# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
IMMORTAL – The Seventh Date of Blashyrkh DVD
| 24.02.2011

IMMORTAL’sın sen bizim canımız, siyahla beyaz akar makyajınız.

IMMORTAL’ı canlı görmek istiyorum gözlerim kapalı.

Ülkemiz de dahil olmak üzere dünyanın en sevilen black metal gruplarından biri olan, kliplerinden fotoğraflarına, özgün makyajlarından tutun da thrash metal elementlerini kusursuz yedirdikleri müziklerine kadar her anlamda adından söz ettiren üç kişilik derin dondurucu timi IMMORTAL, “Sons of Northern Darkness”ın deluxe versiyonundaki “Live at BB Kings Club New York 2003″ü saymazsak, kariyerindeki ilk gerçek DVD olan “Live at Wacken Open Air 2007 – The Seventh Date of Blashyrkh”i geçtiğimiz Ağustos ayında çıkararak yedi yıllık ayrılığın ardından gelen “All Shall Fall“un coşkusunu devam ettiren ilk ürününü ortaya koymuştu. (Ertuna Yavuz stayla bitches!)

“Live at Wacken Open Air 2007 – The Seventh Date of Blashyrkh”le ilgili bahsedilecek tek bir şey var, bu yüzden de yazıyı uzatma niyetinde değilim; zaten istesem de uzatamam, çünkü bahsedecek sadece bir adet konser var derdim, ama aslında istesem bal gibi de uzatırım. Yaparım bunu.

Wacken’ın engin çayırında bekleşen on binlerce metalcinin karşısına, üzerlerinde Horgh yazan kick drum’larının arkasında beliren Horgh’un selamlamasıyla çıkan IMMORTAL, “Pure Holocaust”tan The Sun No Longer Rises ile konsere şerrrrefsiz gibi güzel başlıyor. Mükemmel bir ses sistemi, Abbath’ın gövde gösterisi şeklinde geçen performansı, çılgın atan ışık kullanımı, DVD’nin cillop kısmını oluşturuyor (Merak etmeyin cillop olmayan pek bir şey yok zaten).

5 kamerayla çekilen konserde grup tüm albümlerinden şarkılar çalıyor. Konserin 2007′de olmasından ve IMMORTAL’ın 2006′da birleşmiş olmasından mütevellit, ortada bir son albüm durumu yok, bu sebeple de grup herhangi bir albümüne ağırlık vermiyor, genel bir kariyer planı çıkarıyor.

Konserle ilgili bahsedilmesi gereken bir detay, Abbath’ın ne dediğini çok az anlaşılıyor oluşu. Şarkı söyleme ve ses anlamında söylemiyorum. Abbath seyirciyle konuşurken çok hızlı ve ne dediği anlaşılmayacak şekilde İngilizce konuştuğundan, çoğu yerde “Haralabaraladadada?” gibi bir şey diyor ve seyirciden çıkan sesten “Ne diyo acaba?” gibisinden bir duygu oluştuğunu anlayabiliyorsunuz. Konserin başında tüm yüzleri makyajlı olan elemanların, son şarkıya gelindiğinde terden ve sahnedeki ateşten ıvır zıvırdan dolayı makyajlarının neredeyse hiç kalmadığını görmek de mümkün.

Diğer bir ayrıntı da, Abbath’ın yaptığı ufak komiklikler. Surat ifadelerinden tutun da, mikrofona gelip çıkardığı ufak seslere kadar, Abbath’ın geyik bir adam olduğu bu konserde de rahatça görülebiliyor. Sadece millet tükürme sesini duysun diye, uzağında olduğu mikrofona yürüyüp mikrofon dibinde boğazını temizlemesi, ya da sadece önünden geçip gittiği mikrofonun tam yanındayken öksürük sesi çıkarması, bunun örnekleri.

Bir IMMORTAL DVD’sinden ziyade grubun tekrardan bir araya gelmesinin kutlandığı zirve konserinden ibaret olan “The Seventh Date of Blashyrkh”, şimdiye dek görme şansına erişemediğimiz grubun konserlerinin nasıl geçtiğini görmek adına olabilecek en iyi ürün. Hiçbir ekstra materyalin bulunmadığı, yalnızca 1 saat 7 dakikalık canlı müziğin olduğu DVD, yanında bir de aynı konserin audio CD’siyle geliyor. Kitapçık namına da üç elemanın konser sırasında çekilmiş birer büyük fotoğrafı dışında pek bir şey edinemiyoruz.

