# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
METALLICA – …And Justice For All
| 02.09.2010

Adaletin bu mu METALLICA?

Geçende grubumun albümünü dinlerken “Ulan nerden başladı bu müzik bende?” diye düşündüm. Cevabımı sizlerle paylaşmak istedim dostlarım. Yaşım itibariyle o günleri hatırlamam çok da zor değil. Kulağımda hâlâ 2 şarkı var. Birincisi Metallica – One, ikincisi Death – Together As One. Kuzenimin boyum kadar olan hoparlörlerinin karşısına oturur “…And Justice For All” albümündeki o cansız, kuru ama insanın ciğerini titreten gitarların gürültüsüyle ve One şarkısının başındaki helikopter seslerine şaşırarak geçirirdim zamanımın bir kısmını.

Aradan bir süre geçti, ben başka grupları dinleme fırsatı buldum. Craig David dinlerken bir yandan da “Nightfall in Middle Earth” albümünü dinliyordum. Ama nasıl olduysa sınıf arkadaşım bana “Bende bir kaset var al sen seversin” diyerek bu albümün orijinal kasedini verdi. O yıllarda sık sık Antalya’ya gittiğim için uzun otobüs yolculuklarımın tek yoldaşı haline gelmişti bu kaset. Benim için çok değerli bu kasedin benden kopuşu da yine bir yolculuk sırasında, modası geçmiş kasetçaların kasedin bandını parçalamasıyla oldu. Eminim hepinizin bir anısı vardır bu albümden bir şarkıyla. Benimkiler böyle başlıyor ve devam ediyor.

Tatlı bir melodinin farklı aralıklardan armonisinin çalınıp, bu kaydın terse çevrilmesiyle elde edildiğini düşündüğüm harika introyla giren Blackened hâlâ Metallica’nın bir numaralı giriş şarkısıdır bence. Albümün genelinde adeta bir James Hetfield zaferi söz konusu. Harika düzenlenmiş şarkılar bu eserlerin ölümsüzlüğünün en büyük sırrı. Dikkatinizi çekmek isterim dostlar burada bahsettiğim şey sadece “Ooo çok süper rifler var” değil; harika bir düzenleme söz konusu. Klasik bir heavy metal albümü olmasına rağmen onu ayıran bir şey var, onu farklı kılan bir duruş var: Şarkıların karakterlerinin gücü. Bugün baktığımda, herhangi bir şarkıdaki bir nakaratı bile tekrar duymak istemiyor, bir atağın bile tekrar edilmesini istemiyorum; çünkü hepsi müthiş bir birlikle zincirin halkalarını oluşturuyorlar.

Albümle aynı ismi taşıyan …And Justice For All için hep “Metallica da adaletin duvarları yeşile boyandı, para konuşuyor diyip durdu ama kendisi paranın köpeği oldu” laflarını duydum metal ortamlarında. Bunun sebebini de Lars Ulrich’in 2000 yılındaki Napster kapatma davası olarak gösteriyorlar. Bunun şu zamanda gereksiz olduğunu düşünsem de o zaman için, o dönemin çocukları için önemli bir aşağılanma olarak görülebileceğini de hatırlatmak isterim; zira bir anda alışmak kolay değil dijital çağa.

Dedim ya James Hetfield zaferi var adeta diye. Davulda da canavar gibi çalan bir Ulrich var. Onu da atlamamak lazım. Davul çalmada ve davulcular konusunda epey vizyonu olan bir iki arkadaşımla konuştuğumda aldığım cevap şu şekilde oldu “Abi Ulrich iyi bir davulcu değil ama bu albümde gerçekten başarılı çalmış”. Neredeyse hiç ride kullanmaması, tomlarda yaptığı atakların terse doğru gitmesi rahatsız edici olsa da, rahat durmadan ve kafasına göre takılarak çaldığı twin’ler albüme canlılık katıyor diye düşüyorum.

Metal tarihinin mihenk taşlarından “Black Album“ün o literatüre giren, hâlâ örneklenmeye çalışılan ve örneklenmeye devam edilen o meşhur “Metallica davul sound’unun” öncesinde bu davullar sanki bizi bir şeylere hazırlıyor gibi. Davul performansında Dyers Eve bizi en şaşırtan eser oluyor zira Ulrich’ten beklenmeyen bir performans. Aslında Ulrich’ten bahsettiğim için böyle konuşuyorum, lütfen Gavin Harrison’la falan karşılaştırmayın. Dünyadan haberi olmayan biri değilim.

Metal tarihinin öldükten sonra hiç unutulmayan başçısı Clifford Lee Burton’ın elim bir kazayla ölümünün arkasından 2 sene geçmişti bu albümle geri döndüğünde Metallica. Hâlâ acısını taşıyorlarken yaptıkları bu albüm başyapıtlarla dolu. Bugün bile konserlerde neredeyse 4 şarkısını hiç playlist’lerinden eksik etmedikleri bir albüm. Şarkıların 9 dakika, 7 dakika gibi uzunluklarda olması ama 2 dakika gibi gelmesi de bence bu albümün ölmeyeceğinin ispatı (en azından kendime ispatı).

Peki Clifford Lee Burton’dan bahsetmişken ve bas gitar demişken gelelim o meşhur soruya. Bu albümde bas gitar nerede? Evet dostlarım bu albümde bas gitar yok. Aslında var ama sesi neredeyse kapanmış durumda. Bunun sebeplerinden bazılarının Lars’ın kulaklıktan alışık olduğu şeyi duymak istemesi, Jason’ın pek miksler sırasında başında duramamış olması gibi sebepler olduğu söyleniyor ama hiçbir sebep bas gitarın kapanmasının vicdansızlık olduğu gerçeğini değiştirmez bence. Bas gitarı kısabilirsin, Steve Digiorgio bası gibi olmayabilir, ama bir şekilde orada olması gerekir. Davulun kick’i ve bas gitarın freakansı yaklaşık olarak 20 hz ile 100 hz arasında gidip gelir. Bu sebeple de birbirlerini desteklemede önemli bir rol oynarlar. Peki soruyorum sana, adaletin bu mu Metallica? Neden o güzel adamın çaldığı basları kapattın?

