# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Tartışma
GRUP ÖNERME, SORMA, BİLGİ PAYLAŞIM ORTAMI
| 27.01.2011

Metal paylaştıkça güzel.

Uzun süreli okurlarımızdan like fire’ın “Çok muhteşem gruplar biliyorum ama bunları insanlara önerecek bir platform bulamıyorum” yorumuyla yürürlüğe koyduğumuz bu başlık, metalin olmazsa olmazı “Şu grubu dinlemen lazım” olayının vücut bulacağı bir yer olarak düşünüldü. YouTube, myspace veya o tarz link’ler vererek, “Bakın şu tarzı seviyorsanız köpeği olacaksınız” diyerek, duyup da önerme gereği duyduğunuz grupları burada milyonlarla paylaşabilir, ülke insanının metal konusundaki dağarcığına katkıda bulunabilirsiniz.

Bakalım daha neler duyacağız.

  Yorum alanı

“GRUP ÖNERME, SORMA, BİLGİ PAYLAŞIM ORTAMI” yazısına 10,865 yorum var

  1. Sinan Ceylan says:

    BOOZE SERPENT var, buyurmaz mısınız?
    https://www.youtube.com/watch?v=-SC6o7Y-Cyw

  2. Nox says:

    hoparlör tavsiyesi.

    aşırı derecede ses nerdü değilim ama iyi bir sistemle de müzik dinlemek istiyorum.

    bana klipsch markasının aktif hoparlörleri mantıklı geldi. öyle ıncığıyla cıncığıyla uğraştırmadan fişe takıp bilgisayara bağlayıp iyi performans vereceklermiş gibi duruyorlar ama hayatımda hiç böyle şeyler almadım. sitede yaşadığım için önceliğim kısık seste verim alabilmek. yükses seste dinlemeyi zaten sevmiyorum.

    https://www.hepsiburada.com/klipsch-r-41-pm-aktif-bluetooth-hi-fi-hoparlor-takimi-p-HBV00000UZNZ4

    https://www.hepsiburada.com/klipsch-r-51pm-referans-serisi-bluetooth-aktif-hoparlor-p-HBV00000V9064

    sizce bunlar doğru seçimler mi yoksa bunların yerine farklı bir şeyler önerir misiniz?

    Aura magula

    @Nox, Klipsch bilmemde benim linkini attığım hoparlörleri 5 sene evvel kullandım sonra sattım şimdi tekrar alacağım.Tavsiye ederim.Gerek yüksek ses gerek alçak ses vermede muazzam iş çıkarıyorlar
    https://www.vatanbilgisayar.com/creative-sbs-a120-2-1-speaker.html

    Bunuda kullandım sattım bundanda aşırı memnunum fiyatı çok pahalılandı ama
    https://www.google.com/amp/s/shopee.com.my/amp/Sony-CMT-SBT20-CD-Hi-Fi-System-With-Bluetooth-Technology-i.81530843.7906227779

    vatay

    @Nox, Bütçeniz yetiyorsa hiç düşünmeden alın derim.Aktif hoparlör konusunda Klipsch modelleri şahane iş çıkarıyor.

    Ouz

    @Nox, Selam,

    Öncelikle Digital Stereophony adlı YouTube kanalının adresini bırakarak başlayayım:

    https://www.youtube.com/channel/UCm-MKyxKdanxpOBTx8wiY1w

    Buradaki arkadaş, nereden nasıl temin ettiğini bilemediğim referans stüdyo hoparlörlerini, raf tipi hoparlörleri ve Hi-Fi hoparlörleri kıyaslamalı olarak test edip frekans değerlerini ve şarkılar karşısında gösterdikleri performansları başarılı şekilde paylaşıyor. İyice bir kulaklığın varsa aralardaki farkları yakalaman mümkün. Senin linkini verdiğin hoparlörler ve onların eski versiyonlarının yanı sıra Klipsch’in daha üst seviye The Sixes gibi ürünlerinin de testleri mevcut burada.

    Hoparlör konusu dipsiz bir kuyu açıkçası. Ben de odyofil sayılmam ama ses konusuna kendince önem veren biriyim. Birkaç süre öncesine kadar buralarda incelemesini yaptığım albümleri de Trust’ın Tytan 2.1 ses sistemi sayesinde yapıyordum ama onu emekliye ayırıp Harman/Kardon Go Play alıp yola devam etmeye karar verdim. Fiyatı, böyle bir ürün için biraz tuzluydu ama ses kalitesi ve kablosuz/şarjla kullanma imkânı filan cazip gelmişti. Bahsettiğim model “Ulan bu zamana kadar çamur gibi dinliyormuşum şarkıları” dedirtti ve bir sonraki aşamada ne yapabileceğimi düşündüm. Emektar Steinberg CI2+ ses kartımla kullanabileceğim bir referans stüdyo monitör arayışına girdim. Hi-Fi ürünleri iyi hoş ama gereksiz derecede pahalı. Sınırsız param var, bilmem kaç bin liraları sadece kablolamaya ayırabilirim diyorsan sorun yok ama çok açılmadan iyice bir çözüm alayım dersen, bir USB ses kartı alıp (prodüksiyon amaçlı olanlar uygundur) üstüne benim yaptığım gibi bir M-Audio BX8 D3 hoparlör çakabilirsin. Şu anki kurulumum bu ve gayet memnunum. Mesele, şarkıları ve diğer işitsel unsurları doğru duymaksa, aktif bir stüdyo monitör almak en iyi seçenek bence.

    Linklerini verdiğin ürünlerin Bluetooth, uzaktan kumanda gibi artıları var ama netice itibarıyla önerdiğim hoparlör, profesyonel prodüksiyonda da kullanılabilecek, sesleri doğru vermek üzerine yapılandırılmış bir alet. Yani ekolayzır kullanmasan da seni üzmez ki ben sesleri biraz parlak ve dolgun duymaya alışkınım, bu nedenle Windows Store’daki Dolby Access’i almıştım. Abartısız bir “V” ekolayzır ayarıyla muhteşem bir ses elde ediyorum bu arkadaşlarla. Ha, elindeki Harman/Kardon’un suyu mu çıkmıştı dersen, onlardaki bas sürücüleri yaklaşık 10 cm’di, BX8, 8 inçlik subwoofer’la geliyor. İki hoparlörün toplam çıkış gücü 300 Watt gibi bir değer (H/K 100 Watt). Beri yandan şayet canın çeker de elektronik müzik dinlemek istersen, H/K’nin nefesi, çok düşük frekanslara yetmeyebiliyor. Herifler, hava portu yerine pasif radyatör koymuşlar alete ama basların basıncı, düşük frekanslara sahip içerikler dinlerken hoparlörü çok yüksek sese getirdiğinde tatsız sesler çıkmasına neden olabiliyor. Aslına bakarsan öyle bir alet için normal bu. Tabii ben yaptığım türlü çeşit testte B8’lerin hiçbir falsosunu görmedim. Dana kadar hoparlörler zaten, kabinleri ahşap, arkasında kocaman hava çıkış portu vs. var.

