# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Haberler
Metali tamamen bırakan BURZUM’dan metal içerikli son şarkı
29.04.2013

Gölgelere dönüş.

Yeni BURZUM albümünü hazırlamakta olan Varg Vikernes, YouTube kanalından yaptığı bir açıklama ile birlikte yayınladığı “Back to the Shadows” adlı şarkı ile, metal yapan BURZUM’a nokta koyduğunu açıkladı.

“BURZUM 1991 yılında, üst üste pek çok gitar ve bas kaydından oluşan, prova kalitesinde bir kayıtla ortaya çıktı. O günden bu yana, az veya çok başarılı bazı metal albümleri yaptım, ancak bu albümlerde her zaman bir miktar ambient müzik kendine yer buldu. Yıllar içinde metalden giderek uzaklaştım ve şimdi bana kalan tek şey ambient müzik. Bugün, metal ile olan ilişkimi tamamen bıraktığıma inanıyorum.

Çoğunuz BURZUM’u yıllar boyunca takip ettiniz, bazılarınız en başından beri benimleydi. İnanıyorum ki metal BURZUM güzel bir “elveda”yı hak ediyor. Bu yüzden ben de, tıpkı başladığım gibi, kapanışı da prova kalitesindeki ve sadece gitar ve bastan oluşan şarkı ile yapıyorum. “Back to the Shadows”, 2012′de yazdığım son metal riflerinden oluşuyor. Daha önce herhangi bir yerde yayınlanmadı ve burada duyduğunuzdan daha farklı bir şekilde kaydedilmedi, edilmeyecek de. Sadece gördüğünüz bu kısa “video” haliyle kalacak.

Onu olduğu gibi kabul edin; metal BURZUM’a duygusal bir veda.

Videoda, ilk BURZUM şarkılarının yazıldığı zamanlardan, 17 yaşındaki halimin bir fotoğrafı var. Bu şarkıyı o çocuğa bir veda olarak da görebilirsiniz.”

  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Yorum alanı

“Metali tamamen bırakan BURZUM’dan metal içerikli son şarkı” yazısına 71 yorum var

  1. ben says:

    Ambient nedir acaba? Umarım şu değildir. http://www.youtube.com/watch?v=mCfqqpjlEqU

  2. Ubeydullah İndiroğlu says:

    Eppek kalmadı metuulda, haklı.

  3. Kabraxis says:

    Çok bırakmasın ya, post-rock/metal taraflarına bekleriz kendisini.

  4. B U R Z U M says:

    ne tarz yaparsa yapsın dinlerim…yayınlanan parça çok güzelmiş la:(

    B U R Z U M

    @B U R Z U M, aq dinledikçe moralim bozuluyo lan:(:(:(:(:( varg gene yaptı yapacağını:(:(:(

    B U R Z U M

    back to the shadows hala hunharca moralimi sikip atmaya devam ediyor…kaç ay oldu hala büyüleniyorum parçayı dinlerken…

  5. Eveet , gene saçma sapan tartışmaların ve ucubik kavramların ortaya atılacağı ; boşluksuz , anlamsız cümlelerin bir araya geleceği bir haber daha.

    Rotten Angel

    @Ali Karabacak, Artık PA’da öyle Burzum tartışmaları olmuyor gördüğüm kadarıyla.

  6. komedi_komedi says:

    harbi duygulandım ama, varg’tan bu şekil ılımlı cümleler duymak güzel, bu adam euroyu öldürmeye mecbur kaldı , bu adama gerçekten inanıyorum, açık sözlü ve yalanı sevmeyen biridir, euro varg a bıçağı saplamak üzereyken varg davranmış, yoksa varg öyle saldırgan bir adam değildir, belli ki etki altında kalmıştı, şöyle sağlam bir albümle gelsin yine köşede akbaba gibi bekleyen ıhsahn’ın içi sızlar belki.