Neyse ki günümüzde Rock Band, Guitar Hero gibi oyunlar var da gruplar bu oyunlar için şarkıların orijinal projelerini veriyorlar. Bu şekilde de oyunun içinden bu şarkılar kırılıp baslı hallerini dinleyebiliyoruz. Eğer youtube’de aratırsanız albümün bas gitar olan versiyonunu dinleyebilirsiniz.

Böylesine ünlü bir grup olunca herkesin hakkınızda bir şeyler demesi farz oluyor. Artık 15 yaşındaki bir çocuk bile “Ya Kirk Hammett iyi gitarist değil” diyebiliyor. Neye dayanarak söylüyor hiç bilmiyorum ama ben şöyle düşünüyorum: Kirk götünü sıktığında gerçekten harika şeyler çalabilen bir gitarist. Bu albümde de bunu açıkça görüyoruz. Üstelik bununla bitmiyor, “Black Album”de daha da bir fazla görüyoruz. Ha “Metallica bozdu yea, Kirk de çalamıyor zaten bi bok” muhabbetlerini pek bilmiyorum takip edemedim ama Hammett artık eskisi gibi değil onu biliyorum. “Death Magnetic“teki gitaristliğini ibret olsun da böyle çalmasın kimse diyerek dinletmek lazım gençlere.

Bir enstrümantal eserin de bulunduğu albüm grubun listelerdeki en büyük çıkışlarından biriydi. Bir kısım müziğinin ve son kısımdaki sözlerinin Cliff Burton’a ait olduğu To Live is to Die kaçırılmaması gereken bir hazine.

When a man lies he murders
some part of the world.
These are the pale deaths which
men miscall their lives.
All this i cannot bear
to witness any longer.
Cannot the kingdom of salvation
take me home?

Albüm büyük bir başarıya ulaştıktan sonra Metallica klip çekmeme kararını ortadan kaldırıp Johnny Got His Gun adlı filmden görüntüleri toplayıp, kendi görüntüleriyle birlikte One adlı güzide esere klip çekti bildiğiniz gibi. Aynı zamanda En iyi Metal performansı Grammy’sini de Jethro Tull’a kaptırdılar!!!

Bu albümle ilgili anlatacaklarım hâlâ var gibi hissetsem de uzatıp sıkıcı bir hal aldırmak istemiyorum. Şimdiden iyi dinlemeler.

9/10
Albümün okur notu: 12345678910 (8.27/10, Toplam oy: 1,654)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  • TwitThis
  • Digg
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Google
  • LinkedIn
  • MySpace
  • Netvibes
  • Reddit
  • StumbleUpon
  • Technorati
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
1988
Şirket
Elektra
Kadro
Kirk Hammett: Solo gitar
James Hetfield: Ritim gitar, vokal
Jason Newsted: Bas gitar çaldığı söyleniyor
Lars Ulrich: Davul
Şarkılar
1. Blackened
2. ...And Justice for All
3. Eye of the Beholder
4. One
5. The Shortest Straw
6. Harvester of Sorrow
7. The Frayed Ends of Sanity
8. To Live Is to Die
9. Dyers Eve
  Yorum alanı

“METALLICA – …And Justice For All” yazısına 123 yorum var

  1. Ahmet Saraçoğlu says:

    Ceketimi ilikledim bekliyorum.

  2. Metallica’ya niye bu kadar uyuz oluyoruz? Niye bu kadar laf sokuyoruz? İşte bu albüm yüzünden. Bu albüm o kadar iyidir ki, hep bunun gibi şeyler bekledik metallica’dan, onlarda bir o kadar uzaklaştılar bu albümden. Her şarkı ayrı olaydır, frayed ends of sanity bambaşka bir olaydır. Her albüm sonrası
    “köklere dönüyoruz” dedikçe metallica hep bu albümü bekledim ama onlar hep “götlere döndüler”…bu albüm tüm hayatımda en fazla dinlediğim albümlerden biridir. 2-3 kaset bozmuşluğum vardır.

    Master of puppets ise belki 1 milim ile ikinci en iyidir.

    goddamndick

    @cenközmercan, evet garda$,al benden de o kadar!

  3. Oqz says:

    Metallica’yı pek sevmeyen biri olarak bu albümü bir şaheser olarak görüyorum bence 10′u hakediyor Bana Göre grubun en iyi albümü

  4. Burak says:

    dat dararattat dat dat BLACKENED!

  5. Blakkheim says:

    Metallica’nın çoğu işi gibi buda kimsenin erişemeyeceği bir yerde duruyor. Kendi zamanını geçtim, günümüzün bile ötesinde bir albüm. Tam manasıyla bir klasik. Çocuklarına “evladım dününü bilmeyen yarınını şekillendiremez.” tarzı konuşmalar yapacak baba adayları için düne referans veren bir şaheser.
    10 lan işte öf amma yıkama yağlama yaptım. sene olmus 2010 ajfa mu anlatacaz bu saatten sonra.

  6. Blakkheim says:

    Bu arada Death Magnetic’de de beğenilmiyorsa Kirk “küstürdü toplum beni sanata.” diyip bodruma yerleşsin daha da uğraşmasın bence.

  7. baldur says:

    10 üzerinden 9 bu klasiğe hakaret olmuş.

    like fire

    @baldur, ben olsam ben de 9 verirdim. sen de kritiğini yap 10 ver. ne olcak yani :)

    baldur

    @like fire, tamam işte ben de kendi verdiğim puanı söylemiş oluyorum işte bir nevi:)

  8. Mephisto says:

    ölüyü diriltir.

