# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Tartışma
Metal dışında dinlediklerimiz
| 25.03.2013

Değişiklik iyidir.

Bu hafta YOUR PAIN IS ENDEARING‘den tanıdığımız, Pasifagresif katılımcılarından Nazım Kemal Üre’nin önerisiyle metal dışında dinlediğimiz müzik türleri ve sanatçılar konusunu ele alalım.

Metal hepimizin göz bebeği, başımızın tacı olsa da, elbette hepimizin eskiden beri sevdiği, ya da zaman zaman keşfederek, beğenip takip ettiği, başka müzik türlerini icra eden müzisyenler de mevcuttur.

Bu hafta biraz da önerme niteliği taşıyacak olan katkılarınızı ve görüşlerinizi bekliyor, haydi buyurun sohbete diyorum.

  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Yorum alanı

“Metal dışında dinlediklerimiz” yazısına 135 yorum var

  1. Haha ben yorum yapayım diye adımı geçirdi adam. :) İyi dedin ama.

    Metal dışında bir ton şey dinliyorum. Ağırlıklı olarak post-rock, ambient tarzı deneysel kafalar sayılabilir. indie de olur, ama kalitelisi olur. bu aralar cloud cult adlı bir güzelliğe saplandım mesela.

    Küçüklüğümden beri sürdürdüğüm bir klasik müzik saplantım mevcut. Son 2-3 yıldır da modern ve çağdaş klasik müziği etraflıca araştırmaya başladım. o konuda da sağlam bir bilgi haznesi oluşturduğuma inanıyorum.

    bunun dışında erken dönem batı ve doğu müziklerini araştırıyorum devamlı. özellikle trubador geleneği, barok, endülüs ve doğu müziği üzerine devamlı yeni uyarlama ve yorumlar dinlemeye çalışıyorum. etnomüzikoloji meraklısı bir tip olarak, bu konuda okuma da yapıyorum zaman zaman.

    bunun dışında da çeşitli türlere sokulabilecek şeyler dinliyorum devamlı ama o kadar detaylandırmaya gerek yok sanırım. bu arada ciguli on numara adamdır dgfdgsd. şarkılarındaki düzenlemeler yeter.

    sefagn

    @Batuhan Bekmen, ciguli seven bunuda sevdi

    http://www.youtube.com/watch?v=CCcV3E2-2Ag

    heh heh şaka maka bu parçaya hastayım ama hasta olduğum bir parça daha var kesin sende seversin tam senin tarzın gibi

    http://www.youtube.com/watch?v=PAmOWcfD3SE –deli bando

    Batuhan Bekmen

    @sefagn, Bu albümü geçen aylarda almıştım, hala bi kenarda duruyor. Bu şarkı da çok güzelmiş cidden, artık dinleyeyim ben bunu. çok teşekkürler.

    ihsanoird

    @Batuhan Bekmen, Cİguli konusunda ciddi misin tam anlayamadım ama hakikaten yetenekli bir adam :)

    http://www.youtube.com/watch?v=8vt3ft1dBXs

    Batuhan Bekmen

    @ihsanoird, gayet ciddiyim. :) muazzam bi enstrümantal altyapısı var adamın.

    Lex Luthor

    @ihsanoird, adam en azından piyasa olmuş popçuların aksine enstrüman çalabiliyor… bildiğin müzisyen yani..

    Kemal

    @Batuhan Bekmen, Abi bahsettigin guzel oldu bende de klasik muzik saplantisi var fakat 1950 lerden oteye gitmedim pek. Madem sen detaylica arastirmissin, yeni baslayanlar icin modern klasik muzik temali bir tavsiye listesi yapabilir misin ? Ek olarak, minimalist calismalardan daha cok bol katmanli ve kompleks eserleri sevdigimi de belirteyim, belki isini kolaylastirir :D

    Batuhan Bekmen

    @Kemal, ben de tam tersi, minimalist eserlere yoğunlaştım her zaman için. (her ne kadar kendisi bu sıfatı kabul etmese de) arvo part, iannis xenakis ve penderecki’i geldi aklıma ilk seferde.

