# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
LOST SOCIETY – Fast Loud Death
| 10.09.2013

17,18,19,19.

Kerem ÖNOL

Geçenlerde bir arkadaşım yine aramıza geldiği anda kulaklıklarını çıkarıp benim kulaklarıma taktı. Bana sürekli keşfettiği yeni grupları dinletme hastalığına uzun süre önce yakalandığı için bir süredir dinlettiklerini dikkate almıyordum. Bir şarkıyı dinletmeden hemen önce “Bak bu müziği daha 17, 18 yaşında adamlar yapıyor!!” demişti. Akşam eve gittiğimde aklımda kalan ise, harika bir thrash parçası ve bunu yapanların çok genç adamlar olduklarıydı. İşte beni albümü dinlemeye iten en büyük sebep buydu. Albüm çoğu old-school thrash albümleriyle aynı çizgide ilerliyor. Zaman zaman sert ve hızlı rifler, zaman zaman yetenekli vokal Sammy Elbanna’nın sert çığlıkları sizi 80′lerin sonundaki bir thrash albümü havasına sokuyor.

Albüm kapağını ilk defa internette gördüğümde gerçekten çok hoşuma gitti. Çok güzel bir tasarım görmüştüm ve biraz araştırınca gördüm ki, albüm kapağını tasarlayan kişi, Megadeth’in en sevilen albüm kapaklarından “Peace Sells… But Who’s Buying?” ve “Rust in Peace”in kapaklarını da tasarlayan Ed Repka’ymış meğersem.

Sadece giriş parçasını, çıkış parçasını ve favori parçamı detaylı yorumlayacağım. Çünkü şarkıları kendi görüşünüzle yorumlamanızı isterim. Yani birisi bana “Özellikle şu şarkıları dinle. Şu harika, bu harika, öteki harika!!!!” dediği zaman ben herhangi birini beğenmezsem bütün albümün tadı kaçabiliyor.

Albüm, tarzını Overkill’e çok benzettiğim N.W.L. parçası ile açılıyor. Bence açılış için daha uygun bir parça seçilebilirdi, ama gayet gaz ve güzel bir parça N.W.L.. Hazır bahsetmişken söyleyeyim, albümde hiç vasat şarkı yok. Bütün şarkılar ortalamanın üstünde. N.W.L.’den sonra favorim Trash All Over You geliyor. Gerçekten harika bir intro, harika sololar, harika davul performansı bu şarkıyı benim gözümde en iyisi yapıyor. Vokalistin şarkıya tam anlamıyla uyan vokali, çok sesli gitar partisyonları ve davul partisyonları şarkıyı sadece hızlı ve sert değil, teknik bir seviyeye de getiriyor. Ayrıca bunda ve çoğu diğer şarkıda ritim gitaristin (Aynı zamanda vokal olan arkadaş) soloları, solo gitaristin soloları kadar güzel.

Albüm birbirinden güzel 10 şarkıyla daha devam ediyor; vokalistimiz kah E.A.G. şarkısında “Emo”lara küfür ediyor, kah Lead Through The Head’de delicesine çığlık atıyor. Hiçbir şarkı sizi sıkmıyor ve her şarkı sizi coşturmaya yetiyor. Denendi, onaylandı. Albümde 5 dakikadan uzun şarkı bulunmadığı için çok da uzun bir albüm değil.

Ve geldik son şarkıya. Grup güzel bir KISS parçası olan I Stole Your Love’ı cover’lamış. Açıkcası orijinalinden daha çok beğendiğim bu cover’ı vokalistimiz tertemiz bir sesle söylemiş. Önceki şarkılardaki çılgın vokal gitmiş. Şarkıyı oldukça sade yorumlamaya çalışan grup bunu gayet iyi başarmış. Gereksiz davul atakları, gereksiz pinch harmonikler, vb. olmaması bu cover’ı daha güzel hale getirmiş.

Neticeye bakarsak; harika bir thrash metal albümü, genç oldukları kadar yetenekli de olan grup üyeleri. Umut vadeden bir grup. Bir ilk albüm için aşırı derecede iyi bir albüm. Bu yolda ilerlerlerse ileride çok başarılı olacaklarını tahmin edebiliyorum. Şu zamanda çok popüler olmayan ama popülerliği sonuna kadar hakeden bir grup kendileri. İnsan kendi yaşında böyle yetenekleri görünce hem gururlanıyor hem üzülüyor be… İleride Türkiye’ye gelirlerse Meet & Greet pakedi almam kesin olan gruptur ayrıca. Bu albümü bir şekilde edinip dinlemenizi büyük bir içtenlikle tavsiye ediyorum ve bir saniyesinin bile boşa gitmeyeceğini garanti ediyorum. Giderse bile çocuklara sevgililerini pilavcıya götürme parası çıkar en azından fena mı?