    Sözün özü, Hi-Fi tarafında haddimi aşıp “aldatmaca” tarzı bir ifade kullanmayacağım ama gereksiz bir pahalılık söz konusu. Eğer derdin, farklı tarz müzikleri en iyi şekilde “duyabilmekse” haricî bir ses kartı+stüdyo monitör, süper bir çözüm olur. Hem paran cebinde kalır hem de yarın bir gün işte ses kaydedeceğim, gitar tıngırdatıp kaydedeceğim filan dediğin zaman da elinde giriş sınıfının çok üstünde ekipmanların olur.

    Tüm bunlara ek olarak, B8 deyip durdum. Neden BX5, 4, 3 modellerine bakmadın dersen, düşük frekanslar da dâhil her şeyi işitmek istiyorum. Herhangi bir sınıra takılmak istemiyorum, ondan. Neden M-Audio aldın dersen, yanıtım, fiyat-performans. Başka markalar da var ve Hi-Fi ürünleri gibi pahalı 8 inç hoparlörler de var ama bütçem sınırlı benim, en düşük parayla en iyi ekipmanı almaya çabalıyorum. Fiyatlar yükseldikçe Dynaudio gibi markaların üç yollu hoparlörleri filan muhtemelen harikulade sesler sunuyordur ama ev ortamı için çok anlamlı değil+pahalılar (misal Core 59 modeli 33 bin küsur lira). Günün birinde İskender Paydaş’ınki gibi bir stüdyom olursa onları da alır koyarım tabii bir köşeye. :)

    Aklına takılan her şeyi sorabilirsin, aylardır içim dışım monitör hoparlör oldu, bayağı çok şey öğrendim, öğrenmeye de devam ediyorum.

    Yiğit

    @Ouz, abi peki referans monitör denilen şey daha çok kayıt ve prodüksiyon için üretilmiyor mu? Yani asıl amacı müzik dinlemek değil diye çok sığ bir yorum yapmak istemiyorum, sadece onlarla müzik dinlemek farklı geliyor mu diye merak ettim.

    Ouz

    @Yiğit, Evet Yiğit, referans monitörlerin temel görevi miks yaparken hedeflenen sound’un yakalanmasını, mastering aşamasında da doğru dokunuşların uygulanabilmesini sağlamak. Normal bir hoparlörde fark etmeyeceğin, reverb’ler, belli belirsiz ekolar filan, bu tür hoparlörlerden kaçmıyor. Tabii tüm bunların yolu, doğru duyumdan geçiyor. Referans monitörlerin olayı, multimedya hoparlörlerden farklı olarak tüm frekansları düz verebilmesi (en azından bu doğrultuda yapılandırılması) ve sesteki efektleri ayrıntılarıyla sunabilmesi. Multimedya hoparlörleri, tweeter ve subwoofer sürücüleri içerseler de belirli frekanslara kıyak geçebiliyor. Mesela bendeki Harman/Kardon, yüksek frekansları cilalayarak veriyor. Aynı kaynaktan dinlediğim parçalarda, kullandığım BX8’ler (önceki mesajda yer yer B8 demişim, BX8 olacak) daha dengeli bir ses üretiyor.

    Ucundan kıyısından müzik üretimi yaptığım için bu hoparlörler ve elbette ses kartı, yalnızca dinleme amacıyla kullanılmayacak. Yarın bir gün kayda giriştiğimde, miks konusunda kılavuzluk edecek bana. Yıllar evvel yaptığım kayıtlara bu arkadaşlarla baktığımda tebessüm ediyorum mesela, o kadar diyeyim.

    Sesler bu hoparlörlerden farklı gelmiyor bu arada. Hatta şöyle söyleyeyim, belki saçma gelecek ama bu zamana kadar dinlediğim şarkıları, Harman/Kardon ile yeniden keşfe çıkmıştım. Referans monitörler çok daha başka bir deneyim yaşattı, yaşatıyor. Bu kadar referans monitör güzellemesi yapıp iki marka yazdım ama Presonus’tur, Tannoy’dur, Mackie’dir, Yamaha’dır bir dolu seçenek var, amfi yapıları farklı (bunlarla ilgili de anlatılacak bir yığın şey var), sürücü konumlandırmaları farklı vs. ama netice itibarıyla eli yüzü düzgün bir monitör, tweeter sürücüsünden yoksun multimedya hoparlörlerle kıyaslanmayacak derecede iyi sesler sunuyor. Bunu, sese önem veren herkesin keşfetmesi ve bir şekilde deneyimlemesi lazım.

    Yiğit

    @Ouz, anladım abi. Bir de sen nerede yaşıyordun abi sanki aynı memleketteyiz diye hatırlıyorum ama mersinde miydin?

    Ouz

    @Yiğit, Aynen, Mersin merkezdeyim. Senin burada yaşadığını bilmiyordum bak. :)

    Yiğit

    @Ouz, benim de aklımda kalmış. Farklı nick kullanıyorken yazmıştım sanırım. Ankarada okuyorum normalde ama malum işte buradayız şu an… Bir çay kahve içme imkanımız olur umarım :)

    Ouz

    @Yiğit, Önceki yazdığını ya görmemişimdir ya da unutmuşumdur. Ortalık biraz daha düzelince içeriz tabii ki. :)

    @TanSolo, PA’dan üç kişi olduk desene. Mersin’de oturmak genel olarak önemsiz bir olay, ben de bu önemsizliğin bir parçasıyım. :)

    TanSolo

    @Ouz, ben de mersinde oturuyorum. Pek önemi yok ama söylemiş olayım dedim

    Nox

    @Ouz, ayrıntılı cevabın için teşekkür ederim. müzik kulağım olduğunu söylemem ama daha iyi hoparlörün verdiği tadı ve lezzeti anlayabiliyorum. bugüne kadar müzik dinlemiyormuşum diyorum.

    dediğin gibi bu işin sonu yok ama max. 5k’ya maksimum verim alma peşindeyim.