    Bol katmanlı diyince aklıma Penguin Cafe Orchestra geldi, çok keyif alıyorum bu topluluktan.

    http://www.youtube.com/watch?v=6E3znZoFnN8

    Rolf Lislevand var aklıma gelen. Hem barok üzerine çalışan, hem de aşağıdaki gibi caz müziğe kayan işlere imza atmış bi arkadaş kendisi. bas kullanımı falan çok dikkat çekici. Ayrıca kendisinin, bir early müzik orkestrası olan Les Concert des Nations ve Jordi Savall ile birlikte yaptığı projeler de müthiştir. Ama chamber music olayına daha yakın duruyo gibi.

    http://www.youtube.com/watch?v=qWT2kAsZVKs

    Dediğim gibi, 50′lerden sonra, belirttiğin alanda çalışan ve öyle bilinmesi farz olan bir besteci gelmiyor aklıma. genelde ya avangard ve minimalism’e, ya da direkt film score’lara bir kayış oldu. onun dışında çıkan büyük işler hep farklı uyarlamalar. kesinlikle vardır yeni çalışmalar ama ben bilmiyorumdur onu da. :) bir de early music üzerine çok çalışma yapıldığını, bir çok orkestra ve ensemble kurulduğunu biliyorum ama o ayrı bi konu.

    yine de merak edersen, yukarıda saydıklarıma ek olarak ludovico einaudi, michael nyman, dustin o’halloran, wim mertens, terry riley, john cage, zbigniew presnier, john tavener gibi isimlere bakabilirsin. tam olarak yardımcı olabildim mi bilmiyorum. :)

    ama özellikle 19. yüzyıl sonu, 20. yy başı için bir tavsiye istersen o liste uzar gider. bela bartok, jules massenet, erik satie, dvorak, debussy, mahler, bizet, brahms, smetana, faure, janacek vs gibi bir çok isim geldi aklıma. daha da çok var, işte bu konu üzerine detaylı bir liste yapabilirim. :)

    Kemal

    @Batuhan Bekmen, Abi çok saolasın tam olarak istediğim böyle bir listeydi. Arada baya bildiklerim var, kendimi iyi hissettim, demek ki o kadar yabancı değilmişim olaya :D Ama baya sağlam bilmediğim şeyler de söylemişsin, çok teşekkür ederim.

    Batuhan Bekmen

    @Kemal, ne demek abi. :) iyi dinlemeler.

    thecrimsonking

    @Batuhan Bekmen, bunu okurken resmen kendimi nöroanatomi notuyla karşılaşan liseli gibi hissettim :(

    Ahmet Saraçoğlu

    @Batuhan Bekmen, birkaç sene önce modern eserlerin çalındığı bir klasik müzik konserine gitmiştim. Konserin ortasında ara verildi, arkamdaki yaşı geçmiş ve tecrübeli oldukları belli kadınlı erkekli dinleyici grubu arasında şöyle bir diyalog yaşandı.

    Adam: Nasıl?
    Kadın (beğenmedim bakışıyla): Çağdaş…

    Batuhan Bekmen

    @Ahmet Saraçoğlu, hashahahasdgdsgsdf. kötü değil, ÇAĞDAŞ. bunlar yüzünden çekiniyo millet.

    çaksu

    @Batuhan Bekmen, Günde kaç saat uyuyosun merak ettim :) İmreniyorum ya. Ben yakın zamanda tüm arşivimi sildim, hiçbirine doğru dürüst zaman ayıramıyorum diye.

    junkman afatsum

    @Batuhan Bekmen, http://www.youtube.com/watch?v=7uN7A0WY_Gs seversin ;)

    Batuhan Bekmen

    @junkman afatsum, evet. :) bi arkadaşımın tavsiyesi sayesinde dinledim zamanında. iran müziği ile o kadar ilgili değilim ama bu çok hoşuma gitti.

    junkman afatsum

    @Batuhan Bekmen, http://www.youtube.com/watch?v=7pizyv0m_AA buda iyidir.