    Lex Luthor

    @komedi_komedi, Ben Black Metal dinlemiyorum, hiç de dinlemedim ama ne olduğunu tarihsel anlamda biliyorum…

    Euronymous hareketin öncülerinden biriydi… Dead öldükten sonra onun yerini aldı bir nevi…Sonraları, bir grup müzisyen olan ve birbirlerinde session olarak çalarak ortaya çıkan Black Metal hareketi Euronymous’un ölümüyle de bitti…

    Ondan sonra ortaya çıkanlar arasında ticari başarı yakalayanlar oldu illaki, ama pazarın tükenmesiyle çoğu grup düdük kaldı.. Ve ticari kaygılar imajın önüne de geçince herşey sıfırlandı…

    Böylelikle de Hellhammer(Celtic Frost), Bathory, Possessed, Venom ilk dalgasıyla başlayan; Slayer, Morbid Angel, Acheron, Deicide ikinci dalgasıyla devam eden ve nihayet İsveçli Bathory’den etkilenme Norveç Black Metali’nin 3. dalgasıyla zirveye ulaşan black metal hareketi durdu ve söndü…

    Bu dalgalar içersinde yer alan grupların bazısı Death, bazısı Thrash gibi gözükebilir, lakin işin aslı öyle değil… Bu grupların hiç biri ”ben filanca tarza uygun çalıyorum” diye ortaya çıkmadı..Sonraları o dönemlere dışarıdan bakanlar ”bunlar black metal yapmıştır, şu death metale giriyor” dedi… O zamanlar bunların hemen hepsi Thrash içersinde kategorize ediliyordu… Slayer bu yüzden siyahtır, karadır… Özellikle ilk bir kaç albümleri

    Zaten bana göre en sağlıklı gruplama çeşidi, içerik ve biçimin yaman bir dövüşe tutuştuğu bu zamanda, cart metal curt metal yerine, Satanic Metal ve Non-Satanic Metal tarzında olan tasniflemedir… Doğal olarak da yukardaki dalgaların içersinde yer alan gruplardan etkilenerek müziğini şu metal, bu metal diye yapan gruplar da Satanic Metal olacaktır…

    Bu gruplamanın içine Black Sabbath veya Led Zeppelin girmez söz gelimi… Çünkü bu iki grupta her ne kadar satanistik imgelem ve okültis mesajlar kullanılsa da bu grupların ve benzerlerinin hiç biri saf satanizm amaçlı bu müzikleri yapmadılar.. Taa ki İsveç, İsviçre, ABD ve İngiliz 4 gruptan meydana gelen ilk dalga Satanic Metal hareketine kadar…

    Varg’ın ”benden bu kadar artık ambienta geçiyorum, evimde de akşamları caz dinleyip, sarışın sevgilimle keyif yapacağız” dediği ortamda Black Metal’in yaşayan bir tür olduğunu kimse bana iddia edemez…

    poppet

    @Lex Luthor, kardeş adam yaşını almış artık bırakalım da kendi istediği kıvamda takılıp nefes alsın biraz, adam deep purple yada iron maiden değil ki yaşı ilerledikten sonra elle tutulur bişey yapamadığını bile bile etrafa sempatik, emektar ve cook görünme çabasına girsin,
    kaldı ki genç nesil bile en fazla 29-30 a kadar saldırgan yada sert tarzları dinleyebiliyor genelde, ondan sonra eski heavy’cilere, blues’cu lere yöneliyor, adam 40 yaşına geldi hala ondan black yapmasını isteyebiliriz ama onunda istediği yere yönelme hakkı var,

    hiç black metal dinlemedim diyorsun, dinleyip te senle aynı düşüncede olanlar black metalin sadece”saf” olanını severler, melodik, senfonik kısma kayan müziği black metal olarak görmezler büyük oranda,
    ticari kaygıları saymıyorum, bir müzisyenin müzikten kazandığı paraları nasıl değerlendirdiğini herkes araştırmaz ,
    varg’ın bu konuda ki eleştirilerine saygım var ama adama yargısız infaz yapıldı bu meselede,
    ha birde euro ölmeseydi sanki herkes neler yapacağını önceden kestirebiliyormuşcasına konuşuyor, adam belki belli bir dönemden sonra çizgisini kaybedecekti, kim bilir belki de çoğu grup gibi imaj, ticari kazanç, kaygılarına tutulup tükürdüğünü yalayacak tı güya bu kişilerin satılmış olmadığını düşünen black severlere göre,
    satanic imgeleme algısı olayı kişiden kişiye, bölgeden bölgeye değişiklik gösterir, genre ayrımı bana göre bir nimettir ve bu nimetten faydalanmamız gerekir, yoksa hemen herkes bu ayrımların pazarlama stratejisi olduğunu biliyor,
    işin özüne bakmıyoruz biz sorun orada, bu böyle yaşıyor, şu şöyle yaptı diye debelene debelene elma yemeyi unuttuk,
    elma yedikten sonra black varmış yokmuş kimin umrunda, önemli olan meydanda yer bulan zenginlik, gerisi merak,hobi, araştırma, kişisel takıntılar sınıfına giriyor.