    M-Audio BX8 D3 güzel bir öneri. yalnız bunu tek mi kullanıyorsunuz yoksa 2 tane mi aldınız?

    Ouz

    @Nox, İki tane aldım, neticede hedefimiz stereo dinleme. Çifti 3 bin lirayı biraz geçiyordu en son. M-Audio veya Presonus’un uygun fiyatlı ses kartlarıyla iyi sonuç alacağına eminim. Uygun dönüştürücülerle 3,5 mm’lik çıkıştan da ses alabilirsin ama haricî ses kartı daha iyi olacaktır. Hoparlörlerin içinden TRS kablosu çıkmıyor, bir kablo masrafın olur 100-150 lira kadar. Kutudan taban yalıtım pad’i çıkıyor ince de olsa. Ben kalın pad de aldım ama arada dağlar kadar fark yok. Kendi pad’leriyle kullanıyorum.

  3. Emre Görür says:

    @deadhouse, iki temel husus var. Birincisi internetin gelişimi sebebiyle müzik endüstrisinin müzik üzerindeki kontrolü neredeyse tamamen kaybetmesi. İkincisi ise genel teknolojik gelişme.
    Birinci faktörü daha önce de konuşmuştuk epey. Bu gelişme trendleri ortadan kaldırıyor. Metalde her trend öncekinden daha az etkili oluyor. Ticari olarak anlamlı son trend metalcore idi. Son 10 yıldır trend çıkmıyor, çıkması da pek mümkün değil gibi (Deathcore’a trend denemez, çünkü ciddiye alınacak bir satış rakamına sahip olamadı hiçbir deathcore grubu). Metalde içe kapanma gibi görünen şeyin sebebi bu. Anaakım mevcut olmayınca metal “arınıyor” ve ekstrem türler gittikçe daha fazla öne çıkıyor. Metal için bunun sağlıklı bir süreç olduğunu iddia etmek mümkün değil bence, ancak müzik sahnesinin geneline bakınca bu gelişme metalin pozisyonunu yükseltiyor. Çünkü trendlerden uzaklık aynı zamanda dinleyicilerin türe bağlılığının yüksek olması anlamına geliyor. Spotify istatistiklerine göre metalin en hızlı gelişen ve/veya en popüler tür olmasının sebebi bu.
    Başta bahsettiğim ikinci gelişmenin sonucu ise müzik formatlarının ve üretiminin dijitalleşmesi. Albüm olgusunun kendisi bile basılı formatlarla alakalı. Single, EP, albüm hep plakların fiziki kapasitelerine göre şekillenmiş kavramlar. A yüzü, B yüzü kavramı CD ile ortadan kalktı. Dijital formatlarla birlikte de albüm kavramı ortadan kalkıyor. Popüler müzik single’lar üzerinden yürüyecek gibi görünüyor. Diğer yandan, daha önemli olan husus müzikal üretimin çok kolaylaşmış olması. Bu da elektronik müzik ve diğerleri denebilecek bir durum yaratıyor. Gelecek elektronik müziğin, bu çok net, ama bunun sebebi onun henüz olgunluk aşamasına gelmemiş olması değil, teknolojinin evrimi. Yoksa metalin de gelişebileceği dünya kadar alan var hala. Metalin diğer türlerle ve küresel kültürle sentezlenme düzeyi çok ama çok düşük. Daha yolun başındayız.

    deadhouse

    @Emre Görür, Metal için konuşursak anaakımın ölmesi kesinlikle olumsuz bir durum. Underground denen şeyin doğasında anaakım karşıtlığı yatıyor. Yani bir anlamda Underground’u var eden Anaakım müziktir. Bahsettiğin içe kapanma mevzusu sadık ve kemik kitle anlamında başlarda iyi gözükse de uzun vadede bu zararlı sonuçlar ortaya çıkarır. Geçmişe baktığımızda sadece yeraltında var olan sanat akımlarının, türlerinin vs. zamanla azalarak bittiği görülmüştür. Bir de bence müzikte ve tüm sanat türlerinde hırs ve rekabet var. İçe kapanma, anaakımın ölmesi, yeraltına çekilen grupların iştahını kapatır. Müzik de politiktir ve belli bir misyonu, manifestosu olmayan müzikler ölmeye mahkumdur. Rekabeti sağlayacak şartlar ortadan kalkarsa sanat kime karşı yapılır.

    Emre Görür

    @deadhouse, birçok açıdan haklısın tabii ama söz konusu durum sadece metal için geçerli değil. Genel olarak müzikten para kazanmak çok zorlaştı. Bir süre sonra bunun imkansızlaşması da gayet mümkün. Böyle bir atmosfer için kimliğini bile açıklamayan, albümlerini birer manifesto olarak kurgulayan grup profili gayet uygun. Lakin mantıken onların varlığının anlamsızlaşacağı bir momentin de gelmesi beklenir. riser yıl sonu listelerinde yapay zeka üretimi albümler görebiliriz demiş. Bakış açısını biraz daha genişletmeye çalışalım. Yukarıda değindiğim gibi, iş enstrüman müziğinden dijital ortama kayacak gibi görünüyor. Teknik bilgi gerektirmeden metal müzik üretimi yapılabilecek profesyonel programların çıktığı momenti düşünelim. Günümüzde yılda 8 binden fazla metal albümü çıkıyor. O koşullarda nasıl bir şeyle karşılaşırız? Neredeyse her metal dinleyicisi kendi kaydını yapmaya başlar. Üretim absürt bir seviyeye çıkar. Dinleyici ile müzisyen arasındaki ayrım tamamen yok olma noktasına gelir. Böyle bir ortamda piyasa denen bir şeyden bahsedebilir miyiz? İşe yapay zekayı da katalım. Ben kendi yaratacağım müzikte yapay zekayı kullanabiliyorsam niye başkasının müziğini dinleyeyim ki? Bir süre sonra da yapay zeka kendi işini görür zaten. Programa şöyle şeyler derim: Bugün Rob Halford, Chuck Schuldiner, Michael Keene falanı bir araya getir, Painkiller ile The Sound of Perseverance kırması bir albüm yap! Kısacası müzik ölmez fakat profesyonel müzisyenlik pekala tarihe karışabilir.

    deadhouse

    @Emre Görür, “Bugün Rob Halford, Chuck Schuldiner, Michael Keene falanı bir araya getir, Painkiller ile The Sound of Perseverance kırması bir albüm yap!”