  2. ismail vilehand says:

    ben açıkçası rock müzik yada hardcore punk falan dinlemeyi metal dışı bişey dinlemek olarak görmüyorum. çoğu zaman birbirine yakın, zaman zaman da iç içe geçmiş şeyler zaten.

    bunları haricinde çok fazla şey dinliyorum. dinlediklerimden ziyade dinlemediklerimi yazsam daha kolay olur. mesela jazz ve klasik müzikten ağır nefret ederim. baya daralıyorum yani duyduğumda üstümü başımı yırtasım geliyor. onun harici bütün müzik türleri hakkında bilgi birikimim ve sevdiğim isimler vardır.

    mesela eskiden country, blues falan aşırı dinlerdim. zaman zaman underground, gangsta, siyasi hip-hop grupları kovalardım, şimdilerde ise elektroniğe sardım. çok fazla elektronik dinliyorum. drum and bass deliler gibi seviyorum, rave, big beat, breakbeat gibi türlerin köpeğiyim, dubstep, house, progressive trance için çıldırım, techno’da çok sınırlı bazı şeyleri severim. dark electro, industrial tarzı şeylerde yine seçiciyim bazı şeyleri severim. bunların harici liseden arkadaşlarımla rakı içer Cengiz Kurtoğlu, Müslüm Gürses, Orhan Gencebay, İbrahim Tatlıses falan dinleriz. aşırı severim bu isimleri de şarkılarına sürekli eşlik ederim.

    açıkçası rock metal ve türevlerini sadece evde yalnızken bide yolda ayfondan dinliyorum. türkiyede rock metal konseriymiş barmış falan zaten gitmiyorum 1buçuk senedir falan tövbeliyim. yazın yurtdışında kapatıyorum açığı. ama tüm bu saydığım şeyler bir yana metal bir yana. mezara kadar bu müziğin köpeğiyim ve hiç bir müzik türüyle kıyas dahi etmem o da ayrı konu.

  3. duraganyolcu says:

    Abi Türk Sanat Müziği’nden Dubstep’e kadar yolu var. Çok saçma ben de anlamıyorum. Bazen ilahi falan dinlediğim oluyor paso, ki hiç öyle metafiziksel inancım da yok.

  4. duraganyolcu says:

    Bir de arkadaş sağ olsun retro oyun müziklerine alıştırdı iyice, orada da garip kafalar var. misal, http://www.youtube.com/watch?v=fde_HaMXCo8

  5. Son birkaç yıldır metal haricinde en çok dinlediğim şey Laço Tayfa – Hicaz Dolap albümü. Enfes bir şey. Doyumsuz bir müzisyenlik var bütün albümde. Üstelik de benim diyen progresif grubundan daha progresif, daha sofistike.

    http://www.youtube.com/watch?v=V6UTUT1TTUk

    http://www.youtube.com/watch?v=_xioUaWRmc8

    duraganyolcu

    @Ahmet Saraçoğlu, çok duymuştum elemanların ismini ve ne kadar deli olduklarını. O dediğin albümle hemen ilgileniyorum.

    Kemal

    @Ahmet Saraçoğlu, abi Laco Tayfa akil almaz bir olay ya, adamlar resmen yillarca studyolarda pop sanatcilarinin basit eserlerine eslik etmekten sikilmislar, ya yeter biz istesek aslinda kraliniz calariz lan deyip boyle bi ise girismisler sanki !