  9. Emrah says:

    “Geçende grubumun albümünü dinlerken “Ulan nerden başladı bu müzik bende?” diye düşündüm” cümlesi ile başlayan bir albüm kritiği okumak gerçektende inanılmaz bir deneyim :)

  10. zafer says:

    sacred reich tişörtü giyen jason ın taşşağını yerim ben afedersin.

    like fire

    @zafer, kıllı kıllı.

    janslore the celebrity

    @zafer, ehueheue süper lan.

  11. Nakruf says:

    Şu albüme 10 üzerinde 10 vermek gerekirdi ama Flotsam and Jetsam – Doomsday for the Deceiver albümündeki bas gitarları duyduktan sonra 9 uygundur diye düşünüyorum. Benim için tek eksik yanı albümün bas gitar. Birde Lars burda çaldığı davulu ömründe hiç bir yerde çalmadı. Dublör kullandı kesin :D Belki yanlış düşünüyorum ama Master of Puppets’dan bile daha iyi bir albüm bence.

  12. masteroforion says:

    Zamansız, tam bir klasik. Vakit geçtikçe kulaklar daha farklı şeyler arıyor, daha farklı gruplara yöneliyorsun vs de, sanırım her dinlediğim yeni albümde bu tadı arayacağım.

    Sound konusunda da, her ne kadar bas çalan birisi olsam da, o bas gitar hissizliği bu albüme çok şey katıyor ve böyle olması daha iyi. Bas yüksek olsaydı ben aynı zevki alamazdım. Çünkü AJFA’yı AJFA yapan o mahzenden kopup gelmiş soğuk sound bana kalırsa.

    XRacer

    @masteroforion, kesinlikle katılıyorum, sanki albüm o soğuk, o tok havasını bas gitarla veremezdi gibime geliyor.
    james öyle bir gitar tonu kullanıyor,lars da davul kicklerle ve ataklarla gitarı öyle güzel tamamlıyor ki, bas gitara ihtiyaç bile duymuyorsunuz neredeyse.
    guitar hero’da bas sesi yüksek olarak dyers eve çalan ne demek istediğimi daha iyi anlayacaktır. şarkıdan kaliteli bir thrash metal havası alırsınız ama “dyers eve” tadını asla vermez size.

    nitekim dikkatli bir müzik kulağı olan herkes bu albümde bas gitar olduğunun farkına varır, özellikle gitar ve davul sesleri biraz kısıldığı zamanlarda belli oluyor.

  13. Ufuk says:

    Fena olmamış ya, geçende çıkmıştı, dinledim falan (dünyanın en yüzeysel adamı)

  14. Ahmet Saraçoğlu says:

    Gitar çalmayı Harvester of Sorrow’la öğrendim diyebilirim.

    caksu

    @Ahmet Saraçoğlu, Californication daha yokmuş demek ki. :)

    Ufuk

    @Ahmet Saraçoğlu, metal dinlemeye başladığım ilk yıllarda Metallica, Megadeth, Slayer ve Sepultura’dan nefret ettiğim, Pantera ve Death’i hiç duymadığım bir dönem vardı. Sanırım bunu yaşamış olan bu sitede bir tek ben varım. Kendimi deplasmanda gibi hissediyorum şu anda :\

    darth sidious

    @Ufuk, yok yok ben de varım, işin komik tarafı metallica yı bana sevdiren 2. albümdür ama bu albümü dinle ilk dediklerinde “hassektir lan” demiştim :D

    Ufuk

    @darth sidious, ben Black albümle tanıdım Metallica’yı. Enter Sandman, Unforgiven falan seviyordum da Through the Never’a falan gelince ne lan bu diyip kapatıyordum işte :) Sonra kulak alıştı tabi cın cın sesine.

    baldur

    @Ufuk, through the never bana metallica’nın run to the hills’i gibi gelmiştir hep:)

    darth sidious

    @Ufuk, ben de black album ile tanıdım da cümle o kadar düşük olmuş ki ilk dinlediğim albüm buymuş gibi bi anlam olmuş :D
    metallica’yı black album ile tanıdım, and justice for all ile sevdim ve kendilerine 3 lü 83-84-86 combolarıyla hasta oldum. bu albüm nedense hep değişik bi yerdedir, yani en sevdiğim albüm diycem değil (o “master of puppets”), en özeli diycem o da değil (st. anger). değişik bi yerde işte anlam veremedim bu kadar zamandır :)

  15. theRippeR says:

    heralde lars dyers eve’deki performansı bir daha göstermedi lars’ın en iyi davul performanslarından birisi bence.

    darth sidious

    @theRippeR, aaa olur mu hiç? bunun “that was just your life” ı var, “all nightmare long” u var, “st. anger” ı var (albüm olarak bile dahil edilebilir)… var oğlu var yani, yapmayınız lütfen :)

    Ufuk

    @darth sidious, ciddi olmadığını umuyorum. lars yaratıcı bir şeyler çalmayalı 20 yıl oldu.

    darth sidious

    @Ufuk, anladığım kadarıyla arkadaş yaratıcılıktan bahsetmiyo, aynı şekilde ben de yaratıcılıktan bahsetmiyorum. hız veya zorluk açısından bakarsan dediklerim doğru. yaratıcılık açısından bakarsan sen sapına kadar haklısın tabii ki

    Ufuk

    @darth sidious, bence yaratıcılıktan bahsediyor ama zorluk olarak da baksak durum aynı. hız olarak da eh, metronomun bir önüne bir arkasına geçerek eski albümlerdeki tuşenin yarısında çalmak çok sorun değil, 200 bpm bile olsa çalınır. 1-2 ay çalışsan sen de yaparsın. (buna halk arasında inşaat tahtasına çivi çakmak da deniyor)

    darth sidious

    @Ufuk, 1-2 ayı bırak ben 1,5 yıldır çalışıyorum ama lars ın çaldığı partisyonların hepsini çalamıyorum yani :) o kadar da kolay diil, o yüzden bahsettiğim şarkıları söyledim. mesela st. anger da şu anda kadar doğru düzgün çalabildiğim tek şarkı “frantic”, son albümlerinde “the end of the line” falan filan. söylerken ben de “kolay lan, ne var ki afedersin kıçımla yaparım” diyodum, çalmayı deneyince öyle olmadığını gördüm, gördük :)