    Böyle bir durumda müzikten zevk alır mıyız, almaz mıyız, bilmiyorum. Kafam almıyor şu an o kadarını.

    Çok fazla müzisyen çıkacak teorisi gayet akla uygun. Yapay zeka geliştiğinde herkes ressam, herkes müzisyen, herkes şair olabilir.

  4. Saygın says:

    https://www.facebook.com/468030150027403/posts/1793366157493789/

    Peter Lake galiba sene icerisinde yeni Mutant albumunu salacak.

    Joseph

    @Saygın, Mekanın Sahibi geri geldi desene 😂

  5. Capharnaum says:

    Bana Candlemass, Black Sabbath tarzı doom grubu önerebilir misiniz? Çok doom grubu bilmiyorum, yani az çok bilinen doom grupları da önerebilirsiniz Cathedral gibi.

    Teşekkür ederim.

    Boba Fett

    @Capharnaum, Pentagram

    Salata

    @Capharnaum, Black Sabbath ve doom diyince aklıma direkt bu geldi https://www.youtube.com/watch?v=ABmkmzduW9E

    Dunedain

    @Capharnaum, saint vitus, warning, fvneral fvkk

    Yiğit

    @Capharnaum, bahsettiğin şeye traditional doom deniyor yamuluyorsam düzeltin. Benim de pek hakim olduğum bir tür değil. Daha ekstrem şeyleri seviyorum

    Merdomerdo

    @Capharnaum,

    Witchfinder General

    https://www.youtube.com/watch?v=fPYdUdp87GQ

    The Obsessed

    https://www.youtube.com/watch?v=-vGOGfokJnM

    Pallbearer

    https://www.youtube.com/watch?v=N99KPZ2RsoM

    Smoulder (Vokalde BangerTV’den tanıdığımız Sarah Kitteringham var.)

    https://www.youtube.com/watch?v=kV636jy7d-M

    Cem

    @Capharnaum, https://www.youtube.com/watch?v=KUnEYq23_VM

    Merdomerdo

    @Cem, Çok seviyorum bu elemanı. 2020 listesini de bekliyorum, herhalde şubat gibi atar Youtube’a.

  6. Jonni says:

    Dünyanın en güzel gruplarından biri olan Lake of Tears geri döndü. Şubatta yeni albüm çıkıyormuş, ilk single ile iki şarkı yayınlandı, bir tanesi grubun normal tarzından çok farklı bir yerde duruyor ama yine de güzel. Şöyle ki

    https://www.youtube.com/watch?v=CSHwD6JFRcI

  7. Haftanın kritik programı:

    Ptesi
    HÅN – Breathing the Void

    Salı
    NERVOSA – Perpetual Chaos

    Çarş
    CELESTIAL SWARM – Gateways to the Necroverse

    Perş
    KULTIKA – Capricorn Wolves

    Cuma
    BLOODY HAMMERS – Songs of Unspeakable Terror

    Ctesi
    ASPHYX – Necroceros

    Pazar
    MØL – Jord

    Alondate

    @Ahmet Saraçoğlu, Abi bu Bloody Hammers kritiği nerde kaldı? Geçen pazardan beri bekliyorum yok. Kurudum burda :/

    Ahmet Saraçoğlu

    @Alondate, bir anda işlerim çıktı, önceden yazdığım ya da hızlıca yazabileceğim şeyleri öne aldım. Cuma sitede olacak.

  8. Cem says:

    İskoç gitarist Sithu Aye, müziğinde anime, Math Rock ve Prog Metal elementlerini başarılı bir şekilde harmanlıyor. Son albümü Senpai III türünde yılın en iyileri arasında kendine yer bulur bence sene sonu geldiğinde.

    FFO: Intervals, Plini, Chon, Covet

    https://sithuayemusic.bandcamp.com/album/senpai-iii

  9. Noumena says:

    Geçen yıla dair en es geçilen cevher Dool- Summerland kritiği gelir mi? Yoksa gözümüzü artık 2021’e mi diktik :) Idle Hands- Mana seven bunu da sever halbuki ama nedense hiç bahsedilmemiş sitede

    Alondate

    @Noumena, Aklimda. O da yazmak istediklerim arasinda. Bu hafta Møl. Ertesi hafta da Dool olabilir :) Wolf Moon sarkisini kac kere dinledim inan hatirlamiyorum.

    Noumena

    @Alondate, Møl’ ü merakla beklemekteyim. Takipteyim :)

    Rzeczom

    @Alondate, pazar gününü iple çekiyorum.

    agrypnie

    @Alondate, O albüm de gerçekten muazzam.Geçen senenin unutulan albümlerinden.Site ahalisi o kadar old school death metal ve black metal türüyle kafayı bozmuş ki geçen sene sonu listelerinde adeta tür kıtlığı hakimdi.Bu durum baydı artık bence.Siteye metal müzikle ilgisi olmayan biri göz atsa metal müziği salt death ve black metalden ibaret sanır.

  10. Yiğit says:

    Daha önce paylaşılmıştır mutlaka ama youtube’daki şöyle bir eleman var Deathspell Omega albümlerinin davullarını baştan sona çalmış
    https://youtu.be/NOZ7ILTSdLM

    İnternet beni daha ne kadar şaşırtabilir diye düşünüyordum ki bu şu an son nokta benim için. Kendisinin 816. abonesi oldum :(

  11. Rzeczom says:

    niklas’ın bu albümü kaydederken 14 yaşında olması inanılmaz bir şey: https://www.youtube.com/watch?v=nC1Ra2P-lG0

  12. TanSolo says:

    Ulcerate hakkında bir sorum olacaktı. Bu adamlar kayıtlarda 2 tane gitar kullanmıyorlar mı? Neden konserlerde yalnızca Michael Hoggard’ı görüyorum. The Metal Archives’tan da baktım, live musicians kısmında kimseyi göremedim. Adam 3. kolunu çıkartı da benim mi haberim yok?