Ve yazımı Nucleer Blast’in grupla ilgili yazısının açılış cümlesiyle bitiriyorum !!şak!! (efekt)

“17, 18, 19, 19. Hayır, bunlar bugünün sayısal loto numaraları değil, bunlar Finlandiya’nın en umut vadeden modern, yenipi grubu Lost Society grubunun üyelerinin yaşları…”(Finlandiya’da loto 4 sayılı galiba)

9,5/10
Albümün okur notu: 12345678910 (9.44/10, Toplam oy: 25)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
2013
Şirket
Nuclear Blast
Kadro
Samy Elbanna: Ritim gitar, vokal
Arttu Lesonen: Solo gitar
Mirko Lehtinen: Bas
Ossi Paananen: Davul
Şarkılar
1. N.W.L.
2.Trash All Over You
3.E.A.G.
4.KILL (Those Who Oppose Me)
5.Bitch, Out’ My Way
6.Fast Loud Death
7.Lead Through The Head
8.Diary Of A Thrashman
9.Toxic Avenger
10.This Is Me
11.Braindead Metalhead
12.Piss Out My Ass
13.Fatal Anoxia
14.Escape From Delirium
15.I Stole Your Love (KISS cover'ı)
  Yorum alanı

“LOST SOCIETY – Fast Loud Death” yazısına 27 yorum var

  1. Çok başarılıymış grup, hele ki en büyükleri 1994 doğumluyken.

    osuruğu öksürük ile absorbe eden kişi

    @Ahmet Saraçoğlu, wordpress hesabının adı neydi?

    Ahmet Saraçoğlu

    @osuruğu öksürük ile absorbe eden kişi, hayırdır?

    osuruğu öksürük ile absorbe eden kişi

    @Ahmet Saraçoğlu, kırmızı renkli ahmet saraçoğlu yazısının üzerine mausla gelince ekranın sol alt köşesinde wordpress uzantılı bir link gördüm bir an… sonra mausu çekip tekrar nickin üzerinde getirince bu sefer twitter linki gördüm…

    yani varsa öyle bir wordpress hesabı bilelim… buralarda paylaşmadığın çok özel müzikal bilgileri orada mı yazıyorsun? nedir yani!??

    Ahmet Saraçoğlu

    @osuruğu öksürük ile absorbe eden kişi, yok valla orada sadece twitter link’i var, bi şeyler yazdığım başka bi yer yok.

    osuruğu öksürük ile absorbe eden kişi

    @Ahmet Saraçoğlu, orada wordpress linki gördüğüme kalıbımı basarım…

    hatta şaşırdım bir an ve o şaşkınlıkla mausu bir ileri geri yaptım çünkü geçen twitter hesabı vardı orada.. keşke önce bir yere kaydettseydim linki…

    yine çıkarsa o link bu sefer tüm pasifagresif ahalisine ifşa ederim ama bak benden söylemesi ;9 oralarda bastırılmış fantastik müzikal fikirlerinle ilgili kayıtlar varsa yok et…

    Cattle Bilmemne

    @Ahmet Saraçoğlu, Biraz taşak konulardan seçmişler sanki şarkıları, o yaşların ateşi olsa gerek. Hazır konu gençlik ateşinden açılmışken (Bak sen bak) elimde The Sex Pistols’ın Nevermind The Bollocks albümünün kritiği var. Yine ilkel yöntemler ile ben buradan göndersem, siz mesajı onaylamasanız ama kritiği alsanız olur mu Agent Orange’ta yaptığımız gibi?

    atoutlemonde

    @Cattle Bilmemne, dostum harikasın yahu, şu sitede sex pistols seven bir ben varım zannediyordum.

    Sayın Saraçoğlu bence bu kritiği yayınlamak boynunuzun borcudur. Hem önemli bir grubu sitenizin başköşesinde ağırlamaktan gurur duyacağınıza da eminim.

    Son olarak büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden öper, hepinize selam ederim.

    İmza

    Atoutlemonde

    ismail vilehand

    @atoutlemonde, Sex Pistols akar. you are not alone.

    Cattle Bilmemne

    Ahmet abi izin bekliyorum senden The Sex Pistols kritiği için, olur dersen biz fukaraları da sevindirmiş olacan hem bak. Göndereyim mi abi kritiği buradan Agent Orange’daki gibi?

  2. Berca B. says:

    Hahahaha Piss Out My Ass’e bayıldım. South Park göndermesi olabilir. http://www.youtube.com/watch?v=SMfMELK4bjc

  3. Ben de beğendim baya. Miksten Andy Sneap havası geliyor, çok güzel oturmuş. Bayadır böyle bebek soundlu thrash dinlemiyordum sağ ol.