  7. Rotten Angel says:

    Yayınlanan parça bana hüzünlü geldi. Metali bıraktım elveda demek için çok iyi bir seçim

  8. önder says:

    Bir vedada ben yapayım, uzun zamandır siteye girmiyorum. 5-6 senedir dinledigim metal müziğin artık beni tatmin etmediğini farkettim ve aylardır tek bir distortion riffi dinlemedim. Tabiki popa falan dönüş yapmayacağım sadece Tsm ve halk türkülerine sardım şimdilik. Thrown to the Sun’a yürekten başarılar diliyorum umarım iyi yerlere gelirsiniz. Burayı tanınamda vesile olan Ömer ve Ahmet abiye hayatlarında başarılar diliyorum.Belki bir gün kafam eserde bi konsere geleceğim tutar.Şimdilik elveda.

    Rotten Angel

    Bende bir elveda yapayım. Artık PA’da mesaj yazmayacağım. Bunun tamamen internet ile alakası var. Şimdilik hoşçakalın. TTTS’da umarım türk metalini gururla temsil edecek başarılara imza atar.

    deathcult

    @Rotten Angel, Bir vedada benden olsun. Daha fazla rap dinlediğimi farkettim. Snoop dog konserine kadar iyice oturup düşünmem lazım. O konserden sonra dönerim ya da dönmem. TTTS’a başarılar dilerim.

    hellblast

    @deathcult, Bende veda ediyorum. Immolation’a müzikal hayatında başarılar dileyerek.

    owlboss

    @hellblast, Hepiniz mi Burzum oldunuz lan :(

  9. Kemal says:

    Ben ambient tarafini da cok seviyorum ama metali birakmasi uzucu gercekten.. Gerci Burzum un metal tarafi da evrimini tamamladi gibi, sanki metal e devam etse cok yeni bir sey sunamayacakti gibime geliyor. Yeni albumu heyecanla bekliyoruz.

  10. empty words says:

    Şarkı glemselens elv’in demosu tadında olmuş.

    Ambient’ı da kotaracağını düşünüyorum.”Illa tidandi” ve “Moti ragnarokum” gerçekleri var neticede.

  11. sacrifist says:

    Hayatın doğal akışı bu hiçbir şey sonsuz’a kadar sürmez.Bu arada parça hüzünlü olmuş baya.

  12. Lex Luthor says:

    Metal müzik yegane müzik çeşidi değil şüphesiz… Türlerden bir tür ve çok fazla abanınca sıkmaması mümkün değil…

    Ben şahsen fazla kafa toslatmayan geleneksel soundu ve neo-klasik, power gibi türleri dinliyorum… Ama bu kadar sürat arasında Metal müziğin etkisi fast-food’a dönüyor ve belli bir zaman sonra tat almamaya başlıyorsunuz…

    Son zamanlarda ben daha eski türlere yöneldim… Sık sık Beethoven, Vivaldi, Johannes Brahms, Paganini, Wagner, Shostakovich dinlemeye başladım… Bir süre sonra o da sarmamaya başladı… Çünkü ne kadar güzel melodiler de olsa bizden değil ve bize yabancı… Duyguları tam naksedemiyor..

    Ben de Güney Amerika, Latin seslerine yöneldim… Mercedes Sosa ve Cesaria Evora beni can evimden yakaladı..Mutlu bir modda isem Evora’yı http://youtu.be/X-5y1wOw6NQ, melankolik bir halim varsa Sosa’yı dinledim hep.. http://youtu.be/SIrot1Flczg http://youtu.be/cIrGQD84F1g

    Zaten Güney Amerika kültürüyle, özellikle de Arjantin kültürüyle hem kültürel hem de siyasi olarak çok benzer noktalarımız var… ‘Los Turcos’ denilen atamlarımız zamanında Osmanlıdan göçüp oralara gitmişler.. Fizii benzerliğe katkısı olmuş olabilir… http://benimdunyagazetem.tumblr.com/post/9928528218/ingiliz-hisseden-ispanyolca-konusan-italyanlar

    Bunun yanına Zülfü Lüvaneli olsun, Fuat Saka olsun, Emel Sayın olsun dinliyorum ve melankolinin dibine geldiğim noktada hemen metal müziğe geçiş yaparak o sert tempo ile dirdilip kendime geliyorum… Bu döngü sürekli böyle devam ediyor… Çünkü ikisi de lazım.. hep ballad ballad, hep metal metal olmaz…

    Bazen de kafa gitmeyince kendimi dinliyorum… Sessizlik de lazım..

    violence

    @Lex Luthor, habire dinlediğin şeyleri anlatıyorsun.
    heryerde.