    Joseph

    @TanSolo, öyle olması lazım zaten yaptıkları müzik aşırı sert konserlerde iyi gidiyor inşallah bı daha gelirler

    Yiğit

    @TanSolo, kayıtta Hoggard hallediyordur iki gitarı da, konserde de grup dışında birini çıkarmak istemedikleri için tek gitar çalıyorlardır. Sonuçta grubun tek gitaristi var neden şaşırdın ki? Tek gitaristi olup da kayıtta çift kullanan yığınla grup var

    TanSolo

    @Yiğit, şaşırdığım nokta kayıtta tek gitarist bulunması değil. Canlıda tek gitaristin olması. Canlılar için ek birisini çağırmalarını beklerdim. Özellikle son 2 albümde aşırı beğendiğim gitar oyunları var. Konserde bunları duyamamak oldukça üzücü olurdu

    Yiğit

    @TanSolo, haklısın hocam canlıda elbet kayıplar oluyor ama bence normal bir durum. Böyle yapan birçok grup var

  13. Cem says:

    Pentagram’ın bugün yayınlanan yeni parçası Sur hakkında sitede fena makara dönecektir diye tahmin ediyorum *insert Michael Jackson eating popcorn gif here* eheheh

  14. çaksu says:

    CYNIC – Live “CYNIC Japan tour 2015″
    https://www.youtube.com/watch?v=fGe1dBoF2Gw

    Malone’un grupla canlı performansının olduğunu bilmiyordum ikinci dönemde. Güzel sürpriz oldu gecenin bi vakti.

    Mix de baya iyi olmuş bence. Hem temiz, hem kanlı canlı.

    Fazlaca koreoke ama olsun. 2.gitar ve kirli vokaller kayıttan. Reinert, Malone, Masvidal beraber çalıyorlar.

  15. Emre Görür says:

    Gitar yerine keman kullanan bir grup olsa! Kemandan dolayı hafif folk tınlasa. Çeşit çeşit vokaller kullansa. Şöyle atmosferik ve kısmen avant-garde yapıda bir doom metal icra etse. Fazla mı abarttım?!

    https://open.spotify.com/album/4VTPFU3YihVk9nDi6PyXZK

  16. enemyofgod says:

    Albümün, grubun, şarkıların ismini okuyana kadar albüm bitiyor.

    https://tinyurl.com/y2zevarz

  17. deadhouse says:

    Sitivın albüm çıkarmış. https://bit.ly/3r3ztCM

  18. Alondate says:

    PLAGUE reisin mesajlarindan esinlenerek yaziyorum bunu. Album degil ama sarki olarak. Olmek isteyenler sirasiyla dinleyebilir.

    Agalloch – Our Fortress Is Burning… II Bloodbirds
    Novembre – Aquamarine
    Saturnus – I Long
    Daylight Dies – A Final Vestige
    40 Watt Sun – Beyond You
    Empyrium – Dead Winter Ways
    Alcest – Souvenirs d’un autre monde
    ColdWorld – Autumn Shade
    Les Discrets – Ariettes oublièes I
    Ghost Brigade – Disembodied Voices

    trivago

    @Alondate, alcest’e katılmıyorum. sur l’océan couleur de fer daha ölümcül.

    Agrypnie

    @Alondate, Ghost brigade bu konularda herhalde en çok hakkı yenen gruplardan bence.Son albümlerindeki melankoli seviyesi olsun şarkı sözleri olsun çok çok iyi.Sitede en az hatrı bilinen gruplardan , üzücü:/

    Alondate

    @Agrypnie, Fazlasiyla katiliyorum. Ben ayda yılda bir de olsa ghost brigade ile ilgili bir şeyler yazıyorum. İlk defa senin cevap verdiğini gördüm. Katatonia, novembre gibi grupları ne kadar seviyorsam ghost brigade de öyledir benim için.

  19. Alimdat says:

    Sevgili Pasif Agresif ahalisi bir maruzatım olacaktı: Metal Archives’da eleştiriler kısmını sadece 2021′de çıkan albümleri gösterecek şekilde bir filtreleyebiliyor muyuz? Bilen varsa açıklarsa baya sevinirim.

    Godless Killing Machine

    @Alimdat, https://www.metal-archives.com/review/browse

    Alimdat

    @Godless Killing Machine çok teşekkür ediyorum yardımın için

  20. utkuuu says:

    Önceden paylaşıldı ise kusura bakmayın lakin taş gibi albüm taş kesinlikle bakılması gerek ütfen bir kulak kabartın ve fransa black metal diyip gidiyorum.

    https://youtu.be/Y3WD7Jlawno

    TanSolo

    @utkuuu, tavsiyenizle dinledim çok beğendim, teşekkürler.

    utkuuu

    @TanSolo, Beğenmenize çok sevindim zaten sonradan fark ettim ki heyecandan yazamamışım bile doğru düzgün ve oğuz hocam sizin kaleminden okumak çok güzel olurdu kritiğini.

    Ouz

    @utkuuu, Albümün kritiğini sonraki hafta için hazırlamayı düşünüyorum, ilgin için teşekkür ederim.

    Rzeczom

    @utkuuu, daha önce paylaşılmıştı. tekrardan hatırlattığın için teşekkürler.

    ciddi bir orospu çocukluğudur bu albüm. benim gibi fransız black metaline bile çoğu zaman burun kıvıran insanı dövmeyi başardı.

    Joseph

    @utkuuu, o vokaller hiç olmamış scream vokal olmalıydı

  21. Rzeczom says:

    SOEN ile HARAKIRI aynı günde (29 Ocak) albümlerini yayınladılar.

    her iki albümü de yalnızca üç beş kere dinlemiş olsam da: yeni çıkan soen albümünü beğendim. harakiri for the sky için ise karmaşık duygular besliyorum.

  22. Arnavut says:

    2021de cok konusulacak ilk album cikti. Kreator on steroids

    Sili’li grup: Demoniac – So It Goes Review

  23. Aura magula says:

    Senfonik black metal önerebilirmisiniz 96 usulu olanından.Dimmu,cof,emperor dışında.(dinle dinle her albümünü ezberledim)

    riser

    @Aura magula, anorexia nervosa’yı önerebilirim, özellikle “redemption process” albümlerini.

