# - A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Son Haberler
Anasayfa    /    Kritikler
ANIMALS AS LEADERS – Animals As Leaders
| 22.10.2009

İnternetin gücü adına.

İnternetin ilk çıktığı zamanlarda konuşulurdu, “internet sayesinde yeni iş imkanları doğacakmış”, “internetten para kazanılıyormuş” gibisinden. Günümüzde internet dünyanın en büyük pazarı oldu bile ve bu durum kendini her alanda gösteriyor.

Tosin Abasi’yle tanışın. Kendisi müzik alanındaki internet fenomenlerinden biri. Washington civarlarında kendi grubu Reflux ile takılırken, youtube’a bir video koymaya karar veriyor ve olaylar gelişiyor. “xnextgtrgodx” gibi tırt ve iddialı bir nick’le ortamlara giren Abasi, kısa süre içinde Prosthetic Records’dan bir solo albüm teklifi almış.

Bunu fazla gösterişli ve gereksiz olduğu için reddeden (niyeyse) Abasi, grubunun dağılmasıyla birlikte bu teklifi kabul etmiş (hep geçen sene oluyo bunlar daha taze yani). Böylece de ortaya ANIMALS AS LEADERS adlı oluşum çıkmış.

Tüm şarkıları Abasi’nin yazdığı projede, gitarlar dışındaki her şey ise bilgisayarda programlanmış. Şarkıları duyduğunuzda bu durum canınızı sıkabilir zira bu hayvan davulların gerçek bir insan tarafından çalınmış olduğunu düşünmek daha hoş bir düşünce.

Ancak merak etmeyin, ANIMALS AS LEADERS konserler için gerçek bir gruba dönüşmüş durumda. Davulda da SLEEP TERROR’de çalan ve THE FACELESS’ta da çalmışlığı olan Navene Koperwies adlı kişi var. Hatta bu ruh hastası gitaristin talibi de çok herhalde ki, progresif death metal/deathcore/metalcore grubu BORN OF OSIRIS elemanımızı hemen kadrosuna katmış.

animals_4

Gruba ve albüme gelirsek, ANIMALS AS LEADERS enstrümantal progresif metal yapıyor. Bir shred gitaristi olan Tosin Abasi, çok katmanlı, clean gitar bölümleri hayli fazla, yer yer aksak, yer yer gayet huzurlu, ancak bir şekilde kendi stilini yansıtan şarkılar yazmış. Abasi, baştaki youtube bağlantısında da görüldüğü üzere “economy picking” tekniğini sıklıkla kullanıyor ve bu sayede gayet yüksek süratlere çıkıyor. Sweep’leri, genelde arkalarındaki reverb’den dolayı bana biraz fazla, hmm, süslü geldi. Reverb’ü basınca, ne derece temiz çaldığı kimi yerlerde anlaşılamayabiliyor. Alttaki Tempting Time’ın başındaki sweep’lerde bu durum görülebilir. Albümün en iyi yanı, vokal kanalları çıkarılmış bir albüm dinlediğinizi hissettiren bir çalışma oluşu. “Gitar çalabiliyoruuuuuuum!” diye bağırmaktansa, içinde türlü element barındıran bir müzik sunmuş Abasi.

Tosin Abasi, her psikopat gitarist gibi, bir gitar eğitimi almamış. Gitar videoları izlemek onun için yeterli olmuş; doğuştan gelen manyak bir yeteneğinin olmasının da bu duruma pek bir zararı olmamış elbet. Gitarla birlikte klavyenin de ön planda olduğu müzikte, dediğim gibi bir de çok başarılı programlanmış davul var.

animals_3

İnternetin gücü diyorduk, Abasi, özellikle youtube ve diğer sanal mecralardaki etkinliği sayesinde (kendisi bir de moda ikonu çıktı hadi buyrun) adını duyurdu. İlk ve tek albümünü geçtiğimiz Nisan ayında çıkaran bir grubun myspace sayfasını bu altı ay içinde 360.000′den fazla insan ziyaret ediyorsa durup düşünmek lazım.

İnternet yardımıyla başlattığı kariyeri bundan sonra nasıl gelişir bilmem, ama Abasi’nin BORN OF OSIRIS veya benzer türdeki “günümüz” gruplarında fazla zaman harcayacağını sanmam. Harcarsa yanlış yapar, zira bu albümde çok da fazla sergileyemediğini düşünsem de, kendisinin cidden acayip işler yapabilme potansiyeli var.

animals_5

“Animals as Leaders”, içinde metal dışında, başta füzyon ve caz olmak üzere farklı etkilenimleri olduğu apaçık ortada bir gitaristin, bu farklı elementlerini biraz uysal ve risksiz kullandığı, ancak müzisyenlik dinlemekten hoşlananların büyük ihtimalle beğeneceği, içinde pek çok farklı duygu barındıran bir albüm.

Daha şimdiden Ibanez sponsorluğuna giren ve sekiz telli gitarıyla kendi çapında (internette) bir fan kitlesi edinen Tosin Abasi’nin adı, zamanla daha çok duyulacaktır. Solo albümlerden, bitmeyen gitar soloları ve maymuna dönen şarkı yapıları nedeniyle korkanlar, burada öyle bir sorun olmadığını bilsinler, sayfadaki şarkılar hoşunuza gittiyse, albüm de gidecektir.

