyor ve uzun metinlerde sonuna “…” şeklinde “devamı” veya “more info” gibi tamamlayıcı alanlar koymak zorunda kalıyoruz. Bu durumda lettercount diye bir site var ve karakter sayımı yaparak işimi oldukça kolaylaştırıyor. Ha! yazılımcıyım zaten bunla ilgili bir ufacık kod parçası belki 2 saniye mi alır fakat yapan varken kendimde uğraşmanın gereksiz olduğunu düşünüyorum. Aslında değinmek istediğim nokta şu: Bir şeyleri bizim için yapmış olan insanlar var fakat bizde ki kafa sadece kendimize özel olsun biz yapalım sıfırdan yapalım kafasında olduğu için çoğu zaman internette bu başlıkta belirttiğimiz bize katkı sağlayan başlıca bir sitemiz/uygulamamız olmuyor. Araştırmaya eğilimli olmadığımızdan. Bir nevi ufak bir eleştiri gibi oldu benim yorumumda elbette kişi kendinden bilir işi diye belirtiyim.

    Facebook ve Twitter bir sosyal medya dışında yazılımcılar içinde çok güzel bir nimet. API’leri yardımıyla JSON ve OOP javascript nasıl yazılır bunlarıda öğrenebiliyorsunuz.

    LinkedIn’den biraz bahsetmek istiyorum ki iş alanında ciddi çevre edinmenizi sağlayabilir kovalandığında ekmeğini yiyorsunuz. Spesifik özellikleri var mesela onaylatma gibi. Bir çok genel müdür bunun güzel bir durum olduğunu söyledi ve herhangi bir irtibat olmadan referans olarak kullanabileceğini belirtti. Kariyer noktasında çok interaktif gerçekten

  4. serdar91 says:

    kesinlikle spotify. spotify olmasaydı tonla grubu zor keşfederdim.

  5. şeyh hulud says:

    Uygulama-App kavramına hala acayip uzağım. Telefonun, telefon olması dışında kullandığım tek özelliği cbr viewer uygulamaları. Okulda, metrobüste çizgi roman okumak için çok pratikler.

    İnternet ile de alakam pasifagresif, torrent (rockbox psychocydd:) ve rateyourmusic’ten ibaret kısaca. işsiz güçsüz olunca rateyourmusic’de farkında olmadan acayip zaman öldürüyorum, o iş için ideal. Bir metal grubuna bakmak için giriyorum atıyorum, yarım saat sonra kendimi aggrotech albümlerine bakarken buluyorum.

    Osman Gümüş

    @şeyh hulud, rockbox falan yazmışsın da eğer albümlerin flac versiyonlarını falan bulamazsan şu sitede hangi grubu ararsan bulabiliyosun hemen hemen hepsi var; http://rutracker.org/

    Ufuk Sönmez

    @Osman Gümüş, ben de ordan indiriyorum flac albümleri. Şu ana kadar arayıp da bulamadığım gerçekten çok az grup oldu burada.

    şeyh hulud

    @Osman Gümüş, benim gibi maymun iştahlılar için flac uzun vadede ölü yatırım olarak kalıyor hep, o yüzden pek bulaşmıyorum. rutracker’a kodaman şirketler baya yükleniyormuş galiba, 1-2 aya halledeceğiz falan diyorlardı ama bakalım.

    Koralp

    @şeyh hulud, rockbox öldü sayılır, metal-tracker’ı tercih ediyorum aylardır, aradığın her şey büyük ihtimal vardır bu sitede.

    şeyh hulud

    @Koralp, aynen, psycho eski psycho değil. Dediğin siteyi görüyodum ama başka yerden bulurum diye üyeliğe falan hep üşeniyordum, bakacam bundan sonra.