    Ufuk

    1,5 yıl bayağı kısa bir süre. çalışmaya devam. ama bu izleyeceğin 30 yıllık davulcunun yapacağı iş değil
    http://www.youtube.com/watch?v=SCJajVY_ucI
    olmuyor, olamıyor :)

    darth sidious

    @Ufuk, zaten hala çalışıyorum hiç ara vermeden. metallica dinlemekten ve çalışmaktan sıkıldım lamb of god ve at the gates in 2 şer şarkılarını çıkarttım onlar üzerinde çalışıyorum.
    zaten herkes gibi ben de lars ın eski şarkılarını çalamadığını ya da çalarken zorlandığını söylüyorum. eski partisyonlarının hayvanlığından dolayı kendisine saygım var yoksa gene hoglan, dave lombardo veya bi chris adler falan 10 a katlar 8 e böler :) ha sonisphere de yoktum bayaa iyi çaldı diyo herkes, görenler daha iyi bilir tabii :)

    Ufuk

    @darth sidious, bak hem yaratıcı hem zor hem de tuşeli böyle çalınıyor.
    http://www.youtube.com/watch?v=v_yCB8adYUM

    dave_s_mustaine

    @theRippeR, haklısın, dyers eve en sevdiğim metallica şarkısı ve çalması hakikaten zor bi şarkı. justice albümünden sonra zaten metallica sürekli kendini tekrar etti, yaratıcı bişey yapmadı. he ama güzel şeyler çıkardılar mı, tabi ki diğer albümleri de dinlenebilir güzellikte. ama aynı örnek üzerinden bi dyers eve gibisi bi daha gelmedi =)

    hen

    @dave_s_mustaine, Gören de 88′den sonra Metallica sürekli And Justice kopyası albümler çıkardı sanacak.

    theRippeR

    @hen, ahhh keşkeeee

    NOT:black album iyidir ama yaa :D

    dave_s_mustaine

    @hen, hayır, demek istediğim metallica 88′den sonra Black Album ve benzeri şeyler çıkardı. St. Anger değişik sadece, o kadar

    masteroforion

    @dave_s_mustaine, Black Album ve Load-Reload ikilisi birbirine baya baya uzak albümler. Asıl And Justice For All’dan sonra Black Album’ü, ondan sonra da Load gibi southern rock şaheserini çıkarmak bir yaratıcılık ürünüdür. And Justice for All’dan sonra Eye of the Beholder’a geçmek kolay, mesele Struggle Within’den sonra Ain’t My Bitch’e, The House Jack Built’e geçebilmekte :)

    darth sidious

    @masteroforion, hay aklına ve eline sağlık. ben aynı şeyi çok karmaşık bi şekilde anlatıyomuşum heralde ki bi allahın kulu anlayamadı, bu daha basit oldu :)

  16. fırat says:

    hahahah şu anda şu yorumlara baktım da aralarında metallicaya dışarıda eminim götümün grubu, metallica böğgh diyen adamlar olduğuna eminim. şu anda pis pis sırıtıyorum. :) oysa sadece master of puppets ve bu albüm için bile bu adamlara saygı duyulmalı. kill’em all ın da yeri ayrıdır gönlümde. ::)

    darth sidious

    @fırat, onlar her daim varlar. dışarda saydırırlar sonra ortam içinde “metallica dan büyük thrash grubu yok olm, daha gelmedi öyle bi grup” derler. dediğin gibi, tam gülünesi :)

  17. Guinan says:

    o ara lars’ın saçı vardı

  18. Deniz says:

    Albümün kapağı bile thrash grupları için ders niteliğindedir. Sözleri tokat gibi riffleri yumruk gibi.

  19. heat says:

    orgazmik albüm

  20. Gokhan Atalay says:

    Metallica icinde metal ismini de barindiran bu zamana kadar metal muzigin taninmasinda nerdeyse etkisi en buyuk gruplardan biri olarak “yeralti”ndan biraz cikisini bu albumle yapmisti, sonra Bob Rock etkisiyle black albumde iyice acildilar, ben black albumden sonra Metallica hep Metallica mi diye sormusumdur, kirilma noktasi. Bu album gercek Metallica tabi ki, mucize, 10 tabi ki, “One” cocuklugumun klibini defalarca dinledigim sarkisi, “Huzun hasatcisi”, “tanigin gozleri” tum melodiler….var mi boyle album, album ismi? “Halls of justice painted green, moneys talking” Ah James seni dondurup zamanda ileri yollayabilir miydik?

    Ufuk

    @Gokhan Atalay, sakin ol dostum, James daha ölmedi ki :)

  21. soykan yetik says:

    tüylerim diken diken oldu yazıyı okurken. bu müziği sevme nedenim metallicaysa ajfa’da 2. sıradadır. gelmiş geçmiş en iyi albmümdür bence. zaman zaman hakkının yendiğini bile düşünüyorum. şükürler olsun ki bole bı album var.10 10 10 10

  22. _BlaCkeneD_ says:

    acaba sadece ben mi bu albümle metal müziğe adam gibi başladım diye düşünürken benle aynı kaderi paylaşan arkadaşlar da varmış demekki. :) ilk dinlendiği günden yıllar sonra bile aynı heyecanı yaşatıyorsa ismi okunduğunda insanın şöyle içini titretip eski günleri aklına getiriyorsa albüme secde edilmeli birader. gerçekten metallica’yı geçtim thrash metalin hatta onu da geçtim müziğin zirvesidir bu albüm. kesinlikle 10 üzerinden 10 verdiğim nadir albümlerden biri. hazır arkada da eye of the beholder çalıyor dinleyin dinlettirin beğenmeyeni de eşşek sudan gelinceye kadar dövün. :)