7/10
Albümün okur notu: 12345678910 (8.61/10, Toplam oy: 61)
Loading ... Loading ...
etiketler:
  Albüm bilgileri
Çıkış tarihi
2009
Şirket
Prosthetic Records
Kadro
Tosin Abasi: Gitar
Javier Reyes: Gitar (konserlerde)
Chebon Littlefield: Bas ve elektronik dünyası (konserlerde)
Navene Koperwies: Davul
Şarkılar
1. Tempting Time
2. Soraya
3. Thoroughly At Home
4. On Impulse
5. Tessitura
6. Behaving Badly
7. The Price of Everything and the Value of Nothing
8. CAFO
9. Inamorata
10. Point to Point
11. Modern Meat
12. Song of Solomon
  Yorum alanı

“ANIMALS AS LEADERS – Animals As Leaders” yazısına 14 yorum var

  1. Şu Soraya adlı şarkıyı dinledim, güzelmiş gayet. Arkada çaldı fon müziği gibi.

  2. mutluhan seferoğlu says:

    güzel albüm iyi gitarist.gelecekte çok daha fazlasını yapabileceğinden eminim…sayılır yani.

  3. berat mutluhan seferoğlu says:

    o günlerde biraz seviyorken şimdi tapıyorum ve dile kolay…Unirock’a geliyorlar !

  4. bloodshower says:

    economy picking videosundaki şu yoruma bi 5 dakka güldüm heralde.

    “He speaks english? For some reason I always expected him to only be able to speak tab.”

    ha bu arada, yuniraka geleceği için dinlemeye başladım, yetenekli adam valla. bi de hiç bir eğitim almadığını duyunca fena kıskandım.

  5. hakan says:

    türkiyeye geliyorlarmış,şoklardayımmm..myspaceden konser duyurularına eklemişler..

  6. malavuranga says:

    ya ben satriani’nin en zigindirik albümüne(not of this earth)7 puan verdim, bu albüm de 7 puan. nasıl oluyo ya!?
    neyse “benim yazarım işini bilir” deyip geçelim bu konuyu.(ama harbiden benim notum boldur)

    eleman, greg howe’un greg howe olmayan haline benziyo biraz xD. ulan eskiden şarkı yapıları a-melodi b-solo c-tekrar melodiyken şimdi nolduğunu anlayamıyoruz aq. aferin lan tosun sevdim seni.

  7. malavuranga says:

    ahaha ulan ne adamlar var ya, biri ne yazmış vidyolarının tekinin altına yarıldım resmen, gülmem nerdeyse dakkayı buldu

    “His dick is probably huge… But his guitar skills are surely bigger.”

    probably huge nedir lan?adaskdjsaklfjasf

  8. malavuranga says:

    ama bu arada ilginç bişey söyliyim. bence basit ama ruhlu müzik yapmak bundan daha zor bişey abi. elemana lafım yok kesinlikle, ki ben de hastasıyım teknik müziğin ama ruh gitmeye başlıyo, müzik iyice mekanikleşmeye başladı son dönemlerde. devlet gereken önlemleri bi an önce almalı.

    ama tabii ki bu da saçma ya. isteyen çok teknik yapar müziğini, isteyen yapmaz. her katalogdan sanatçı var önümüzde nasıl olsa. seç beğen al.

  9. Ufuk Sönmez says:

    öncelikle kritik çok güzel olmuş, tebrikler. müziğe gelirsek, genelde ben “old school instrumental rock” severim, mesela Joe Satriani ya da Vinnie Moore gibi. kompozisyonu öne çıkaran basit ama duygu dolu şarkıları, mesela Satriani’nin bir Cryin’ şarkısını bu albümün tamamına tercih ederim. Ama Steve Vai’ın da Tosin Abasi’nin müziği için dediği gibi, “geleceğin enstrümental rock soundu” belki de böyle olacak. yeni ve farklı sesler,tatlar almak isteyenler(ben de dahil olmak üzere) bu müzikleri dinleyecekler.

  10. Ufuk Sönmez says:

    vallahi ne yalan söyliyim, ben bu adamın hastası oldum çıktım. youtube’ta izlemediğim videosu kalmadı desem yeridir. 2 albümlerini de bolca dinledim. bu albümse sunduğu süpersonik vizyonla 8 puanı hakediyor bence.

  11. SeventhSon says:

    Ders çalışma müziği direk ya. Fluid olur dinamik olur ne bilim strength olur. Hepsinin arkasına 10 numara gidiyo.

    Mr Shred

    @SeventhSon, Engineering “nerd” detected. ÇANCI ALERT :)

    SeventhSon

    @Mr Shred, elimiz mahkum hacı çalışmaya alksjdl :D

Yorum Yazın

*

"Yaptığım yorumlarda fotoğrafım da görüntülensin" diyorsan, seni böyle alalım.
Pasif Agresif, bir Wordpress marifetidir.