  4. Levent Yıldırım says:

    thrash metal açısından gelecek vaad ediyor gerçekten. sağlam bir grup ve henüz bayaa da genç. çizgilerini bozmadan çıtayı yükselterek devam ederler umarım. çünkü içimde halen megadeth gibi grupların son hallerinin acısı var. yeni thrash metal grupları hele ki böyle sağlam bi sound yapısına sahip olanlar kulak dolgunluğunu artıyor. vokalleri, sağlam davul ritimleri ve daha nicesiyle gayet güzel bir albüm. doğru, kesinlikle bu albümü bir şekilde bulup dinlemelisiniz.

  5. hen says:

    olm şu deri ceketleri bi çıkartın ya

    DrAQA

    @hen, Lafı ağzımdan aldın, sabahtan beri kritiğe girip, son fotoğrafı görüp çıkıyorum. Yanlış anlaşılmasın okudum kritiği, müziklerini de dinledim. Başarılılar AMA BABA YAPMAYIN YA! çıkarın şu deri ceketleri, daracık düdük gibi kotları falan. Ayrıca şarkı isimlerine de iyi bir güldüm. Bitch, Out’ My Way, Diary Of A Thrashman favorilerim.

    ismail vilehand

    @hen, thrash metal kültüründe olan bişey o. hatta genel olarak old school metal kültürünün bir parçası. kumaş pantolon, kareli gömlek giyerek böyle bir müzik yapsalar iyi durmaz. olmasına olur ama görsel olarak iyi durmaz. görsellik yer yer gerekli.

    Cattle Bilmemne

    @hen, Siz değil misiniz önemli olan müzikleri diye, bakmayıverirsiniz kıyafetlerine olur biter işte. Çocuklar bir heyecan yapmış.

    hen

    @hen, ya “dış görünüş çok rererö tribinde” değilim. deri ceketler zırh gibi duruyor üstlerinde, daraldım izlerken.

    Yoksa şunu dinleyen adamım amk dış görünüş neymiş: http://tinyurl.com/omnl6ae

    Onun dışında gömlekler falan gayet yerinde.

  6. Şimdi biz o yaşlarda lys ygs derken adamlar uçmuş. Lost Society umutlandırırken dershane gömdükçe gömüyor :(

  7. sefagn says:

    bravo valla da takdir etmekten çok kıskandım ben sanki bunları neyse boşver ya sağlam bebeler bunlar, iyi bebeler, yetenekli bebeler,

    amına kodumun bebeleri biz siz yaşındayken bokumuzla oynuyoduk daha bunlar gurup kurmuş. bide sizde öss filan yokmu lan bitek bizmi o yaşlarda götüm götüm össye çalışıyoz sizde siktirin gidin bişeylere çalışın lannn!! hertürlü sistemini sikim senin türkiye!!11

    tamam sakinim

  8. zlayeric says:

    Tam 80′ exodus havalarında thrash yapan bir grup.Ki tam favori thrash havam olur kendisi.Thrashın içindeki punk ruhu gidip müzik ciddileştikçe (2000′ exodus) bence bu müziğin de kendine has özellikleri belirsizleşiyo ,daha sert koyu thrashın yeri de başkadır tabi o ayrı.

  9. Kerem Kaan says:

    Abi bunların ilk şarkısı Nuclear Blast’te çıktıktan 7 dakika sonra izlemiştim. Şans işte. Şu albümü ezberledim artık. Harika adamlar. 97′li biri olarak en büyükleriyle aramda 3 yaş olduğuna inanamıyorum. Finlandiya’nın ne kadar yüce bir memleket olduğunu anladık tekrardan.

    bascivegobekli

    @Kerem Kaan, Reis, hem 97′li olup hem de bu tarzla ilgilenmek… ///*3*\ (m)

    Özet: Seneye biz de rakip grup kuralım, üniyi de Finlandiya’da okuruz artık ehehe :)

    Kerem Kaan

    @bascivegobekli, İki basla yürümez ama o iş :) Ben de basçıyım. Benim AFS yoluyla seneye Finlandiya’ya gitme ihtimalim var bide :) Bavullardan birine atla sen de :)

  10. Mis gibi grubun anasını değil avradını da siktiler. Çok çabuk efendileştiler, olgunlaştılar. Sanki Exodus ya da Dark Angel’sınız amınakoyim 5 – 8 dakikalık parça uzunluğu nedir? Sıfır heyecan sıfır adrenalin, yıldızlı beş sıkıcılık. Bunu 2016 model albümleri için yazdım.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Osman Gümüş, hadi ya, daha dinlemedim, öyle mi olmuş? Üzüldüm bak şimdi.

    Osman Gümüş

    @Ahmet Saraçoğlu, Yeni albümü dinlerken acayip sıkıldım valla. Bu tarzları tam istediğim ayarda tıraş ancak yeni hali bayağı sıkıcı geldi bana, sevmeye uğraştım ama yok. Yeni yetme tıraş gruplarının kronik rahatsızlığı haline geldi sanırım bu tip davranışlar. Evile olsun Bonded by Blood olsun aklıma gelmeyen bi sürü grup var ve hepsi albüm çıkardıkça heyecanlarını kaybettiler.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.