  23. ihsan says:

    yiğit bulut yazıları gibi olmuş, “dostlarım” falan :) bendede kuru rifflede olsa nasıl melodik olunabliceği algısını oturtan albümdür bu.-daha o zamanlar Pantera yahut ilk dönem Soundgarden dinlememişiz-
    birde bu albümün davulları hakkında bitmek bilmeyen şehir efsaneleri cabası. sahiden Lars başkan nasıl yazdı bu davulları hayret. çoğunluğun aksine bence basın olmayışı gitarları öne taşıyorki bu da albüme olduğundan da daha bir teknik hava kazandırıyor. sonuç itibariyle mükemmeliyetçilik ve etkileyicilik bakımından master of puppets’ın bir adım gerisinde olsada metallica külliyatındaki en profesyonel iştir bu albüm.
    10

  24. masteroforion says:

    Metallica mafyası yine iş başında, abanın 1′lere aslanlarım, ha güzelime he yavruma..

    Berca B.

    @masteroforion, işte bunu demeyecektin. Hoşça kal …And Justice for All.

    masteroforion

    @Berca B., Hastasıyım ama bu tepki oylarının aushdusahdsau

    Mephisto

    zalımlar bir günde indirmişler dağ gibi albümü

  25. Gökhan Atalay says:

    Bu ne abi 1. sirada biraktim tatil oncesi albumu, simdi dibe dogru inmis, “herkes icin adalet” diyorum. Metallica icin de…

  26. Ufuk says:

    88 yılı Londra Hammersmith konserinden AJFA görüntüsü, ardından Lars röportajı. O dönemki metalin gidişatından memnun olmadığından falan söz ediyor :)
    http://www.youtube.com/watch?v=5dzN86liNKg

  27. masteroforion says:

    Bi de albümün en iyi şarkısı Frayed Ends of Sanity bana göre, ama buna rağmen Metallica diskografisinin en underrated ürünlerinden biri, yapacak bişey yok, sağlık olsun

    Ufuk

    @masteroforion, yalnız değilmişim, sağol varol :)

    burak canik

    @masteroforion, eskiden o şarkıyı atlardım hep. sonra insan ırkının ne hıyarlıklara vesile bir ırk olduğunu anladım.

  28. devilsadvocate says:

    metallica’nın ride the lightining ile başlayıp load ile biten albümlerine not vermek, kişisel fikrim mühim değil metal müziğin tüzel kişiliğine yapılmış hakarettir.

  29. Burak Canik says:

    Lars’ın “bu sefer adam ortalığın a.ına koymuş” dedirten davul partisyonları, james’in katil riffleri, kirk’ün tam yerinde döşediği melodik soloları ve olmayan bas. ulan olmasa nolur ya (metal tarihinin en büyük gafı :D ) şaka bi yana bu albümün bas gitarsız haline o kadar alıştım ki “bas yok 9″ demiyorum. dinlediğim en iyi metal albümlerinden biridir (diğeri de the sound of perseverance’dır zaten). eye of the beholder da en sevdiğim metallica şarkısıdır. şu albüme 10 vermeyip gidip final frontier’e 10 vermek de afedersiniz ama düpedüz mallıktır. (sevent son’dan falan da yüksek puanı o da ilginç tabi)

  30. Chuck Reis says:

    Yuuuh! bu albüme 10 üzerinden 9 mu verilir? Metallica’yı geçtim, thrash metal tarihinin en iyi albümü.

  31. XRacer says:

    Bu albümden sonra Lars iyi bir şey yapamadı gibi bir yorum okudum da, Lütfen kulaklığınızın ya da hoparlörünüzün sesini sona dayayarak The Outlaw Torn dinleyiniz.

    Dyers eve gibi çalması zor bir şarkı değildir fakat o şarkı için Lars’tan daha iyi davul partisyonları yazabilecek adam da tanımıyorum ben.

    Ayrıca Metallica’nın en iyi albümüdür hatta evet Thrash Metalin en baba albümüdür.Cliff Burton’ın da ölmesi gibi fasilitelerle her ne kadar birçok kişi Master of Puppets’a en iyi albüm dese de, AJFA burun farkıyla daha iyidir bence. Grubun (bas hariç) her açıdan “olduğu” albümdür.

    Sambalici

    @XRacer, The Outlaw Torn yorumuna şuku, +1, +rep ne varsa verdim gitti. o şarkıda coşmayan yok gerçi.

  32. Chuck Reis says:

    başlığa da kıl oldum ”adaletin bu mu metallica”. sanki kötü albüm yapmışlar gibi. bir de 10 üzerinden 9 verilmiş. yok ben bu arkadaşı linç ederim !!! :D

    in the court of the crimson king

    @Chuck Reis, basın kısılması adaletsizlik denmiş.

  33. Zaza says:

    Gerçek metal müzik içeren nadir albümlerden biri.Metallica’nın en iyisi o kesin zaten.Metallica’nın her bakımdan en iyi dönemi aslında.

  34. hihat says:

    Albümün adının da Amerika’ya bağlılık yemininden geliyor oluşu…

  35. burak canik says:

    ulan nası bi metallica fanatiği varsa sürekli yat kalk cookie sil puanla cookie sil puanla mesai yapmış eleman 9.08 ne lan helal olsun :D

    XRacer

    @burak canik, master of puppets okur puanı da 4.48, anlamıyorum ben bu okurları gerçekten.

  36. XRacer says:

    Bu albüm, “Cliff Burton ve Dave Mustaine olmasaydı Metallica hiçti” diyenler için o kadar güzel bir tokat ki, etkisi hala çıkmadı.