  6. Bu site bayağı iyi özellikle format attıktan sonra bilgisayarın temel ihtiyacını hemen karşlayabilirsiniz.

    https://ninite.com/

  7. Kamil says:

    İnternette fazlaca vakit harcıyorum. Sürekli ilginç makaleler, içerik galerileri vs ile içli dışlı oluyor. İlerde tekrar dönmem gereken içerikleri toplamam vs gerekiyor. Orada da bookmax yardımcı oluyor.

    https://my.bookmax.net/login

    Tümünü değil de belli bir kısmını not alacaksam evernote kullanıyorum.

    https://evernote.com/intl/tr/

    Bir de bilgisayar için duvar kağıdı ya da doğrudan fotoğrafçılık ile uğraşanlar için de şöyle güzel bir mekan var

    https://unsplash.com/

    Salata

    @Kamil, Unsplash muazzam bi site hacı, teşekkürler paylaşım için

  8. Analog Paralysis says:

    Pocket: Gün içinde inanılmaz bir bilgi bombardımanına maruz kalıyoruz. Her şeyi o an okumak imkansız. Bu yüzden akla gelebilecek her türlü şeyi Pocket’a atıyorum, müsait bir zamanda da yavaş yavaş eritiyorum. Depoladığım her şeyi okuduğumu, izlediğimi de belirteyim. Orayı da bir bilgi çöplüğüne çevirmemeye çalışıyorum. Bir de birçok sitenin arayüz tasarımı hoşuma gitmediği için yazıları Pocket üzerinden en sade şekilde okuyorum. Sade şekilde okuma yapmak için kullanılan birçok uygulama var ama bence bilgi depolama ve anında okuma yapma için en işlevsel olanı Pocket. (getpocket.com / Browser uzantısının muhakkak kurulması gerekli)

    Inoreader: Genel olarak hiçbir siteyi ziyaret etmiyorum. Her şeyi Reader üzerinden takip ediyorum. Benim için günlük gazeteleri tek tek okumak gibi. Ino, Google Reader kapandıktan sonra ortaya saçılan yığınla site arasındaki en başarılı olanı. Feedly, AOL, Digg, The Old Reader vb. birçok siteyi denemiş biri olarak Ino’yu gözüm kapalı öneririm. Ino’nun birçok özelliği ile Google Reader’ın ötesine geçtiği söylenebilir. Ayrıca tasarım olarak Google Reader’a benzediği için alışma süreci zaman almıyor. En büyük rakibi Feedly şu an ama Feedly bazı iletileri arada kaynatıyor. Bir site 10 ileti yolluyorsa Feedly 3 tanesini yok ediyor. (inoreader.com)

    Google Keep: Uzun bir süre “Evernote” ve “OneNote” kullandım ama bu sitelerin hantallığı yüzünden ve yıllardır kullanıcı dostu bir tasarım yaratamadıkları için, sundukları özellikler daha fazla olsa da Google Keep’e geçtim. Basit, sade, işlevsel ve hızlı. Renk ayrımı ve kullanılan renkler biraz itici bir görüntü veriyor ama alıştıktan sonra onun da önemi kalmıyor. “Listeleme” özelliği her şey için uyarlanabilir. Örneğin; 2015 yılına ait dinlemeniz gereken albümler için bir liste yaptınız. Onay kutularını göster diyorsunuz. Sonra albümleri dinledikçe onay kutularına tik atıyorsunuz. Dinlediğiniz albümün üstünü çizip listenin en altına atıyor. Böylece o yıl dinlediğiniz albümleri de görmüş oluyorsunuz. Elbette bunu birçok sitede ya da bilgisayarınızdaki bir excel dosyasında bile yapabilirsiniz ama Keep üzerinde yapmak görsel olarak tatmin edici ve keyifli. Listeleme dışında aklınıza gelebilecek her şeyi not alıp etiketleyebilirsiniz. Bir de hiç kullanmadım ama “hatırlatma” özelliğinin iyi olduğu söyleniyor. Sonuç olarak Google Keep olması gerektiği gibi bir program. Hızlı bir şekilde not alıp, bazı önemli şeyleri depolamanızı sağlıyor. Eğer Google Reader gibi kapanmazsa ileride geliştirilip çok daha iyi bir not tutma aracı haline gelecektir. (keep.google.com)