    GiantZillerIndo

    @Ahmet Saraçoğlu, ahaha. o albümün bol füzyonlu tavrı ağdalı gelir bana biraz. ama bergama gaydası’nı çok severim. laço tayfa <3

  6. ali ihsan balı says:

    Valla benim metal dışında en çok dinlediği şey Eloy. Progresif Rock’u da çok fazla olmasa bile dinliyorum arada. Aslında metal dışındaki türleri, sistemli bir şekilde dinlediğim söylenemez. Etrafımda benden başka metal dinleyen kimse olmadığı için, millet ne açarsa dinliyorum ben de.. Bizim yörenin aşırı elektro saz kullanılmış türkülerini bile saatlerce dinlediğim oluyo yani her ne kadar isteğim dışında olsa da hehe..

    Yine de Halk Müziği ve Sanat Müziği’ni çok olmasa da bir hayli severim. Bunun dışında mesela Zeki Müren ve Ahmet Kaya’yı -özellikle Ahmet Kaya’yı- çok severim. Yerel Balkan müziklerinin harika olduğunu düşünüyorum ki, Yunanların Rebetiko ile Eski Yugoslav ülkelerinin müzikleri müthiştir. Bir ara Bulgar Arabesk Pop Müziği diyebileceğimiz, Chalga’ya sarmıştım geçti neyse.

    Klasik İran Müziği çok iyidir bu arada.. Özellikle setar temelli improvize takılan Mohammad Reza Lotfi’y tavsiye ederim buradan hehe.. Bir aralık oldukça boktan bir işte çalışıyodum ve orada açık olan radyodan sürekli Cengiz, Gökhan Özen falan çalınıyodu. İlk başlarda işkence gibi sonradan güzel gelmeye başlıyo.. Allahtan 2 ay çalışıp ayrıldım oradan.

    Tabii Zazaca ve Kürtçe türküler de dinlediğim oluyor sık sık. Aziz Rençber, Zazaca türküler söylemiş ve Almanya ölmüş bir sanatçı. Annem alıştırmıştı zamanında. Aklıma gelenler bu kadar. Toparlayıp yazsam daha iyi olacaktı galiba :/

    ali ihsan balı

    @ali ihsan balı, Ama şunu da ekliyeyim.. Dinlediklerimin %90′dan fazlası yine de metal müzik..

  7. sefagn says:

    biz bu konuda amma doluymuşuz arkadaş yorumların sayısına bak :) neyse madem yorum yazdık iki cat stevens paylaşıyım

    http://www.youtube.com/watch?v=Q7iLPnDCQ1g

    http://www.youtube.com/watch?v=h9cNzhy6TEw

  8. Lex Luthor says:

    Ne kadar metal sayılır ne kadar sayılmaz bilemem ama ben sık sık Vitalij Kuprij dinliyorum…

    Özellikle de şu parçasını: http://youtu.be/4-9jqBS0nOQ

  9. Berca B. says:

    İşyerinde sistemin çökmesini fırsat bilerek ben de birkaç şey yazayım bu konuda:

    Metal dışında (metal dışı derken rock’ın her türünü de hesaba katıyorum) muhtemelen en çok funk, hip hop ve film score dinliyorum. Davulla ilgili bir insan olarak ister istemez funk ve jazz sanatçılarını takip ediyordum, işi biraz ilerletince bossa nova, latin, salsa, african cuban müziklere kadar daldım diyebilirim. İşin biraz derinine dalmasaydım sadece “dans işte” diyip geçeceğim salsa ve latin tarzlarının aslında nasıl bambaşka bir dünya olduğunu ve sapıkça yetenekleri içinde bulundurduğunun muhtemelen hiçbir zaman farkında olmayacaktım.