    Aura magula

    @riser, tavsiyen içün teşekkür ederim iyi grupmuş beyendim

  24. Haftanın kritik programı:

    Ptesi
    VULVODYNIA / ACRANIA – Societal Lobotomisation (Split)

    Salı
    ACCEPT – Too Mean To Die

    Çarş
    TRIBULATION – Where The Gloom Becomes Sound

    Perş
    SOEN – Imperial

    Cuma
    HUMAN SERPENT – Heirlooms Eternal

    Ctesi
    EKTOMORF – Reborn

    Pazar
    EXIMPERITUSERQETHHZEBIBŠIPTUGAKKATHŠULWELIARZAXUŁUM – Šahrartu

    Rzeczom

    @Ahmet Saraçoğlu, pazar günü yayınlanacak bir kritik yok sanırım.EXIMPERITUSERQETHHZEBIBŠIPTUGAKKATHŠULWELIARZAXUŁUM diye bir şey olmaz çünkü. olmasın

    enemyofgod

    @Rzeczom, http://www.pasifagresif.com/2011/01/grup-onerme-sorma-bilgi-paylasim-ortami/comment-page-94/#comment-781104

    Rzeczom

    @enemyofgod, gözlerim kanadı.

    Aura magula

    @enemyofgod, Hiç şaşırmadım çünkü brütal gerberme metalinde tüm sözler orda yazan şekilde duyuluyor.Şarkıda hello my friend what can ı do for you yazsa yine rörörrö öoooğğğgh diye duyulacağı için gayet normal bence.

    Çok eskiden, brutal vokalcilerin söz yazmak yerine eline mikrofon alıp rastgele bağırdığını sanardım.Bu grupda bu yanılgıyı destekliyor.

    Kaan

    @Rzeczom, İsim hakkı sorunuyla uğraşmak istemeyip sorunu kökünden çözüp rahatlamışlar.

    deadhouse

    @Ahmet Saraçoğlu, Pazar günkü grubun ismi nedir öyle. Amaç dikkat çekmekse çok mantıklı bir yol seçmemişler.

    Sinan Ceylan

    @Ahmet Saraçoğlu, Stefın Vilson artık ocak dışı mı? Belki bu hafta inceleme yapılır diyordum ama :)

    Boba Fett

    @Sinan Ceylan, İncelenmemesi isabet olur.

    Alondate

    @Boba Fett, Hand cannot erase this love. Melodisi baya güzel bir şarkıydı. Hala arada dinlerim. Fakat onun dışında steven reisin yaptığı müzikleri hiç bilmiyorum. Seveni olduğu kadar nefret edeni de çok. Bu albümü için de hiç ama hiç olumlu yorumlar okumadım :)))

    Boba Fett

    @Alondate, Popa döndüğü için beğenilmiyor, bu yüzden incelenmesini doğru bulmuyorum açıkçası.

    Dysplasia

    @Alondate, Opeth’i bizden çaldığı için de sevilmiyor. Akerfeldt’in kanına girdi namıssız.

    deadhouse

    @Sinan Ceylan, Haberi yapılmamışsa kritiği de yapılmaz bence. Zaten geçen albüm haberini yorum olarak yazdığımda herhangi bir geri dönüş almamıştım. Sitede de ilgilisi yok pek sanırım. Hepsi ismail vilehand yüzünden. Eskiden soft, prog vs. müzikler dinleyenler vardı. Vilehand Scientology tarikatı lideri gibi milletin kanına girdi. Artık herkes
    Black/Death/Grindcore/Hardcore/Powerwiolence/Porngrind dinliyor.

    Sinan Ceylan

    @deadhouse, hahaha, yok yau. Farklı türler dinleyenler hala var aramızda bence, belki çaktırmıyorlardır. Ama belki de SW özelinde, Opeth’i de “bozdu” diye bir kin gütme davası vardır.

    Haberi, senin de altına yorum yazdığın şurada yapılmış aslında ama çok önce olduğu için zaman aşımına uğramış galiba.
    http://www.pasifagresif.com/2020/04/steven-wilson-yeni-album/

    Ben albümü henüz dinlemedim doğrusu. Fakat şu var, hani geçenlerde müziğin geleceğine dair görüş sormuştun ve gelecek elektronik müzikte, oralar çok bakir sayılır falan gibisinden yorumlar gelmişti. Belki SW de oraya yelken açmıştır, kim bilir. “Future Bites”

    Ama kötüyse de kötüdür, her deneysel iş iyi olacak diye bir şey de yok. Ben “To the Bone”u da sevmemiştim o kadar. Yarın dinleyeceğim.

    deadhouse

    @Sinan Ceylan, SW prog gurusuydu. Dedi en iyisi elektronik prog gurusu olayım. Rock öldü, iş bulayım derdinde. Yakında Akerfeldt de elektronik albüm çıkartır. Zaten SW ile birlikte yürüttükleri Storm Corrosion projesi vardı. Oradan anlamalıydık.

    ismail vilehand

    @deadhouse, güzel düşüncelerin için teşekkür ederim ama o ideallerimi gerçekleştirmeme daha çok vakit var gibi gözüküyor. Burada hala hunharca Soen, Leprous falan övüyor millet.

    Ayrıca ben asla ama asla prog rock/metal kitlesinin PA’da bitmesini istemem. Gelmiş geçmiş en fantastik online kavgaları onlar ediyorlar. Normalde sokakta kedi tıslasa altına sıçacak adamların birbirlerine 8-10 paragraflık atar yapmasını okumanın zevki paha biçilemez bişey.

    Boba Fett

    @ismail vilehand, Gece karanlık sokakta kedi tıslasa kim korkmaz ki?

    Sanırım yıllar içinde Death hariç diğer türlerden soğuyan bir ben oldum burada ahahahah. Konser harici açıp dinlemem sanırım, bunlara folk metal ve power metali de eklemek istiyorum.

    Rust in Peace.

    @ismail vilehand, sokaktaki kedinin tıslamasından korkunca tartışmadan, insanlardan korkmak da otomatik mi yükleniyor anlamadım.

    Dysplasia

    prog sevmeyen ölsün.

    ismail vilehand

    @Dysplasia, deadhouse şaka yapmış ben de cevap verdim. Lütfen öldürme beni. Progcular > ben.

    Yiğit

    @deadhouse, sanırım katılıyorum. Eminim benim gibi dinleyen çoktur ama sitede bir linçleme eğilimi var bizim tayfaya. Linçleme olmasa bile bir dalga geçme kesinlikle var. Kendi dinlediğimi kendime saklayıp burayı şiddet pornosu için kullanıyorum artık. Steven Wilson yerine ismi okunmayan grubun müziği daha çok ilgisini çekiyor herhalde site ahalisinin.