    Jester

    @violence, He ya. Bir de dinlemediklerini de anlatıyorsun (bkz. üstteki post).

    komedi_komedi

    @Jester, adam black dinlemediği halde kasap gibi doğramaya çalışıyor milleti black metal ile ilgili başlıklarda, ilginç.

    önder

    @Lex Luthor, Müziğin evliya çelebisisin kanka. Geleneksel Anadolu müziği hakikaten insanın yakın dostuymuş gibi hissettiriyor ve çok haklı olduğun diğer nokta ki seninle tıpa tıp aynısını düşünüyorum. Yabancı kaynaklı müziklerde klasiğinden,cazına,metal vs. hepsi güzel ve şaheser nitelikte eserleri bile olsa insan bir yabancılık hissediyor.Yani tam olarak ifade etmek mümkün değil. Senin ruhunun telini tıngırtatamıyor. Bunu ancak Türk Müziklerinde buluyorsun.

  13. Baybora says:

    Metal tarafını ben de çok severim ama ambient tarafını daha da fazla. Bu yüzden doğru bir karar olduğunu düşünüyorum ve Varg ustaya bugüne kadar sunduğu her eser için teşekkür ediyorum,gelecekteki projelerini de sabırsızlıkla bekliyorum.

    Bu arada yayınladığı şarkı kısa olsa da çok iyi bence. Rotten Angel’ın dediği gibi,elveda demek için çok iyi bir şarkı olmuş.

  14. retry says:

    Bir vedada ben yapayım, çekirdeği bırakıyorum. çekirdek benim için bir bağımlılık olmuştu. aldığım kilolardan sonra artık buna bir son vermem gerektiğini anladım…

    krank

    @retry, Ben de bırakıyorum lan çekirdeği. Bi de ttssye başarılar :I (ne olduğunu bilmesem de)

  15. Korhan Tok says:

    Baya üzüldüm. Bu basit ve mükemmel taramaların ambient ile harmanlanmasından oldukça memnundum.

    Belus dinleyeyim hemen. Buradaki rifler canımı çektirdi direk.

    B U R Z U M

    @Korhan Tok, Glemselens elv

  16. Deniz says:

    Hvis lyset tar oss dememiş miydik hep beraber? yalan mıydı bunlar hep?

  17. mfeci says:

    Ulan herkes metali bırakıyor çok acaip şeyler bunlar. olgunlukla yaşla alakalı diyeceğim ama herkeste aynı etkiyi yapmıyor bu değişkenler heralde.. 7 yaşımda iron maiden ve nirvana ile başlayan sert müzik tutkum zaman içerisinde gel-gitler olsa da hiç bir zaman dinmedi. aksine gittikçe daha da sert, daha karmaşık ve ekstrem şeylere yöneldim. lisede dream theater ile progresife oradan üniversitede death metale. sonra teknik death, avant-garde, progresif deathcore post hardcore jazz metal derken bakıyorum da gittikçe sapıtmışım.Allah sonumu hayır etsin, amin.

    Şu black metale de bir türlü ısınamadım be.Şeytan falan gelmiyor müslüman adama adafsds.

  18. Swedish says:

    Ulan resmen Varg ölmüş gibi hissettim çok hüzünlü bir veda olmuş.Başlangıcından bu yana black metali gerçekten hissederek yaşayan bir adamın son kararına da saygı duymaktan öte bir düşünce göremiyorum.

  19. Nightwing says:

    Zaten yıllardan gelen bir Black Metal tutkum var. Bir gün dedim ki ”ulan Burzum müziğinde bi farklılık var. Hayatımın fon müziği olabilir. Onun gibi olacağım” dedim ve Black Metal yapmaya başladım. Ben Black Metal’e başladım adam metali bırakıyor iyi mi.

    Bu arada yukarda bi şeyleri bırakan bırakana kim neyi bırakmış neye selam çakmış anlamadım ama ben bi şeyi bırakmadım bu kavgada ayakta kalan nadir kişilerdenim ve sonuna kadar davamın peşindeyim.