    90lar sonu/2000ler başı ergenlik dönemini geçirmiş biri olarak ister istemez çevremden etkilenip rap ve hiphop’tan uzak durdum fakat önyargımı yıkıp olaya daha yakından baktığım zaman ne kadar yanlış düşünceler içinde olduğumu zamanla anladım. Rap’i halen dinlemiyorum fakat zamanla hiphop’a öyle bir daldım ki bir daha çıkamadım. Özellikle Bone Thugs ‘N’ Harmony’nin büyük hayranıyım. Motor gırtlaklı, köpek gibi yardıran saldırgan gangsta oluşumlardan, Snoop Dogg gibi yumuşak başlı adamlara kadar da bir dolu seçkim oldu Hip Hop konusunda.

    Hip hop’la bağlantılı olarak reggae’ye de baya saplandığımı söyleyebilirim. Hip Hop kadar fazla sayıda tanıdığım bildiğim oluşumlar sanatçılar olmasa da takip ettiğim birkaç kişiyi sık sık dinlerim.

    Bunlar dışında genel olarak “güney” müziğinin hastası biri olarak blues, bluegrass, country, rockabilly, swing gibi tarzları -sıkı takipçisi olduğum herhangi biri olmasa da- baya severim.

    Aslında böyle uzun uzun yazmaya gerek yok, “kulağıma güzel gelen her şeyi dinlerim” insanı olmasam da müzik konusunda kalın duvarlarım yok ve genel olarak her tarzdan hoşuma gidecek bir şeyler bulabiliyorum. Bu konuda kendimi sınırlamadığım için de kendimi şanslı sayıyorum. Metali geçtim, metalin herhangi bir alt türü dışında bir şey dinlemeye yanaşmayan insanları düşündükçe de halime şükrediyorum.

    Ama tabii ki benim de dinleyemediğim müzik türleri var, başlıcası: ELEKTRONİK MÜZİK. Müzik konusunda sınırlarım yok, ama gerçekten nefret ediyorum. Müzik konusunda kendimi bu kadar uzak gördüğüm başka bir tarz yok sanırım. Geçenlerde Türkçe Pop bile sevdiğim oldu (AYNUR AYDIN), ama elektronik müziğe karşı kalkanlarım bir türlü inmiyor.

  10. jotunblod says:

    bende rock ve diğer metale yakın ve metali beslemiş türleri metalden ayırmıyorum.onun dışında klasik müzik,beğendiğim soundtrackler bazı ambiance gruplar ve folk grup ve sanatçılar dinliyorum.bazende hoşuma giden pop şarkılar oluyor onlarıda dinlerim.mesela en son florence and the machine baya hoşuma gitti.türk müziği olarakta bir kaç tane popçu var sevdiğim.özellikle levent yüksel favorim.türkü olarak ege ve rumeli türkülerini dinleyebiliyorum.özellikle iç anadolu ve diğer doğu yörelerinin türkülerini duyunca deliriyorum.hiç almıyor kafam.genel olarak böyle.hoşuma gideni dinlerim diyen tipler gibi oldu ama durum böyle.halimden memnunum.bazen beni yeni tanıyan insanlar oha sen metalmi dinliyosun hiç beklemezdim senden diyorlar ama metal vazgeçilmezim.

  11. flamer says:

    Pendulumun immersion albümüne baya taktım,elektronik müziğe baya girdim şimdi armin falan dinlemeye başladım hatta.

    Büyük ev ablukada nın köpeği oldum son 1 haftadır full faça adlı elektrikli albümleri çıktı çok aşmış bir şey.

    onun dışında genesis , red hot chili peppers , white stripes ,
    duman , godspeed you black emperor , if these trees could talk , Soundtrack (özellikle yaylılar), Beatles , Led Zeppelin ,Aerosmith ,Jimi hendrix ,pink floyd , steven wilson ,porcupine tree ,blackfield ,storm corrosion vs vs uzar gider bu baya.

    progresif,saykodelik müziklere bayılıyorum onun dışında alternatif rock ın köpeğiyim.