    Berca B.

    @Ahmet Saraçoğlu, pazar günkü grubu özellikle hakkında verilecek trivia bilgiler için bekliyorum ahah. Bu arada grubun adının sitede artık “pazar günkü grup” olması da süper bi detay.

    Aura magula

    @Ahmet Saraçoğlu, Tamda ismiyle dalga geçmek için önerme kısmına”dünyanın en kısa ve öz grup ismi” yazacaktım ki benden önce davranmışsınız.

    Exumoedkdjrj36273663u3heje diye isimmi olur lan mikrofona osurup harflere mi döktünüz yoksa grubun ismini kaydederken birileri yanlışlıkla klavyeye mi oturdu? Bu nebiçim ekstremliktir

    Ahmet Saraçoğlu

    Pazar gününün kritiğini biraz erteliyoruz.

  25. Alondate says:

    Yeni bir grup çıkmış piyasaya Jord isminde. Daha haklarında hiç bir şey yok. Bir tek bu tekli mevcut. Ben gayet beğendim. Black/post sevenler bir baksın. 12 martta çıkıyormuş albüm. Kayda değer bulursam kesinlikle yazacağım.

    https://www.youtube.com/watch?v=ukHxqVObc7M

    Rzeczom

    @Alondate, çıktığı gün dinlemiştim. black metal promotion gerçekten faydalı bir oluşum.

  26. Dunedain says:

    The reticent önceden önerilmiş ama arada kaynamış sanırım.çok iyi bir konsept albüm yapmışlar.

    https://youtu.be/zxIq6TYs0AI

  27. Boba Fett says:

    Her biri 10 dakikayı aşan, Fransızca Black Metal

    https://www.youtube.com/watch?v=Y3WD7Jlawno

    utkuuu

    @Boba Fett, Hocam daha geçen bende paylaşmıştım teşekkür ederim bana tekrar açtırdığın için

    Boba Fett

    @utkuuu, Çok sık bakmıyorum bu tarafa görmemiştim. İyi dinlemeler.

  28. P L A G U E says:

    Cannibal corpse yeni album detaylarını saldı;

    http://metalstorm.net/events/news_comments.php?news_id=40953

  29. Kaan says:

    Todd La Torre ilk defa solo albümü çıkarıyor. İki parçası ortamlara düşmüş, muhteşem.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Kaan, gayet güzel albüm, haftaya sitede.

    Kaan

    @Ahmet Saraçoğlu, Ara ara çok sert parçalar var ve sesi harika gitmiş. Gerçekten ilginç bir albüm yapmış.

  30. Alondate says:

    Les, pislik, sludge ve elektronik soslu metal sevenler buyursun.

    https://youtu.be/jMyh0z1mQKI

    Ayrica bu adamlar Indian Blanket isimli bir olusumla ortak album cikarmis zamaninda. Yukaridaki sarkiyla gram alakasi olmayan ilginc calismalar mevcut. That Place sarkisini KESINLIKLE dinleyin, linkliyorum. Begenen o albumu de dinlemeli. Bir suredir kulu kopegi oldum ne yapmislarsa.

    https://youtu.be/9_p5AVqbi0c

    Rzeczom

    @Alondate, alttan alta sürekli güzel memeli kadınların olduğu müzik videoları paylaşıyorsun. gözümden kaçmadı zannetme.

  31. Aura magula says:

    Ruins of beverast albümü saldı ha unutmayın
    https://youtu.be/Nd2EOKgxV_M

  32. mandrake says:

    Ciddiye alarak dinlediğim tek parodi metal grubu ‘Massacration’ olabilir. Geçen yıl içerisinde yeni teklisini -Metal Galera- yayınlamışlar fakat gözden kaçmış olabilir;

    https://www.youtube.com/watch?v=aAWE5HNK05s

    Grubu daha önce duymayanalar ya da keyiflenmek isteyenler için bonus olsun;

    Metal Milf:
    https://www.youtube.com/watch?v=F4gqnN0Vods
    The Mummy:
    https://www.youtube.com/watch?v=xeyqateYZ3s
    Metal is the Law:
    https://www.youtube.com/watch?v=TcBYBukjkBY

  33. HaNNibaL says:

    2021 güzel albüm çıkması açısından çok hareketsiz başladı umarım böyle devam etmez

    Aura magula

    @HaNNibaL, daha ilk aydan asphyx,ektomorf, ruins of beverast,soen,therion,tribulation ,accept albümlerini saldı.Bugün de korpiklaani nin albümü ile cult of lunanın epi(38 dakkka olduğu için onuda albümden saydım) piyasaya sürüldü.2020 den daha hızlı başladık diye düşünüyorum daha yılın ortasında çıkacak okadar albüm varki 2019 u bile geride bırakacağız gibime geliyor.

    HaNNibaL

    @Aura magula, Haklısın ama Asphyx dışında kendine çok bağlamadı beni bu albümler. Belki Ruins of beverast ve Human serpent albümlerini bunun dışında tutabilirim.

  34. P L A G U E says:

    Arkadaşlar herkese şimdiden hayırlı cumalar. Allah’ım, sen herşeyin en iyisini bilirsin, şeytandan Allah’a sığınırım.

    https://youtu.be/V1Fn-KcNgyY

  35. P L A G U E says:

    Viski + bira + marlboro + playlist:

    The Crooked Whispers – Satanic Melodies
    Spectral Wound – Infernal Decadence
    Endstille – Verführer
    Marduk – Frontschwein
    Sodom – Genesis XIX
    Asphyx – Necroceros

  36. Cem says:

    Rings of Saturn ilk albümleri Embryonic Anomaly’nin Remastered versiyonunu 12 Şubat’ta yayınlayacak.

    Cem

    @Cem, https://youtu.be/b6vhOPTdmeI bu da Abducted’a çektikleri klip

  37. Saygın says:

    Revulsion diye, Finlandiyalı bir death metal grubu. Löngür löngür bas tonlarını çok sevdim.

    https://www.youtube.com/watch?v=6dcAi9VZyfw&t=45s

  38. Haftanın kritik programı:

    Ptesi
    POUNDER – Breaking the World

    Salı
    FOOL’S GHOST – Dark Woven Light

    Çarş
    STÄLKER – Black Majik Terror

    Perş
    ANGELUS APATRIDA – Angelus Apatrida

    Cuma
    MISOTHEIST – For the Glory of Your Redeemer

    Ctesi
    MEGATON SWORD – Blood Hails Steel – Steel Hails Fire

    Pazar
    DSKNT – Vacuum γ-Noise Transition

    Cem

    @Ahmet Saraçoğlu, Heyecanla Cult Of Luna – The Raging River kritiği bekliyorum.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Cem, Cult of Luna’yı o kadar bilmiyorum ki. Sanırım bugüne dek 1 şarkılarını dinledim. O yüzden benden gelmez maalesef. Gruba hakim birileri çıkarsa buyursun.