Sayfadaki videolardan da nasıl bir şey olduğu anlaşılan ve miksajı Peter Tagtgren elinden çıkma bu DVD’yi, grubun hayranıysanız almayı düşünebilirsiniz, ancak YouTube’da olmayan ekstradan hiçbir şey görmeyeceğinizi, sadece fazladan bir audio CD’ye kavuşacağınızı da bilin.

IMMORTAL’ı canlı görmek istiyorum, gereğinin yapılmasını arz ederim.

8/10
Albümün okur notu: 12345678910 (8.60/10, Toplam oy: 35)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
2010
Şirket
Nuclear Blast
Kadro
Abbath: Gitar, vokal
Horgh: Davul
Apollyon: Bas
Şarkılar
1. Intro 2. The Sun No Longer Rises
3. Withstand the Fall of Time
4. Sons of Northern Darkness
5. Tyrants
6. One by One
7. Wrath From Above
8. Unholy Forces of Evil
9. Unsilent Storms in the North Abyss
10. At the Heart of Winter
11. Battles in the North
12. Blashyrk (Mighty Ravendark)
  Yorum alanı

“IMMORTAL – The Seventh Date of Blashyrkh DVD” yazısına 18 yorum var

  1. B U R Z U M says:

    3 kişi ortalığı dağıtıyolar…hem vokal yapan hemde gitarı öttüren bir adamdan son derece etkileyici bir performans…bu arada horgh denen herifte on numara…hypocrisy-virus albümünde de ne derece hayvan olduğunu kanıtlıyor…

  2. Ugur says:

    Ben bu dvd’yi büyük bir şevkle ‘edindim’ bir ay önce sonra da yanlışlıkla sildim.Daha doğrusu silmişim ve bunu da geç farkettim.Neyse bir ara youtube’dan falan izleriz artık napalım.heh.

    Bir de evet lan şu dünyadan göçmeden Immortal’ı kanlı canlı görebilsek..

  3. özgür says:

    Ertuna Yavuz stayla koruma ve yaşatma derneği adına mösyö oğzgür

  4. ahaha, kedimin şu fotoğrafını yollamıştım, CD yarışması için seçmişler. tam da Immortal yazısına denk geldi.

    http://www.metalsucks.net/2011/02/24/photo-caption-contest-win-a-copy-of-rotten-sounds-cursed/

    dombili

    @Ahmet Saraçoğlu, ahahah müthişmiş abi kedi, fotograf da şahane olmuş.

    Ugur

    @Ahmet Saraçoğlu, yorumlar baya iyi yalnız :D

    havitetty

    @Ugur, “Cat the Heart of Winter”‘da kahkaha attım istemsizce.

  5. kantele says:

    şu corpse makyajlı pikachu topu nesnesi midir nedir çok benimsedim ben onu.

  6. Kaan says:

    Klasik ritüel olan ağızdan alev saçma olayına fena hastayım.Abbath bu vecibeyi layığınca ifa etmesini bilmiş.Çok sağlam konserdi.

  7. demir bakire says:

    at the heart of winter ne müthiş bir black metal şaheseridir lan öyle, konserin ilk 2 dakikası zaten kendimden geçirdi beni

    immortal yeryüzünün en iyi black metal grubudur, aksini iddia edeni de çivili kırbaçla sabaha kadar kamçılarım !

    Kaan

    @demir bakire, kesinlikle en iyiler.boş parça yok.

    TAAKE

    @demir bakire, şimdi nargaroth un sorumlusu kanwulf a sormuşlar: nargaroth için almanya nın hatta dünyanın en KÖTÜ black metal grubu diyor bazı çevreler ne diyorsunuz? o da şunu demiş :rakiplerimin bile bu gerçeği kavraması güzel evet zaten black metalin amacı da bu evet nargaroth dünyanın en KÖTÜ black metal grubudur yani en iyi unvanı black metal için biraz ironi kanwulf a göre nedense aklıma geldi bu yazıyı görünce böyle şuursuz şuursuz

    Kaan

    @TAAKE, Nargaroth un dört mevsim’i çok iyi.çok çok iyi:)

    crowkiller

    @TAAKE, the day burzum killed mayhem :)

    B U R Z U M

    @demir bakire, immortal yeryüzünün en iyi black metal grubu değildir…

  8. Kıvanç says:

    İzlediğim en iyi DVD’lerden birisi.

  9. Nightwing says:

    ccc Abbath Doom Occulta ccc

    Bu adamı manyak seviyorum amk. Abbathla dalga geçene çok fena hakaret ederim Abbath reise laf yok uleeeeyyynnnn.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.