    Şafak

    @Nightwing, Müsadenle birşey sorabilir miyim.Abi sen başladın bi grubun var yolun açık olsun merak ediyorum kaç senedir gitar çalıyosun?Ya da diğer arkadaşlarda yazabilirse sevinirim
    mesela varg,ihsahn,Jonas Renkse, vs. hepsinin 16-17 yaşlarında yaptıkları şarkılar hala en tepede duruyo,sence (sizce) bu adamlarda gitar virtüözleri gibi 7-8 saat ve üzerimi çalışıyorlar?Yoksa heriflerde doğuştan gelen bi yetenek mi var ki bu genç yaşlarda bu şarkılar!
    Saygılar…

    Nightwing

    @Şafak, Öncelikle sağolasın dostum :)

    Ben 16 yaşında başladım şimdi 23 den hesaplarsak 7 yıldır çalıyorum (yuh o kadar olmuş mu aq :))

    O dediğin adamların hepsi metal dünyasında çığır açmış çok büyük müzisyenler. Elbette onlar gibi olmamız mümkün değil. Bana kalırsa bu işte ben yetenekten ziyade azim, hırs ve çalışmayı daha önemli görüyorum. Black Metal dünyası için konuşursak bu alemde hiç bir müzisyen öyle ultra yetenekli değil. Bu adamların başarısı hırslarından ve metal dünyasında ilklerin adamları olmalarından ileri geliyor. Bir de yaşadıkları ülkenin sosyal ortamının da büyük etkisi var. Biz de 16-17 yaşlarındaki çocuklar Justin Bieber dinlerken bunlar üstün müzikal özellikte değiller belki ama yaptıkları ”ilk”lerle ve hırsları, dikbaşlılıklarıyla buralara kadar geldiler.

    Yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    Şafak

    @Nightwing, Çok sağol üstat başarılar sana

    Nightwing

    @Şafak, Eyvallaah dostum :)

    krank

    @Şafak, BVu herif eğer bu faşist duruşu sergilemeseydi bi cacık olmazdı. Nokta.

  20. TAAKE says:

    zaten son zamanlardaki müzikal değişiminden böyle bir olay bekliyordum,varg reyiz her zamn karanlık pagan savaşçısı olarak hatırlanacak

    hazır konu açılmışken bende 2-3 ay kadar ortalarda olamayacağım arkadaşlar,onun için bir süre göremezseniz şaşırmayın,bazı işlerden dolayı bir kaç ay bir yere gitmem gerekecek,gittiğim yerde de buraya girme imkanı bulacağımı sanmıyorum,birkaç ay sonra görüşmek üzere, kendinize iyi bakın

    Nightwing

    @TAAKE, Hacı her nereye gittiysen çabuk dön sitede tek Black Metalci eleman ben kaldım, yapayalnız kaldım yahu :)

    TAAKE

    @Nightwing, :) ben bakıyom genede arada siteye dostum,merak etme black metal de black metalciler de bitmez,bu sitede de var,ama ağır takılıyorlar

    B U R Z U M

    @Nightwing, ayıp oluyo!!! :)

  21. lexicon says:

    varg reiz yine yaptı yapacağını helal olsun. adam haklı hergün pilav üstü kuru gitmiyor. biraz değişiklik iyidir. bu herifin her halini seviyorum ya gerçekten hiç yoksa samimi diğer paragöz gruplar gibi biz black yapıyoz loooo diğerek black alakalı olmayan abidik gubidik şeyler çıkarıyorlar.
    bu arada herkezde bişey bırakma terketme sevdası var hayırdır toplu intiharmı boğaza çıkır elle tutuşup atlayın bari ya.

  22. Korhan Tok says:

    El oğullarında ne güzel saçlar, ne güzel sakallar var.

  23. Ege Demircioğlu says:

    Biz onu Filosofem’deki haliyle sevdik. Her şey için teşekkürler Grisnackh. :(

  24. Bende Saklı Kalsın says:

    Şöyle bir şey okumuştum:

    “You once stated that “metal is nigger music”, do you still believe this to be true?