    Bu iki adamın Metallica’ya etkisini yadsıyamam, ancak olayı abartanlar için James, Lars ve Kirk üçlüsü (Jason’ın bu albümdeki bestelere fazla katkısı olmadığı için yazmadım) çok güzel bir cevap verdiler bana göre.

    Özellikle bazı yerlerde (To live is to die clean kısmı, ya da blackened introsu mesela) Metallica üyeleri besteleme kabiliyetlerinin sınırlarını fazla zorlanmış bence.

    devilsadvocate

    @XRacer, cliff ustanın ajfa’ya kadar olan dönemdeki katkısı elbette yadsınamaz. ama “olm masteyn yapmış bırakmış olm soloları” adamları benim de en büyük eğlencem:)

  37. devilsadvocate says:

    gene aklıma geldi de cinlerim tepeme çıktı. adam puan vermiş lan bu albüme! mustaine’e filan puanlasana hacı desen o bile haşa ne haddime filan der heralde:)

  38. illuminati says:

    En iyi metal albümlerinden biri, en iyi thrash metal albümü, tartışmasız en iyi Metallica albümü ve en hakkı yenen Metallica albümü ödüllerini layık görüyorum bu albüme.

    Chuck Reis

    @illuminati

    bırak hakkı yensin. ondan sonra master of puppets ve black albüm gibi çoluk çocuğun eline düşecek. sadece biz dinleyelim :D en sevdiğiniz metallica albümü sorusuna ajfa cevabını vermekten gururluyum :D

  39. emre says:

    bu albüm 9 ise hangi albüm 10 alacak merak ettim:)
    benim ride the lightning ten sonraki favori metallica albümüm.

    Chuck Reis

    @emre

    cidden yeni bir kritik yazılsın. konuk yazarmış peeeh. linkin park kritiği yazılıyor sanki. ”adaletin bu mu metallica” lafın da espri yapılmak istenmiş ama sanki boktan bir albüm izlemini veren bir cümle.

    load’da 9 puan, ajfa da 9 puan. en iyisi master of puppets zaaaaaaaa xD mastır of pipits en iii dıreş albümü panpa

    pea

    @emre, RtL’ten sonraki favori diyebildiğine göre , arada bir fark var.Ya RtL 11 puan alır ya da bu 9 alır.
    9 iyidir.

    emre

    @pea, anladım tabi haklısın da o zaman bir grubun birden fazla albümüne 10 vermek gibi bi durum sözkonusu olamaz öyle dersek.gerçi bu sitedeki bazı kritiklerde grupların en önemli albümlerine 10 verilirken müzikal olarak yine kusursuz ama tarihteki önemi biraz daha az olan albümlerine 9.9 filan veriliyor.(sad wings-painkiller gibi) o anlamda düşünürsek doğrudur. neyse ya forever metal işte:)

    XRacer

    @emre, ya şimdi insanların kendi düşünceleri tabii, aslında çoğu grubun, çoğu albümünü müziksel bir zafer olarak görüyoruz çoğumuz. mesela bana göre 10/10 hakeden onlarca albüm vardır. sana göre de vardır. çünkü müzik bu, karşılaştırma, kıyaslama yapması zor bir şeydir ve çok değişkendir. o yüzden aslında “şu albüme niye bu kadar puan” gibi yorumlar yapmak da pek mantıklı olmuyor.

    ha tabii buradan master of puppets gibi bir albümün okur notunun 4.5 olmasına sinirlenmediğimi sanmayın. ayıp lan. cidden ayıp. bak 10 olsun demiyorum da 4.5 fazlasıyla düşük :D

  40. Berca B. says:

    Chuck Reis adlı arkadaşa:

    Zırt pırt “bu albüme 9 mu verilir yeea, bu ne rezillik yeea, yeni kritik yazılsın yeeaa” diye yorum yapıyorsun. Dur biraz, sakin ol da motorun soğusun. Bir de neymiş, “konuk yazar bunu nasıl yazar?”mış. İnsanlara saygın olsun biraz saygın. Yazarların hiçbirinin süper güçleri yok, hiç kimsenin başkasından daha değerli olduğu da yok. İsteyen istediğini yazar. Ne alakası var Linkin Park’la?

    Eskiden beri bu siteyi takip edenlerin son zamanlarda şikayet ettiği şeyler bunlar işte; yorum kalitesi. İnsanlar müzik konuşacağına, 3 ayda bir, bir başlığa girip “ya bu nasıl bu puanı alır yeaa linç ederim ben bu arkadaşı yeea” diye yorumlar yapıyorlar. Yapmayın şöyle şeyler. Hayır bunu yapıyorsanız da In Flames başlığında “yorum kalitesi tabi önemli” diye ahkam kesmeyin, inandırıcı olmuyor.

    Chuck Reis

    @Berca B.,

    oradan buradan gördüğün ”yorum kalitesi” olayını gelip neden bu kritiğe taşıyorsun. benim bu mesajına cevap vereceğimi, konunun and justice for all’dan sapıp başka yerlere gideceğini, bu konunun kirlenmiş olacağını bilmiyor musun? hani yorum kalitesi tanımı çok iyi bildiğin için düşündüğünü varsayıyorum.

    ”linç ederim” isimli yorumu mart ayında, ”9 puan mı yuuuh” yorumunu da 2010 aralığında yazmışım. motorum soğuk tehlike geçti. son yazdığım linkin parklı yorumunda tamamen taşak ve ironi amaçlı olduğunu, mesajımın içinde ki smileyler ve zaa gibi şeylerle belirtmek istedim ama anlayabilene. bence araştırsam senin eski yorumlarını, bir tanesini canlandırıp ”bu ne lan yorum kalitesi nerede” diyebilirim.

    ayrıca merak etme bende senin kadar vakit bu siteyi takip ediyorum, ama sanırım kasım 2010′dan beri birşeyler karalamaya başladım. ama senin eski kadar olamam tabi. yorum kalitesi oh yeah man.