    Son olarak şunu vereyim kıyağım olsun ;

    http://www.youtube.com/watch?v=C_US0jNlSxw

  12. moon says:

    işe git get de bu başlığı görüp telefondaki şarkılara baktımda hepsi metal kardeşim hayatımın anlamı olmuş bikere malesef dinlediklerim ağırlıklı olarak enslaved bu aralar heavenless parçasına takmış durumdayım ağalar. sonra rotting christ gelir .ağırlıklı olarak. 93 den beri metala devam bakalım nazaman sıkılıcam bu gidişle biraz zor.

  13. ManOmeR says:

    Metal müzik haricinde çok iyi bir Türk Sanat Musikisi dinleyicisiyimdir. Ama öyle bugün TRT’de çalan popülist parçaları değil; lisanı ağır, klasikleri dinlerim.

    Sanat müziğinden Tasavvuf müziğini de ara ara dinlerim.

    Blues da tabiiki vazgeçilmezimdir.

    Keza ara sıra köklerimi de hatırlamak için Orta Asya türkülerini de dinlerim. Özellikle Nogay türkücü Arslanbek Sultanbekov müthiş adamdır.

    Son olarak da sevdiğim dizi, film ve oyun soundtrackleri… Bu kadarı kafidir sanırım.

  14. Mert says:

    Dün oturduğum kafede Rihanna-Diamonds çalıyordu, ulan neymiş bu deyip şöyle bir dikkat kesildim, acayip sardı illet yahu dünden beri aynı şeyi çevirip çevirip dinliyorum.

  15. mfeci says:

    İnceleme-araştırma maksadıyla herşeyi dinliyorum, bir çoğuna maruz bırakılıyorum aslında halk tarafından :D Pop ve halk müziği çok sınırlıdır, eskiden bilip sevdiğim şeylerdie bir çoğu.Hit müziği iyi yapanlar başka tabi, Lady Gaga mesela denk geldi mi affetmem dinlerim :) Sanat müziği biraz dinlerim, biraz çalarım fazla maruz kalmak sıkıntı yaratıyor. Jazz- fusion müziği çok seviyorum.Anouar Brahem gibi etnik yaklaşımlara ve flamenkoya(gypsy jazz dahil) ilgilenirim.Metal olmasa bile deneysel-avant garde çalışmalar ilgimi çekiyor. Klasik müziği barok ve klasik dönem çerçevesinde seviyorum daha çok. Özetle dinlemediğim tür arabesk dışında yok.Ama onları yılda bir kaç kere dinlerim, geri kalan zamanlarda ise rock-metal-progresif ve türevleri

  16. mfeci says:

    Metal dışı en çok dinlediğim bu aralar.Elemanlar rock-metal etkili deli gibi jazz-fusion takılıyolar
    http://www.youtube.com/watch?v=wnP9OR33h5I

  17. makemespinn says:

    ya herkes neler dinliyormus oyle :) ben siniri cok gecmeyi sevmem; bazen degisiklik olsun diye disturbed, bullet ve a7x felan dinlerim.

    Dinledigim en “metal disi” gruplar bunlar…

  18. This is Anfield says:

    Çok sıkı bir Tori Amos hayranıyımdır, bütün albümlerini severek dinlerim. Onun dışında Florence the Machine, Lana Del Rey, Radiohead, Snow Patrol, Lykke Li, Sigur Ros, Patti Smith dinlerim.

    Birkaç örnek vermek gerekirse:
    http://www.youtube.com/watch?v=mKTfugNaQpk
    http://www.youtube.com/watch?v=WmjVKVQiLjw&feature=share

  19. mKeles says:

    Medieval, folk, klasik, nihavend, anadolu rock…

  20. brutalyapankari says:

    Rock in bir bir cok turevi.
    Ayrıca grunge, alternatif, progressive, post punk, punk, elektronik, deneysel, 80s, triphop, ambiant, akustik.

  21. Ashes of the Wake says:

    Pearl Jam, Nirvana, Codlplay, Tom Odell, Lana Del Rey, Hozier, Daft Punk dinliyorum son aylarda.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.