    Rate Your Music: İyi ki keşfetmişim dediğim nadir sitelerden. Kullanıcı oyları ile belirlenen yılın albümlerinin sıralandığı “Charts” bölümü için bile kullanılması elzem. Ve albümlere hakkı neyse onu veren bir kullanıcı kalitesine sahip. Yıl içinde abartıldığını düşündüğünüz bir albümün aldığı puana bakmak için bu siteye girin, “evet, ben de bu puanı verecektim” diyeceğinize eminim. Ayrıca sitede metal ve rock türevlerini dinleyen kesim ağırlıkta olduğundan Mgla’nın yeni albümü “2015′in en iyi albümleri” sıralamasında 5. sıraya yerleşebiliyor, şu an olduğu gibi.. Charts bölümünün en güzel özelliği ise yıllara ve türlere göre o yıla ait en iyi albümleri görebiliyor olmanız. İnanın, bu listeler sayesinde yığınla güzel albüm keşfettim ve keşfetmeye devam ediyorum. Sitenin kullanıcı kitlesi sadece günümüz albümlerine ağırlık vermiyor. Her yıla ait hemen hemen her tarz albümün sürekli olarak puanlandığı bir akış söz konusu. Örneğin; 1995 yılına ait en iyi albümleri listele dediğimizde ilk 3 sıra; 1. Radiohead: The Bends (Alternative Rock) 2. Genius/GZA: Liquid Swords (Hip Hop) 3. Death: Symbolic (Technical Death Metal).. Bu arada 1995′e ait en iyi death metal albümlerini sırala deyip kendi tarzınıza daha uygun bir sıralamaya kavuşabilirsiniz. (rateyourmusic.com)

    IMDB: Hayatta belli şeyler dışında en çok haz aldığım şey -müzik dinlemenin yanında- film izlemek. En başta popüler olduğu için burun kıvırdığım bir siteydi IMDB. Sonra “Watchlist” ve “Lists” denen iki özelliği işlevsel bir tasarımla sundular. Ben de izlediğim ve izlemek istediğim tüm filmleri bu iki özellik sayesinde şekillendirmeye başladım. IMDB dışında birden fazla sinema sitesine üyeyim. Criticker, Mubi ve Rateyourmusic’in IMDB’den aşağı kalır bir yanı olmadığını düşünüyorum ama “listeleme” konusunda IMDB birkaç adım önde. Watchlist özelliğini farklı şekillerde kullanabilirsiniz. İzlemek istediğiniz filmleri ekleyebileceğiniz gibi, izlediğiniz tüm filmleri buraya aktarıp her türlü farklı kategoride ayrıştırma yapabilirsiniz. Ben Watchlist’i sadece bir an önce izlemek istediğim filmleri listelemek için kullanıyorum çünkü tüm izleyeceğiniz filmleri buraya koyduğunuzda başa çıkmak imkansız hale geliyor. Burada devreye giren ise “Lists” özelliği. İstediğiniz her şekilde gizli ve herkese açık şekilde birçok liste oluşturabileceğiniz bir alan. Genel olarak gizli şekilde o yıl izlemek istediğim filmleri ya da yıllara göre çok beğendiğim filmleri bu bölümde listeliyorum. Filmler üzerine not alma imkanı da olduğundan bir nevi “film günlüğü”ne dönüşüyor. (imdb.com)

    Ekşi Sözlük: Artık bozdu, herkes de farkında ama halen herhangi bir konuda Türkçe olarak bir şeyler yazılan ilk kaynaklardan biri, belki de ilk kaynak. (Karakter kısıtlaması olduğu için Twitter’ı saymıyorum.) Üye olduktan sonra içerikleri “Takip Et” butonu ile takibe alıp her yeni gelen bildirimle neler yazıldığına bakabiliyorsunuz. Bunu doğru şekilde kullanmak kullanıcı ile alakalı bir durum elbette. Yıl içinde bilmem ne grubunun gitaristi solo albüm çıkarıyor atıyorum, haberiniz olmuyor. Bir ekşi sözlük kullanıcısı takibe aldığınız o grubun başlığına “gitarist solo albüm çıkarmış lan, buyrun link” diye paylaşım yaptığında istemeden yeni bir keşif yapmış oluyorsunuz. Sözlüğün kullanıcı kitlesi günden güne “liseli” denebilecek tiplere döndüğünden eskisi kadar kaliteli paylaşıma ulaşma imkanı yok ama yine de geniş bir veritabanı sunduğu için Internet üzerindeki en güzel şeylerden biri olmayı sürdürüyor. (eksisozluk.com)