    Yes and no. I think the metal culture is nigger culture, in the sense that the traditional metal people look like, behave like and think like a bunch of “white niggers”. It’s (at least often) an extremely primitive, unintelligent and pointless subculture, like all rock’n'roll subcultures are. I too listened to metal music, but I never behaved like a nigger just because of that, and I don’t understand what the point with this metal subculture is. Smoking pot or getting drunk, sleeping around and giving each other venereal diseases, partying all the time, going to concerts to meet other vacuum-heads, and so forth. What’s the point? Even bush-niggers can be more sensible and constructive, and deeper than that.

    The true attraction people have to this particular subculture is probably something else, like contempt for the modern world, fascination for death and the gothic, romanticism and even Pagan values, but it all becomes so very wrong when mixed with traditional rock’n'roll or heavy metal culture. ”

    http://www.burzum.org/eng/library/2005_interview_metalcrypt.shtml

    Lex Luthor

    @Bende Saklı Kalsın, Varg’ın çok zeki bir adam olduğu kesin… adam yerinde saymamış okumuş, araştırmış..

    bazı noktalarda uçlara savrulmuş olabilir, ama sitesinde kendine gelen sorulara verdiği cevaplarda çok büyük muhakeme yeteneği görüyorsun…

    metal’ yaptığı bu tanımlamayı da çok doğru buluyorum…

    krank

    @Lex Luthor, Neyini doğru buluyorsun? Açıklayabilirsen biz de aydınlanalım!!

    Lex Luthor

    @krank, Yukarda yazıyor zaten ne söylediği ve çok açık, dobra konuşmuş..

    Gitar dediğin şey zaten zenci icadı, onu mükemmelleştiren avruplası bilmem nesi…

    Hiç bir amacın olmadan bağırıp çağırıp, alkol alıp, tur arabalarında karılarla yatıp kalktığında, eline mikrafon alıp sahnede kızlarla sözde konser yapıp mimik yapan zencilerden hiçbir farkın kalmıyor… İkisi de zevk peşinde, şehvet peşinde, para peşinde

    Metal/rock yapan bir gruba(Rush), ”bunu bunca sene neden yapmaya devam ediyor sunuz” diye sorulduğunda ”hatunlar” diye cevap verdiğinde, omzuna kocaman radyo koyup, amaçsız amaçsız dolaşan zencilerden bir farkın olmadığını belli etmiş olursun da ondan..

    Para, kadın önemli şeyler, ama müziği sadece bunları elde etmek için yaptığında ben senin sanatçı değil, ruhsuz bir makina olduğunu düşünürüm…. Yapımcı ne derse ona harfiyen uyan bir makina…

    serdar91

    @Lex Luthor, abi bu yorumuna şapka çıkartılır. +1

    Güzide Arslaner

    “Beyaz zenci” sözüyle Norveçli yazar Ingvar Ambjorsen’in “Beyaz Zenciler” kitabına gönderme yapmış büyük ihtimalle. Kitapta aynı bu tarif ettiği türden içme sıçma eksenli bir hayat yaşayan gençler anlatılıyor. Biraz da özendirici bir dili var kitabın. Norveç’te bu tarz yaşayanlar için kullanılan bir deyim olması da mümkün tabii bu sözün.

    Varg’ın daha otuzlu yaşlarda böyle “metalci gençler de çok rörerö, metali de kafam kaldırmıyor artık zaten” açıklamaları yapmış olması bayağı ilginç geliyor bana. İçindeki metal ateşini kundakçılığa kadar ilerletmiş olmasına rağmen erkenden “metal bunaması”na girdi adam.

  25. Jumbo Armor says:

    Gider ayak harika bir şarkı yalnız. Böyle saf metale bitiyorum.

    Varg vikernes her zaman Black Metal kavgasının en büyük savunucularından olmuş, davasının sonuna kadar gitmiş, ve Black Metal misyonunu zamanında layıkıyla tamamlamıştır. Bu konu hakkında sağda solda sikko sikko yorumlar görüyorum deli oluyorum. Bi insan 20 yaşında da 40 yaşında da aynı müziği yapacak diye bir kaide yok. Böyle bir karar verdiyse bize susmak düşer.

  26. ali says:

    dubstep fanı olmuş galiba

    sebil

    @ali, Nigger düşmanı olduğuna göre çok da yakın gelmiyo bu tez. Umarım gangstacıların hedefi olur ama :p

    Kaan T

    @sebil, Nigger diyerek düşmanlığı sen yapıyorsun :D

    sebil

    @Kaan T, Eheh öyle olmuş biraz haklısın :p

  27. bathory says:

    belliydi zaten müziğinin değişceğinin sinyallerini veriyodu.bu adam sayesinde black metal dinlemeye başladım hatta metale başlarken ilk dinlediklerim arasındadır.o bizim için herzaman burzum olarak count grishnackh olarak kalıcak son yayınladığı şarkı resmen gidiyorum demiş duygusal bi şarkı

  28. komedi_komedi says:

    burzumun yeni albümü nete düştü beyler haberiniz ola.