    Yellow Eyes

    @Ahmet Saraçoğlu, Cuma ve pazar gününü iple çekiyorum. The Ruin of Beverast yetişmedi bu haftaya herhalde.

    Ahmet Saraçoğlu

    @Yellow Eyes, evet onu dinleyemedim daha. İşlerim de yoğun, çalıştığım yerlerden yazacağım o yüzden. TRoB önümüzdeki hafta sitede olur.

    Noumena

    @Ahmet Saraçoğlu, DSKNT ömrü hayatımda duyduğum en ‘arıza’ albümlerden birisi. Yorum yapabilmem için çok kere dinlemem gerekecek ama ilk dinleyişte ışık yemiş tilkiye döndüm!

    Ahmet Saraçoğlu

    @Noumena, önceki albümü de baya kaostu, bu da epey yorucu bir şey.

  39. Ayı_Yorgo says:

    Günlerdir Loathe’nin yeni albümünü bekliyordum. Bir Metalcore grubu şu ana kadar dinlediğim en iyi ambient albünü nasıl yapabildi hayretler içerisindeyim.

    Anangart

    @Ayı_Yorgo, karşılaştırabildiğinize göre hayli fazla ambient albümü dinlemiş olduğunuzu tahmin ediyorum, önerilerinizi/favorilerinizi yazarsanız dinleyeyim hocam

  40. Black metal sevenler Misotheist’in yeni albümünü dinlesin.

    P L A G U E

    @Ahmet Saraçoğlu, rope and hammer 03:32…

    Ahmet Saraçoğlu

    @P L A G U E, ben Benefactor of Wounds’un DsO girişine hastayım.

    HaNNibaL

    @Ahmet Saraçoğlu, Kaliteli müzik. Tavsiye için teşekkürler. Dso tınıları müziğe cuk oturmuş. Grup nereli bilmiyorum ama albümden net şekilde izlanda,Finlandiya ve Fransa hissiyatı aldım.

    Yellow Eyes

    @HaNNibaL, Grup Norveçli.

  41. In White says:

    Wintersun dinleyen kaldı mı hala merak ettim :)

    enemyofgod

    @In White, sadece ilk albüm

    Twat

    @In White, Valla 2004′teki ilk albüm gelmiş geçmiş en manyak albümlerden biridir bence. Power/melodik metal folk/scream vokalle yapılınca neler oluyormuş gördük. Normalde power metal sevmem ama ilk albüm epik ölçüde güzel. Hala eskimedi ve eskimez de. Ha öteki albümlere ve kayıtları bitirememek/para toplama kampanyalarına vs. ben de uyuz oluyorum o ayrı. Benim için sadece ilk albüm.

    Alican Kına

    @In White, istanbulda kar yağışı olduğu gün dinlemiştim ilk iki albümünü

  42. Rzeczom says:

    death metal severler buraya gelsin. sadece ’92 yılında bir 3 parçalık bir demo kaydedip ’93 yılında da ilk ve son albümlerini yayınlamış; tampa, florida’lı bir death metal grubunun işi: https://www.youtube.com/watch?v=F74CyIsnEEs

    metal-archives linki: https://www.metal-archives.com/albums/Disincarnate/Dreams_of_the_Carrion_Kind/835

    ismail vilehand

    @Rzeczom, James Murphy’den dolayı her ortalama death metalcinin çok iyi bildiği bir grup.

    enemyofgod

    @Rzeczom, hoho gitarda James Murphy var. Bakarım buna.

  43. Emre Görür says:

    Uçuşacak 10/10′ları şimdiden görebiliyorum! Ad Nauseam – Imperative Imperceptible Impulse kesinlikle yılın albümü olma potansiyeline sahip bir iş.

    https://www.youtube.com/watch?v=ma3cKFX9_0g

    Joseph

    @Emre Görür, Fractal Generator — Macrocosmos 10/10 dur.

  44. Rzeczom says:

    en sevdiğiniz ENSLAVED albümü hangisi?

    Ugur

    @Rzeczom, RIITIIR

    Çok net cevap verdim ahah.Bende farklı anıları var.

    unanimated

    @Rzeczom, Ben en çok Ruun’u seviyorum. Mükemmel ve ilginç bir atmosferi var

    Yiğit

    @Rzeczom, genelde bir grubun en sevdiğim işi daha progressive olan oluyor (ör: seventh son) ama enslaved için Frost favorim. Saf atmosfer

    TanSolo

    @Rzeczom, klişe olacak ama AEO

    Melkor

    @Rzeczom, Albüm ruun, şarkı da muhtemelen ruun.

    deadhouse

    @Melkor, +1

    Merdomerdo

    @Rzeczom, birkaç ay önceye kadar Isa derdim, şimdi ilk göz ağrım Below the Lights diyorum. Albümün açılış parçası “As Fire Swept Clean the Earth”‘ün rifi en sevdiğim black metal rifleri arasında ilk beşe oynar.

    Rzeczom

    herkes bu kadar birbirinden farklı cevaplar veriyorsa bu bir başarıdır.

  45. Aura magula says:

    @Rzeczom, frost yada eld. Hangisini sevdiğim o anlık ruh halime göre değişiyor frost biraz daha çiğ atmosferli daha amatör eld daha uzmanlık eseri bir çalışma ama süresi biraz uzun.

  46. converge says:

    Metalium’un yeni albümünü dinlemeye başladım da sitede haberinin bile yapılmamış olması garibime gitti. Asıl konumuz albümü dinleyenlere, albümün introsu radiohead – exit music(for a film)e çok benzemiyor mu?

    enemyofgod

    @converge, baş notalar andırıyor ama bence sadece talihsiz bir benzerlik.

    Lafı açılmışken hem bu albümün hem de Cidesphere albümünün kritiğinin gelmesi de iyi olur.

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.