    Düzenli olarak kullandığım site ve uygulamalar bunlar. Bunun dışında kaliteli ve doğru içerik sağlayan yerli/yabancı bazı siteleri de takip ediyorum. Bir de büyük potansiyeli olmasına karşın bunu kullanamayan “Lastfm” ve “Spotify” var. Özellikle Lastfm, dinleyicilerden gelen böylesi büyük istatistik ağını bir türlü dinleyiciye yararlı olacak şekle sokamadı. Belli bir kesimin kullandığı ıvır zıvır birçok özelliği siteye entegre edip duruyorlar. Lastfm ve Spotify nasıl daha iyi olabilir sorusu çok uzun yanıtlara sahip olacağından burada noktalayayım.

    Son olarak, ‘bilindik site ve uygulamaları yazmışsın’ diyenler olabilir. Benim hayatımı kolaylaştıran ve en çok kullandıklarım bunlar. Atıyorum tüm siteler RSS desteğini kesse ve Reader denen şey ortadan kalksa, Internet’e girmek benim için zulm olurdu.

  9. Ufuk Sönmez says:

    film olayı: torrentz.eu’ya girip “filmin adı 1080p brrip x264″ şeklinde arama yaparım hep. indirdiğim filmler genelde 1.70 gb ile 2.40 gb arasında değişir. bu noktada değinmek istediğim şey kesinlikle kullandığım film izleme programı. bsplayer, kmplayer ve benzeri programları çokça kullanmış biri olarak söyleyebilirim ki benim bugüne kadar kullandığım en iyi film izleme programı kesinlikle splash pro ex. bilgisayarın işlemcisi ve özellikle ekran kartından faydalandığı için bariz bi şekilde diğer programlardan kalite anlamında daha iyi bir performans sunuyor. misal bi iki örnek:

    https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/964728_377703139014234_384469815_o.jpg

    http://www.fullprogramlarindir.com/wp-content/uploads/2013/12/hnci.jpg

    kesinlikle bi şans tanıyın splash pro ex’e.

    oyun olayı: gog.com ve steam’den parayla satın alıyorum, olmadı yine torrentz.eu’ya girip “oyunun adı gog.com” gibi aratıyorum. oyunun gog.com’da satılan tüm içeriği inmiş oluyor. bu arada şu siteden bir oyunun şu an nerede en ucuz olduğunu, tarihteki en ucuz fiyatını, kaç kere hangi bundle’a girdiğini ve pek çok bilgiyi daha görebilirsiniz:

    http://www.enhancedsteam.com/

    müzik olayı: rutracker.org’dan indiriyorum. sağolsun bi arkadaşın kullanıcı adı ve şifresini kullanıyorum. bulamadığım flac albüm nadiren oluyor burada. bilgisayarda flac oynatmak için de avs media player kullanıyorum.

    en çok kullandığım siteler:

    pasifagresif: bozdu, çok bozdu, öyle böyle değil, bozmaz dedikçe daha da bozdu, öyle böyle bozmadı yani asdsfasd
    (haha severiz pa’yı)

    techno-fi.net: kulaklıklar(kafa üstü, kulak içi), taşınabilir müzik çalarlar, kulaklık amfileri konusunda türkiye’deki en iyi mecra diyebilirim. üyelerinin istanbul, ankara, izmir’de buluşmaları felan da oluyor hatta. iş-askerlik nedeniyle ben bi türlü katılamadım istanbul’dakilere. iyi bi metal müzik kulaklığım olsun, iyi bi müzikçalarım olsun, müziği kalkiteli dinleyeyim diyenler burayı takip edebilirler(özellikle öncelikle rehber konularını okumalarını tavsiye ediyorum):