  41. Berca B. says:

    Birincisi benim şeker kardeşim, sen 3 ayda bir gaza gelip, içinde “9 ne yeaa, ben bu arkadaşı linç ederim, konuk yazar ne yeaa, kritik tekrar yazılsın” cümlelerinin geçtiği, ipe sapa gelmez yorumlar yaparken başlığın kirlenme ihtimalini düşünmüyorsun da, ben sana tepki gösterince mi bu ihtimal birden aklına geliyor? Hayır yorumlarının sırasına bakıyorum, yavaş yavaş düzelen bir durum olsa gam yemeyeceğim ama maalesef, gitgide daha da çok saçmalıyorsun. Bana hiç “taşak, sımayli, zaa, ama anlayana…” falan deme. Başında “cidden yeni kritik yazılsın” demişsin, o yüzden hikayeleri geçelim. Kendi mesajında kendi yazdığına gülen, hele ki ZAAA diye gülen kimseyi zaten ciddiye almam da, bu tarz yorumları ne amaçla yazarsan yaz, insanları güldürmez, ancak ve ancak irrite edersin.

    Bu yorum kalitesi mevzusuna sonradan dahil olmuş, oradan buradan görmüş de değilim. Bu tip konuları zaten site yazarları olarak aramızda sık sık konuşuyoruz. Ve eski halini bilen insanlar olarak, sitenin bu tarz yorumlarla dolup taşması gitgide sinir bozucu hale gelmeye başladı. Ben önceki yorumu, senin sitenin eski halini bilmediğini düşünerek ve biraz çabalarsan, senin de içi boş olmayan mesajlar atabileceğini sanarak yazmıştım. Fakat hakkaten dediğin gibi siteyi eskiden beri takip ediyorsan, o zamanki kalitesini bizzat görmüşsen ve yine de şu anda böyle bomboş yorumlar yapabiliyorsan, diyecek bir şey de yokmuş hakikaten. Hayatta başarılar.

    Chuck Reis

    pasifagresif’ten ayrılıyorum. sizi rahatsız ettiysem özür dilerim. her şey için herkese teşekkürler. esen kalın. umarım daha kaliteli bir site olursunuz.

    Batuhan Bekmen

    @Chuck Reis, Bayrakları yarıya indirdik.

    patognomonic

    @Batuhan Bekmen, adam efendi efendi ayrılıyorum o vakit demiş,bunu derken de hiç büyüklenmemiş “benim gibi bi adamı kaybettiniz olum”gibisinden bi tribe de girmemiş olmasına rağmen “bayrakları yarıya indirdik”gibi bi alaycı yaklaşım yakışmadı bence

    like fire

    @patognomonic, giderayak özür dilemek, teşekkür etmek gibi şeyler biraz komik ve manasız. asıl trip orda.

    Batuhan Bekmen

    @patognomonic, PasifAgresif tayfası olarak kimseyi alenen kovmadık, inat bi şekilde ters gitmedikleri sürece kimseyi uyarmadık bile. Bunlara rağmen kendisinin tavrından ekseriyetle rahatsız olan insanların bunu dile getirmeleri akabinde 3 paragraf cevap verip, sonra yine laf edildiğinde “iyi gidiyom o zaman :(” diye cevap atan biri bana komik geliyor.

    Ki yani sanki baba evine trip atıp ayırlıyosun. Internet sitesine duygusal veda mı olur allaşkına yapmayın ya. “Bu son mesajımdır” türevi herşey bana komik geliyor çünkü. Niye ki? Seni kovan yok, sadece tarzını sevmeyip eleştirenler var (ki bence de yerden göğe kadar haklılar). Şu sitede eleştiri alan insanlar yarım akıllı ironisi yapmasa, kavga etmeye meraklı olmayıp adam gibi durumu tartışsa ne bu kirlilik yaşanacak ne de bu “kafama sıkar giderim” durumu yaşanacak yani.

    Gelene kapı açık, gidene de yol açık ama bunun üzerinden DRAMA yaratırsanız her şekilde komik oluyor.

    bloodshower

    @Chuck Reis, başka bir nickle görüşmek üzere.

    Chuck Reis

    @bloodshower, IP numaralarıma bakılabilir. Bu son mesajımdır iyi günler.

    _BlaCkeneD_

    @Chuck Reis, olm Chuck reis gitme lan cidden diyom bak nice günler metal muhabbeti yaptık senle böyle hop diye gitmek olmaz bak cidden diyom taşak geçmiyom. Olm siz de ne adamlarsınız ya bari bu müzikalitenin hayvanlığa ulaştığı albümde didişmeyin lan. Açın one ı, açın blackened ı, açın the shortest straw ı, açın ajfa yı, açın to live is to die ı müzikal orgazma ulaşın.

    Albüme gelirsek bence metallica nın MOP la birlikte iki harikasından biridir. 9 verilmiş ama ben değil 10 u 20 30 u 40 ı veririrm bu albüme. Bi de ergen grubu bilmem ne diyen adndavallar varki koşup koşup suratının ortasına çakasım geliyor bu insan müsveddelerine. Ulan sevmiyorsunuz bari bu ajfa için mop için harcanan emeklere saygınız olsun. İnadına ccc metallica ccc ulan. Bak gene tepem attı şimdi.

    saklanan saman

    @Chuck Reis, gitme lan :(

    illuminati

    @Chuck Reis, başka nickle gelirsen ayıp edersin. Hadi güle güle.

    in the court of the crimson king

    @Chuck Reis, and justice for all..

    ozgur

    @in the court of the crimson king, eheheheeh

    ali ihsan balı

    @Chuck Reis, sitede olaysız gün geçmiyor yeminle..

    Ext_Aggression

    @Chuck Reis, ne yaşandıysa, neler olduysa “bile” müzikten 2 laf edebilen insanların bu siteden ayrılması ve sitede kritik yazarı olan Batuhan arkadaşın yaklaşımı doğru değildir.