  29. baha says:

    insanın dönem dönem farklı müzik yapma merakını dışarıdan şöyle bir gözlemlediğimizde çok farklı sonuçlarla düşüncelerle karşılaşıyoruz. kimi gruplar için ya da kimi isimler için ya “20 yaşında da 40 yaşında da aynı müziği yapacak diye bir kaide yok.” diyebiliyor ya da “aferin bak, davayı satmadılar ilk gün neyse bugün de aynı müziği sergiliyorlar” da diyebiliyoruz. burzum için farklı düşünürken accept için farklı düşünüyoruz. senin için değişim doğal geliyorsa bir başkası için ise kabul edilemez oluyor. biz insanoğlu biraz garibiz.

    burzum’un yeni albümü de açıkçası çok iyi olmamış. dark ambient olarak bu müziği çok daha başarılı ve karanlık yapan isimler mevcut. almanlar bu konuda usta. kimi isimler işte müzikal olarak değişiyor. belki çoğu takipçisini kaybedecek ama yeni fanlar da kazanabilir. benim için hayal kırıklığı. neyse burzum yerine karsten hamre ya da penitent dinlemeye devam. onlar daha iyi.

  30. Daha ilk defa dinliyorum ama, gerçekten çok kötü olmuş galiba albüm. İlk izlenimim bu.

  31. Korhan Tok says:

    Biraz tempolu olsa olabilirmiş sanki.

  32. Nightwing says:

    Ortalık bi sakinleşsin öyle dinleyip yorumumu yapacağım bu Burzum işleri sakat bi ortam sakinleşsin çünkü benim için Burzum müzikten de öteydi.

  33. God of Thunder says:

    Albüm berbat

  34. God of Thunder says:

    Ambient’i çok dinlerim. Ambient hakkındaki geniş bilgimi kullanarak söyleyebilirimki,bu albüm ambient olarak oldukça BAŞARISIZ

  35. Nightwing says:

    Albüm hakkında biraz aceleci yorum yapmışınız beyler. Ben dinledim ve hiç de öyle bok gibilik bir albüm değil. Bu Dark Ambient albümü öyle yarım yarım yardırıcı şeyler beklemeyin. Bir işle meşgulken fonda dinlemelik albüm bunlar. Zaten Dark Ambient müzikte 60 dklık albümün bir anı bile insanı etkilerse o başırılı sayılır. Daha albüm çıkalı bir hafta bile olmadan aceleden hüküm vermeyin türün koşullarını da göz önünde tutun.

    Ha benim için Varg’a kızacağım tek nokta şu ki: Sen kalk bir önceki albümde (Umskiptar) yürek siken vokalleri bırak. Tamamen sözsüz albüm yap. İşte buna söverim.

    Ertuğrul Bircan Çopur

    @Nightwing, Valla yorum yapabilecek kadar çok dark ambient dinlediğimi düşünüyorum; ama albümü gerçekten hiç beğenmedim. 60 dakikanın bir dakikası bile etkilerse başarılı sayılmasına da hiç katılmadım işin açığı. İlk akla gelecek Amaka Hahina, Moëvöt, Elend gibi grupların yanında, Hatta Burzum’un hapishanede yaptığı albümlerin yanında dahi çok zayıf olduğunu düşünüyorum hala.

    Sen beğenmiş olabilirsin tabii, ama beğenmediğimizi direkt olarak aceleciliğe, türün koşullarını göz önünde bulundurmamaya bağlamak pek olmamış sanki.

    Nightwing

    @Ertuğrul Bircan Çopur, Yok bende öyle aman aman beğenmedim zaten sadece o kadar itin götüne sokulacak kadar kötü değil onu demek istedim. Burzum avukatlığını bırakalı çok oldu.

  36. B U R Z U M says:

    konu burzum olunca orijinali almadan önce meraktan albümü 6-7 kere döndürdüm…ben gayet başarılı buldum…kendi zevkime göre benim istediğim herşey mevcut albümde…adam yapıyor yau…

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.