    http://www.techno-fi.net/forum/

    ekşi sözlük: ekşi sözlüğüm hala çok iyi bi kaynak olduğunu düşünüyorum. ne zaman bi film izlesem, filmi izledikten sonra rahat bi 200- 250 tane yorum okurum ekşiden, keza dizi felan izledikten sonra da. özellikle dizi güncel, devam eden bir diziyse her bölüm sonrası atılan yorumları okumak acayip keyifli oluyor. arada ben de entri atıyorum felan. bunun haricinde takip olayı çok süper. istediğiniz başlıkta yeni bi şey yazılınca hoop yeşil yanıyor olay kısmında. bunun haricinde aradığın konuda istediğin kişiye mesaj atabiliyosun. bunu yapman için normalde forum forum gezmen gerekir. ekşi hala işleyen bi mekanizma benim gözümde. oyun, teknoloji, spor, tv, sinema kanallarını takip etmek epey hoşuma gidiyor.

    telefonda sevdiğim bi iki güzel uygulama:

    “gsmarena” : istediğiniz telefonun modelini yazıyorsunuz tüm özellikleri detaylı olarak çıkıyor, baya güzel bi uygulama.

    “tv shows”: izlediğiniz dizileri seçip takip edebiliyorsunuz, yeni bölüm çıktıkça sizi uyarıyor felan.

  10. şeyh hulud says:

    Bir de forums.stevehoffman var arada takıldığım, malum bir nevi forumdonanımhaber kafası. Original mi döver, remastered mı döver tarzı versiyon karşılaştırmaları için faydalı. Özellikle eski albümleri almadan önce bi bakmakta fayda var.

  11. Nox says:

    Akıllı telefonum sayesinde artık yanımda ekstra akort cihazı taşımama gerek kalmadı. gstrting uygulaması kusursuz olmasa da çok işime yarıyor.

    zaten çok yakında bütün dijital ses efekt pedallarına da gerek kalmadan hepsini telefonumuzda gezdirebileceğiz. tablet şeklinde olanları çıktı bile zaten telefonlara gelmesi de yakındır.

  12. muhittin kafasıgüzel says:

    SPOTIFY: Müzikleri Spotify’dan dinliyorum. Kalite olarak çok iyi premium üyeyim telefonda da kullanıyorum.

    METAL-TRACKER: Spotify’da bulamadığım albümleri ve arşiv yapmak istediklerimi http://en.metal-tracker.com torrent sitesinden indiriyorum.

    SPUTNIK MUSIC – Hangi albümleri dinledim dinlemedim takip etmek hem de oylama yapmak için http://www.sputnikmusic.com/ sitesini kullanıyorum.

    NOVAROMA: Dizileri filmleri torrentte ara indir vs. uğraşmıyorum Novaroma kullanıyorum. Yeni bölüm çıktıkça otomatik torrentten indiriyor. Ordan takip ediyorum. İzlediklerimi işaretliyorum, yeni çıktıkça haber veriyor. yeni bölümlerin ne zaman çıkacağını görebiliyorum.

    PLEX Media Server: Novaroma nın indirdiği filmleri plex sayesinde dlna ile tvden izliyorum. plex’te sıkıntı olan türkçe altyazı okuma sorununu da Novaroma nın mkv packager plugin i çözüyor.

    FEEDLY : internette daha az zamanda daha fazla siteyi takip etmemi sağlayan rss reader feedly i kullanıyorum.

    öncelikli olarak aklıma gelen en çok kullandığım site ve programlar bunlar.

  13. Proğramı indirdikten sonra benim bozuk kulaklık Home Theater System gibi oldu. Kesinlikle tavsiye ediyorum:

    http://www.fxsound.com/

  14. sesli chat says:

    çok güzel bir siteniz var eline sağlık

  15. Karizmatik Serkannn says:

    Arkadaşlar dinlediğim albümlerin istatistiğini tutabileceğim bir site var mı bildiğiniz? Yıl sonu göstersin şu albümü şu kadar dinledin diye…

    Not:Albümlerimi telefondan dinlediğim için manuel olması lazım

    akanker

    @Karizmatik Serkannn, Last.fm var

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.