    Ayrılması gereken varsa ben çoktan ayrılırdım. Lütfen sakinleşelim ve mantıklı düşünelim iyi günlerinizin hatrına..:)

    blackroseimmortal

    @Chuck Reis, 2 entry’lik adam mıydın sen bee :(

  42. murder says:

    şu puanlama sistemine nolur bi çözüm bulunsun artık 963 oy ne?

    blackroseimmortal

    @murder, bütün puanların sıfırlanması, üyelik sistemi getirilmesi falan lazım, boşver zaten kimse siklemiyo puanları…

    murder

    @blackroseimmortal, şahsen açılış sayfasındaki puanlamaya bağlı albüm sıralamasını görünce sinirim bozuluyor. Üstelik bunun 1kaç kişinin tekelinde olması da cabası. Yoksa biz de biliriz oturup sabaha kadar oylama yapmayı. O zmaan boşuna yer kaplamasın. görüntü kirliliği yaratıyo

    illuminati

    @murder, başka albüme gideceğine buna gitsin birincilik, bence isabet olmuş, illaki benim istediğim albümün birinci olmasına gerek yok, sonuçta mükemmel bir albüm.

  43. lars konusunda her zaman yapılan yorum “abi justice albümündeki performansı mükemmel ama sonra çok sıştı” aslında biraz haklılar biraz değiller.

    lars gördüğüm en garip manyak davulcu 2008 istanbul konserinde one’ın double cross’unu bile çalmayan adam 2009 live at arenes de nimes DVD sinde bırakın one’ı fade to black’e bile twin eklemiş. takır takır çalıyor. canı istediği zaman eski zamanlarına hemen dönüyor. çalamaz dedikleri blackened’la açılıyor konser ve neredeyse her şarkıda bir twin atağı yapıyor yarım yarım yardırıyor. garip adam vesselam. bu arada izlemeyenlere live at arenes de nimes dvdsini kesinlikle izlemelerini tavsiye ediyorum. yok böyle bir performans.

    devilsadvocate

    @saklanan saman, kesinlikle haklısın. youtube’a girip “nimes metallica” yazıp görün derim her şarkı muazzam olmuş. sadece lars da değil her biri 20′li yaşlara dönmüş sanki, olmaz böyle performans.

    nmemot

    @saklanan saman, Canı istediği zaman yardırıyor dvd hazırlanacak konserlerde adam canavar oluyor.Twinler uçuşuyor hava.. İstanbula gelincede lisede bateriye heveslenmiş genç oluveriyor birden

  44. Erol Toksoy says:

    Oylıcaktım ama 11 yoktu. İlk defa Türk milletinin doğru bir konuda karar birliğine vardığını görmek etkileyici. Tüm zamanların gelmiş geçmiş en iyi müzik albümü hatta en iyi sanat eseri. Kıyaslasam kıyaslasam Kafka’nın davasıyla ya da mikelanjın davud heykeliyle kıyaslarım…

    in the court of the crimson king

    @Erol Toksoy, nickime bak.

    Erol Toksoy

    @in the court of the crimson king,

    kızma şampiyon!!! o da güzel albüm also şarkı

    The gardener plants an evergreen
    Whilst trampling on a flower
    I chase the wind of a prism ship
    To taste the sweet and sour.
    The pattern juggler lifts his hand
    The orchestra begin.
    As slowly turns the grinding wheel
    In the court of the crimson king

    maça ister bunları yazmak.

    in the court of the crimson king

    @Erol Toksoy, kızmadım ki :) ben de bu albümü severim ancak en iyi thrash albümü bile değil bence. en iyi müzik albümü çok iddialı geldi bana.

    nmemot

    @in the court of the crimson king, Sana göre albüm hangisi?

    in the court of the crimson king

    @nmemot, anlayamadım.

    nmemot

    @in the court of the crimson king, sana göre en iyi albüm hangisi?

  45. Eddie's Report says:

    Metallica nın en can alıcı albümü en iyi trash metal albümüne oynar ama 3.-4. olur

  46. devilsadvocate says:

    yer yüzünde yapılmış en büyük albümü, thrash metal’e nasip etmiş olması nedeniyle bir kez daha papa het’in taşaklarından öpme ihtiyacımı belirtmeden geçmiyeyim dedim. 9 ne? 10 ne la?

  47. blackroseimmortal says:

    http://www.youtube.com/watch?v=KnatnzxxtFE

    albümün baslı versiyonunu buldum

    http://www.crocko.com/1917795961/Metallica_-_…And_Justice_For_Jason_(extra-bass_added)_(1988)_MP3_ES_372413.rar

    albümün baslısını hiçbiyerden satın alamayacağınız için (çünkü böyle bi albüm piyasada yok, hiç çıkmadı) linkini vermekte herhangi bi sakınca görmüyorum.

  48. whiplash says:

    Blackened ile başlayıp Dyers Eve ile biten bize Heavy Metal’in ne olduğunu anlatan muhteşem bir şaheser.r.

  49. Overload says:

    Orijinal 1988 basım CD’sini buldum ve derhal aldım. Ve şunu söyleyebilirim, ömrümün en güzel bir saatini yaşadım. Kayıpsız ses ve az buçuk bas gitar sesi(müzik setim sağolsun, basları azıcık duyabildim) beni mest etti. Kesinlikle bir thrash metal efsanesi.

    Korhan Tok

    @Overload, O baskı bende de var, tıpkı sahip olduğum Metallica’nın diğer 8 albümü gibi O da ilk basım. Canımdan kıymetli her biri.

    Sadece bunu belirtmek için yorum yazdım, evet.

    onurtoptas

    @Korhan Tok, vay vay vay vay…. evinin tam adresini tarif etsene bi hacı. meraktan soruyorum sırf.

Yorum Yazın

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.